אקונומיסט: הכותרות של "ישראל היום" מאושרות באופן קבוע על ידי לשכת נתניהו

לפני כשבוע פירסם המגזין הבריטי הנחשב כי לשכת ראש הממשלה מאשרת את הכותרות ב"ישראל היום" ■ במערכת העיתון טוענים כי "הטענה מבוססת מאוד" ■ "ישראל היום" ולשכת רה"מ: "הטענות ב'אקונומיסט' הזויות, לא היה ולא נברא"

נתי טוקר
נתי טוקר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
נתניהו בישיבת ממשלה, בשבוע שעבר
נתניהו בישיבת ממשלה, בשבוע שעברצילום: אמיל סלמן
נתי טוקר
נתי טוקר

"הכותרת של החינמון 'ישראל היום' מאושרות באופן קבוע על ידי לשכת ראש הממשלה"', כך נכתב במאמר במגזין הכלכלי החשוב בעולם, "אקונומיסט".

לשכת ראש הממשלה ועיתון "ישראל היום" הגיבו בחריפות לדברים: "הטענות כל כך הזויות שאינן ראויות לתגובה", נמסר מ"ישראל היום". בלשכת ראש הממשלה מסרו כי "לא היה ולא נברא". עם זאת, בעיתון אמרו כי אין להם כוונה לפעול בנושא או להגיש תביעת דיבה.

במאמר שפורסם ב–8 באפריל ב"אקונומיסט" תחת הכותרת "עסקה קשה לעיכול" על יחסי ישראל־איראן נסקרה פעילותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניסיון למנוע את העסקה עם איראן, והוזכרו כותרות שהופיעו בעיתון שבבעלות מקורבו של נתניהו, שלדון אדלסון. בפסקה השנייה במאמר נכתב כי "הכותרת של החינמון 'ישראל היום' מאושרות באופן קבוע על ידי לשכת רה"מ.

באתר ביקורת המדיה הבריטית UK Media Watch פנו לעורך ב"אקונומיסט" לבירור מקור הקביעה. בעיתון השיבו כי "הטענה מבוססת מאוד", וכי כתב "האקונומיסט" "קיבל עדות מיד ראשונה, שלא לציטוט, מאדם שמכיר ישירות את הנושא".

אלדסון נוהג לפעול באופן אגרסיבי באמצעים משפטיים נגד פרסומים שלטענתו שקריים. ב–2008 זכה אדלסון בתביעת נזיקין נגד העיתון הבריטי "דיילי מייל", לאחר שהעיתון האשימו ב"התנהלות עסקית אכזרית, נתעבת ונבזית", ואולץ לשלם 4 מיליון ליש"ט. ב–2013 הוגשה תביעה נגד "וול סטריט ג'ורנל" ובאחרונה שוגרו איומים נוספים לעמותת העל של המפלגה הדמוקרטית. גם בישראל הגיש אלדסון תביעת דיבה נגד ערוץ 10, שהביאה להתנצלות חריגה של הערוץ. עם זאת, המדיניות הנוכחית של העיתון היא ככל הנראה לא ליצור סערה נוספת סביב הזיהוי הפוליטי שלו.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker

כתבות שאולי פספסתם

הבניין ברחוב ליליאן בתל אביב. הבניין נמצא לפני הריסה ובינוי מחדש במסגרת תמ"א 38/2

הדירה נמכרה ב-11.5 מיליון שקל - וזו הדירה הזולה ביותר שנמכרה בבניין

גאוטם אדאני. קבוצת אדאני כינתה את הדו"ח "מרושע בזדון", "מזויף" ו"מחקר לוקה בחסר"

"זו ההונאה העסקית הגדולה בהיסטוריה'': מניות אדאני ממשיכות לצנוח