אינטראקטיב ז"ל

השיווק הדיגיטלי הוא אמנות שטרם נחתה בישראל

יוני סער
יוני סער
יוני סער
יוני סער

>> המיתון לא ניכר באתרי האינטרנט הישראליים, ותוצאות הרבעון הראשון מוכיחות כי המדיה היחידה שלא נפגעה ממנו היתה האינטרנט. באתרים המובילים אומרים שהביקוש גדול מההיצע וכי המחירים עולים וימשיכו לעלות. במקביל, כדי לייעל את ההפקה, הכריזו האתרים כי הם הולכים, כמו בשאר העולם, לקראת האחדה של גודל הבאנר, ולא יהיה עוד צורך לעשות "התאמות" לכל אתר בנפרד. יפה מאוד, השתכללנו.

האשם הוא לא טוויטר, שגל הכתבות האוהדות בעיתונות הכריז עליו כטרנד הבא. גם לא פייסבוק או פטנט אחר שיסחוף את המכורים לרגע ויהפוך עוד צעיר מוכשר למיליארדר. השיווק הדיגיטלי הוא אומנות שטרם נחתה בישראל. כרגע, למרות היותנו מדינה דיגיטלית מאוד, אנו בשלב ההתפתחות הראשוני ביותר בפרסום אונליין. האשם הוא לא הקריאייטיב ואפילו לא המגמה שהקצינה השנה ומחסלת את משרדי האינטראקטיב תוך שהיא הופכת אותם למחלקות ייצור של משרדי הפרסום. המהלך הזה הוא כלכלי, ובסך הכל הכרה ראשונה כי פרסום אונליין הוא לא יותר מאשר עוד מדיום להעברת מסר פרסומי, כמו שילוט חוצות או שלט על אוטובוס.

הבעיה, כרגיל, היא הפער בין הרצוי למצוי, וכמובן שיטת התגמול. בכתבה שהתפרסמה בסוף השבוע שעבר סיפר מנהל הקמפיין הדיגיטלי של אובמה על הקמפיין הדיגיטלי המצליח מעולם. לא, לא היו שם באנרים, קליקים וחשיפות, אלא סיפור אהבה בין הציבור למועמד. בהרצאה ששמעתי ניתח נשיא של אחד ממשרדי הפרסום הדיגיטלי הגדולים בעולם את הסיטואציה כך: הצרכן מחפש באינטרנט קשרים ותכנים - התכנים יוצרים קשרים, הקשרים יוצרים מעורבות והמעורבות יוצרת נאמנות. הפרסום הדיגיטלי האמיתי עוסק ביצירת תכנים על פלטפורמות דיגיטליות שמחברות בין הצרכנים ובין צרכנים למותגים.

נשמע הגיוני. הרי היתרון באינטרנט הוא היכולת ליצור דיאלוג. אז למה בעצם משרדי הפרסום האינטראקטיוויים, שאמנם קרובים להיות ז"ל, לא הגיעו לשם? שוב התשובה טמונה בשיטת התגמול. הרכב ההכנסות של אותו משרד דיגיטלי שפגשתי הוא 80% ריטיינרים ו-20% עמלות. הטיפול של של המשרד במותגים מבוסס על התקשרות ארוכת טווח ותשלום קבוע עבור עבודה, קריאייטיב ותוכנה, ולא מגיע מעמלות של אתרי אינטרנט. עם זאת, הוא כבר לא מורכב מילדי אינטרנט מבריקים אלא מאנשי שיווק, יוצרי תכנים, כותבים ומערכות יחסים. השיווק הדיגיטלי הוא לא עוד מדיום שמתרגם קריאייטיב כזה או אחר של קמפיין לשפת הבאנר, הוא אסטרטגיה. את זה השאירו משרדי הפרסום האינטראקטיוויים למשרדי הפרסום הרגילים, שרק הרחיבו את מחלקות המדיה שלהם והוסיפו לזו שעוסקת בפרסום חוצות גם פרסום אונליין.

-

הכותב הוא הבעלים של קבוצת פרומרקט

הבלוג של יוני סער ב-TheMarker cafe:

http://yonisaar.cafe.themarker.com

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

כתבות מומלצות

בנייני דירות בסין. המחירים יצאו משליטה - הגיע זמן לתיקון?

האוויר מתחיל לצאת משוק הדיור ברחבי העולם. להלן חמש דוגמאות

קומת המסחר בבורסת ניו יורק. נדרש אומץ לב גדול כדי לקנות כשהשווקים נופלים

אחרי נפילה של יותר מ-20%, הגיע הזמן לקנות מניות? זה המדד שצריך לבדוק

מטוס של וויז אייר. החברה הציעה פיצוי של 600 יורו

אל על מובילה בביטולים, המטוס של וויז אייר "קיבל מכת ברק": קיץ כאוטי בנתב"ג

רכבת תחתית בספרד. הקמת המטרו בישראל מוערכת בעלות של 150 מיליארד שקל

מיליארדים מהפקעות קרקע, סמכויות אגרסיביות, ופוליטיקה קטנה: המלחמה על חוק המטרו

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker

כתבות שאולי פספסתם

סטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים. שיעורי התעסוקה עולים בהתמדה עם העלייה ברמת ההשכלה

איך מטפסים לעשירון השכר העליון — ומי מצא דרך עקיפה כדי להגיע אליו

גמר אקס פקטור. הוחלט שלא תשמש יותר לבחירת הנציג לאירוויזיון

"הכל זה הוא": שורת עזיבות ורייטינג צונח - למה רשת מובסת בקרב מול קשת?