נתי טוקר

בצעד חריג הורה בית המשפט לרדיו צפון להגיש תצהיר מטעם בכיר ברדיו, שלפיו התחנה ביצעה שידור רדיו שסיקר את הנעשה בחיפה ללא כל תמורה כספית מעיריית חיפה. התצהיר יוגש במסגרת תביעת דיבה של התחנה נגד העיתונאית טלי ליבמן, שכתבה ברשתות החברתיות כי הרדיו קיבל תמורה מהעירייה. בית המשפט חייב את התחנה להגיש את התצהיר כבר בהליך הראשוני עוד לפני דיון קדם משפט.

רדיו צפון, בבעלות אלי עזור, משה בובליל ושותפים נוספים, הגיש לפני כחודשיים תביעה נגד העיתונאית טלי ליבמן בהיקף של 140 אלף שקל. ליבמן היתה מועסקת בתחנת רדיו חיפה וכיום בעיתון "ידיעות חיפה".

במאי 2020 פירסמה ליבמן בדף הפייסבוק שלה התייחסות לשידור חי של רדיו צפון מרחוב הרצל בחיפה. ליבמן לעגה לשידור וליחס לו זכתה העירייה בראשות עינת קליש, וכתבה: "אין לי מושג כמה עולים שידורי הליקוקים האלה ולמה השת"פ עם רדיו שהחיפאים לא מחוברים אליו... על פי תכתיבי העירייה הוזמנו מרואיינים שונים מהעירייה".

ברדיו צפון טענו מנגד כי מדובר בלשון הרע והתחנה מוצגת "כמי שמכרה כביכול את כל עקרונותיה העיתונאיים בתמורה לבצע כסף". לטענת רדיו צפון, ליבמן עשתה זאת "כדי לרצות את מעסיקיה–שולחיה ברדיו חיפה".

בכתב ההגנה של ליבמן, באמצעות עורכי הדין ליאור דץ ואורי שילה ממשרד א. שילה ושות', נטען כי התביעה הוגשה "נגד עיתונאית ישראלית במטרה להשתיק אותה ולמנוע ממנה להביע דעה ביקורתית לגיטימית על עיריית חיפה". עוד נטען כי החלק העובדתי היה אמת, והפרסום כלל גם את דעתה האישית של ליבמן לגבי התנהלות ראש העיר. ליבמן טוענת עוד כי על פי תנאי הזיכיון של התחנה אין לה רשות להתחרות ברדיו חיפה, אלא רק באזור הגליל והגולן.

בכתב ההגנה חזרה ליבמן על טענתה כי על פי המקורות העיתונאיים שלה, עיריית חיפה ביצעה באותם מועדים שבהם עסק הפוסט פעילות פרסום "רק או בעיקר בתחנת רדיו צפון. באותו זמן לא פירסמה עיריית חיפה כלל או כמעט כלל בתחנת הרדיו המקומית של חיפה".

עוד טענה ליבמן כי השידור היה "אירוע שיווקי" למען הרדיו, וכלל כתבות שיווקיות למען העירייה וראש העיריה "בתחפושת של 'כתבות עיתונאיות'". לדבריה, היו אלו "שידורי חנופה מהסוג הבוטה ביותר... ולא ניתן לפרש אותם אחרת מאשר יחסי 'תן וקח' הכוללים מאפיינים פליליים".

כאמור, עוד לפני קדם משפט, החליטה השופט רויטל באום מבית המשפט השלום בחיפה כי רדיו צפון ייאלץ להציג תצהיר כי "השידור נעשה ללא קבלת תמורה כלשהי מעיריית חיפה או מכל גורם אחר". אם לא יוגש תצהיר כזה מאחר שאכן שולם כסף עבור השידור, בית המשפט מחייב את התחנה להגיש אסמכתא על התשלום שאותו קיבלה עבורו, בין אם זה מעיריית חיפה או מכל גורם אחר. 

עוד קבע בית המשפט כי רדיו צפון התובע יהיה מחויב להגיב לטענה כי השידור נעשה לכאורה תוך הפרת תנאי הזיכיון, שכן לתחנה אין אישור לשדר באזור חיפה.

מרדיו צפון נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, רדיו צפון לא "אולץ" או "חוייב" למסור תצהיר, אלא טען מתחילת ההליך כי בניגוד לטענתה של הגב' ליבמן, לא נתקבלה כל תמורה מעיריית חיפה בעבור השידור האמור, לא בכסף ולא בשווה כסף. אנו שמחים לגבות זאת בתצהיר כתוב וחתום לבקשת בית המשפט. כל טענותיה של הגב' ליבמן בפוסטים שפרסמה על רדיו צפון הינן שקריות וריבוי השקרים מעיד אף הוא על כוונת זדון מצד הכותבת. אנו בטוחים כי הדברים יתבררו בבית המשפט".

גילוי נאות: קבוצת ג'רוזלם פוסט בבעלות אלי עזור מנהלת תביעה גם נגד TheMarker וכותב שורות אלה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker