תלונה: תחנת רדיו שזכתה במכרז לא מינתה מנכ"לים

במכתב ששוגר לרשות השנייה נטען כי תחנת הרדיו אנאס - שזכתה בשנה שעברה במכרז להפעלת תחנה בערבית - הציעה בהליך ההתמודדות על הזיכיון שני אנשי קש כצוות ניהולי, וכי מאז זכייתה - כלל לא העסיקה אותם

נתי טוקר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
אולפני רדיו א-שמס בנצרת
אולפני רדיו א-שמס בנצרת. למצולם אין קשר לנאמרצילום: ירון קמינסקי

תחנת הרדיו אנאס - שזכתה במכרז להפעלת תחנה חדשה בערבית - לא עמדה בהתחייבותה המכרזית למנות את שני המנכ"לים שייעדה לתפקיד, ולאחר שהטעתה את ועדת המכרזים יש לבטל את זכייתה, כך טוענת במכתב לרשות השנייה הקבוצה המתחרה שהתמודדה במכרז - אראב מדיה גרופ.

ביוני קיבלה קבוצת רדיו לנשמה את הזיכיון להפעלת תחנת רדיו נוספת בערבית, לצד רדיו א-שמס. הקבוצה, בשליטת איש העסקים זיאד אל-עומרי, מאנשי העסקים הבולטים בחברה הערבית. הקבוצה הקימה את תחנת רדיו אנאס, המשדרת מנצרת.

אלא שכעת נטען כי הקבוצה לא עמדה בהתחייבויות שהעניקו לה את הניקוד המנצח במכרז. במכתב ששיגרו עורכי הדין של קבוצת אראב מדיה גרופ נטען כי רדיו אנאס "הציע במכרז שני אנשי קש כצוות ניהולי דו-ראשי לתחנה, וכי מאז זכייתה במכרז ביולי אשתקד ועלייתה לאוויר בינואר השנה - היא כלל לא העסיקה את המנכ“לים המיועדים".

שני המנכ"לים המיועדים היו איל ליאון, בעבר מנכ"ל רדיו צפון וכיום מנהל תחנת הרדיו של מכללת אורנים; ולצדו חוסם אבו בכר, מנהל סניף הביטוח הלאומי בעפולה. אלא שהשניים לא נכנסו כלל לתפקידם, לטענת אראב מדיה גרופ. כך למשל, אבו בכר המשיך בתפקידו בביטוח הלאומי. עובדה זו נחשפה בשל מגפת הקורונה ולאחר שאבו בכר התראיין בתקשורת בנוגע לפעולות הביטוח הלאומי להתמודדות עם התפשטות הנגיף.

בעקבות כך פנתה ארהב מדיה גרופ, שבשליטת איש העסקים נידאל עואודה, אל ועדת המכרזים של הרשות השנייה בדרישה לפסול את זכיית רדיו אנאס במכרז. "רדיו לנשמה הטעתה באופן חמור ובמרמה את ועדת המכרזים של הרשות, עת הציעה את ליאון ואבו בכר למנכ"לים משותפים של התחנה, דבר שלא היה אמור לצאת לפועל מעולם, ולמעשה לא עמדה בתנאי סף של המכרז והשיגה את זכייתה שלא כדין ולכאורה במרמה. אי-אפשר להפריז בחומרת הדברים. אשר על כן, יש לפסול את הצעתה ובתוך כך את זכייתה של רדיו לנשמה במכרז באופן מיידי ולהכריז על מרשתנו כזוכה במכרז בהתאם למיקומה בדירוג המציעות".

מהרשות השנייה, מבעלי תחנת הרדיו אנאס וממנהל התחנה לא נמסרה תגובה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker