ערוץ 20 ישלם פיצוי לרופאים ערבים בשל דיווח שגוי כי שרו את ההמנון הפלסטיני - מדיה ושיווק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

ערוץ 20 ישלם פיצוי לרופאים ערבים בשל דיווח שגוי כי שרו את ההמנון הפלסטיני

ערוץ 20 דיווח באוקטובר 2017 כי קבוצה של רופאי שיניים ערבים מישראל, שרו את ההמנון הפלסטיני בתום כנס שנערך בקולומביה ■ הרופאים הכחישו בתוקף ששרו את ההמנון הפלסטיני, והערוץ השמיט חלקים מהתגובה שהעבירו לדיווח

11תגובות
אולפן ערוץ 20
דניאל צ'צ'יק

ערוץ 20 ישלם פיצוי של 90 אלף שקל לרופאי שיניים מהמגזר הערבי לאחר שדיווח כי שרו את ההמנון הפלסטיני בכנס בקולומביה - אירוע שלא התרחש. לאחר תביעה של רופאי השניים הגיעו הצדדים לפשרה. הערוץ 20 דרש חיסיון על פרטי הפרשה בין הצדדים.

באוקטובר 2017 פירסם אלירן טל בתוכנית "לפני כולם" כי רופאי שיניים החברים בעמותת רופאי השיניים הערבים בישראל, בראשות ד"ר פח'רי חסן, השתתפו בכנס בקולומביה. בסיומו של הכנס הם סירבו לשיר את ההמנון הישראלי "התקווה" ובמקום זאת, כך דיווח טל, שרו את ההמנון הפלסטיני. טל גם הקריא חלקים מתוך השיר שלטענתו שרו המשתתפים, שהתייחס לפלסטין כאל "אדמתי" וכלל מילים כמו "לוחם", "מאבק" ו"נקמה".

דיווח מערוץ 20 על הנושאדיווח מערוץ 20 על הנושא - דלג

בתביעה שהוגשה על ידי 11 רופאים נטען כי הם כלל לא שרו את ההמנון הפלסטיני. לפי התביעה, המשתתפים שרו את השיר "מווטני" של המשורר אברהים טוקאן שנכתב ב-1934, שמדבר במונחים אוניברסאליים על מולדת, אהבה ותלות רגשית של האדם במולדתו, ו"מהווה חלק מהתרבות הערבית הכלל-עולמית" ללא כל קשר לפלסטין, כך נטען בתביעה, ולא את ההמנון הפלסטיני "פידאא'י" (לוחם) שנכתב על ידי סעיד אל-מוזאין.

התובעים דרשו פיצוי של 800 אלף שקל מערוץ 20 והתנצלות בשל ה"עובדות הבלתי נכונות ומסולפות". בתביעה נטען כי בעקבות הכתבה ספגו הרופאים והעמותה נאצות רבות ברשת, העמותה הוצגה כארגון טרור ועלה חשש לפרנסת הרופאים.

בתביעה גם נטען כי בשיחה מוקדמת בין טל לבין ד"ר פח'רי חסן, האחרון "העמיד את טל על טעותו והבהיר לו יותר מפעם אחת כי הרופאים לא שרו את ההמנון הפלסטיני... עוד הובהר כי לא מדובר באירוע שבו ייצגו הרופאים את מדינת ישראל". עם זאת, חלק זה של השיחה הושמט בתגובה שהוצגה בשידור. במקום זאת, הובא ציטוט של ד"ר פח'רי חסן שבו הוא אכן מודה שסירבו לשיר את התקווה. "אם אתה מצפה מערבי ישראלי שיקום וישיר את התקווה אז אתה חי באשליה. אנחנו לא מזדהים עם התקווה כמו שאנחנו לא מזדהים עם דגל ישראל", אמר בשידור.

בכתב ההגנה שהגיש ערוץ 20 באמצעות עו"ד מירי נאור, יועמ"ש הערוץ, נכתב כי הידיעה עסקה בעיקר בסירוב של הרופאים לשיר את ההמנון הישראלי וכי ההתייחסות לשיר הלא נכון נבעה מ"טעות שמקורה בתום לב". עוד נכתב בכתב ההגנה כי "אין הבדל כה מהותי בין ההמנונים".

לפי כתב ההגנה, מקורה של הטעות היתה בערך הוויקפדיה של המנון הרשות הפלסטינית, שבו "מופיעים שני השירים זה לצד זה וחלה טעות בתרגום השיר ששודר שמקורה בתום לב". עם זאת, לא הובהר מדוע לא הוצגה תגובתו של ד"ר פרח'י חסן לעניין זה.

לאחר הליך גישור, הגיעו הצדדים לפשרה חסויה. בהתאם לפרטי הפשרה, ערוץ 20 העלה אתמול (ב') הודעת הבהרה שבה הבהיר כי "נפלו טעויות ואי-דיוקים" והרופאים לא שרו את ההמנון הפלסטיני, וכי הערוץ "מצר על הפגיעה שנגרמה לרופאים ולעמותה".

כאמור, בנוסף להודעת ההברה, הערוץ ישלם פיצוי של 90 אלף שקל בשני תשלומים; 40 אלף מתוכם ישולמו לד"ר פרח'י חסן, 20 אלף שקל לעמותה ועוד 3,000 שקל לשאר הרופאים.

בערוץ 20 מסרו: "הגענו להבנות ואנחנו לא מתכוונים לפרסום אותן בפומבי".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#