"גרם נזק תדמיתי ועסקי": מתי גולן תובע מ"גלובס" 1.2 מיליון שקל - מדיה ושיווק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

"גרם נזק תדמיתי ועסקי": מתי גולן תובע מ"גלובס" 1.2 מיליון שקל

גולן טוען כי "עולה חשש כבד ביותר שמדובר בפיטורי 'השתקה' פוליטיים, לאחר שלא כתב 'סיקור אוהד' לגורמים מסוימים" ■ מו"לית גלובס: "כתיבתו של גולן הביאה לתלונות מצד קוראים ולביטול מינויים"

28תגובות
מתי גולן
העין השביעית

מתי גולן, פרשן לשעבר בעיתון "גלובס", תובע מהעיתון 1.2 מיליון שקל וטוען כי פיטוריו נובעים מ"השתקה פוליטית". גולן טוען כי פוטר מעבודתו "בחוסר תום לב, בטענות שווא שונות תוך פגיעה אנושה בזכויותיו".

גולן, 82, לשעבר עורך "הארץ", כיהן כעורך "גלובס" במשך ארבע שנים עד 1992. ב-1996 נחתם עמו הסכם העסקה הנוגע לכתיבת מאמרים. עד 2004 קיבל גולן כ-31 אלף שקל בחודש, אך ביולי 2013 הופחת מספר מאמריו וקוצץ שכרו ל-24,600 שקל בחודש. במהלך 2015 נחתם עמו הסכם העסקה חדש במסגרתו הוא הגודר עצמאי המספק שירותים לעיתון.

בינואר 2019, כך לפי התביעה, שוחחה מו"לית גלובס, אלונה בר און, עם גולן ולטענתו במהלך השיחה הודיעה לו על סיום תפקידו בעיתון. בעקבות זאת קיבל מענק פרידה של 35 אלף שקל. לאחר מכן, לטענת גולן, נערך לו שימוע שבו התייחסה אליו עורכת "גלובס" נעמה סיקולר "בצורה מבישה". גולן מוסיף בכתב התביעה ומספר כי הוצע לו בעבר לשמש בתפקיד בכיר ב"מעריב" וכן כמנכ"ל רשות השידור, אך הוא סירב בשל הנאמנות שלו ל"גלובס".

במכתב ששיגרה בר און לגולן במהלך בפברואר היא הבהירה לו: "סגנון ותוכן כתיבתך אינם הולמים את החזון והערכים של 'גלובס' ואינם עומדים בסטנדרטים האתיים והמקצועיים הנדרשים מכותבי המערכת". בר און טענה כי גולן נקט כמה פעמים בטוריו "לשון שאינה מקובלת", וכי הוא התבטא "באופן גזעני או פוגעני כלפי נשים, חרדים וכלפי קבוצות אוכלוסייה נוספות".

לטענת בר און, כתיבתו של גולן גרמה ל"גלובס" "נזק תדמיתי ועסקי, והביאה לתלונות מצד קוראים ולביטול מינויים". בתכתובות בין הצדדים הוצגו דיווחים לגבי מנויים שביטלו את המנוי לעיתון בשל מאמריו של גולן, וכן הערות שונות של עורכים לגבי סגנון הכתיבה שלו.

גולן טוען שהבהיר ל"גלובס" כי "עולה חשש כבד ביותר שמדובר בפיטורי 'השתקה' פוליטיים, לאחר שהתובע לא כתב 'סיקור אוהד' לגורמים מסוימים". בעקבות הוויכוח בין הצדדים סירב גולן גם להצעה לכתוב טור פרידה מהעיתון.

גולן טוען כי בינו לבין "גלובס" היו יחסי עובד-מעביד, ולכן תובע פיצויי פיטורים והפרשות נוספות. בנוסף תובע גולן כ-100 אלף שקל בטענה כי לא נערך לו שימוע ו-30 אלף שקל נוספים בטענה כי נגרם לו "מפח ועגמת נפש קשים ביותר לאור הפגיעה בשמו הטוב ובמוניטין שלו".

מ"גלובס" נמסר בתגובה: "צר לנו על הדרך בה בחר גולן להתנהל. הטענות המפורטות בכתב התביעה אינן עולות בקנה אחד עם המציאות ונראה כי נכתבו בהנחה שהנייר סופג הכל. 'גלובס' מכחיש את כל הטענות והדרישות המפורטות והדברים יובהרו בבית הדין. אנו מודים לגולן על השירותים שסיפק ל'גלובס' לאורך השנים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#