איימקס ממשיכה קדימה: תשיק עוד 100 אולמות - שניים בישראל - מדיה ושיווק - TheMarker
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

איימקס ממשיכה קדימה: תשיק עוד 100 אולמות - שניים בישראל

ריצ'רד גלפונד, מנכ"ל החברה שהכפילה את ערכה פי עשרה בחמש השנים האחרונות: "אנשים לא יוצאים מהבית אם אתה לא גורם להם להרגיש כמו מלכים"

תגובות

<<המהפכה הדיגיטלית לא היטיבה עם אולמות הקולנוע. השיפור באיכותן ובגודלן של הטלוויזיות הביתיות ונגישותם הגבוהה של סרטים להורדה, הפכו את היציאה לבית הקולנוע לחלופה מזמינה הרבה פחות.

בלומברג

עם זאת, הקשיים שחווה התעשייה לא משותפים לכולם. מניית התאגיד איימקס, יצרנית ציוד ומשווקת סרטים בפורמט 3D באולמות קולנוע עתירי טכנולוגיה, הכפילה את ערכה פי עשרה במהלך חמש השנים האחרונות, בזמן שחברות הפצה אחרות, כמו וורנר ודיסני, שומרות במקרה הטוב על ערכן.

בעוד שמספר אולמות הקולנוע בארה"ב נמצא בירידה מתמדת, איימקס מתכוונת לפתוח השנה 100 אולמות חדשים, רבים מהם בשווקים מתפתחים כמו רוסיה וסין. מכירות הכרטיסים של החברה, אחת המרוויחות הגדולות מטרנד התלת-ממד בקולנוע, זינקו פי שניים מ-2009 ל-2010 - מ-300 מיליון דולר ל-600 מיליון דולר. בישראל ייפתחו בשנה הקרובה שני אולמות שעושים שימוש בטכנולוגיה של איימקס, בנוסף לשלושה אולמות הקיימים כיום באילת, באר שבע וקרית ביאליק.

האולמות של איימקס, שלהם מסכי ענק בגודל של 16 מטר על 22 מטר, חוויית תלת-ממד ואיכות שמע ייחודית, מסתמנים כאחת החלופות היחידות שעדיין מסוגלות להוציא את הצופים מהסלון.

"המודל שלנו הוא יצירה של חוויה עדיפה לצופה", מסביר ריצ'רד גלפונד, מנכ"ל החברה, שביקר בישראל לרגל ועידת הנשיא בראיון ל-TheMarker. "המכירות שלנו גדלו כי נהפכנו לחברת נישה. הקהל שלנו מורכב ברובו מקהל של מעריצים שבאים לראות סרטים כמו הארי פוטר והאביר השחור פעם אחר פעם. כיום, עם מסכי הטלוויזיה הגדולים, אנשים לא יוצאים מהבית אם אתה לא מציע להם משהו מיוחד, אם אתה לא גורם להם להרגיש כמו מלכים".

עם זאת, גם גלפונד מבין כי לא לעולם חוסן. נתוני בתי הקולנוע העדכניים מצביעים על שחיקה בכוחו של התלת-ממד למשוך קהל לאולמות. "ברור שהטרנד הביא ליצירה של סרטים שלא קיבלו ערך מוסף מהשימוש בטכנולוגיית התלת-ממד", סבור גלפונד. "הערך המוסף נמצא בסרטים רוויי אפקטים כמו אווטאר".

כדי לשמור על יתרונה היחסי גם אחרי דעיכת אופנת התלת-ממד, משקיעה כעת איימקס בטכנולוגיות לייזר ובשיפור איכות הקול. "יש מי שחושב שכיסאות נעים, או שילוב של ריחות באולם יכולים להעלות את אולמות הקולנוע לדרגה הבאה - אנחנו מתמקדים בחוויית הצפייה והשמע. האתגר העיקרי מבחינתנו הוא להביא את אותה חווייה, לכל צופה, בכל כיסא באולם", מוסיף גלפונד.

גם עם שיפורים אלה, איימקס תיאלץ להתמודד בשנים הבאות עם חדירה גוברת של סרטים באיכות HD לסלון הביתי. למעשה, היא נאבקת כעת לא רק מול מורידי הסרטים הפיראטיים - כמה אולפנים הוליוודיים, ביניהם פוקס המאה ה-20 והאחים וורנר, חתמו על הסכם עם יצרנית השבבים אינטל שיאפשר הזרמה של סרטים באיכות HD ישירות למרכז המדיה הביתי.

אינטל נכנסת לתמונה בשלב אבטחת המידע: האולפנים חוששים שתוכן שיעלו לאינטרנט ייפרץ, ייגנב ויופץ. הם רוצים לוודא שזכויות היוצרים יישמרו, ושרק מי ששילם יוכל לצפות בתכנים. אינטל היתה קשובה לאולפנים ושילבה במעבדים שלה יכולות "גישה מותנית" (Conditional Access), שמבטיחות כי האולפנים יוכלו לשלוט בתפוצת התכנים. במקביל, כדי לשפר את חוויית הצפייה ללקוח, שיפרה החברה את יכולתם של המעבדים להתמודד עם תוכן ווידאו כבד יותר באיכות HD ובזמן אמת.

"המהלך של אינטל ישנה את התעשייה", קובע גלפונד בנחרצות. "השאלה היא אם הסרטים יועברו בסטרימינג במועד השקתם בקולנוע. פעם, משך הזמן שחלף מההקרנה באולמות הקולנוע להנגשתם של הסרטים בסטרימינג היה 180 יום. כיום מדובר ב-90 יום. בסרטים של במאים דוגמת וודי אלן, בלי אפקטים מיוחדים, זה יכול לקרות. בסרטים גדולים יותר, זה יחכה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#