RGE נגד חברת החדשות: "מחזיקה את עובדי ערוץ הכנסת כבני ערובה" - מדיה ושיווק - TheMarker

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

RGE נגד חברת החדשות: "מחזיקה את עובדי ערוץ הכנסת כבני ערובה"

RGE אמורה להתחיל להפעיל את ערוץ הכנסת ב-1 באוגוסט, אך טוענת שחברת החדשות, מפעילת הערוץ כיום, מונעת ממנה גישה לארכיון הערוץ ומפעילה לחץ על העובדים ■ בחברת החדשות דוחים את הטענות: "שיקריות ודיבתיות. ההצעה של RGE לוקה בפגמים רבים"

2תגובות
חדר בקרה ערוץ הכנסת
Atbannett

קבוצת RGE, בעלת השליטה בערוץ עשר, יוצאת למתקפה חזיתית נגד חברת החדשות סביב העברת השרביט להפעלת ערוץ הכנסת, ומעלה טענות חריפות: "חברת החדשות מחזיקה בעובדי ערוץ הכנסת כבני ערובה במלחמה הכוחנית שאותה מבקשים בחברה לנהל על גבם של עשרות עובדי הערוץ ובני משפחותיהם, עם הוצאת איסור מפורש לנו ולהם לקיים עמנו פגישות היכרות במטרה להשאירם בתפקידיהם".

לטענת העורך המיועד של ערוץ הכנסת מטעם REG, ערן טיפנברון, חברת החדשות גם מונעת מהם גישה לארכיון הערוץ, שנמצא בבעלות הכנסת. בחברת החדשות דוחים לחלוטין את הטענות וטוענים כי הן דיבתיות.

ערן טיפנברון
אריק סאלין

הטענות הועלו במכתב מאת טיפנברון למנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' ששוגר בשבוע שעבר, לקראת המעבר של ערוץ הכנסת לידיה של RGE ב-1 באוגוסט. RGE קיבלה לידיה את הפעלת הערוץ לאחר שההצעה שזכתה במקום הראשון - זו של ערוץ 20 - נפסלה. נכון לעכשיו, המעבר אמור להתקיים ב-1 באוגוסט, לאחר שבג"ץ דחה בקשה לצו ביניים למניעת המעבר, וקבע דיון בעניין בנובמבר.

ערוץ 20 וחברות החדשות עותרים לבג"ץ

בינתיים, ערוץ 20 הגיש עתירה לבג"ץ נגד זכיית RGE, ובאחרונה גם דרש דיון מוקדם יותר – עוד לפני העברת ההפעלה של הערוץ לידי RGE. חברת החדשות הסכימה גם היא על הקדמת הדיון, ואף מתכוונת לעתור בעצמה לבג"ץ. לטענת חברת החדשות, מועצת הכבלים והלוויין לא העבירה לידיה את מלוא הפרוטוקולים מהדיונים בעניין, ולכן נמנע מהם לעתור עד כה. חברת החדשות זכתה במקום השלישי במכרז, אך לטענתה היא אמורה היתה להיות מדורגת במקום השני ולהיבחר כזוכה לאחר פסילת ערוץ 20.

בכנסת ובמועצת הכבלים והלוויין מתייחסים בשלב זה ל-1 באוגוסט כתאריך היעד להעברת השליטה בערוץ לידי RGE. בשבוע שעבר אמורה היתה להתקיים פגישה ראשונה בין הצדדים, כולל אנשי הכנסת, לקראת המעבר. ואולם אנשי חברת החדשות הודיעו כי לא יגיעו לפגישה בשל דרישתם שלא ליצור מצב של "מעשה עשוי" בעוד העניין נידון בבג"ץ.

"עובדים איכותיים ובני משפחותיהם ייפגעו לשווא"

במכתב ששיגר מנכ"ל ערוץ הכנסת אורי פז למועצת הכבלים והלוויין בשבוע שעבר נכתב בין השאר כי "המועצה אינה יכולה לאחוז במקל משני קצותיו, כאשר מחד היא גוררת את רגליה ואינה נענית לדרישתה של חברת החדשות לעיין בפרוטוקולים – זכות העומדת לחברת החדשות על פי דין - ומאידך היא נוזפת בחברת החדשות על סירובה לשתף פעולה עם ניסיונה של המועצה ליצור 'מעשה עשוי' שיפגע באופן קשה בזכויותיה".

כעת מעלים ב-RGE  טענות חריפות יותר כלפי חברת החדשות. במכתב ששיגר טיפנברון למנכ"ל הכנסת, נכתב כי "המפעיל הנוכחי של הערוץ, חברת החדשות, מסרבת לשתף פעולה עם החלטת המועצה ועם הכנסת, ונמנעת מלהעביר בחפיפה מסודרת את הערוץ לידינו. כתוצאה ממצב דברים זה, נערמים קשיים מיותרים, ובעיקר קיים חשש כי כוונתנו לשלב את עובדי הערוץ הנוכחי המסורים לא תוכל להתממש וכתוצאה מכך יפגעו לשווא עובדים איכותיים ובני משפחותיהם".

עוד טען טיפנברון כי "לתדהמתנו גילינו כי נמנעה מאיתנו גישה לארכיון ערוץ הכנסת ולמתקני הערוץ – ובכלל זה לאולפן השידור. להווה ידוע לך, שללא גישה חופשית למתקנים ולחומרים אלה – כולם אגב בבעלותה הבלעדית של הכנסת – עלולה העלייה שלנו לאוויר ב-1 באוגוסט לגרור עמה קשיים בלתי נסבלים".

בכל הנוגע לעובדים, טען טיפנברון כי חברת החדשות פועלת "באופן ציני ואלים", ובכך "נחרץ עתידם שכן אנו נאלצים לגייס עובדים חדשים, דבר שיותיר רבים מהם ללא עבודה החל ב-1 באוגוסט. עובדים אלה הם אמנם לא עובדי הכנסת, אולם הם עובדים בכנסת. רבים מהם, הכנסת היא להם מקום עבודתם זה שנים רבות".

בחברת החדשות טוענים מנגד כי הטענות הן "שקר וכזב". מחברת החדשות נמסר בתגובה: "הטענה כאילו קיימת חומה בצורה מצד המפעילה הנוכחית של ערוץ הכנסת המסרבת לשתף פעולה עם החלטת המועצה - מופרכת ושקרית מעיקרה. הטענה כאילו החתום או מי מטעמו גילו לתדהמתם כי נמנעת מהם כניסה למתקנים ולאולפן - שקרית: ב-10 ביוני ערכו נציגי חברת ערוץ 10 כנסת ישראל בע"מ סיור במתקני ערוץ הכנסת באולפן ובארכיון".

בנוגע  לטענה על "החזקת עובדי הערוץ כבני ערובה" נמסר מחברת החדשות כי זו "טענה שיקרתית ודיבתית. מעולם מי ממנהלי המפעיל הנוכחי לא קיבלו פנייה מהחתום על המסמך לגבי כוח האדם הקיים ומעולם לא הוחזק איש מהעובדים בן ערובה. יתרה מכך, חלק מעובדי ערוץ הכנסת הנוכחי שהעבירו קו"ח לידי חברת ערוץ 10 כנסת ישראל בע"מ לא נענו עד כה כלל, כך לדבריהם. מעבר לכך, לאחר זכיית הצעת ערוץ 20 ולפני פסילתה - בזכות חשיפת הפגמים על ידי חברת החדשות - קיימו נציגי ערוץ 20 מגעים עם עובדי הערוץ בלי כל הפרעה או מניעה".

עוד נמסר מחברת החדשות: "מוטב כי RGE תשקיע את משאביה בניסיון להגן משפטית על זכייתה במכרז, אשר לוקה בפגמים רבים, כפי שעוד יתברר בבית המשפט, ולא תעלה טענות חסרות בסיס כלפי המפעילה של ערוץ הכנסת".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#