מעצמת תוכן ושמה ישראל - מדיה ופרסום - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

מעצמת תוכן ושמה ישראל

תגובות

>> ישראל הוכתרה "אימפריית תוכן" במיפ - הכנס הגדול בעולם לטלוויזיה ו-וידאו, שנפתח אתמול בקאן שבצרפת. עד לפני כמה שנים הכרזה כזו היתה נשמעת מופרכת לחלוטין, אך כיום נחשבת ישראל הקטנה יצואנית התוכניות הגדולה ביותר לארה"ב.

הלהיטים הישראליים המסתמנים בינתיים הם "ליפול על המיליון" שנמכר ל-NBC, ו"מחוברים/מחוברות" שמעורר עניין רב. גם תוכני הניו-מדיה הישראליים מושכים תשומת לב רבה, ובראשם Uman ("מגודלים"), שנמכר לאיטליה, ו"סיימון" - שניהם זכו לחוזים בכל העולם.

ההצלחה הגדולה של התוכן הישראלי מובילה גם לעניין גובר בחברות ההפקה הישראליות. בין באי הכנס אפשר לשמוע על יותר ויותר חברת בינלאומיות שמתעניינות בהשקעות בחברות ישראליות. את המגמה פתח בן סילוורמן, לשעבר מנכ"ל NBC שפיתח יחסי שיתוף פעולה קרובים עם מימד רייפ המאירי, החברה המפיקה בין השאר את "הישרדות" ו"היפה והחנון". התוצר הראשון של שיתוף פעולה זה אמור לעלות בקרוב באחד מערוצי השידור.

מרבית ענקי התעשייה בוחנים מקרוב את השוק הישראלי, בהם חברת ההפצה הגרמנית רד אראו (Red Arrow), שיין אינטרנשונל שאחראית בין השאר ל"מאסטר שף" ו"הפוליגראף", ו-BBC. השאלה העיקרית שמטרידה את החברות היא אם יש מספיק חברות ישראליות כדי להשביע את התיאבון שלהן. בהתאם, אפשר לצפות שב-2012 נראה אקזיטים לא רק בתחום הטכנולוגי, אלא לראשונה גם בתחום הטלוויזיה, כשחברות בינלאומיות ישקיעו וירכשו חברות הפקה מקומיות.

עם פתיחת הכנס קשה להצביע על מגמות ברורות בתחום. מהתרשמות ראשונית עולה כי התפתחה רתיעה מתכנים קיצוניים שזכו להבלטה בשנים האחרונות כמו שעשוענים יפאניים ותוכניות השפלה מסוגים שונים, וניכר מעבר לתוכניות הפונות לרגשות הצופים.

התוכנית המדוברת ביותר עד עתה היא השעשועון "You deserve it", שבו מרוויחים כסף בעבור אדם קרוב ונזקק. התוכנית פותחה על ידי יוצר הטלוויזיה החשוב ביותר כיום ניק ואן דרייק, שאחראי ל-"Deal or no deal". היא מופקת על ידי רד ארואו וכבר נרכשה על ידי ABC בארה"ב.

בתוכניות אחרות בז'אנר "המרגש" אפשר לראות כוכב הולנדי שעוזר לחבורת אוטיסטים להקים להקת רוק, תוכניות העצמה לתלמידי תיכון ותוכניות שמקדמות רב תרבותיות כמו הלהיט הבריטי "Gypsy wedding".

מגמה בולטת ומעניינת נוספת היא ירידת כוחן של חברות ההפצה הגדולות כמו גופי השידור האמריקאיים והחברות האירופיות פרמנטל ואנדמול, לצד עליית כוחם של שחקנים קטנים יחסית כמו ארמוזה הישראלית, רד ארואו וטאלפה ההולנדית. חברות ההפצה מייחסות את התופעה לעייפות חומר בחברות הגדולות. התגובה היא כמובן קניית חברות הפקה מקומיות שיעשירו את תוכניהן - ושוב אנו חוזרים להתעניינות בישראל, שנתפשת בעולם כמכרה של יצירתיות.

מאז המשבר של 2008 היתה במיפ התעלמות כמעט מוחלטת מחידושים טכנולוגיים, אך השנה קיבל התחום במה מרכזית. אולם מיוחד מוקדש לפיתוחים אלה, שהמרכזי בהם הוא המעבר לטלוויזיות שמאפשרות צפייה בשידורי וידאו באינטרנט. שתי חברות ישראליות בולטות בתחום הן Boxee, המציגה ממיר אינטרנטי, וקינטיקס, שמפתחת אמצעי שליטה חדש בטלוויזיה שיוכל להחליף את השלט.

-

הכותב הוא מאתר פורמטים בעבור יואב גרוס הפקות וסמנכ"ל לקוחות בהירו מדיה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#