גיא פינס: הטלוויזיה היא עדיין מדורת השבט - האינטרנט רחוק ממנה - מדיה ושיווק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

גיא פינס: הטלוויזיה היא עדיין מדורת השבט - האינטרנט רחוק ממנה

מנחה הטלוויזיה בוועידת האינטרנט: הרשת לא יכולה עדיין להיות שחקן משמעותי

תגובות

האינטרנט כפלטפורמה אלטרנטיווית לטלוויזיה היה נושא השיחה העיקרי בראיון הזוגי שנערך היום עם מנחה ומפיק הטלוויזיה גיא פינס, ורעייתו מנהלת התוכן במשרד הפרסום גיתם BBDO רותי רודנר, בכנס האינטרנט השנתי COM.VENTION. "אני מעידן הקרחונים. אלה שנתקעו אחרי שהקרחונים התייבשו”, אמר פינס שטען כי כוחה של הטלוויזיה כמדורת השבט עדיין נמצא בשיאו.

“הרשת לא מסוגלת לשאת על גבה מסה קריטית כדי להיות שחקן רציני. מדובר לרוב בקוריוזים כמו קליפים של ליידי גאגא. אני ברשת, בבלוגים, בפייסבוק, כבר משתעמם מטוויטר, ועדיין מאמין שרחוק היום שבו האינטרנט יתפוס את מקום הטלוויזיה כמייצר תכנים ומותגים שכולם מדברים עליהם. בטח בישראל הקטנטנה שלנו". רודנר היתה דווקא חלקה בנושא זה על פינס. "לא יהיה מנוס משינוי", אמרה רודנר, “דפוסי הצפיה בתוכן משתנים בעוד אנחנו מדברים. המודל של הפרסומות צפוי להשתנות.

לדוגמה, תוכנית הטלוויזיה המשרד האמריקאית, היא אחת התוכניות הכי נצפות באתר הולו של ערוץ NBC, בעוד שבטלוויזיה יש לה רייטינג לא מאוד גבוה. NBC יכולה היום אם היא רוצה למכור פרסומות בהולו. עוגת הפרסום תחפש מקומות אחרים, ואיפה שיש כסף לפרסום, שם הוא יגיע".

בכר דודו

"הרשת שמה את הטאלנט במקום טוב יותר"

"מי ישיג בישראל חמישה מיליון דולר על ריאליטי באינטרנט בישראל?”, שאל פינס ורודנר הסכימה עימו על כך שציבור הצופים זקוק למדורות השבט - "כצורך אנושי” לדבריה. "השאלה המעניינת היא איך תיווצר מדורת השבט הזאת באינטרנט. איך יווצרו הצמתים הללו”, שאלה.

השניים דנו גם בשימוש שעושים טאלנטים ברשת למען הקריירה שלהם. “הרשת שמה את היוצר והטאלנט במקום הרבה יותר טוב כי הוא אדון לעצמו. פעם היתה הרבה פחות מודעות לזה, אבל היום אתה יכול לקחת את עניינך ולהמשיך איתם הלאה".

רודנר טענה כי פינס הוא דוגמא של מישהו שנבנה בזכות הטלוויזיה, וכי התוכנית שלו הפכה למותג חזק שלו אפשרות להתקיים באופן עצמאי באינטרנט. "אני רואה את היום שגיא מגיע למפרסם גדול ואומר לו בו תפרסם אצלי בבלוג ומשיק את עצמו כספינה עצמאית באינטרנט". 

פינס נשאל האם הוא חושב שבעת המשא ומתן שניהל עם ערוץ 10 היתה ידו על העליונה בזכות הבלוג שלו. "הרשת היתה על השולחן, אבל לא הדבר המוביל", אמר פינס, "המעבר לערוץ 10 היתה תקלה, אבל תקלה מופלאה לשני הצדדים. מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, אומר תמיד שהוא לא היה רואה את התוכנית לפני שעברנו לערוץ".

רצתה לדעת האם לדעתם מפיק כגון אלעד קופרמן למשל יכול לצאת לדרך עצמאית ולהקים ערוץ תוכן אינטרנטי משלו, ופינס טען כי בישראל מתמודדים עם קשיים אחרים בהפקת תכנים לעומת העולם. "להפיק תוכן עולה בישראל לא הרבה פחות מאשר באמריקה. שם יקר נגיד שם פי חמש להפיק תוכנית, פוטנציאל ההכנסה מהשוק הישראלי הוא מאוד מאוד קטן. מספיק בארה"ב ערוץ עם שני מיליון צופים והם ייפרנסו את התוכן שלו. פה זה יתקשה להתרומם”.

בהמשך עלתה השאלה השאלה אלו חברות גדולות בעלות כיסים עמוקים ישמחו להיות שחקן רציני בתחום הפקות תוכניות, ושאלה את השניים האם הם רואים את עצמכם הופכים יום אחד לטאלנטים של חברת סלולאר. "פרויקטים כמו 'אהבה ראשונה' של סלקום זה גימיק, זה לא הרגל. זה יצר דיבור ברנז'אי, והיה מאוד זול להפקה. מישהו כנראה הרוויח הרבה כסף בדרך". על כך אמרה רודנר: "אני מקווה שזה תומר היימן, היוצר של הפרויקט".

"באופן עקרוני אין פחיתות כבוד להופיע בטלוויזיה של סלקום, אבל אני מתקשה לראות איך היא לוקחת את התוכן והופכת למכבש צמיחה. זה לא הביזנס שלה", המשיך פינס, "עובדה, למה הם לא עושים את זה היום? זה קצת משחק של מנהלי שיווק, שרוצים להראות למי יש גדול יותר - גם חזון וגם תקציב”.

רודנר דווקא הביעה אמון ברעיון. "תקרא לזה מעבדה", הציעה, "ומה שסלקום יודעת לעשות עם תקציבים נאים כיום כבר מרשים. היא יכולה לעטוף את המוצר אם היא רוצה מאלף ועד תו, בלי שקדי מרק של אסם ועגבניות של שופרסל".
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#