בקשה לייצוגית: הטעיית צרכנים במוספים פרסומיים של הארץ-TheMarker - מדיה ושיווק - TheMarker
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

בקשה לייצוגית: הטעיית צרכנים במוספים פרסומיים של הארץ-TheMarker

מגיש הבקשה ניהל תביעה ייצוגית נגד קבוצת "ידיעות אחרונות" ואתר ynet שהסתיימה בפשרה ■ כעת הוא טוען כי מוספים פרסומיים בקבוצת הארץ-TheMarker אינם כוללים הבהרה מספקת לגבי היותם ממומנים ■ הארץ-TheMarker: "אנו פועלים כדין"

12תגובות
בניין "הארץ"

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה אתמול (ב') נגד קבוצת הארץ-TheMarker, בטענה כי במוספים פרסומיים שיוצאים לאור בקבוצה תחת המותג TheMarker-המחלקה המסחרית, האזכור לכך כי מדובר במוסף פרסומי אינו מובלט ולכן מטעה את הצרכנים. המבקשים ניהלו באחרונה מאבק נגד קבוצת ידיעות אחרונות בגין תוכן שיווקי באתר ynet, שבניגוד ל-TheMarker מוטמע בעמודי החדשות. בעקבות כך אתר ynet התחייב בהסכם פשרה להתחיל לצרף גילוי נאות על תוכן שיווקי.

המבקשות, עוה"ד שרון ענבר-פדלון וטלי לופו, ניהלו תביעה ייצוגית בשם התובע הייצוגי ויקטור עטיה, שצרך תכנים באתר ynet. בתביעה נטען כי ynet פירסם תוכן שיווקי - בלי ליידע את הגולשים, וכי בכך עבר על החוק והטעה את הקוראים.

בעקבות התביעה הייצוגית, אתר ynet הגיע לפשרה עם התובעים – שטרם אושרה בבית המשפט. לפי הפשרה, כל ידיעת תוכן שיווקי בעמוד הבית באתר תעוצב בסממן גרפי שונה מהידיעות המערכתיות, תופיע האות i, ועם המעבר על עכבר תופיע הודעה כי מדובר בתוכן שהופק בשיתוף גורם מסחרי או בחסותו. בגוף הידיעה עצמה ייכתב תחת כותרת הידיעה הגילוי הנאות שלפיו הכתבה מתפרסמת "בשיתוף עם" ויובהר מיהו הגוף המממן.

כעת מגישות אותן עורכות דין בקשה לייצוגית נגד קבוצת הארץ-TheMarker, בדרישה כי במוספים המסחריים של העיתון תופיע הבהרה דומה. בבקשה נכתב כי מדובר "בהפרה בוטה ויסודית של חוק הגנת הצרכן", בכל שמתפרסמות "כתבות הנחזות ככתבות בעלות מידע אינפורמטיבי מערכתי, וזאת מבלי ליידע את ציבור הקוראים מפורשות ובאופן מבדל, בניגוד לדין, כי המדובר בתוכן שיווקי–פרסומי".

בניגוד לתביעה הייצוגית ב-ynet, שעסקה בתוכן שנכתב על מערכת האתר ומופיע במסגרת דיווחי החדשות, הבקשה הנוכחית עוסקת במוסף פרסומי המופק על ידי המחלקה המסחרית, ללא מעורבות המערכת העיתונאית. מדובר במגזינים פרסומיים כמו "חדשנות טכנולוגית", "אקולוגיה", "מגזין ביו", "טיולים", "שיווק וקידום בעולם הדיגיטלי", "היי-טק", "תחבורה" ועוד, המצורפים לעיתון.

בבקשה נכתב כי בשער העיתון מצוין כי מדובר בתוצר של "המחלקה המסחרית", אך לטענת המבקש אין בכך די וכי מדובר בכיתוב "סתום". גם בתוך עמודי המערכת נכתב כי המוסף הנו פרסומי, אך לטענת המבקש, ההבהרה נכתבה ב"אותיות טל ומטר, באופן המאיין את הסיכוי (ולו הקלוש) כי הגיע לעיניו של הצרכן". כמו כן, נטען כי לא מופיע בכל כתבה הבהרה כי מדובר בתוכן ממומן ומיהו הגורם המממן.

בבקשה נטען כי התנהלות זו הנה עבירה על חוק הגנת הצרכן ומנוגדת לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות. המבקש דורש להחיל את הסכם הפשרה עם ynet, אם יתקבל, גם על קבוצת הארץ.

מקבוצת הארץ נמסר בתגובה: "קבוצת הארץ פועלת כדין. עמדה מפורטת תוצג בתגובה שתוגש על ידה לבית המשפט".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#