"הישרדות מייצגת את החברה הישראלית - התהליך החברתי שם מרתק" - מדיה ופרסום - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

"הישרדות מייצגת את החברה הישראלית - התהליך החברתי שם מרתק"

אחרי שכמעט ירדו בגדול עם הרווק, גילו יכולת הישרדות מרשימה בחיבור עם ערוץ 10, ונהפכו למאסטר שפים של בידור להמונים - המפיקים איתן אבוט וגיא המאירי מרגישים שהם במרוץ למיליון ■ הם התמקמו היטב במפרץ האהבה של היפה והחנון ומרגישים נוח לפרגן לאח הגדול מערוץ 2 ■ אינפלציה של ריאליטי? אז מה

6תגובות

הכוכב הגדול בעונה הנוכחית של היפה והחנון בכלל לא רצה להשתתף בתוכנית. אלכס מורוזוב, צעיר בן 19 שחלומו הגדול הוא לחיות ברוסיה הצארית, לא ממש התלהב כשפנו אליו מההפקה והציעו לו להופיע בתוכנית ריאליטי שתשודר בערוץ מסחרי. כמה חודשים לאחר מכן, כשהסדרה היא התוכנית הכי מצליחה של ערוץ 10 על המסך ומורוזוב הוא הדמות המרעננת ביותר שלה, וגם הראשונה לזכות בקמפיין, יכולים המפיקים איתן אבוט וגיא המאירי להתרווח בכיסא ולהיזכר בנוסטלגיה בקרב שניהלו על הבאתו. "מדובר באנשים שלא רואים טלוויזיה", מספר אבוט, "שלחנו אליהם את איליה, אחד המתמודדים בעונה הראשונה, שמדבר רוסית. הוא נסע עד טבריה כדי להסביר לאלכס, להורים שלו וגם לסבא ולסבתא שלו, כמה חשוב שיהיה בתוכנית ואיזה שינוי הוא יעבור". היפה והחנון מעניקה יתרון גדול לערוץ 10 בהתמודדות מול ערוץ 2 החזק והשולט, בקרב המתמשך על לבו של הצופה. מאז עלתה העונה השנייה לאוויר לפני כשלושה חודשים, היא רושמת רייטינג מרשים עם ממוצע של 18.6% עד כה. זו התוכנית היחידה שערוץ 10 הצליח להכניס לעשיריית התוכניות המובילות ברייטינג.

אבוט והמאירי, הבעלים של משרד ההפקות אבוט רייף המאירי, אחד הבולטים בתחומו בישראל בשנים האחרונות, בטוחים שסוד הקסם של התוכנית טמון בהומור הלא מרושע שהיא מציגה. "התוכנית היא לא בדיחה מתמשכת על חשבונם של המשתתפים ובעיקר של המשתתפות", הם אומרים בראיון ל-Markerweek. "בעונה הראשונה הבנו שבשביל לייחד את הפורמט, כדאי שקודם כל הוא יהיה חיובי. אתה חייב לאהוב גם את הבנים וגם את הבנות. בסוף העונה הצופים הם בעד המתמודדים".

המרוץ לריאליטי

ביקור במשרדים הצפופים של אבוט והמאירי ברמת החייל הוא כמו מסע בין תוכניות ריאליטי. "פה יושבים האנשים שאחראים על העונה השלישית של היפה והחנון", מסביר המאירי בסיור במבוך החדרים, "פה עובדים על העונה החמישית של הישרדות שכבר צולמה ותעלה בקרוב למסך, ובחדר ליד מתכננים את העונה הבאה של דרמת הריאליטי TLV".

"הנה הצצה לפרק מהעונה הבאה של הישרדות", אומר המאירי, שמוביל את הסיור, בכניסה לאחד מחדרי העריכה, "ופה עובדים על הפרק שישודר היום ביפה והחנון". אבוט מתנהל מאחור, שקט הרבה יותר. השניים שונים מאוד זה מזה. המאירי הוא דמות נמרצת ומוחצנת. הוא מדבר הרבה, אבל נזהר מאוד בתשובותיו. אבוט, לעומתו, צנוע ורגוע, אך גם פחות מחושב ממנו. בכל פעם שאבוט מספק כותרת עסיסית, המאירי ממהר להרגיע ולמתן.

השותפות בין השניים לבין מוטי רייף, השותף השלישי, נרקמה לפני כשלוש שנים וחצי. אבוט היה מפיק ותיק שעבד עוד בשידורי הניסיון של ערוץ 2. לאחר מכן היה שותף באולפני מימד, ומכר את חלקו לאחר שהחברה השקיעה בערוץ המוסיקה, מהלך שפגע רגולטורית ביכולתה להפיק עבור ערוצים אחרים. המאירי היה דוגמן מוכר ולאחר מכן נהפך למנהל סוכנות הדוגמנים והשחקנים לוק.

"החיבור ביננו מוצלח מכיוון ששנינו אנשי תוכן ואנשי עסקים מעולים", מבהיר אבוט. המאירי טוען שאינו רוצה להעיד על עצמו, אבל מיד מוסיף: "אני מסתובב באזורי הטלוויזיה כבר שמונה שנים. גם כשניהלתי את לוק, ידעתי שהכוכבים הגדולים יגיעו מהטלוויזיה ולא מדוגמנות. מאות ימים של תוכניות ריאליטי נמצאים מאחורינו. אני לא יודע אם יש עוד גוף הפקה שעשה כזאת כמות ומעורב בכל דבר ודבר. בכל צומת דרכים אנחנו מקבלים החלטות משותפות וכל אחד מביא את היתרונות היחסיים שלו. אנחנו רוצים לייצר טלוויזיה טובה ולהחזיק עסק טוב".

אתם מפיקים גם ז'אנרים שאינם ריאליטי? דרמה, או סוגה עלית אחרת?

המאירי: "אנחנו מנסים למתוח כל הזמן את גבולות הפריים-טיים, וכיום הריאליטי הוא עוגן חשוב מאוד בשעות השידור האלה. ניסינו כיוון אחר עם TLV, שהיתה בעצם ריאליטי שמתנהג כמו דרמה, ולשמחתנו היא הצליחה מאוד. אנחנו מתפתחים לז'אנרים נוספים - מצלמים דרמה עם שחר ברלוביץ', שתשודר בפריים טיים של ערוץ 10; עובדים על עוד שתי דרמות שלדעתנו ישודרו ב-2012; וגם עובדים על הסרט 'בננות לאירוויזיון' עם איתן פוקס וגל אוחובסקי".

ועדיין, כל מה שעשיתם עד היום הוא בגדר תרבות פופולרית להמונים.

המאירי: "אנחנו עומדים מאחורי כל תוכנית ולא חושבים שאנחנו מייצרים טראש. אולי יש רגעים שהם טראש, אבל מדובר בטראש מתוחכם".

אבוט מחדד את הנקודה ומוסיף: "משמעות ההגדרה טראש מתוחכם היא שאת רואה תוכנית וצוחקת ממנה, וכשהיא מסתיימת את לא מרגישה שביזבזת עליה את הזמן שלך".

על אף שאבוט והמאירי מציינים בגאווה את הדרמות שבהתהוות, את המוניטין שלה צברה חברת ההפקות הצעירה בזכות הריאליטי. למעשה, אבוט רייף המאירי היתה הראשונה לייבא לישראל את תוכניות הריאליטי עתירות ההשקעה, וב-2008 השיקה את העונה הראשונה של הישרדות. הצלחתה הביאה את ערוץ 10, לראשונה בתולדותיו, לאחוזי רייטינג גבוהים שעמם יכול היה להתחרות בערוץ 2, ואף סימנה את תחילת תקופת המגה ריאליטי בטלוויזיה המסחרית בישראל. בעקבותיה גם זכייניות ערוץ 2 יישרו קו עם סדרות כמו האח הגדול, המרוץ למיליון, מפרץ האהבה ומאסטר שף.

בינתיים ממשיכה החברה ליהנות מפירות ההצלחה ומכה בכל הכוח בז'אנר שכבש את טבלאות הרייטינג. "תוכניות הריאליטי נמצאות כעת בשלב האינפלציה", מסביר המאירי, "הישרדות עשתה בום. אחריה האח הגדול עשה בום. כולם היו במרוץ לריאליטי. אבל היו גם תוכניות שנכשלו. המרוץ למיליון, שהופקה על ידי הזכיינית רשת ושודרה בערוץ 2, לא הניבה את המספרים שציפו ממנה; מפרץ האהבה, שהופקה גם היא עבור רשת על ידי חברת "ריאליטי?" של גבעון שניר, נכשלה. לכל ז'אנר יש תקופה, כמו ששעשועונים חזרו פתאום לפריים טיים. כל פעם תהיה תופעה אחרת ויהיה מקום לכולן".

בדצמבר התקבלה בוועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה החלטה להעלות את מספר שעות שידור הריאליטי בשבוע. זה לא מוגזם?

אבוט: "ההחלטה לא קובעת שיגדילו את מספר השעות. למעשה, הרשות יישרה קו עם מה שקורה בפועל, ולא להפך".

תסריט גמר ידוע מראש?

לא רק ריבוי תוכניות הריאליטי מאפיין את אבוט רייף המאירי, אלא גם השותפות המלאה עם ערוץ 10, שמרבית ההפקות של החברה משודרות בו. עדות לקשר החם התקבלה לפני כשנה וחצי, במהלך מלחמת ההישרדות שניהל הערוץ נגד איום הסגירה שריחף מעליו. בשיאו של המאבק פנה אבוט למועצת הרשות השנייה בבקשה לשקול את האחריות הציבורית המוטלת כל כתפיהם. "אם ייסגר ערוץ 10", אמר אז, "נחזור לתקופה של ערוץ מסחרי בודד. משמעות הדבר היא שהתעשייה תצטמצם בשליש, ואלפי אנשים יאבדו את עבודתם".

"נאבקתי על הערוץ למען התעשייה שאנחנו חלק ממנה", מחזק אבוט את דבריו, "לא הייתי יכול לדמיין באותה תקופה שנישאר רק עם ערוץ 2 וקרוב ל-3,000 איש ילכו הביתה. בעיניי, היה צריך לעשות הכל כדי שערוץ 10 יישאר".

אבוט והמאירי מפרגנים כמובן לערוץ שנותן להם עבודה. "המוצרים שלנו משותפים לנו ולערוץ 10", אומר המאירי. "יש שם צוות ניהולי שסומך עלינו ואנחנו מעריכים את זה כל יום מחדש. הם מאפשרים לנו לייצר טלוויזיה שאנחנו אוהבים, בשיתוף אתם. ערוץ 10 בהתנהלות מולנו, גם במה שקשור בענייני תזרים וכספים, עושה מעל ומעבר. מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי הוא איש של מלה, והוא תמיד עומד מאחורי דבריו, גם בענייני כספים. ההימור הגדול בהפקות ריאליטי הוא שהן יקרות מאוד וזאת האחריות שלנו כחברת הפקה להצדיק את ההשקעה".

היו הפקות שהפסדתם עליהן כסף?

אבוט: "כן. לא את כל ההפקות הצלחנו להביא לשורת רווח. היו הפקות שהפסדנו עליהן כסף. מצד שני, תמיד היו הפקות אחרות שאיזנו את ההפסדים".

המאירי: "כל השנים שבהן החברה קיימת הסתיימו בשורה תחתונה חיובית מבחינת מאזני החברה".

נראה כי שותפות הגורל בין החברה לערוץ גדולה עד כדי כך, שאבוט רייף המאירי לקחה על עצמה מימון של תוכניות מסוימות בתקופה שבה הערוץ היה נתון בקשיים, בדומה למקדמות שקיבל הערוץ בזמנו ממשרדי פרסום כדי שיצליח לשרוד. "אנחנו נושאים בעלויות יחד עם ערוץ 10", אומר אבוט, "בעבר לקחנו חלק מהסיכון בעונות מסוימות של הישרדות. היתה תקופה קצרה יחסית שאנחנו מימנו תוכניות, כשהערוץ היה בקשיים. רצינו שפרויקטים ייצאו לדרך". המאירי מוסיף כי "לא קשה לשים לב לכך שהרווק והישרדות עלו לאוויר בזמן שלא היו לערוץ 10 הפקות אחרות".

הרווק, תוכנית ריאליטי שיובאה מארה"ב, לא הצליחה ליהפך לפצצת באזז או רייטינג. התוכנית, שבה בוחר רווק אטרקטיבי מיועדת אחת מתוך 20 מועמדות, זכתה להצלחה מסחררת בארה"ב אבל התקבלה בקרירות בישראל, עם נתוני רייטינג מאכזבים שנעו סביב 11%. "כדאי לסייג את האכזבה כי צריך להסתכל על הנתונים בהקשר של התקופה שבה שודר הרווק בערוץ 10", אומר אבוט, "זו היתה התקופה הקשה ביותר של הערוץ, כשלא ידענו מה יעלה בגורלו. היינו תוכנית הבידור היחידה בלוח".

"הרווק זו תוכנית נשית מובהקת", מוסיף המאירי. "אם הוא נמצא בלוח שידורים מול כדורסל בראשון, המקור בשני, אמנון לוי ברביעי ועוד תוכנית חדשות בחמישי, אז תוכנית שסיימה בסוף עם רייטינג ממוצע של 13% בקרב קהל יהודי היא לא כזה כישלון. באותה שנה היא היתה התוכנית הנשית הנצפית ביותר. בהינתן לוח שידורים אחר, הרייטינג יכול היה לעלות בעוד כמה אחוזים".

בימים אלה מנסים בחברת ההפקה ובערוץ לפתח את הפורמט כך שיתאים יותר לצופה הישראלי, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנוגע לעונה שנייה. למרות נתוני הרייטינג המאכזבים, בערוץ 10 היו מרוצים מכך שהתוכנית משכה קהל נשי, שעליו הצליחו לגבות פרמיה מהמפרסמים. "אני חושב שלכל הנושא של אהבה, רווקות וזוגיות יש מקום חשוב בפריים-טיים", אומר המאירי. "צריך לזכור שהתוכנית הכפילה כמעט את הרייטינג הממוצע של החדשות, וגיא גיאור, שהיה הרווק בתוכנית, יצא ממנה עם אהבה".

זה אמיתי?

"בטח, הם עדיין יחד שנה אחרי התוכנית. הם זוג מאוהב שחי ביחד וזה קרה בזכות התוכנית. אמא שלו אוהבת אותנו מאוד".

אבל לא רק הרווק היתה אכזבה. גם העונה האחרונה של הישרדות גרפה רייטינג מאכזב עם ממוצע של 12.9%.

אבוט: "זה לא סוד ששיבוץ הישרדות מול המונדיאל פגע בתוכנית. אנחנו לא מתוגמלים לפי אחוזי רייטינג, אבל ברור שיש לנו אינטרס שהמוצרים שלנו יקבלו רייטינג גבוה כי המדד הזה קובע אם יהיו עונות נוספות. סביר להניח שהישרדות היתה גורפת עוד כמה אחוזי רייטינג, לולא המונדיאל. מצד שני, זה מותג חזק מספיק. גם כשהזכיינית קשת שיבצה בשישי את כוכב נולד ושודר מולה משחק, היא הגיעה לרייטינג של 13%-14%, אבל להם היתה הפריווילגיה לתקן".

המאירי ממהר לסייג: "תראו איך גם מול המונדיאל גרפה הישרדות 12%-14% רייטינג ולערוץ 10 היה מה להראות למפרסמים. גם את זה אי אפשר לבטל".

למרות הרייטינג הנמוך באופן יחסי, בעונה האחרונה של הישרדות נרשמה שערורייה, כשתסריט הגמר דלף כמה חודשים לפני שהתרחש בפועל. התסריט, על עשרות עמודיו, פורסם במלואו בבלוג האינטרנטי "צפניה, כולה צפניה" של אביעד קדרון. למרבה המבוכה, הוא כלל אף את שמו של המנצח נתן בשבקין. בתום חקירת המשטרה נעצרו שלושה חשודים שלפי הראיות פרצו למחשבי החברה ושלפו משם את החומר. אבוט והמאירי עדיין כואבים את הארוע ההוא. "נפלנו קורבן לפשע ברמה הכי גבוהה", מתלונן המאירי. "המשטרה חקרה והפרקליטות עובדת על הגשת תביעה. הם פרצו, סיכנו פרנסה של אנשים וערוץ שלם.

"מדובר בעבירה פלילית חמורה מאוד. פרצו לנו למשרדים דרך המייל. גנבו לנו את הליין-אפ ופירסמו באתרי תקשורת. מה יותר חריף מזה? זו חד משמעית פגיעה חמורה ברייטינג של התוכנית. מבחינה כלכלית אני מעריך שמדובר בפגיעה של מיליוני שקלים לערוץ 10".

למרות הממצאים הברורים, השניים מכחישים בתוקף שהתוכנית מבוימת או שהם קובעים מה יגידו ולמי יצביעו המתמודדים. "גם בתוכנית אירוח מכינים מרואיין מראש", טוען המאירי, "לא משנה אם הוא מעולם הבידור, האקטואליה או הפוליטיקה. העורך יושב ושואל אותו שאלות". המאירי מסביר איך ייתכן שהדיאלוג כולו היה כתוב. "כשמגיע המתמודד שאנחנו יודעים מה התמה שלו במהלך העונה, ברור שעליה הוא ידבר. אי אפשר לעוות את המציאות בריאליטי. אי אפשר להפוך חכם לטיפש, רע לטוב לב, מישהו שמקנא למישהו שאוהב. אפשר לחזק ולחדד תחושות, אבל אי אפשר להפוך ולשנות. התסריט שדלף הוא נייר עבודה הפקתי. הבחירה התבצעה בשידור חי. אני לא יכול להגיד לעידן קפון למי להצביע".

אבוט מסביר כי "בגמר עובדים 100 איש שצריכים להיות מסונכרנים. עושים חזרות כדי שהשידור ייצא טוב. לא נכנסים לעשייה כזאת בלי שיודעים לפני הצילומים מה יקרה. זה לא צילום חופשי שבו כל אחד עושה מה שהוא רוצה".

השניים מלאי התלהבות כשהם מדברים על העונה הבאה, שתעלה לאוויר בשבועות הקרובים. לפי ידיעות שפורסמו בימים האחרונים, חלק מהמשתתפים הם ידוענים מקומיים, כמו מלכת היופי לשעבר יאנה קלמן. "זאת עונה מצוינת", קובע המאירי מבלי להסגיר את זהות הדמויות. "אלה לא ערסים מול צפונים, או מזרחים מול אשכנזים, אבל יש בעונה הזאת הרבה מאוד דמויות שעוד לא היו בהישרדות, פסיפס אנושי מאוד רחב. כולם מחפשים תמיד את דן התחמן, את נועם או את גיא. בעונה החמישית כל הדברים האלה נשברו. אין מישהו שדומה לדמות מהעבר. יש בה ייצוג נרחב לחברה הישראלית, ואני חושב שהתהליך החברתי שם הוא מרתק. אם היפה והחנון מתפקד כמוצר כיפי וקומי וההדחה פחות חשובה. הישרדות היא משחק מתוחכם".

"זה הפורמט הכי טוב בטלוויזיה, הטוב והרע במיטבו", מסכם אבוט.

ובכל זאת, אתם נוסעים לאי רחוק, סובלים מאיתני הטבע, ואז באה קשת, שמה כמה אנשים בווילת האח הגדול ומקבלת רייטינג של 35% בפרק אחד. זה מרגיז אתכם?

אבוט: "למה זה רלוונטי? התוכנית כל כך מצליחה. מה, נגיד שאנחנו מקנאים? כן, אנחנו מקנאים".

המאירי ממהר להתערב: "אני לא מקנא. לא ראיתי הרבה פרקים. אישית, אני חושב שהמפיק אלעד קופרמן וקשת עושים עבודה מדהימה. להישרדות יש קושי מסוים, ולאח הגדול יש קושי אחר. אני בטוח שהאנשים שם עובדים קשה מאוד מסביב לשעון. אני לא מקנא בהם ואני לא חושב שאיתן מקנא בהם. אין תחושה טובה יותר מלהיות האנדרדוג ולהגיע למספרים יפים מאוד".

חשבתם פעם לעבוד עם ערוץ 2 במקום?

אבוט: " אף פעם לא עמדנו בסיטואציה הזאת".

המאירי: "אנחנו צריכים לדאוג שיהיו לנו תוכניות טובות. אני תמיד אומר שהמחויבות להצטיין חזקה יותר כשאתה משיק מוצר בערוץ 10. כדי שידברו עליו ויבואו לצפות בו הוא חייב להיות טוב במיוחד, בעל מספיק מרכיבים שיהיו בקשר עם העולם החיצון בשביל שיחות הברזייה, ושיהיה סקסי".

למרות הניסיונות לייצר באזז, אין ספק כי את הכסף הגדול גרפה קשת, עם ההצלחה המסחררת של מאסטר שף, שהופקה על ידי גיל הפקות שבבעלות אסף גיל והשיגה ממוצע של 27.3% רייטינג, ועם האח הגדול ששוברת שיאים. "אנחנו שמחים מאוד שאסף גיל מצליח", מפרגן אבוט. "הוא הביא מוצר פשוט שהצליח בגדול, אפילו בקשת הופתעו מהצלחת התוכנית".

"שאפו", מוסיף המאירי, "אני פחות מתחבר לתוכניות בישול, אבל זו הפתעה שמאסטר שף תפס ככה". השניים אומרים כי הם מפרגנים למפיקים מקצוענים לדעתם, כמו גיל וקופרמן. "זה מה שגורם לישראל להיות מעניינת במונחים בינלאומיים".

עם הפנים לחו"ל

בתחילת 2010 חתמה החברה על הסכם עם חברת התוכן של בן סילברמן, לשעבר מנהל חטיבת הבידור ב-NBC, שלפיו החברה של סילברמן תפיץ את תכני אבוט רייף המאירי במטרה לפתח ולייצר תכנים לפלטפורמות בינלאומיות. המאירי מסביר כי "סילברמן לקח את סדרת האינטרנט קן הקוקיה, שהפקנו עם לוגיה וסלקום, ואת TLV, ובימים אלה הם עובדים על אדפטציה. במקביל, הוא עשה אתנו הסכם פיתוח תוכן. הוא השקיע כסף בשביל שנפתח מוצרים שכבר יהיו מוטים לשוק הבינלאומי בתהליך יצירתם. מדובר בהסכם בלעדיות שיש לנו מולו. אנחנו מקווים שכבר השנה חלק מהתהליך יהיה לקיחת מוצרים מקוריים שלנו ופיתוחם".

אתם מדברים על האינטרנט כחלק מההצלחה או כישלון של סדרה? איפה אתם עומדים במהפכה הזאת?

המאירי: "אני מסתכל על האינטרנט בכלל ועל הפייסבוק בפרט כמכפלות. הטלוויזיה לא איבדה את מעמדה כמדורת השבט, אבל האמצעים הדיגיטליים מסייעים להיפגש עם המותג בעוד הרבה מקומות. הדברים המשמעותיים קורים עדיין בטלוויזיה. אף אתר אינטרנט בארה"ב לא הקים מותג גדול כמו הישרדות, אין דוגמה כזאת. המדיות הנלוות הן אמצעים שחייבים לשחק אתם, אבל הדברים הגדולים יהיו בטלוויזיה".

אבוט: "טלוויזיה היא המדיום שמוביל באופן חד משמעי. הזמן הפנוי של רוב האוכלוסיה הולך לשם, ולדעתי זה יישאר כך בחמש שנים הקרובות. גם בארה"ב הרייטינג בטלוויזיה עולה - אנשים צופים בה יותר מבעבר. כאנשים, חשוב לנו לראות תוכנית מסוימת, כדי שלמחרת יהיה לנו נושא משותף לשיחה בעבודה, והשיח הזה כמעט ולא מתקיים בעולם האינטרנטי. זה דבר שלא ייעלם".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#