לשיח ב"אח הגדול" יש מכנה משותף אחד - שנאת גברים - מדיה ופרסום - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

לשיח ב"אח הגדול" יש מכנה משותף אחד - שנאת גברים

מפחיד העולם בו גבר נתפש כעבריין מגדרי מיום בו נולד

19תגובות

1. עליהום הוא התנהגות חברתית נוראה. מראה של עדר שועט לעבר אדם אחד - יהיה חטאו אשר יהיה - הוא אלים, מפחיד, מבעית, אכזרי באופן בלתי אנושי. שאגות ההמון מבהילות אותי הרבה יותר מניבולי הפה של היחיד. עברתי לא אחת חוויה של מתקפה המונית, והאמינו לי - אתם לא רוצים להיות בצד שנרמס תחת פרסות ההמון. דיקטטורה של מחשבה ופונדמנטליזם של נורמות הם הוכחה לא לחוסנה של חברה, אלא להתבהמותה. האנשים שרתמו את האוכף לחשבון הטוויטר שלהם, לדף הפייסבוק שלהם, לבלוג שלהם ולטור שלהם בעיתון וקפצו על הסוס כדי לדהור עם העדר לעבר זירת הסקילה של יורם זק - היו בעיניי לא פחות מפחידים, אלימים, ברבריים ומסוכנים לחברה הישראלית מההתבטאותו של זק. למעשה, חיבבתי את זק הרבה יותר מרגע שהמיליונים החלו צובאים עליו.

2. אני לא מתכוון לסנגר על הטקסט שהשמיע זק באוזנייה לטכנאי בזמן בדיקת סאונד, מתוך הנחה שאיש לא שומע את הדברים. מרגע שהדברים נשמעו, היה זה כאילו נאמרו לאוזני הכלל. והדברים היו מתחת לכל ביקורת. אבל כמה דברים חמורים, גסים וסרי טעם נאמרים בין אנשים בשיחות טלפון, בהתכתבויות פרטיות ובעוד אלף זירות אינטראקציה לא פומביות? מיליון. זה טבעו של האדם. זה טבעו של השיח. האם הגבול החדש שמבקשת הפרשה הזאת לצייר עבור הציבור הוא כי אין כל הפרדה בין המרחב הפרטי לציבורי? האם מעתה על כל אדם לנהוג במרחב הפרטי שלו - בחדרי חדריו - כאילו היו לו 2 מיליון צופים ומאזינים? אני מעדיף את המוות על פני חיים כאלה.

3. אבל בואו נעזוב לרגע את המרחב הפרטי והציבורי ונלך צעד אחד רחוק יותר. הנורמה החדשה שמנסה משטרת המחשבות האלימה שמשתוללת בעשור האחרון בישראל היא של איסור על מחשבות "מלוכלכות". איסור על דחפים, על סובלימציות של יצרים אלימים באמצעים אלימים, על הליך

של דקונסטרוקציה נפשית כאקט של התמודדות עם עולם מעוות - שטוף בדימויים מיניים, בגילויים פיסיים של אלימות ובחרדות קיומיות. כל תלמיד שנה א' בחוג לפסיכולוגיה יגיד לכם שאם לקחתם מאדם את מנגנון הסובלימציה - הפכתם אותו ליצור אלים.

יורם זק לא היה אומר את המלים שאמר אילו ידע שישודרו. אין איש שחושב אחרת. מנגנון הבקרה החברתי שלו תקין מאוד. הוא אינו סוציופת, הוא אינו עונה לפרופיל של עבריין המין שחלק מהנשים בישראל מנסות להפוך אותו אליו. יורם זק צייץ החוצה מתוכו הלצה גסה ומכוערת. אם יש אדם על כדור הארץ שמוחו לא עסק מעולם במחשבות מגונות, גסות, אלימות וקיצוניות - הפנו אותו בבקשה למעבדה לרובוטים לתיקון. אם משמעות העידן החדש שאליו מנסים חלק מהפנאטים לגרור אותנו לתוכו הוא עידן שבו גם על מחשבות, פנטסיות ודחפים מגונים חל איסור על פי חוק הפוליטיקלי קורקט המתחסד והאלים הזה - גם כאן אני מעדיף את המוות על פני חיים כאלה. וממילא, חיים כאלה משולים למוות.

4. טוב עשתה קשת שהתנערה מהאמירה הזאת, שהכריחה את זק להתנצל בפני דנה רון וששבה והתנצלה על האמירה שלו בשידור חי. ועכשיו מה? לפטר את יורם זק, הם מבקשים. ואז מה? יורם זק יתוקן? ייהפך לרובוט המחשבתי שהמשטרה החדשה מבקשת מכולנו להיות? הוא ילמד את הלקח? הו, נדמה לי שהוא למד את הלקח. נדמה לי שהשבועיים האחרונים בחייו של יורם זק היו גרועים פי אלף מכל הודעת פיטורים שאדם קיבל אי פעם בישראל. זק קיבל את עונשו. עכשיו מה, עוד קצת דם לקינוח אתם מבקשים? הניחו לו.

5. זה בוודאי אינו מקום נרחב מספיק לדון בסוגיה הזאת, אז מוטב לקצר: לשיח הפמיניסטי האקלקטי מסביב יש כרגע מכנה משותף אחד בלבד, לדעתי - שנאת גברים. שנאה עזה, יוקדת, מרה ובוערת. ובתור גבר - עמוס במגרעות עד להתפוצץ ממש - אני מוכרח להתוודות: זה נעשה עניין מפחיד מאוד להיות גבר בעולם שבו גבר נתפש כעבריין מגדרי מיום שהוא נולד.

6. חשוב להבהיר: החברה שבה כולנו מקננים סובלת עדיין מתחלואים שוביניסטיים למכביר. גברים רבים רואים בנשים רבות אובייקטים מיניים, נוהגים בהן כפי שלא היו מעזים לנהוג בגבר אחר לעולם ומפריחים לעברן הערות ומבטים שבכל סיטואציה של מפגש עם גבר היתה מסתיימת באגרוף. זאת ועוד: עיקר הקורבנות של אלימות מילולית מינית, של הטרדות גופניות ושל מעשי אונס הן נשים. את העובדות הקשות האלה אי אפשר למחות, ועל הרקע שלהן, אני מניח, בערה הפרשה הזאת להרבה מאוד נשים. ועוד אחד קטן לסיום, למתקשים ממש: אין אדם במסדרונות המוסף הזה שיש לו מלה אחת טובה לומר על ההתבטאות של יורם זק.

7. במשך שנים נשים דוכאו וזכויותיהן נרמסו. המאה ה-20 היתה מאה של תחילת התיקון של העיוות ההיסטורי הזה. אבל מטוטלת התיקון נעה באחרונה חזק מדי לצד השני. היוצרות לא התהפכו, כי אם השתגעו. הדיאלוג בין המינים קרס לחלוטין ונהפך למשחק מחבואים משפטי. כל מלה שתאמר, שתכתוב, שתחשוב, או שתפלוט בטעות באוזנו של חבר, תהפוך אותך לסוטה מין, לעבריין מסוכן ולשוביניסט מופרע. השיח נקלע לכאוס משוגע. אף מלה אינה מוסכמת, אף מחשבה אינה מקובלת. נראה שמשטרת הפמיניזם הרדיקלי מנסה להשיג תיקון היסטורי באמצעים אלימים. זה לא פופולרי לומר, וזה מסוכן מבחינה פוליטית, אבל זו האמת: החיים נהפכו לבלתי אפשריים עבור גברים בעידן הנוכחי. זה לא עניין של מותר ואסור, של נכון ולא נכון, או של נורמות התנהגות סבירות. בעולם החדש תמיד תעמוד אשה שתמצא עצמה נפגעת מאיזה משפט שאמר גבר, או מאיזה אקט שביצע, ותמיד יימצא גבר שיחטוף סיכול ממוקד - שמטרתו לחסל ולהשמיד אותו - בשם כל הפשעים שגברים ביצעו בנשים במשך ההיסטוריה. אלוהים, התקופה הנאורה והפלורליסטית הזאת מתחילה להזכיר תקופות חשוכות ואלימות בהיסטוריה.

8. העובדה שאני כותב את הטקסט הזה בניגוד הגמור להמלצתה של אשתי ("למה להסתבך, שי? זה יביא לך רק צרות"), והעובדה שמזה הרבה מאוד שנים אני חושש מתוצאות פרסום טקסט שכתבתי - מוכיחה לא שנהפכתי לפחדן, ולא שאיני משוכנע בצדקת כל מלה שניסחתי כאן. היא מוכיחה שישראל נהפכה למדינה שבה יש לחשוש מהבעת דעתך הכנה, מפחד דהרת ההמון השועט לרמוס גם אותך. וכך בדיוק, חברים וחברות יקרים, מתחיל סופה של דמוקרטיה. וכך, בדיוק, מתוך כוונה טובה - לשפר ולתקן עוולה - קמה תחתיה עוולה גרועה ממנה. והמצב הנוכחי נהפך לעוול מתמשך כלפי הדיאלוג בין המינים. עוול שסופו שיחזור לנשים בכל העולם כמו בומרנג. סופו שיפגע ביכולת לנהל שיח בין גברים לנשים, שיח בין בני אדם, ממקום סביר. ופרשת יורם זק היא רק משל על כך.

וקטנה לסיום

והסופר טימותי לירי אמר: "נשים שמבקשות להשיג שוויון עם גברים, הן נשים שנעדרות אמביציה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#