פשרה: רשת החינוך של ש"ס תפצה עובדים שחויבו לשלם לעיתון "יום ליום" - מדיה ושיווק - TheMarker

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

פשרה: רשת החינוך של ש"ס תפצה עובדים שחויבו לשלם לעיתון "יום ליום"

ההסכמה הושגה במסגרת תביעה ייצוגית שהגיש איש התקשורת אבישי גרינצוויג, בה נטען כי הרשת ניכתה בכל חודש לעובדים כ-40 שקל, עבור דמי מנוי לעיתון המפלגתי

תגובות
חרדי קורא עיתון
דודו בכר

רשת החינוך של ש"ס תפצה את עובדי הרשת ב-40 שקל לחודש עבודה, לאחר שחייבה אותם להירשם כמנויים לעיתון המפלגתי "יום ליום". זו היא הפשרה שהושגה היום (ב') בבית הדין לעבודה בתביעה ייצוגית שהוגשה בעניין. התובע הייצוגי, איש התקשורת אבישי גרינצוויג, יקבל 70 אלף שקל, ועורכי הדין שהגישו את התובענה יקבלו 150 אלף שקל.

התובענה הוגשה ב-2016 נגד רשת מעין החינוך התורני של ש"ס. התובע היה עובד של הרשת עד לאוגוסט 2018. בתביעה נטען כי הרשת ניכתה בכל חודש לעובדים ניכויים לצד שלישי בסך של כ-40 שקל, עבור דמי מנוי לעיתון המפלגתי "יום ליום".

בתובענה, שהוגשה באמצעות עוה"ד קובי רפאלי ושירלי רייף, נטען כי "נמסר לתובע שקבלתו לעבודה מותנית בחתימתו והסכמתו כי הנתבעת תנכה משכרו סכומים חודשיים בגין המינוי לעיתון. יודגש כי הסכום החודשי נקבע באופן שרירותי על ידי הנתבעת, בלי מתן הסבר או חישוב ובלי שיכול היה התובע להעלות טענה בנושא".

השווי המשוער של תביעת חברי הקבוצה, לפי התובענה, הוא 22 מיליון שקל, וזאת בחישוב של 6,550 עובדים ברשת החינוך.

מנגד, רשת החינוך טענה כי גרינצוויג לא רשאי להגיש תובענה ולייצג את שאר עובדי הרשת, וכי הוא חתם מרצונו על המסמך במסגרת הליך קבלתו לעבודה ברשת. עוד נטען כי לאחר שפנה לרשת – הופסקו הניכויים מחשבונו ובטל המינוי.

בדיון היום בבית הדין לעבודה הגיעו הצדדים להסכם הפשרה. ההסכם יחול על כל מי שרשת החינוך ניכתה משכרו סכום כלשהו בשבע השנים שמאז הגשת הבקשה.

רשת החינוך לא מודה בנטען בתובענה, אך הודיעה כי תעניק לכל עובד שיפנה אליה סכום של 40 שקל לכל אחד מחודשי עבודתו ברשת בתקופה האמורה. הפשרה קיבלה תוקף של פסק דין בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

עיתון "יום ליום" עבר בשנה האחרונה לבעלות חדשה, פרטית, שאינה מזוהה עם הנהגת ש"ס. התנועה עצמה הקימה עיתון חדש, "הדרך". בהסכם נקבע גם כי הרשת לא תכפה על עובדיה להיות מנויים לעיתון "הדרך". ההודעה על הזכות לקבל פיצוי תפורסם בעיתון המפלגתי החדש של ש"ס "הדרך".

גרינצייג מסר: "אני שמח שבסוף הדרך זכיתי לסייע להיות הפה של אלפי עובדים שכספם נגזל מהם שלא כדין. ההישג מבחינתי הוא כפול: הניכוי הלא חוקי יבוטל ומעתה מנוי לעיתון החדש 'הדרך' יירכש באופן וולנטרי מול העיתון, ללא תיווך הרשת. נוסף על כך, כל עובד שידרוש חזרה את כספו, יוכל לעשות זאת. מדובר בהטבה של אלפי שקלים לכל עובד. מעבר לעוול האישי לעובדים, היה פה קשר חמור וחד משמעי של הון-עיתון-שלטון. משרד החינוך העביר את כספי המסים לטובת משכורות של רשת חינוכית, ובמשך שנים מיליונים רבים הגיעו לידי עיתון פרטי של מפלגה במקום ליעדם המקורי".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#