בג"ץ מקפיא את תהליך הבדיקה מחדש של הצעת RGE במכרז ערוץ הכנסת

המועצה פסלה באחרונה את זכיית ערוץ 20, אך לא הצהירה כי קבוצת RGE - שמפעילה את ערוץ 10 - היא הזוכה ■ ב-RGE דרשו לבטל בדיקה חוזרת לגביה ולהצהיר עליה הזוכה ■ היום שיגרו גם בחדשות 2 מסמך למועצת הכבלים ובו טענות שלפיהן נפלו כשלים גם בהצעת RGE ולכן יש לפסול את המכרז כולו

נתי טוקר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
חדר בקרה ערוץ הכנסת
חדר בקרה ערוץ הכנסתצילום: Atbannett

מועצת הכבלים והלוויין תידרש להשיב לבקשת RGE ולהבהיר מדוע לא הכריזה על RGE  כמי שזכתה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, וזאת לאחר פסילת הצעתו של ערוץ 20. בג"צ קיבל את הבקשה של RGE בעניין להקפאת הליך בדיקה חוזר בעניינם.

בתחילת דצמבר התכנסה מועצת הכבלים והחליטה לפסול את הצעת ערוץ 20 להפעלת ערוץ הכנסת. הסיבה לפסילה היתה עמדת היועץ המשפטי לממשלה שלפיה מאחר ולא היתה הלימה בהצעת הערוץ בין התוכנית העסקית לבין הצעת התוכן, הרי שיש לפסול את ההצעה. את העתירות הגישו חדשות 2 ו-RGE.

אלא שמועצת הכבלים והלוויין נמנעה מלהכריז כי ההצעה שדורגה במקום השני, הצעת קבוצת RGE, היא הזוכה החלופית. בהחלטת המועצה נקבע רק כי המועצה תחל בבדיקה מחודשת של הצעת RGE. המועצה דרשה מ-RGE תשובות לבדיקת בעניין עד 27 בדצמבר.

בעקבות כך פנו ב-RGE לבג"ץ, וטענו כי מדובר בהליך לא תקין ובהחלטה בלתי סבירה, שכן הצעת RGE נבדקה כבר ונוקדה במסגרת בדיקת ההצעות במכרז, ואין למועצה סמכות לבצע הליך נוסף של בדיקה. "התוצאה הטבעית והמתבקשת על פי דין הנה שפסילת המקום הראשון תוביל לזכיית המקום השני, שקיבל את מספר הנקודות הגבוה ביותר". כאמור, בעקבות פניית RGE, בג"ץ קבע בצו זמני כי על המועצה לנמק מדוע לא הכריזה על RGE כזוכה במכרז.

ההליך המשפטי עוד עשוי להסתבך. היום פנה גם מנכ"ל ערוץ הכנסת הנוכחי של חדשות 2, אורי פז, וטען כי אין להכריז על הצעת RGE  כזוכה – אלא לקיים מכרז חדש.

פז הציג בדיקה שנערכה על ידי חברת TASC לגבי הצעת ערוץ 10, ולטענתו נמצאו בהצעה כשלים. כך למשל, לטענת חדשות 2 הצעת RGE אינה עומדת בדרישה להשקעה של לפחות 84% מההכנסות בהפקות מקור. עוד נטען כי במסגרת התוכנית העסקית שבהצעת RGE, "אין כלל תקצוב לשידורים ישירים של המליאה וועדות הכנסת במהלך הפגרה", ולא חושבה העלות של שידור 40 טקסים – אלא 10 בלבד בשנה.

עוד טען פז כי המנכ"ל המיועד של ערוץ הכנסת בהצעת RGE, אילן דה פריס, לא ניהל חברה בעלת מחזור כלכלי של 20 מיליון שקל, וההצעה אינה כוללת דירקטור שהוא נושא משרה בערוץ טלוויזיה - כפי שנדרש בכללי המכרז.

RGE מיוצגים על ידי עוה"ד זוהר לנדה, רונן ריינגולד, עדי שהם ואיתי חתם, ממשרד ברנע ושות'. מ-RGE נמסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון שקיבל את הבקשה. טענתנו העקבית מזה חודשים היא כי הצעתנו היא הראויה והאטרקטיבית ביותר, והייתה אמורה לזכות מלכתחילה".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker

על סדר היום