השחקן זוכה האוסקרים פול ניומן מת מסרטן בגיל 83 - מדיה ופרסום - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

השחקן זוכה האוסקרים פול ניומן מת מסרטן בגיל 83

ניומן, אחד השחקנים ההוליוודים הגדולים בדורו, מת לצד משפחתו; העביר לבתו את השליטה בחברת הרטבים שלו

השחקן האמריקאי פול ניומן מת היום בגיל 83, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, בביתו שבקונטיקט. לפני כחודש השלים ניומן סדרה של טיפולי כימותרפיה ואמר לבני משפחתו שהוא רוצה למות בביתו. השחקן זוכה האוסקר צולם יושב בכיסא גלגלים בצאתו מבית חולים בניו יורק. "פול לא רצה למות בבית החולים", אמר מקורב לו.

ניומן התכונן למותו ואף הכין את בתו הבכורה, נל, לקבל את השליטה בחברת הרטבים שלו, "ניומנ'ס און", שהכנסותיה מועברות לקרן לצדקה.

ניומן שיחק בלמעלה מחמישים סרטים והוא נחשב לאחד השחקנים ההוליוודים הבולטים בדורו. סרטו הראשון היה "גביע הכסף", סרט תקופתי מ-1954 שנחל כישלון צורב. למרות זאת, זכה ניומן בפרס גלובוס הזהב על השתתפותו בסרט בקטגוריית "תגלית השנה".

ניומן לא גילם בסרטיו רק דמויות הרואיות. ברבים מסרטיו המצליחים ביותר הוא גילם נוכלים, עבריינים, גברים חצויים מבחינת השאיפות והתשוקות שלהם ואפילו גברים חלשים. ב"חתולה על גג פח לוהט" של ריצ'רד ברוקס מ-1958 הוא היה בעל שמסרב לשכב עם אשתו, בגילומה של אליזבת טיילור; ב"הקיץ הארוך והלוהט" של מרטין ריט מאותה שנה, על פי שניים מסיפוריו של ויליאם פוקנר, גילם ניומן נווד מסתורי שחשוד בסדרה של הצתות (התפקיד העניק לו את פרס השחקן בפסטיבל קאן); ב"יד שמאל היא הנוקמת", סרטו הראשון של ארתור פן, שנעשה גם הוא ב-1958, הוא גילם את בילי הנער כמתבגר נוירוטי.

ב"אדי פלסון" של רוברט רוסן מ-1961 הוא היה שחקן ביליארד, שמנסה להערים על יריביו בכל דרך אפשרית (שמו המקורי של הסרט, "The Hustler", כלומר הרמאי, הצביע על אופיה של הדמות, שניומן גילם פעם נוספת, כשחקן מבוגר בהרבה, ב"צבע הכסף"); ב"פרא מני אלף" של מרטין ריט מ-1963 הוא גילם גבר רב קסם, אבל אגוצנטרי וריק, שהורס כל מי שקרוב לו ואוהב אותו; ב"המורד" של סטיוארט רוזנברג מ-1967 הוא גילם אסיר שובב במחנה מעצר, שמורד בסמכותם של הסוהרים הסאדיסטים (הסרט זכור בעיקר בשל הסצינה של תחרות אכילת הביצים הקשות); וב"קיד וקסידי" של ג'ורג' רוי היל מ-1969 - אולי סרטו המצליח ביותר - הוא היה אחד מצמד עבריינים (רוברט רדפורד היה השני, והשניים שיחקו יחד פעם נוספת ב"העוקץ" מ-1973, שוב בבימויו של היל, ושוב בתפקידי נוכלים).

אחת הדמויות החצויות ביותר שגילם הופיעה ב"המסך הקרוע" של אלפרד היצ'קוק מ-1966. ניומן היה מדען אמריקאי שעורק לכאורה לגרמניה המזרחית, ובעצם עושה זאת כדי לגנוב את סודותיו של אחד ממדעניה הבכירים. ארוסתו של ניומן בסרט, בגילומה של ג'ולי אנדרוז, פולטת אנחת רווחה כאשר היא מגלה שאהובה לא מתכוון לבגוד במולדתו. להיפך, הוא אמריקאי פטריוטי וטוב. אבל הוא גם רוצח (סצינת הרצח היא אחת המצמררות ביותר בקולנוע של היצ'קוק; אפילו יותר מסצינת המקלחת ב"פסיכו") וגם מדען חסר אתיקה, שסבור שהכל מגיע לו בזכות היותו אמריקאי.

בנוסף, ניומן שיחק גם את "ארי בן כנען", הדמות שכיכבה ב"אקסודוס" של אוטו פרמינגר מ-1960. הסרט צולם בישראל ועסק במאבק לעצמאות, ונחשב לסרט שסייע מבחינה הסברתית למדינה הצעירה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#