מועצת הכבלים פסלה את הצעת ערוץ 20 להפעלת ערוץ הכנסת - מדיה ושיווק - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

מועצת הכבלים פסלה את הצעת ערוץ 20 להפעלת ערוץ הכנסת

היועמ"ש אביחי מנדלבליט הביע בשבוע שעבר את עמדתו כי יש לפסול את הצעת ערוץ 20 בשל כשלים שנתגלו בה ■ כעת תיבדק ההצעה של בעלת השליטה בערוץ 10, RGE, שהגיעה למקום השני במכרז

14תגובות
חדר בקרה ערוץ הכנסת
Atbannett

מועצת הכבלים והלוויין החליטה היום (ה') לפסול את הצעת ערוץ 20 להפעלת ערוץ הכנסת. כעת תתחיל המועצה בבדיקה של ההצעה שדורגה במקום השני - הצעת חברת RGE, בעלת השליטה בערוץ 10. כפי שפורסם ב-TheMarker, בשבוע שעבר הביע היועמ"ש אביחי מנדלבליט את עמדתו כי יש לפסול את הצעת ערוץ 20 בשל כשלים שנתגלו בה.

ערוץ 20 זכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת במאי האחרון. RGE הגיעה למקום השני ואחריה בצמידות ערוץ 2. לאחר הזכייה עתרו חדשות 2 ו-RGE לבג"ץ בטענה כי נפלו כשלים בהצעת ערוץ 20 וכי יש חוסר הלימה בין הצעת התוכן לבין ההצעה העסקית. כלומר, הערוץ לא יוכל לממן באמצעות תקציב ערוץ הכנסת (25 מיליון שקל) את הצעת התוכן שהציע. בשלב זה הערוץ ממשיך להיות מופעל על ידי חדשות ערוץ 2, בעקבות צו ביניים של בג"ץ.

במועצת הכבלים מסבירים היום כי ההצעה של ערוץ 20 אכן היתה במישור התוכני הטובה ביותר. אלא שבמכרז עצמו, התוכנית העסקית היוותה רק 10% מן הניקוד הכולל. במועצה אומרים כי "הוועדה היתה ערה לחוסר הארגון והסדר של ההצעה הזוכה, ושל ההצעות האחרות, אולם סברה, וסברה זו נתמכה על ידי כלל היועצים, כי חוסר הסדר בכל אחת מההצעות אינו עולה לכדי פגם מהותי ואינו מהווה עילה לפסילתן".

בעקבות העתירות נערכו בדיקות נוספות ושוב אישררה ועדת המכרזים את ההחלטה בהמלצות היועצים המקצועיים, וזאת משום ש"הידע והניסיון הנצברים מלמדים שתוכן טלוויזיוני ניתן להפקה במנעד תקציבי רחב ביותר, שאין בו כדי להעיד על האיכות בהכרח. כלומר, אין בנמצא נוסחה תקציבית קבועה להפעלת ערוץ טלוויזיה, ואיכותו של ערוץ טלוויזיה אינה נמדדת בהשקעה התקציבית דווקא, וכמובן, הערכת איכות בכל האמור לתוכן טקסטואלי, בין אם טלוויזיוני או אחר, היא לעולם הערכה סובייקטיבית".

ואולם, עמדת היועמ"ש היתה הפוכה, ולפיה "לא ניתן לקבל את ההסברים המאוחרים שניתנו על ידי הזוכה מכיוון שהם בבחינת 'שיפור הצעה' שאינו אפשרי בהליך מכרזי". במועצה אומרים כי לאור חוות הדעת המשפטית "אין מנוס אלא להכריז על פסילתה של ההצעה הזוכה".

כעת תעבור הוועדה לבדוק את הצעת RGE שהגיעה למקום השני. בתשובת ערוץ 20 לבג"ץ הועלו טענות דומות לכשלים שנפלו גם בהצעת RGE וגם בהצעת חדשות 2, ולכן תיערך בדיקה מחודשת. אם לא יימצאו כשלים בהצעה של קבוצת RGE - היא זו שתפעיל את הערוץ. העורך הראשי של הערוץ יהיה ערן טיפנבורן, לשעבר עורך אתר Ynet.

עם זאת, במסגרת ההליכים המשפטיים טענו בחדשות 2 כי הם אלה שאמורים להיות מדורגים במקום השני, וכי העובדה שדורגו במקום השלישי נובעת מטעות טכנית בלבד. בשלב זה מסתמן כי המועצה לא מקבלת טענה זו והנושא יועבר להחלטת בג"ץ.

מקבוצת RGE נמסר: "קבוצת RGE מברכת על החלטת המועצה לשידורי כבלים ולוויין לפסול את הצעת ערוץ 20 במכרז על ערוץ הכנסת. הקבוצה משוכנעת, כפי שהיתה לכל אורך ההליך, שבסופו של יום היא זו שתפעיל את ערוץ הכנסת החדש, היות שהצעתה היתה מלכתחילה האיכותית והנכונה ביותר, הן תוכנית והן עסקית. RGE קוראת למועצה לסיים את ההליך במהרה ולאפשר לערוץ החדש לצאת לדרך בהקדם".

מחברת החדשות נמסר בתגובה: "מדובר בניצחון משפטי חסר תקדים, הודות לעמידה העיקשת של חברת החדשות על עקרונות של קיום מכרז הוגן, שוויוני ושקוף. רק הודות לעתירת חברת החדשות לבג"ץ נחשפו פגמים וכשלים חמורים. ההתנהלות של ועדת המכרזים ביחס להצעת ערוץ 20 ולפגמים החמורים שנפלו בה מוכיחה כי בדיקת כלל ההצעות שהוגשו במסגרת המכרז על ידי ועדת המכרזים לא נעשתה כראוי ולכן אין לתת אמון בהליך המכרז כולו. העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה לא היה מוכן להגן בבג"ץ על החלטת המועצה בהליך המכרזי מעידה כאלף עדים על כישלון מקצועי מהדהד של ועדת המכרזים. בנסיבות אלה, התוצאה המתחייבת היא ביטול ההליך המכרזי, כפי שהתבקש בין היתר בעתירת חברת החדשות שהוגשה על ידי עורכי הדין הד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם