בכירים ברשות השידור העידו בפרשת השחיתות בכספי ההפקות

במשטרה חושדים שתוכניות דלות והפקות פשוטות תוקצבו באופן גבוה כדי "לגזור קופון שמן" עבור מפיקים ומקורבים ■ תחקיר TheMarker חשף כיצד שילמה רשות השידור כספים גבוהים למקורבים

נתי טוקר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
בניין רשות השידור בירושלים
נתי טוקר

שורה של בכירים ברשות השידור בשנים שלפני הסגירה לשעבר מסרו בימים האחרונים עדות בנוגע לחקירה סביב חשד לשחיתות ברשות. הנחקרים נשאלו על אופן השימוש בכספי ההפקות החיצוניות של רשות השידור.

בין השאר, מסרו עדות בימים האחרונים סמנכ"ל התוכניות ברשות, יואב גינאי; יראון רופין, שמילא תפקידים בכירים ברשות וכיהן כיו"ר ועדת משא ומתן; מנהל הטלוויזיה בערבית שלמה גנור; ומיקי קליין, שהיה המפיק הראשי ברשות ובהמשך מפיק בכיר.

החקירה, שמתנהלת במחוז ירושלים, עוסקת בחשד לשחיתויות בכספי ההפקות של רשות השידור. תחקיר TheMarker ו"המקור" חשף כיצד העבירה הרשות הפקות למקורבי ההנהלה בסכומים גבוהים ללא הצדקה - וללא הסבר לאן זרמו הכספים. בחלק מהמקרים קיבלו מקורבים לרשות השידור תשלומים גבוהים ללא סיבה.

לפני כשבועיים נחקרו בכירים ברשות השידור באותה פרשה. בכירי הרשות שנחקרו הם המנכ"ל לשעבר יוני בן מנחם; זליג רבינוביץ', שהיה עוזרו של בן מנחם והאיש החזק ברשות השידור; יענק'לה מנדל, ששימש יו"ר איגוד אמני ישראל וקיבל הפקות רבות מרשות השידור; וקובי סיט, בעלי חברת ההפקות "אליס תקשורת", שקיבלה הפקות רבות מרשות השידור.

במשטרה חושדים, בין היתר, שדרכי ההתקשרות של הרשות בכל הנוגע להפקות חדשות היו פסולות, שתוכניות דלות והפקות פשוטות תוקצבו באופן גבוה כדי "לגזור קופון שמן" עבור מפיקים ומקורבים, ושתקציבי ענק בסך מאות מיליוני שקלים והיו מיועדים להפקות בוזבזו והגיעו לכיסים של מקורבים. חלק מהטענות האלה עלו גם בדו"ח מבקר המדינה ממאי 2014. החקירה מלווה גם על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker