בעקבות תחקיר TheMarker: בכירי רשות השידור נחקרו במשטרה - מדיה ושיווק - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

בעקבות תחקיר TheMarker: בכירי רשות השידור נחקרו במשטרה

במהדורה המרכזית של "החדשות" דווח כי המנכ"ל לשעבר יוני בן מנחם, עוזרו זליג רבינוביץ', יענק'לה מנדל, ששימש יו"ר איגוד אמני ישראל והמפיק קובי סיט נחקרו במשטרת ירושלים בחשד לביצוע שחיתויות בכספי ההפקות של רשות השידור ■ תחקיר TheMarker ו"המקור" חשפו את מנגנון הזרמות הכספים למקורבים

31תגובות
מנכ"ל רשות השידור לשעבר, יוני בן מנחם
אוליבייה פיטוסי

בכירי רשות השידור לשעבר נחקרו היום (ה') במשטרה בנוגע לשחיתויות בכספי ההפקות של רשות השידור – כך חשף הערב ירון אברהם במהדורה המרכזית של "החדשות".  תחקירי TheMarker חשפו כיצד העבירה רשות השידור הפקות למקורבי ההנהלה בסכומים גבוהים ללא הצדקה וללא הסבר לאן זרמו הכספים.

בכירי הרשות שנחקרו הם המנכ"ל לשעבר יוני בן מנחם; זליג רבינוביץ', שהיה עוזרו של בן מנחם והאיש החזק ברשות השידור; יענק'לה מנדל, ששימש יו"ר איגוד אמני ישראל וקיבל הפקות רבות מרשות השידור; וקובי סיט, בעלי חברת ההפקות "אליס תקשורת", שקיבלה הפקות רבות מרשות השידור.

לפי הפרסום, הם נחקרו היום במשטרת ירושלים בשורה של עבירות שחיתות, וזאת יותר מארבע שנים לאחר פרסום התחקירים. החקירות התמקדו בחשדות לביצוע עבירות חמורות לכאורה של שחיתות, ובהן שוחד ומרמה.

לפי הדיווח, המשטרה חוקרת את פרשת השחיתות ברשות השידור במישור הסמוי כבר זמן רב. במשטרה חושדים, בין היתר, שדרכי ההתקשרות של הרשות בכל הנוגע להפקות חדשות היו פסולות, שתוכניות דלות והפקות פשוטות תוקצבו באופן גבוה כדי "לגזור קופון שמן" עבור מפיקים ומקורבים, ושתקציבי ענק בסך מאות מיליוני שקלים והיו מיועדים להפקות בוזבזו והגיעו לכיסים של מקורבים. חלק מהטענות האלה עלו גם בדו"ח מבקר המדינה ממאי 2014. החקירה מלווה גם על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

בתחקיר ב-TheMarker נחשף כי הכספים זרמו למקורבי ההנהלה ברשות השידור. זאת כאשר הרשות היתה מחויבת להעביר כ-180 מיליון שקל בשנה להפקות מקור חיצוניות, ובמשך שנים הרשות עמדה בהוראות החוק, אבל מ-2011, בעקבות בג"ץ שהגישו ארגוני היוצרים, חויבה הרשות לעמוד באבני דרך ולהתחיל להזרים כספים לשוק ההפקות. אלא שבמקום להעביר כספים להפקות מקור איכותיות, הזרימה רשות השידור כספים להפקות בידוריות שהפיקו מקורביה - במחירי שיא.

אחד האנשים שזכה להפקות משמעותיות הוא מנדל. כך למשל, עבור 26 תוכניות ב-2013-2012 שולמו לחברה של מנדל 4 מיליון שקל. אלא שבדיקה שביצעו בשנה האחרונה בכירים ברשות השידור, תוך התייעצות עם אנשי הפקה הבקיאים בתחום, העריכה את העלות האמיתית של הפקת התוכניות ב-2-1.8 מיליון שקל בלבד - חצי המחיר.

באוגוסט 2016 אישרה המשטרה כי פתחה בחקירה, וזאת לאחר תחקיר נוסף של התוכנית "המקור" שחשף מקרים נוספים שבהם זרמו כספים למקורבי רשות השידור ללא סיבה.

מנדל גם כיכב בדו"ח בקרה פנימי ברשות השידור, כאשר חברה בבעלות בני משפחתו קיבלה עשרות אלפי שקלים מהפקה של תוכנית בערבית עבור רכישת ציוד שמעולם לא נרכש.

במקרים אחרים חברת הפקה דיווחה על הוצאות מנופחות עבור חשבונות סלולר או הוצאות אולפן. בהפקת זמר אחת דווח כי הזמרים הופיעו תמורת תשלום, בעוד הם הופיעו בהתנדבות - ולא ברור מי שילשל לכיסו את הכסף. בראשות רשות השידור עמדו אז היו"ר אמיר גילת, המנכ"ל יוני בן מנחם ועוזרו הצמוד והאיש החזק ברשות השידור, רבינוביץ'.

סיט מסר בתגובה: "אכן, מסרתי את גרסתי  ואני בטוח שהאמת תצא לאור. נהגנו כחוק ולפי חוזים מסודרים, תחת פיקוח מסודר. לא קיבלנו הפקות רבות מרשות השידור. הגשנו הצעות מסודרות במחירים הוגנים, ולפי כל הנהלים מול כל הוועדות וגורמי הפיקוח".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם