המהפך של שטראוס: 40% מתקציב הפרסום למחלבות זורם לדיגיטל

הקמפיינים שהעלתה קבוצת שטראוס בדיגיטל עבור המחלבות כוללים את המותג החדש ג'וי, שהושק ב-2013 בתקציבי פרסום משמעותיים ■ יותר כסף מוזרם לווידיאו בדיגיטל גם בשל עליית מחירי הפרסום בווידיאו בישראל וגם כיוון שלצד יוטיוב ופייסבוק נכנסה לאתרי התוכן פלטפורמת הפרסום של ארטימדיה

נתי טוקר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
צילום: עדי דברת מזריץ

בלי הכרזה חגיגית ובלי שהשחקנים בענף ישימו לב, קבוצת שטראוס, המפרסמת הגדולה בישראל, מבצעת שינוי משמעותי בתמהיל הפרסום. מנתונים פנימיים שהגיעו לידי TheMarker עולה כי מתחילת 2016, כ-40% מתקציב הפרסום של מחלבות שטראוס - מופנה לזירה הדיגיטלית. רוב התקציב מופנה לווידיאו בדיגיטל.

מדובר בשיעור גבוה מאוד יחסית לענף הפרסום. נתח הפרסום באינטרנט ב-2015, לפי יפעת בקרת פרסום, הגיע ל-27% מעוגת הפרסום כולה – ואילו שטראוס מפנה לו כיום 40%. גם עבור שטראוס עצמה מדובר במהפך. ב-2015 הסתכם נתח הדיגיטל של מחלבות שטראוס בכ-5% בלבד מהעוגה – כלומר נתח הדיגיטל זינק פי שמונה.

תקציב המחלבות של שטראוס הוא הגדול ביותר מבין תקציבי הפרסום של הקבוצה ומגיע לכ-25 מיליון שקל. בתקציב הפרסום של המחלבות מטפל משרד הפרסום אלדר חומסקי ורשבסקי, וברכש המדיה מטפל משרד רכש המדיה יוניון – שני משרדים שעד כה נחשבו כמוטי טלוויזיה, ואילו כעת מפנים נתח גדל והולך לדיגיטל. ההערכות הן כי הטלוויזיה מחזיקה נתח של 55% מהפרסום של שטראוס, ושאר ה-5% מתחלק בין הרדיו, העיתונות ושילוט חוצות.

עפרה שטראוס
עפרה שטראוסצילום: מוטי מילרוד

הקמפיינים שהעלתה קבוצת שטראוס בדיגיטל עבור המחלבות כוללים את המותג החדש ג'וי, שהושק ב-2013 בתקציבי פרסום משמעותיים – חלקם הגדול בטלוויזיה. ואולם מתחילת 2016 שטראוס מקדמת את המותג אך ורק בזירה הדיגיטלית. תקציבים נוספים בדיגיטל הופנו למילקי, לחלב החדש ולדנונה פרו.

מעבר של מפרסם גדול כל כך לדיגיטל הוא בעל השפעה רחבה יותר על שוק הפרסום כולו ועל התנהלות גופי השידור. מפרסם גדול נוסף שמזרים נתח משמעותי מהפרסום לדיגיטל הוא פרוקטור אנד גמבל למותגים השונים.

"זה שינוי אסטרטגי", אומר גורם בענף הפרסום. "בשטראוס הבינו שכדי לתמוך במותגים שונים בקהלים מסוימים לא תמיד יעיל להשקיע בטלוויזיה. אתה לא יכול להעלות קמפיין שתהיה לו נראות בטלוויזיה בלי 1-1.5 מיליון שקל, ולא תמיד זה משתלם. בדיגיטל אתה יכול לבצע פעולות ממוקדות יותר לקהלים מסוימים גם למותגים שבהם לא תמכת בעבר".

חלק מהשינוי נובע גם מהסדר החדש בתחום הפרסום בווידיאו בישראל. חברת ארטימדיה השתלטה על רוב הפרסום בדיגיטל באתרי התוכן בישראל באמצעות פלטפורמת פרסום חדשה ויעילה יותר, במטרה להתמודד מול הפרסום ביוטיוב. בפועל יותר כסף מוזרם לווידיאו בדיגיטל גם בשל הפלטפורמה המתקדמת יותר שמספקת ארטימדיה וגם בשל עליית מחירים לפרסום בווידיאו בישראל.

משטראוס לא נמסרה תגובה.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר TheMarker