רדיו קול חי לרשות השנייה: אנחנו לא מוטים לטובת אריה דרעי - מדיה ושיווק - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

רדיו קול חי לרשות השנייה: אנחנו לא מוטים לטובת אריה דרעי

חברי מועצת הרשות השנייה נפגשו עם הנהלת הרדיו במסגרת בדיקה שנערכת בנוגע לשאלה האם שידורי הרדיו מוטים לטובת יו"ר ש"ס

3תגובות

חברי מועצת הרשות השנייה נפגשו היום (א') עם הנהלת רדיו קול חי במסגרת בדיקה שנערכת ברשות בנוגע לשאלה האם שידורי הרדיו מוטים לטובת יו"ר ש"ס אריה דרעי. הבדיקה החלה בעקבות טענות הרדיו המתחרה, רדיו קול ברמה, ולאחר תחקיר TheMarker בנושא. קול חי דחו את הטענות.

הדיון הגיע על רקע מאבק פוליטי חריף בתוך המגזר החרדי בין שתי תחנות הרדיו. קול ברמה, הרדיו שהוקם עבור הציבור הספרדי-תורני, מזוהה כיום עם אלי ישי, ואילו קול חי מזוהה עם דרעי. תחקיר TheMarker חשף כיצד פעילים בש"ס ומקורבים לדרעי פעלו כדי לפגוע ולהחרים את קול ברמה, ומנגד כיצד הגיעו תקציבי פרסום של משרדי ממשלה שקשורים לדרעי ולש"ס לקול חי.

השר הפנים, אריה דרעי
אמיל סלמן

בתחילת 2016 הוארך הזיכיון של קול חי בארבע שנים, אך נקבעה נקודת בדיקה כעבור חצי שנה כדי לבדוק את הטענות למעורבות פוליטית בשידורי התחנה. כחלק מהליכי הבדיקה, נפגשו היום הנהלת התחנה, בראשות המנכ"ל אבי רוזן, עם חברי מועצת הרשות השנייה.

הבדיקה עסקה בין השאר במגיש המהדורה המרכזית אבי מימרן, שהתבטא בראיון לתקשורת על יחסיו עם דרעי ועל העובדה שהיה מועמד לכהן כח"כ מטעם ש"ס. בקול חי טענו מנגד כי התופעה שבה עיתונאים מנסים את כוחם במישור הפוליטי ולאחר מכן חוזרים לכלי התקשורת נפוצה, ובין השאר שרון גל חזר לערוץ 20 וגם בתחנה המתחרה אחד המגישים, דודי שוומנפלד, התמודד בסיעתו של ישי וחזר לשדר בתחנה.

בדיקה נוספת היתה לגבי מגיש נוסף לשעבר בתחנה, דוד חכם, שנחשב מקורב לדרעי. בקול חי טענו מנגד כי חכם שימש בשורה של תפקידי הגשה בתחנות רדיו נוספות, בהן קול ברמה ורדיו דרום, ואינו פעיל פוליטית.

ברשות גם ביקשו לבדוק טענות לגבי הטיה בשידורים ו"עננה", שלפיה התחנה מזוהה עם דרעי. בקול חי דחו את הטענות האלה, וצפויים להגיב גם על טענות ספציפיות לגבי הטיה בשידורים ספציפיים. בעבר נזף נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, בתחנה על כך שמזכיר סיעת ש"ס בכנסת, אשר מדינה, ששימש בעבר עיתונאי, הגיש תוכניות בתחנה למשך שבוע.

"אני שמח שבדיקת הרשות העלתה את מה שטענו כל הזמן - שהטענות שהועלנו כנגדנו על הטיית פוליטית כביכול הינן טענות שווא. קול חי פועלת ללא כל דופי ובמקצועיות", אמר רוזן.

מראשות השנייה נמסר בתגובה: "בהמשך לבקשת קול ברמה להופיע בפני המועצה והטענות שהועלו, הוזמנו נציגי רדיו קול חי להציג את עמדתם בפני המועצה בטרם תציג הנהלת הרשות את ממצאי בדיקתה בפני המועצה. הרשות אינה מנהלת את בדיקותיה ותוצאותיהן על פני העיתון ותפעל בהתאם לתוצאות הבדיקה והנחיות המועצה בעקבותיה".

באחרונה נחתמה עסקה שלפיה אבי בר, מבעלי ערוץ 20 ומנכ"ל הערוץ, ייכנס כמשקיע גם ברדיו קול חי. בר רכש כ-40% ממניות הערוץ באמצעות חברה נוספת ששולטת בערוץ יחד עם קבוצת קרדן של יוסף גרינפלד. העסקה טרם הושלמה וממתינה לאישור הרגולטור.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם