"פייסבוק היא האיום הגדול על אתרי התוכן" - מדיה ושיווק - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

"פייסבוק היא האיום הגדול על אתרי התוכן"

מייסד בורסת הפרסום ILX, עמית אוחיון: "התוכן שייך למוציא לאור - והוא זה שצריך לדעת לנהל אותו" ■ שירה מרגלית מסלונה: "40% מהגלישה באתר מגיעה מהרשת החברתית"

תגובות

"אתרי התוכן צריכים להביא בחשבון שברגע שהם מוציאים את התוכן לזירה של פייסבוק, הם נמצאים בסביבה עסקית שונה לחלוטין. אנחנו עובדים עם כל השותפים באתרי התוכן כדי ליצור כלים שיאפשרו להם לשמור על הכוח באכסניה שלהם" — כך אמר עידו ירושלמי, מנהל פיתוח עסקי בחברת המלצות התוכן אאוטבריין, בפאנל בהנחיית ליאור קודנר, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת הארץ.

שגיא חמץ, מנכ"ל הפרסום ברשתות החברתיות בלינק, אמר כי "מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, אמר פעם שפייסבוק תהיה אינטרנט בתוך אינטרנט. אבל האינטרנט שלו כבר מתחיל לבלוע את האינטרנט הגדול. פייסבוק שולטת בתחום התוכן, ולאט לאט מזנבת בטלוויזיה — עם דגש על הווידאו. בפועל, התוכן חשוב יותר מהפלטפורמה. אם התוכן טוב, אפשר להביא לו כל קהל שרוצים. חשוב להקדיש מחשבה לכך שהתוכן יהיה שלכם, ושתהיה לכם רגל עצמאית באינטרנט".

"האיום הכי גדול על אתרי התוכן מגיע מפייסבוק", אמר עמית אוחיון, מייסד בורסת הפרסום ILX לאתרים ישראליים. לדבריו, "פייסבוק עכשיו אוכלים את גוגל, גוגל אכלו את מיקרוסופט, מיקרסופט אכלו את מוזילה — אבל בסוף התוכן הוא של המוציא לאור, והוא זה שצריך לדעת לנהל אותו".

שירה מרגלית, יו"ר אתר סלונה, הסבירה כי יש מודל שבו אתרי תוכן יכולים להרוויח — בעיקר באמצעות מערכת מצומצמת. "יש עודף אינפורמציה, והקושי הוא לסנן מה תוכן ראוי ומה לא. המבנה שלנו מבוסס על מערכת עיתונאית מצומצמת ו–11 אלף בלוגים. מדי יום יש לנו מאות פוסטים, ואנחנו מסננים מה עולה ומה מקודם. אם אתה שומר על מערכת רזה של תוכן ויש נאמנות של הלקוחות, אפשר להתפרנס". לדבריה, 70%–80% מהפרסום בסלונה מוטמע בתוכן — כלומר תוכן שיווקי.

בנוגע לתלות בפייסבוק אמרה מרגלית כי "אצלנו 40% מהגלישה מגיעה מפייסבוק. פייסבוק היא גם אוהב וגם אויב. מצד אחד היא מייצרת טראפיק, אבל יש ימים שאנחנו רואים האטה בגלל פייסבוק. מישהו שם אולי חושב להוריד אותנו, אנחנו תלויים בו".
אופיר כהן, המשנה למנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל, התייחס למודל העמלות שגובים משרדי הפרסום מחברות המדיה עבור רכש הפרסום: "אנחנו מנהלים חברה גדולה, ושיעור התקציב שבו אנחנו מתפרנסים באמצעות עמלה הוא רק שליש. בין חצי לשני שלישים מהכסף מנוהל במודלים של תגמול אחרים בלי עמלות", אמר. "כל השיחה הזאת היא בעיני שייכת לעבר, בזמן שהשוק התקדם קדימה. השחקנים החדשים מכתיבים חוקי משחק חדשים, וכולם צריכים לחיות בסביבה החדשה הזאת".

אוחיון התייחס למידע הנרחב שיש ברשת ולחוסר היכולת לעתים להשתמש בו לפרסום לפי קהלים מפולחים: "בדיגיטל היינו אמורים ללחוץ על כפתור והכל היה עובד. אבל מאחורה יש הרבה בני אדם שצריכים לתפעל מערכות שלא מדברות אחת עם השנייה. צריך אדם בתוך הטנק, שיידע לחבר בין כל המערכות. האנשים שמבינים בזה נהפכים לנדירים. זה ידע שקשה לרכוש בצורה ממוסדת".

כהן העריך כי 2016 "תהיה שנת מפנה" בתעשיית הפרסום באינטרנט בישראל. "יש המון מידע בחוץ, אבל אין לנו נגישות אליו ואנחנו לא יודעים לסדר אותו, למקסם אותו ולהרוויח ממנו. עם זאת, אנחנו יודעים לעשות קמפיינים ממוקדים לקהלים מסוימים ולהרוויח מזה. כשכל הביזנס ירוויח כסף ונראה עסקות גדולות בקרב הסוכנויות והמוציאים לאור, אז נדע שאנחנו בכיוון הנכון. כרגע יש הרבה הישרדות בשוק. כולם מנסים לצוף מעל המים לראות מה קורה".

שירה מרגלית, שגיא חמץ, עידו ירושלמי, עמית אוחיון, אופיר כהן
עופר וקנין

הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו: עשרת הסיפורים החמים של היום ישירות למייל

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם