מועצת החלב שילמה 400 אלף שקל עבור פרסום תוכן שיווקי לילדים ב-Ynet - מדיה ושיווק - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

מועצת החלב שילמה 400 אלף שקל עבור פרסום תוכן שיווקי לילדים ב-Ynet

במסגרת ההסכם הוקם באתר ערוץ מיוחד לכתבות, מדורים וסרטונים - במטרה לעודד ילדים לצרוך חלב ומוצריו. כעת דורשת "תנו לחיות לחיות" מהמועצה לחשוף את פרטיה המלאים של העסקה

21תגובות

מועצת החלב שילמה 400 אלף שקל לאתר ynet, עבור שיתוף פעולה תוכני והקמת ערוץ מיוחד לעידוד צריכת חלב לילדים. כעת דורשת עמותת תנו לחיות לחיות, בעתירה מינהלית שהגישה, לחייב את המועצה לחשוף את פרטי ההסכם המלאים. המועצה סירבה לחשוף נתונים אלה - בטענה לסודות מסחריים.

ממסכמים שהגיעו לידי העמותה, עולה כי המועצה אישרה ב-2014 את התקציב למדור "תזונת ילדים". כחלק מההסכם בין הצדדים שנחתם באמצעות חברת התוכן השיווקי BBDO CONTENT, סוכם כי האתר יעניק חשיפה לתוכני המועצה באמצעות כתבות, ייעוץ, כתבות ווידיאו, שני פורומים – וגם קידום של המדור בדף הבית.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי וולפסון ויונתן שפיגל, נטען כי "קיים מתח מובנה בין קידום האינטרסים הכלכליים עליהם אמונה מועצת החלב, לבין עיתונאות עצמאית, אובייקטיבית, המשרתת את הקוראים". כדוגמה, נטען כי במדור קודמו גם "מוצרים שהם עתירי שומן רווי או שהוסף להם סוכר לבן – מרכיבים שאין חולק על נזקיהם, כגון שוקו וגבינה צהובה".
בנוסף נטען כי "המחלוקת המקצועית בעניין תרומתם של מוצרי החלב לבריאות לא זכתה לכיסוי בכתבות שפורסמו ב-ynet במסגרת ההתקשרות, למעט בפורמט בו טענות המבקרים מוצגות כ'מיתוסים' שהכתבה מפריכה". העמותה גם מדגישה כי ייצור חלב כרוך בניצול בעלי-חיים ובפגישה בבהם. "לפיכך, כמי שמייצגת את בעלי-החיים ואמונה על הגנתם, לעותרת יש עניין שפעולות לפרסום מוצרי חלב ולהגברת הצריכה שלהם יישארו אך ורק במסגרת הטווח החוקי והלגיטימי, ושהציבור יהיה מודע כאשר מאחורי מידע עיתונאי שמוצג כתמים וכמקצועי לכאורה, עומד כסף שעבר מכיס לכיס ואינטרסים כלכליים", נכתב בעתירה. 

מוצרי חלב בסופר
דניאל צ'צ'יק

לעמותה נמסר ההיקף הכספי הכולל של העסקה – 400 אלף שקל – אך כעת היא דורשת ממועצת החלב את כל חוזי ההתקשרות המלאים, פרוטוקולים של ישיבות משותפות והתכתבות, לרבות התכתבות באימייל ומסמכים נוספים שאמורים לכאורה להיות בידי המשיבה, כגון חוזים עם כותבי התכנים במסגרת ההתקשרות עם קבוצת ידיעות אחרונות.
מאתר Ynet לא נמסרה תגובה. ממועצת החלב נמסר: "המועצה דוחה את טענות העמותה. התביעה התקבלה רק היום ונגיב עליה בבית המשפט".
 

הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו: עשרת הסיפורים החמים של היום ישירות למייל

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם