"זכייניות הטלוויזיה ביצעו סיכול ממוקד לעבודת הוועדה הממשלתית" - מדיה ושיווק - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

"זכייניות הטלוויזיה ביצעו סיכול ממוקד לעבודת הוועדה הממשלתית"

איש הטלוויזיה אבי ארמוזה תקף בחריפות את זכייניות הטלוויזיה וטען כי הן פועלות להשתיק את קולם של המפיקים: "זימנו לשיחה את המפיקים שפעלו להקמת ועדת אייל והבהירו להם מה יקרה אם יופיעו בפניה" ■ רשת: "אבי ארמוזה טועה ומטעה" ■ קשת: "אין כנראה גבול לציניות והאופורטוניזם"

8תגובות

איש הטלוויזיה אבי ארמוזה תקף היום (ד') בחריפות את זכייניות הטלוויזיה, וטען כי הן פועלות להשתיק את קולם של מפיקי הטלוויזיה ומנעו מהם להביע את עמדתם בוועדת אייל, שאמורה לבחון את יחסי המפיקים עם גופי השידור. "כאן במדינה דמוקרטית, בה חופש הביטוי הוא ערך עליון, פעלו חלק מהזכיינים לבצע סיכול ממוקד בעבודת הוועדה בכך שזימנו לשיחה את כל אותם המפיקים שפעלו להקמת הוועדה והבהירו להם מה יקרה אם הם יבחרו להופיע בפני הוועדה", אמר ארמוזה. "כמובן שהם בחרו שלא להגיש נייר עמדה למרות שהנושא הוא בנפשם".

כפי שנחשף ב-TheMarker, שורה של מפיקים בכירים זומנו לפגישות עם מנהלי זכיינית ערוץ 2 קשת, ולטענת המפיקים הם אוימו כי הם יגישו את עמדתם לוועדת איל הם לא יקבלו עבודה מקשת. המפיקים טענו כי הם חוששים גם כי רשת לא תספק להם עבודה אם יגישו את עמדתם לוועדה.

הוועדה הוקמה בעקבות לחץ שהפעילו המפיקים בטענה כי גופי השידור – שמחויבים להשקיע 65% מההוצאות ברכש הפקות מהשוק – מכריחים את המפיקים לוותר על הזכויות ביצירות ושולטים בפועל בכל שלבי ההפקה וההפצה. במקביל לדיונים של ועדת איל, הוגשה גם הצעת חוק שאמורה להגביל את כוחם של גופי השידור.

מוטי מילרוד

ארמוזה, שדיבר בכנס של עיתון "גלובס", אמר כי "אדוני השר, אם חיפשת הצדקה נוספת לצורך קיום הוועדה - הנה היא לפניך. אני קורא לך למצות עד תום את התהליך בו התחלת, ואני קורא לך מכאן למצוא את הדרך שהוועדה תוכל לזמן את מי שתמצא לנכון ולאפשר להם להתבטא, תוך שמירה על סודיות. רק כך תקבל את התמונה האמיתית על מצב שוק הטלוויזיה בישראל".

הוא הוסיף כי "היוצרים הישראליים חיים במציאות ריכוזית ולא תחרותית שמנצלת זיכיון שניתן להם מטעם המדינה בכדי לחסום שיח ציבורי פתוח ולחסום את התנאים הנדרשים לקיומה של תעשיית יצירה, הפקה וייצוא משמעותית. ועדת אייל קמה בכדי לאפשר ליוצר לשמור על נתח הוגן ביצירה שלו ובכך גם להוות אלטרנטיבה שפויה לדיאלוג הכוחני מול חלק מהזכיינים. אי אפשר לומר לנו שהדבר בלתי אפשרי, כי אנו יודעים מה קורה במדינות מתוקנות כגון אנגליה וקנדה - שם הרגולציה מאפשרת למפיק וליוצר לשמור על הבעלות ביצירתו.

"אי אפשר לומר לנו שהדבר בלתי אפשרי, לאור העובדה שארמוזה פורמטס ויוצרים אחרים מקיימים דיאלוג עם גופי שידור ברחבי העולם ומגיעים לחלוקה הוגנת בבעלות על היצירה ואילו כאן, במדינה שלנו, בה אנו חיים, משרתים בצבא, בה אנו משלמים מסים זה לא אפשרי".

מרשת נמסר בתגובה: "אבי ארמוזה טועה ומטעה. רשת לא נפגשה ולו עם מפיק אחד. באשר לוועדת אייל, רשת הגישה את נייר העמדה, כך שלא ברור לנו על סמך מה מבוססים דבריו של ארמוזה היקר".

מקשת נמסר בתגובה: "אין כנראה גבול לציניות והאופורטוניזם. גופי השידור הם המשקיעים מאות מליוני שקל ביצירה ישראלית בשנים האחרונות והם גם לוקחי הסיכון הבלעדיים. בזכות הכשרונות, המפיקים וגופי השידור קייימת בישראל תעשיית טלוויזיה. זו גם התעשייה שתמצא בדיאלוג ישיר את הדרך לחלוקה הוגנת של הסיכון ובמקרים נדירים, גם של הרווחים.

"מר ארמוזה בחר להתמקד בתחום התייווך ובה בעת להטיף לאלו שמשקיעים בעשיה של ממש. אם תלוי היה הדבר במתווכים וסוחרים אופורטוניסטים, תעשיית הטלוויזיה בישראל הייתה נותרת בהיקפים הזעומים של שנות ה-80. היקפי העשייה המוזרמים לבתי ההפקה גדלו בשני העשורים האחרונים במאות ואלפי אחוזים. לא בכדי נחשבת ישראל לאחת המדינות המבטיחות בעולם בתחום.

"תעשיית הטלוויזיה בישראל התפתחה וגדלה, בניגוד לכל הסיכויים וכל התנאים הסביבתיים הקשים, בזכות אלו העושים, הכותבים ואלו המשקיעים והמשדרים והמסתכנים. אנו מקווים שלמרות המשברים הקשים, כמו אלו שאנו חווים עתה ומאיימים על קימום של גופי השידור, תמשיך התעשייה לגדול ולהתעצם"



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם