בית המשפט חייב את הנאמן להמשיך להוציא לאור את "מעריב" ו"מקור ראשון" - מדיה ושיווק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

בית המשפט חייב את הנאמן להמשיך להוציא לאור את "מעריב" ו"מקור ראשון"

לטענת הנאמן, לא נותר כסף בקופת המזומנים של החברה שיאפשר להוציא לאור את העיתון

3תגובות

השופט דוד מינץ מבית המשפט המחוזי בירושלים חייב את נאמן חברת מקור ראשון, חן ברדיצ'ב, להמשיך להוציא לאור את העיתונים "מקור ראשון" ו"מעריב", וזאת על אף שלטענת הנאמן לא נותר כסף בקופת המזומנים של החברה שיאפשר להוציא לאור את העיתון.

בית המשפט אישר למכור את "מקור ראשון" ואתר NRG לידי "ישראל היום" של שלדון אדלסון תמורת 17 מיליון שקל, ואילו "מעריב" יימכר ל"ג'רוזלם פוסט" של אלי עזור תמורת 4 מיליון שקל. ואולם שתי העסקות דרושות אישור של הממונה על ההגבלים, ושם הנושא עדיין נבדק. ברשות ההגבלים נשמעים קולות המתנגדים למכירה ל"ישראל היום" בשל נתח השוק שלו בשוק העיתונות.

בפנייה ששיגר השבוע הנאמן לבית המשפט נטען כי ללא אישור מהיר של הממונה על ההגבלים, לא ניתן יהיה להוציא לאור את העיתון מ-1 במאי. חברת תכלת, שבבעלות שלמה בן צבי ובני משפחתו, הזרימו עד כה 2.3 מיליון שקל למקור ראשון והודיעו כי יפסיק את ההזרמות, וכעת לא נותר כסף לתשלום לעובדים וספקים.

"ככל ולא יושלם אחד מהליכי המכר עד סוף חודש זה, לא ניתן יהיה לשלם את שכר העובדים מקופת הנאמנות, ולא יתאפשר להמשיך ולהוציא לאור של שני העיתונים ולהפעיל את אתר האינטרנט", כתב הנאמן.

אלא שבית המשפט לא קיבל את עמדת הנאמן שלפיה חברת תכלת לא תצטרך להמשיך להזרים כספים למקור ראשון. "אין ההודעה עומדת בהחלטת בית המשפט", כתב מינץ, והבהיר כי באישור הקפאת ההליכים נקבע כי חברת תכלת תעמוד בכל ההתחייבויות לעובדים, בנוסף להזרמות של 2 מיליון שקל, וכל הסכמה אחרת בין הנאמן לחברת תכלת אינה תקפה על פי דין.

דניאל בר און

בתוך כך, אם הממונה על ההגבלים יחליט שלא לאשר את מכירת "מקור ראשון" לאדלסון, עשוי הממונה להמליץ על מכירת העיתון הדתי-לאומי לידיו של המציע השני ברשימה – בעלי "ג'רוזלם פוסט" אלי עזור, שהגיש הצעה לרכישת העיתון תמורת 13.5 מיליון שקל (לעומת 14 מיליון שקל שהציעו "ישראל היום" ללא NRG).

המציע שהגיע למקום השלישי בקרב על "מקור ראשון", אודי רגוניס, מנכ"ל העיתון לשעבר שגיבש סביבו קבוצת משקיעים לרכישת העיתון, שיגר לממונה על ההגבלים מכתב שבו ביקש ממנו כי באם לא תאושר העסקה עם "ישראל היום", יאפשר הממונה גם לקבוצה שלו להתמחר על רכישת העיתון. לטענת רגוניס, מכיוון שלקבוצה אין כלי תקשורת הם יאושרו מיידית, וכפי שבית המשפט לא אישר מיידית את "ישראל היום" אלא איפשר התמחרות כך יש גם לבצע במקרה הזה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#