זכי רכיב קנה את "מעריב" ב-140 מ' ש' - אלי עזור ישלם רק 4 מ' ש'; 110 עובדים יפוטרו - מדיה ושיווק - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

זכי רכיב קנה את "מעריב" ב-140 מ' ש' - אלי עזור ישלם רק 4 מ' ש'; 110 עובדים יפוטרו

בית המשפט אישר היום את מכירת "מעריב" לאלי עזור - בעלים חמישי בארבע שנים ■ כ-80 עיתונאים יאבדו את מקור פרנסתם ■ "ג'רוזלם פוסט" ימשיך בשלב הראשון להוציא לאור את "מעריב" באופן יומי, ובהמשך תיבחן מיזוג הפעילות עם ה"פוסט"

19תגובות

בית משפט המחוזי בירושלים אישר היום את מכירת עיתון "מעריב" לעיתון "ג'רוזלם פוסט" שבבעלות אלי עזור תמורת 4 מיליון שקל. בכוונת עזור להמשיך להעסיק 30 עובדי מינהלה ומערכת של העיתון, והמשמעות היא שכ-110 עובדי העיתון עד כה, מהם כ-80 עיתונאים – יאבדו את מקור פרנסתם.

עזור הוא המוציא לאור של עיתון "ג'רוזלם פוסט" ועיתון "פוסט" וכן עיתונות מקומית ומגזרית בשפה הרוסית, בעלים של ערוצי הטלוויזיה של צ'רלטון ספורט 1 וספורט 2, רדיו ללא הפסקה, רדיו אקו 99, וחברות בתחום הפרסום.

עשו לייק וקבלו את מיטב כתבות TheMarker ישירות לפייסבוק

ב"ג'רוזלם פוסט" הצהירו כי בכוונתם להמשיך ולהוציא לאור את "מעריב" במידה שיתאפשר להם לפטר את כל העובדים ולהעסיק אותם מחדש תחת "ג'רוזלם פוסט". העיתון התחייב להעסיק כ-30 עובדי מנהלה ומערכת עיתונאית לתקופה מינימלית של 12 חודשים באותם תנאי שכר, ללא רצף זכויות, וכן לשכור את שירותיהם של 20 פרילאנסרים שהועסקו על ידי מעריב כקבלנים עצמאים לתקופה של 12 חודשים. תנאי השכר של העובדים יהיה כמו אלה שהיו ב"מעריב", אך בית המשפט פסק כי השכר יהיה דומה לזה שהונהג לאחר הפחתת השכר האחרונה, אך הנושא יהיה פתוח למו"מ.

אלי עזור
קמחי מוטי

עזור הופך לבעל השליטה החמישי של עיתון "מעריב" בשלוש שנים אחרי עופר נמרודי, זכי רכיב, נוחי דנקנר ושלמה בן צבי. במהלך תקופה זו נקלע העיתון פעמיים להקפאת הליכים, תחת דנקנר ובן צבי. זכי רכיב רכש את "מעריב" תמורת 140 מיליון שקל, וכעת נחתך ל-4 מיליון שקל בלבד - ללא NRG.

עזור עצמו התמודד על רכישת "מעריב" מול שלמה בן צבי לפני כשנה וחצי, אז הציע 122 מיליון שקל תמורת רכישת העיתון וכן את בית הדפוס שלו. "מעריב" ספג מכה אנושה במהלך השנה וחצי האחרונות והיקף התפוצה שלו ירד דרמטית, עד למצב שבו הוא שווה כיום 4 מיליון שקל בלבד.

במהלך הדיון סירבו נציגי "ג'רוזלם פוסט" והנאמן להבהיר מה בכוונתם לעשות בנוגע לעיתון. עם זאת, בשלב הראשון יחויב "ג'רוזלם פוסט" להמשיך להוציא לאור את העיתון בשל המחויבות למנויים ששילמו את כספם.

עזור מחזיק כיום במותג "סופהשבוע", שקם כמתחרה ל"מעריב" והושקעו בו כספים רבים למיתוג ולגיוס מינויים. "סופהשבוע" גם גייס ככותבים את בכירי הכותבים ב"מעריב" לשעבר, בהן לדוגמה בן כספית, נתן זהבי, יהודה שרוני ואחרים. כעת בכוונת עזור לבחון אפשרות למזג את הפעילות של "מעריב" יחד עם זו של העיתון החינמי "פוסט", וככל הנראה להציע עיתון יומי נרחב למנויים וגרסה מקוצרת חינמית. בכל מקרה, מערכת העיתון תעזוב את ירושלים ותחזור לפעול מתל אביב.  

דניאל בר און

נציג "ג'רוזלם פוסט" אמר בדיון כי "השאיפה היא להמשיך ולהוציא את העיתון כיום יומי, אבל רב הנסתר על הגלוי, בדיוק את אופן הפעולה המדויק נקבע בימים הקרובים לאחר שנלמד טוב יותר את הנתונים".  

סוגיה נוספת שעדין לא ברורה היא בנוגע לפעילות המגזינים של "מקור ראשון" ו"מעריב", שיצאה לאור באמצעות חברת תכלת תקשורת, כמו "נשים", "אותיות" ו"נשיונל גיאוגרפיק", ו"סגולה". נציגי החברה טענו כי לא ניתן למכור במסגרת העסקות את המגזינים שבבעלותם. השופט דוד מינץ קבע כי בין הצדדים יתקיים מו"מ בנוגע להפרדת הנכסים, אך קיימת הסכמה כי פעילות המגזינים לא נמכרה. בית המשפט ביקש גם מהממונה לבחון האם יש צורך באישור לעסקה זו, וכן לזרז את ההחלטה בנוגע לעסקה שבה רוכש "ישראל היום" את עיתון "מקור ראשון" ואתר NRG תמורת 17 מיליון שקל.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם