המחוזי עם רביב דרוקר: דחה תביעת רן ארז נגד ערוץ 10 - מדיה ושיווק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

המחוזי עם רביב דרוקר: דחה תביעת רן ארז נגד ערוץ 10

לפני 4 שנים הגיש ארז תביעת דיבה על סך מיליון שקל בעקבות כתבה שבה נטען כי השביתה היא חלק מתוכנית קונספירציה של ארז, יחד עם ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק, להחליף את שרת החינוך באותה תקופה, יולי תמיר; דרוקר בתגובה: "החלטה משמחת וצודקת"

10תגובות

ניצחון לערוץ 10 ולרביב דרוקר: בית המשפט המחוזי הפך את החלטת בית משפט השלום וקיבל את הערעור שהגיש ערוץ 10 בתביעת הדיבה של רן ארז נגד רביב דרוקר וערוץ 10. ארז חויב בהוצאות משפט בסך של כ-35 אלף שקל, וחויב להשיב למערערים את הפיצויים שנפסקו בבית המשפט השלום בסך 35 אלף שקל.

מוטי מילרוד

פסק הדין ניתן בעקבות תביעת דיבה שהגיש ארז בשנת 2007 נגד חברת החדשות של ערוץ 10, הפרשן הפוליטי רביב דרוקר ונושאי משרה נוספים ב"חדשות 10". התביעה, על סך 4 מיליון שקל, הוגשה בעקבות כתבה שפתחה את מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ במהלך שביתת המורים הגדולה ב-2007, שבה נטען כי השביתה היא חלק מתוכנית קונספירציה של ארז, יחד עם ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק, להחליף את שרת החינוך באותה תקופה, יולי תמיר, בח"כ עמי איילון.

הכתבה התבססה על תרשומת שערך המקור שהעביר לדרוקר את המידע, אדם בשם דניאל דורון, שלפי טענתו היה נוכח בבית הקפה התל אביבי בזמן הפגישה בין ארז למנחם כהן, סמנכ"ל במשרד החינוך. דורון, שרשם על מפית את עיקרי הדברים ששמע, לגרסתו, העביר את המידע למנכ"ל ערוץ 10, גלעד עדין, ולאחר מכן דרוקר, כך נטען, אימת את המידע עם כהן.

מנגד, לטענת ארז, הכתבה הציגה דברים שקריים, מבזים ומשוללי כל יסוד המוציאים דיבתו, פוגעים בשמו הטוב ומשניאים אותו בעיני הציבור. ערוץ 10 טען להגנתו כי הכתבה חשפה מניעים פסולים וזרים שעמדו בבסיס שביתת המורים הארוכה שהתרחשה באותו קיץ. הערוץ הוסיף כי תוכן הכתבה נסמך על מידע אמין שאומת ואושר על ידי מקורות נוספים וכי היה קיים אינטרס ציבורי בשידורה.

השופטת ריבה ניב מבית המשפט השלום בתל אביב פסקה לפני כשנה כי ערוץ 10 יפצה את יו"ר ארגון המורים רן ארז ב-40 אלף שקל, לאחר שבית המשפט קבע כי כתבה ששודרה בחדשות הערוץ הוציאה לשון הרע כלפיו.

ואולם בערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב טען ערוץ 10 כי "בית המשפט טעה באופן בו פירש את הדברים שנחשפו לצופה הסביר בכתבה, וטעה כשלא בחן את הפרסום בכללותו והתעלם מהמדיה הטלוויזיונית בה שודרה הכתבה". היום קיבל הרכב שופטי בית המשפט המחוזי את הערעור שהגיש ערוץ 10 ודחה את הערעור שכנגד שהגיש ארז. את ערוץ 10 ייצג עו"ד ברוך כצמן וגילית מנטיבנד ממשרד עו"ד הרצוג פוקס נאמן.

השופט ישעיהו שנלר שכתב את פסק הדין ציין כי "די בכך שאופן הצגת ארז כאדם שאינו אמין, שפועל במחשכים, ושאינו מקדם את האידיאלים עליהם עמד ככאלה אשר עומדים בבסיס השביתה, על מנת שיהוו לשון הרע". השופט הוסיף כי "הן מתוכן הדברים, הן מאופן הצגתם והן מדברי הפתיחה והדו שיח באולפן, ניתן לקבוע כי יש בכתבה שפורסמה משום הוצאת לשון הרע ביחס לארז". יחד עם זאת מדגיש השופט שנלר, כי עומדת לערוץ 10 הגנת אמת בפרסום ודי היה בכך כדי לדחות את התביעה".

השופט שנלר הדגיש כי כשמתקיים עניין לציבור בכתבה "ראוי שלא לדקדק בציציותיו של הפרסום הפוגע, וגם אם קיים פער מסוים בין המציאות לבין הצגתה בפרסום, ניתן בכל זאת ליהנות מהגנת אמת בפרסום. דומה כי הגם שהציטוטים אינם מדויקים במובן של 'מילה תחת מילה', הם בהחלט משקפים את עמדתו הפסימית של ארז ביחס לסיום השביתה".

השופט שנלר ביקר את התנהלותו של ארז, והדגיש כי ערוץ 10 פנה אל ארז עוד קודם לפרסום הכתבה וביקש את תגובתו - אך "ארז בחר להגיב שלא היו דברים מעולם, כאשר היה יכול לפרוס את משנתו בפני ערוץ 10 מבעוד מועד. משבחר שלא למסור גרסה מטעמו, כפי שאולי מצופה היה, וכמו כן לא השיב לאחר הפרסום למכתב התשובה מטעם ערוץ 10 שהזמין אותו לבוא לאולפן ולהגיב. ארז סיכל בעצמו את אפשרות התיקון על ידי ערוץ 10 ממניעיו שלו ולא פעל להקטין את הנזק שנגרם לו". השופט הוסיף כי "מצופה היה כי ארז כאיש ציבור מוכר וידוע, שנהנה מנגישות גבוהה לאמצעי התקשורת יתמודד עם הפרסום בפרסום נגדי אשר יחשוף את הכזב שפורסם אודותיו".

אל השופט שנלר הצטרפו השופטת רות לבהר-שרון והשופט אביב זמיר.

פסק הדין מצטרף לפסק דין קודם מלפני חודשיים, בפרשת אילנה דיין וסרן ר', שבו הפך בית המשפט העליון החלטה של המחוזי והחליט כי דיין לא תצטרך לשדר התנצלות בנוגע לכתבה בעניינו. בנוסף, פסק הדין הנוכחי של ערוץ 10 היה חריג וחדשני, משום שזו הפעם הראשונה שבה שילב בית המשפט בפסק הדין עצמו צילומי מסך כפי ששודרו בטלוויזיה.

מחדשות 10 נמסר בתגובה כי ״קיבלנו בסיפוק את פסק הדין, אך אנחנו עדיין לומדים את פרטיו".

דרוקר מסר בתגובה: "זו החלטה כל כך משמחת וצודקת. תודה לערוץ 10, שכרגיל נתן גב, לעורכי הדין כצמן ובן חיים, ולדניאל דורון שהסכים להעיד כל מה ששמע. מי שראה איך בכירי ארגון המורים באים לתמוך ברן ארז בעת הדיון בבית המשפט מבין כמה חשוב שהתקשורת תתעסק באיש ובפועלו".

עו"ד ברוך כצמן מסר בתגובה: "חש סיפוק עצום. מדובר בניצחון משפטי חשוב ובעל ערך רב. בית המשפט קיבל את טענותיהם המרכזיות של המערערים וקבע פה אחד כי הערוץ ובעלי התפקידים בו פעלו באופן אחראי, בתום לב, במקצועיות ותוך מילוי חובתם העיתונאית. הערוץ פעל ללא דופי. פסק הדין מעלה על נס בין היתר את חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#