משרד הבריאות יבדוק: האם ynet קידם את התרופה ציפרלקס? - מדיה ושיווק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

משרד הבריאות יבדוק: האם ynet קידם את התרופה ציפרלקס?

בחודש האחרון התפרסמה באתר סדרת כתבות בנושא בריאות הנפש מאת עיתונאי "ידיעות אחרונות" חנוך דאום והבמאי אילן שושן, שמומנה בחלקה על ידי משווקת התרופה הפסיכיאטרית בישראל ■ ynet: "הטענות אינן ראויות להתייחסות"

8תגובות

משרד הבריאות יבדוק סדרת כתבות וידאו שפורסמה באתר ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות", מחשש כי קידמה את התרופה הפסיכיאטרית ציפרלקס. על פי החוק, כל פרסום לציבור בנוגע לתרופות מצריך אישור של משרד הבריאות.

את הכתבות יצרו עיתונאי "ידיעות אחרונות" חנוך דאום והבמאי אילן שושן, והן התפרסמו בחודש האחרון בערוץ הבריאות של ynet תחת השם "חלון לנפש". בכתבות הוצגו אישים שסיפרו על בעיות נפשיות שמהן סבלו. באחת מהן סיפר הזמר דן תורן כי ציפרלקס סייעה לטפל בדיכאון שממנו סבל.

בתחתית כל ידיעה הופיע קישור לאתר Goodays, המציע מידע על בעיות דיכאון וחרדה. האתר מופעל בחסות חברת לונדבק, משווקת ציפרלקס בישראל. גולשי האתר אף מופנים לאתר נוסף שבו מופיע מידע שיווקי לגבי התרופה. ידיעה בעניין פורסמה לראשונה באתר "העין השביעית". גורמים המעורבים בהפקת סדרת הכתבות אישרו כי הפרויקט אכן מומן בחלקו על ידי לונדבק, אך טענו כי החברה לא היתה מעורבת בתכנים.

תומר אפלבאום

ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet קידמו בשבוע שעבר את תחקיר המוסף "7 לילות" שכלל עדויות של מתמודדים לשעבר ב"האח הגדול" ובהם סער שיינפיין, שטענו כי במהלך התוכנית חולקו להם תרופות פסיכיאטריות. בעקבות הפרסומים הודיע משרד הבריאות כי יבדוק את הנושא.

בזכיינית ערוץ 2 קשת, המשדרת את "האח הגדול", טענו כי הטיפול ניתן למתמודדים על בסיס חוות דעתו המקצועית של הפסיכיאטר שליווה את התוכנית, ד"ר אילן רבינוביץ'. לטענת קשת, הפרסום ב"ידיעות אחרונות" נועד להכפיש את הזכיינית ונבע ממניעים של תחרות עסקית בין הצדדים בזירת האינטרנט, בין ynet לאתר mako של קשת. הטענה שגם ב-ynet פעלו לכאורה באופן שנוי במחלוקת בנוגע לתרופות פסיכיאטריות, מהווה עבור קשת מעין הוכחה כי הפרסום ב"ידיעות אחרונות" נבע לכאורה ממניעים זרים.

את סדרת הכתבות ב-ynet ערך דאום במסגרת פעילותו להגברת המודעות לטיפול בבעיות נפשיות. עד לאחרונה שיתף דאום פעולה עם הפסיכיאטר רבינוביץ' בהגשת תוכנית בגלי צה"ל תחת השם "שעת נפש". השניים העניקו בתוכנית ייעוץ למאזינים בנושאי בעיות נפש. התוכנית ירדה מהאוויר לפני כשלושה חודשים לטובת שידור משחרי הכדורסל של מכבי תל אביב. מפקד גלי צה"ל הנכנס, ירון דקל, אמור לקבל בקרוב החלטה אם להשיבה לשידור.

ממשרד הבריאות נמסר כי "כל פרסום בנוגע לתרופות צריך לקבל את אישור אגף הרוקחות במשרד. למעט תרופות ללא מרשם, אנו לא מאשרים פרסום של תרופות, מאחר שאינן מוצר צריכה רגיל - לכל תרופה תופעות לוואי ויש לקחתן על פי שיקול דעת רפואי. אגף הרוקחות יבדוק את הפרסומת ואם תימצא עבירה, יפעל להסרתה".

דאום מסר בתגובה: "כמו בתוכניתי 'שעת נפש' ובספרי 'בשביל הנפש', גם בפרויקט 'חלון לנפש', שאני גאה בו, אני עושה מאמץ להעלות את המודעות לטיפול נפשי. דברים נעשו ונעשים תמיד בחופש מערכתי מלא ובהתנדבות".

מ-ynet נמסר בתגובה כי "מדובר בטענות מגוחכות שאינן ראויות להתייחסות". גורם באתר הוסיף כי "ככל הידוע, מפיק הסדרה אכן נעזר במימון כלשהו של חברת תרופות". עם זאת, הגורם טען כי האתר לא קידם מכירת תרופות פסיכיאטריות וכי במהלך הסדרה גם נמתחה ביקורת על הטיפול בתרופות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#