אחרי ההתנצלות בפני אדלסון: גיא זהר הודיע על התפטרותו מהגשת התוכנית "השבוע" - מדיה ושיווק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן
סערה בערוץ 10

אחרי ההתנצלות בפני אדלסון: גיא זהר הודיע על התפטרותו מהגשת התוכנית "השבוע"

(עדכון) זהר בסיום התוכנית: אסור לעבור לסדר היום על מה שנראה בעינינו כשבירה של ערכיים מקצועיים ואתיים

92תגובות

גיא זהר מנחה מהדורת "השבוע" בערוץ  10 הודיע הערב (ו') על התפטרותו מהגשת התוכנית. המהדורה נפתחה הערב (ו') עם שידור התנצלות יוצאת דופן בהיקפה אודות כתבת פרופיל על שלדון אדלסון.

"הבטחנו הודעה ונקיים. זאת היתה התוכנית ה-40 של השבוע והיתה גם התוכנית האחרונה בהגשתי", אמר זהר, "יצאנו כאן בערב שבת לדרך ארוכה ומחייבת. לעתים אין דרך אחרת. יש לעצור ולהרים דגל ששחור. אסור לעבור לסדר היום על מה שנראה בעינינו כשבירה של ערכיים מקצועיים ואתיים. ניפגש עוד במסגרות אחרות של הערוץ".

זהר פירט על החלטתו בטוויטר: "הצעד שלי מורכב: לצד הרמת הדגל השחור והסירוב להמשיך להגיש את התוכנית בשישי, הסכמתי להישאר בינתיים במסגרת חדשות 10 ומהדורת היום שהיה. המטרה היא לסייע בתקופה הקרובה לממש את ההבטחה של הנהלת הערוץ לסמן מחדש את הקווים האדומים שנחצו. זו תקופה קשה לכולנו. מסתמן שהסיכוי העיקרי לשמירה על חופש הביטוי גם לדורות הבאים טמון בנחישות של העוסקים במלאכה. תודה גדולה לצוות 'השבוע' על הנחישות, המהימנות וההקרבה - ישראליות מתפרצת במובן המובחר. ניפגש בשמחות. שבת שלום".

בסופה של התוכניות שודרו הכתוביות אך ללא שמות אנשי התוכנית שכפי הנראה בחרו להסירם. בכך מצטרף זהר למנכ"ל החדשות ראודור בנזימן ולעורכת התוכנית רותי יובל שהתפטרו מהתוכנית. זהר צפוי להמשיך להגיש את היום שהיה.

בטקסט ההתנצלות  שכבר הוקלט לפני שעות רבות, ושהוקרא על ידי המבזקן אסף צ'רנילס, נאמרו המלים "מר אדלסון" לא פחות מעשר פעמים, וגם שמו של הכתב הוזכר פעמיים. מנחה התוכנית גיא זהר לא פתח את המהדורה. בסיום המהדורה צפויה הודעת מערכת.

נוסח ההתנצלות המלא: "ביום שישי 7/1/11 שידרנו בתוכנית 'השבוע' עם גיא זהר כתבה של כתבנו אבנר הופשטיין על מר שלדון אדלסון. בכתבה נכללו ראיונות שונים בנוגע למר אדלסון. באחד הראיונות נאמר כי מר אדלסון קיבל את רישיון ההימורים שלו בלאס וגאס באמצעות קשרים פוליטיים ותוך קבלת יחס מועדף. בראיון אחר נאמר כי מר אדלסון חייב לעובד שלו סכום של 400 אלף דולר ולמרות זאת מר אדלסון לא שילם את חובו".

"ההאשמות האלה זכו לביטוי לא רק בדברי המרואיינים אלא גם בשאלות של כתבנו אבנר הופשטיין. לאחר שידור הכתבה בדקנו את ההאשמות בדיקותינו גילו כי האשמות אלה כוזבות לחלוטין".

מר אדלסון קיבל את רישיון ההימורים שלו לאחר בדיקה קפדנית שחשפה רקורד עסקי ללא כל פגם. מר אדלסון לא זכה ליחס מועדף כלשהו והוא קיבל את רישיון ההימורים שלו בלאס וגאס כדין וללא שימוש בלתי נאות כלשהו בקשרים פוליטיים או באמצעים בלתי הולמים אחרים. באשר לחוב הנטען של 400 אלף דולר לאותו עובד לשעבר גם לסיפור זה אין כל בסיס במציאות. מעולם לא היה חוב כלשהו לאותו עובד לשעבר לא של 400 אלף דולר ולא בכל סכום אחר".

"לסיכום, לא נפל פגם כלשהו בהתנהגותו של מר אדלסון, אנו מצטערים מאוד שלא בדקנו את ההאשמות האלה לפני ששידרנו אותן ואנו מבקשים להתנצל בפני מר אדלסון ומשפחתו על הפרסום".

במהלך שידור ההתנצלות הופיעה תמונתו של אדלסון ואשתו מירי.

לפי טענות של גורמים המצויים בפרשה, בעל המניות רון לאודר הכריח את בכירי הערוץ לשדר התנצלות על כתבת פרופיל שעסקה באדלסון.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#