הסרט שיקבע את עתידה של דיסני, האנשים שמחכים שבועיים בתור - והחידה הסינית - מדיה ושיווק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן
בדרך ל-200 דולר למניה?

הסרט שיקבע את עתידה של דיסני, האנשים שמחכים שבועיים בתור - והחידה הסינית

בזמן שעסקי הכבלים של דיסני, האחראים ל-50% מהכנסות התאגיד סובלים מירידה, המשקיעים מביעים אמון בסרט החדש בסדרת "מלחמת הכוכבים" - שמייצר הכנסות של מיליארדי דולרים עוד לפני שיצא לאקרנים

2תגובות

זהו שבוע גורלי עבור חברת דיסני, אולי השבוע הקריטי ביותר עבורה בעשור האחרון, ועצבנות המשקיעים ניכרת היטב בשערי המניה בחודשים האחרונים. משיא היסטורי בתחילת אוגוסט, צללה מניית החברה בתוך שבועיים לשפל שנתי, התנדנדה במשך חודשיים מטה ומעלה, בסוף נובמבר נגעה שוב ברמות השיא - אבל בשבוע שעבר רשמה חמישה ימים רצופים של ירידות. האם דיסני הגיעה לקצה גבול יכולתה או שאולי מדובר רק בתקופת המתנה, שאחריה תימשך הדהירה המטורפת של החברה שנמשכת כבר עשר שנים?

כעת הכל תלוי בדבר אחד כמעט, אירוע בודד שיתרחש ביום חמישי במקביל באלפי נקודות על פני הגלובוס, ויקבע את הכיוון שאליו תצעד דיסני בעשור הקרוב: הקרנת הבכורה של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר". ביום חמישי, כשמאות אלפי צופים ייצאו מבתי הקולנוע ברחבי ארה"ב ובעולם, רמת ההתלהבות שלהם מהסרט היא זו שתקבע כמה פעמים נוספות הם ירצו לראות אותו, כמה כסף הם יהיו מוכנים להשקיע בקניית צעצועים וסחורה ממותגת של הסרט ואם הם יפגינו נאמנות לסרט הבא בסדרה שייצא בתוך פחות משנה. הפרמטרים האלה הם אלה שיקבעו אם התוכנית של דיסני הצליחה ואם "מלחמת הכוכבים" הוא אכן הקטר שימשוך את החברה גבוה לגלקסיה חדשה של תוצאות עסקיות.

Star Wars

מאז שהודיעה לפני כשלוש שנים על רכישת המותג "מלחמת הכוכבים" מידי יוצר הסדרה ג'ורג' לוקאס, תמורת 4 מיליארד דולר, בונה סביבו דיסני מסע שיווק מתוכנן ומתוחכם ביותר, שצפוי לייצר לתאגיד הכנסות של מיליארדי דולרים בתוך חמש שנים. הציפייה היא שהסרט הראשון בטרילוגיה החדשה יגרוף בחודשים הקרובים הכנסות של 2 מיליארד דולר לפחות, אבל העיניים של מנהלי התאגיד נשואות ליקום המסחרי שמקיף את הסדרה.

מיקי מאוס וחבורתו, ושלל הדמויות הקלאסיות של דיסני, הם אמנם מותגי־על עוצמתיים במיוחד, אבל הם פונים לפלח אוכלוסייה מוגבל. כדי להראות צמיחה חייב האולפן להיפתח לקהלים חדשים ושונים ולכאלה שיכולים להעשיר עת עולמות התוכן של החברה וכך לייצר לה הכנסות חדשות. בעשור האחרון רואה החברה מגמה של צמיחה מהירה, בעיקר בזכות סדרת מגה־רכישות של עולמות תוכן עוצמתיים, כמו אלה של פיקסאר, מארוול וכמובן לוקאס פילם.

אם סרטי פיקסאר מיועדים לכבוש את השוק של הילדים וגיבורי העל של מארוול את בני הנוער, הרי שמלחמת הכוכבים פונה לפלח השוק הרווחי ביותר - המבוגרים. ולא סתם מבוגרים, אלא כאלה ששבויים בחלומות של מלחמת הכוכבים כבר שנים; כאלה שמגיעים משכבות סוציו-אקונומיות מבוססות, שממתינים כבר עשור לסרט חדש בסדרה, שכבר רכשו לעצמם אביזרים נלווים ממוסחרים, שראו את כל הסרטים בקולנוע, בדי.וי.די, ושוב בקולנוע בתלת־ממד - ועדיין לא שבעו מעלילות לוחמי הג'דיי ולא פתרו בינם לבין עצמם את השאלה מדוע הם נמשכים לצד האפל.

סדרת סרטי הקולנוע והיקום האלטרנטיבי שנבנה סביב מלחמת הכוכבים במשך ארבעה עשורים נהפכו לאורח חיים בקרב מיליוני מעריצים, שמגדלים כבר דור שני ושלישי של מאמינים. לא מדובר רק בצפייה חוזרת ונשנית בסרטים ובסדרות או בקניית בובות של הגיבורים וחולצות טריקו עם הדפס של הלוגו, אלא במעורבות אישית ורגשית.

המעריצים נוהרים לקנות את המוצרים

המותג "מלחמת הכוכבים" בא לעולם ב-1977 עם הסרט הראשון בסדרה, שעוקבת אחרי קורותיהם של לוחמים בעלי כוחות על־טבעיים, שחיו לפני הרבה שנים בגלקסיה רחוקה־רחוקה ונאבקו באימפריית רשע, עד לניצחון. ההצלחה המדהימה של הסרט, שהופק בהשקעה של 11 מיליון דולר וגרף 300 מיליון דולר ושלל פרסי אוסקר, גררה אחריה גלי הערצה, שעד אז לא נראו כמותם בתעשיית הקולנוע. שני הסרטים הבאים, "האימפריה מכה שנית" ו"שובו של הג'דיי", הפכו את לוקאס - ההוגה, התסריטאי, הבמאי והמפיק - לאחד מאנשי תעשיית הבידור החזקים והמשפיעים ביותר, ואת חברת ההפקה שהקים, לוקאס פילם, לחלוצה בתחומי הטכנולוגיה הקולנועית.

בובות למכירה של דמויות מהסרט בחנויות
אי-אף-פי

השילוב של חזון וחדשנות הלהיב את דמיונם של מיליוני מעריצים ברחבי העולם ועוד בעידן של טרום האינטרנט הם לקחו לידיהם את הפרטים השונים שהרכיבו את התסריט ובנו סביבם עולם תוכן חדש. בסוף שנות ה–90 נהפך האינטרנט לפלטפורמה העיקרית שעליה העמיסו המעריצים את חלומותיהם. ההתלהבות מצדם הובילה את לוקאס ואת תעשיית הבידור למסקנה הבלתי־נמנעת שמדובר בהזדמנות עסקית־מסחרית שאי־אפשר להתעלם ממנה. ב–1999 יצא לבתי הקולנוע הסרט הרביעי בסדרה ולאחריו גם החמישי והשישי. בנקודה הזאת, הטירוף סביב מלחמת הכוכבים הגיע לשיא.

עד להעברת הזכויות לדיסני צבר המותג מלחמת הכוכבים ב–35 שנות קיומו ערך של 30 מיליארד דולר, שלפחות 12 מיליארד דולר מהם הגיעו ממכירת צעצועים ממותגים. העולם המסחרי שנוצר סביב הסדרה כולל סרטים, סדרות אנימציה לטלוויזיה, ספרים, חוברות, משחקי מחשב, בובות משחק, וכמובן אלפי פריטים נוספים שנושאים את הלוגו של המותג. דיסני - מתאגידי הבידור והתקשורת הגדולים בעולם, שבבעלותה אולפני סרטים, רשתות שידור, ערוצי ילדים, מסעדות, חברות תיירות, הוצאות לאור ופארקי שעשועים - השקיעה בסך הכל 4 מיליארד דולר במותג ששוויו המסחרי מסתכם בעשרות מיליארדי דולרים. תשתיות השיווק וההפצה המשומנות שלה יכולות רק להגדיל את ערך המותג.

מאז שהודיעה על הפקת הטרילוגיה האחרונה בסדרת "מלחמת הכוכבים", בונה דיסני את מסע השיווק סביב הסרטים ואת הציפייה להקרנת הבכורה במחשבה ובתחכום רב. מדי כמה שבועות היא משחררת לעולם עוד פיסת מידע על הסרטים, סדרות הטלוויזיה, הדמויות, השחקנים ובכלל על הגלקסיה הרחוקה. שום פרט לא דלף מסט הצילומים ואף פיסת מידע על צוות השחקנים, העלילה או ההפקה לא יוצא לתקשורת מבלי שמחלקת השיווק ויחסי הציבור של דיסני לא תכננו זאת מראש. הצוות המלא של הסרט הראשון - השחקנים הוותיקים, הצעירים, הבמאי והמפיק - התראיינו לראשונה באירוע המיועד לקהל הליבה של הסרט בפסטיבל אנימציה ומדע בדיוני, הטריילרים לסרט שוחררו לאינטרנט במועדים מיוחדים, שכל אחד מהם נועד כדי לשרת מטרה ספציפית ביקום המסחרי של תאגיד הבידור.

הדוגמה המובהקת ביותר לגישה המסחרית של החברה סביב הסרט היא אירוע שהתרחש בספטמבר השנה, ה"פורס פריידיי" (משחק מלים שמשלב בין "הכוח", מושג מרכזי בעלילת הסרטים, לבין קריצה לאירועי המסחר המקוון הענקיים "בלאק פריידיי" ו"סייבר מאנדיי"). במסגרת האירוע הזה הדגימה דיסני את היכולת המופלאה שלה לשלב את העוצמה של כל הפלטפורמות שלה ולמקד את כולן במטרה אחת.

באותו יום, 3 בספטמבר, חשפה החברה לראשונה את המוצרים הממוסחרים החדשים שילוו את ״מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר״: מאות פריטים ממותגים של בובות משחק, צעצועים, תחפושות, משחקי לגו וחוברות קומיקס. באותו יום שודרו בערוץ היוטיוב של החברה 18 שעות רצופות של שידור חי מסביב לגלובוס - מ–12 מדינות - שבו סלבריטאים ומגישי תוכניות פופולריים מערוצי הטלוויזיה שבבעלות דיסני פתחו מול המצלמה אריזות של המוצרים הממותגים וחשפו אותן לקהל של עשרות מיליוני אנשים.

דיסני אמנם השקיעה לא מעט כסף בהפקת האירוע, אבל היא שילבה בגאונות שני כוחות: מצד אחד את פלטפורמות השיווק המאסיביות שלה (ערוצי טלוויזיה, עיתונות וערוצי דיגיטל) ומצד שני את הכוח של המון המעריצים, שרק העצים את המטרה המסחרית של דיסני. בסופו של יום התברר כי "פורס פריידיי" היה אחד מימי המכירות הטובים ביותר שהסוחרים זוכרים בחודשי ספטמבר לאורך השנים - עם הכנסות של מיליארד דולר בארה"ב בלבד. בדיסני השכילו לבחור בעיתוי המוצלח שבו המעריצים כבר משוועים לפריטי האספנות שלהם והסוחרים עדיין לא נכנסו לסחרור מכירות סוף השנה ומעוניינים באירוע שיבעיר את השוק.

מתוך "הכוח מתעורר": הריסון פורד ופיטר מייהיו כצ'ובקה
אי–פי

הבשורה למשקיעים: פארק עם מיתוג לסרט

עד כמה שהצרכנים חשובים לה, מול דיסני ניצבים לקוחות חשובים לא פחות: המשקיעים במניית החברה, שבדרך כלל מושפעים מהדו"חות הכספיים, אבל גם עליהם אפשר לבצע מניפולציות פסיכולוגיות לא פחות יעילות. הכנסות תאגיד הבידור הענק לא מגיעות אך ורק מהפקות הקולנוע, ואף יותר מכך - הן מהוות רק רבע מכלל הפעילות העסקית של דיסני.

הנתח המהותי יותר, שאחראי לכמעט 50% מההכנסות הוא דווקא עסקי הטלוויזיה וערוצי הכבלים שבבעלות דיסני ובעיקר ערוצי הספורט של ESPN. כך קרה שבאוגוסט, בעוד שנתונים מוקדמים הצביעו על ירידה משמעותית במספר המנויים על הערוץ וכתוצאה מכך על ירידה ברווחי התאגיד כולו - נחלץ בוב אייגר, מנכ"ל דיסני, להצלת המניה שהתחילה להידרדר משיא של 120 דולר שנרשם ביולי בדרך המהירה והתלולה אל מתחת למחיר של 100 דולר למניה.

הבשורה של אייגר למשקיעים באה להסב את תשומת לבם מהמפולת בגזרת הטלוויזיה אל העתיד המדהים שתביא אתו מלחמת הכוכבים: החברה תקים בארה"ב פארק שעשועים חדש וממותג אך ורק סביב היקום של הסרט. דיסני מחזיקה ב–25 פארקי שעשועים ברחבי העולם, שבהם מבקרים מדי שנה כ–230 מיליון איש - והמספרים עולים בקצב של 4% משנה לשנה.

באביב 2016 תפתח החברה את מתחם דיסני בשנחאי, שהוקם בעלות של 5.5 מיליארד דולר, וב–2017 תפתח את מתחם "אווטאר" באורלנדו. בדיסנילנד מתוכנן גם אירוע לזמן מוגבל בשם "Season of the Force" בתחילת 2016, שיכלול פריטי מזון "אינטרגלקטי" ורכבת הרים בעיצוב חללי סביב מלחמת הכוכבים.

התעלול של אייגר ואתו גם הצלחת המכירות ב"פורס פריידיי" עשו את שלהם - ובחודשיים שלאחר מכן המשקיעים שוב הביעו את תמיכתם בקונספט המסחרי של מלחמת הכוכבים וביכולת של הסדרה למשוך אחריה את כל החברה. כך, לקראת סוף נובמבר, למרות הדו"חות השנתיים שהדגימו את הנפילה בהכנסות מערוצי הכבלים - המניה טיפסה בקלילות שוב אל רמת ה–120 דולר.

הריסון פורד עם מעריצים באירוע לקראת יציאת הסרט בסידני, בשבוע שעבר
אי–פי

המבחן הגדול - בסין

התקשורת בכלל וזו האמריקאית בפרט אוהבת שני דברים: סטטיסטיקות יפות וסיפורי הצלחה, ובחודשים האחרונים דיסני מספקת את הסחורה בשני התחומים האלה ובכמויות עצומות עם כל המהומה סביב "מלחמת הכוכבים". כך, למשל, מחקר שפירסם בימים האחרונים אנליסט המדיה של בנק מקווארי האמריקאי, טים נולן, על ההכנסות הצפויות לדיסני בשנה האחרונה, זכה לציטוטים במאות אמצעי תקשורת כלכליים ברחבי העולם.

על פי החישובים של נולן, דיסני תגרוף בתוך שנה 5 מיליארד דולר מעסקות מסחור של המותג מלחמת הכוכבים - עוד לפני שמצרפים לחישוב את ההכנסת ממכירות הסרט 
בדי.וי.די. נולן מציין את כוחה של החברה במכירת זיכיונות: בעוד שהרווח של חברות אחרות בענף מזכויות שימוש במותג מסתכם ב–6%–7%, דיסני מציבה לזכייניה רף של עד 20% מהמכירות של המוצרים הממותגים. רק לשם השוואה, ב–2015 כולה הניבה חטיבת המוצרים המסחריים של דיסני רווח תפעולי של 1.7 מיליארד דולר.

אם לוקאס, ב–35 השנים שבהן החזיק בבעלות על המותג, הקפיד לבחור את הזכיינים ושמר על מגוון מוגבל ביותר של מוצרים, אפשר לומר שבתחום הזה דיסני יורה כיום לכל הכיוונים. למול אנשי השיווק שלה עומד קהל לבה של מאות מיליונים ברחבי העולם, וכעת היא עושה הכל כדי לפחות להכפיל את המאגר הפוטנציאלי של הצרכנים.

אם עד היום הצרכנים הטיפוסיים היו גברים ונערים, עם הסרט החדש והגיבורים החדשים ששולבו בעלילה נפתחו בפני הזכיינים עולמות חדשים של נשים ונערות צרכניות. לצד כלי הנשק, בובות המשחק וערכות לגו, יכולות עתה חברות מגוונות למתג את המוצרים שלהן בערכים שמזוהים עם הסרט. לרובד הבסיסי של המוצרים נוספה דמות נשית ששולבה למרכז העלילה - לוחמת בשם ריי - שתקבל החל מהשבוע קו שלם של מוצרים וצעצועים ממותגים.

ואולם גם מסביב למוצרי הלבה מתפתחת תעשייה נלווית שכוללת מוצרי איפור לנשים ונערות, בגדים, תכשיטים, ארנקים ואפילו בובות של הרובוט החביב R2D2 בצבע ורוד (במקום הכחול המסורתי).

אבל במרכז כל הסערה המסחרית והתקשורתית שמתחוללת סביב דיסני ניצב המוצר העיקרי והוא זה שיכריע את גורלה של החברה בשנים הקרובות - הסרט "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר". הציפיות מהסרט גבוהות ביותר ועל פי ההערכות הוא צפוי לגרוף בקופות לפחות 2.5 מיליארד דולר - לפחות 1.5 מהם מהקרנות ברחבי העולם. אנליסטים בהוליווד מעריכים כי למרות הציפיות הגבוהות מהסרט, תתקשה ההפקה לשבור את שיא ההכנסות בכל הזמנים ששמור ל"אווטאר" של ג'יימס קמרון - 2.8 מיליארד דולר.

ואולם התשובה לכך תתבהר יותר בתחילת ינואר עם יציאת הסרט לבתי הקולנוע הסיניים. אף שהוא תופס והולך את מעמדו כשוק הקולנוע הגדול בעולם, השוק הסיני הוא עדיין חידה עבור האולפנים האמריקאיים. הצלחה מסחררת ל"הכוח מתעורר" בסין יכולה להכריע בן לילה את עתידו בשוק הצומח העצום ואת פוטנציאל הצמיחה של המותג החדש יחסית עבורו.

אירוע לקראת יציאת הסרט על החומה הסינית, בחודש האחרון
רויטרס

מכירות מוקדמות 
ב-50 מיליון דולר

אחרי ששברו שיאים עם שחרור שני טיזר טריילרים (השני יצא באירוע של מלחמת הכוכבים באפריל האחרון, וזכה לשיא של 88 מיליון צפיות בכל העולם תוך 24 שעות), הושק הטריילר המלא של הסרט "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" ב–20 באוקטובר, באירוע השיא "Monday Night Football" בערוץ ESPN של דיסני. הטריילר קיבל חשיפה טלוויזיונית מול 16 מיליון צופים, ולאחר מכן שוחרר במדיות נוספות שונות (יוטיוב, פייסבוק ופלטפורמות בינלאומיות אחרות) ונצפה 112 מיליון פעם תוך 24 שעות. בסך הכל, בתוך יממה אחת זכה הטריילר ל–128 מיליון צפיות.

שיא נוסף נשבר עם פתיחת מכירת הכרטיסים לפני כחודשיים ברחבי העולם (הפתיחה המוקדמת ביותר למכירת כרטיסים), ותוך 24 שעות נרשמו נתוני המכר הגבוהים ביותר בעולם. בבריטניה, למשל, נמכרו יותר מ–200 אלף כרטיסים בתוך יום. בסין הוקרן הטריילר על גבי החומה הסינית, ו–150 מעריצים התאספו על החומה והדליקו 500 בובות של חיילי סער וחרבות אור לכבוד האירוע.

ובינתיים בארה"ב, שבועיים לפני הקרנת הבכורה של הסרט, הצופים כבר מחכים בתור להקרנת הבכורה. אמנם התורים האלה הם חלק ממערכת יחסי הציבור של דיסני ושל חברות דיגיטל, שרוכבות על הבאזז של הסרט, אבל הם מעידים על הציפייה האדירה של הצופים לחלק השביעי בסדרת הסרטים המצליחה ביותר בהיסטוריה וההוכחה לכך היא מכירות מוקדמות חסרות תקדים לסרט שהסתכמו ב–50 מיליון דולר. האתר Liningup.net הזמין כ–600 כרטיסים בהזמנה מוקדמת עבור המעריצים ומבטיח לחלק את המקומות הטובים ביותר באולם - לאלו שיעמדו הכי הרבה זמן ברציפות בתור. עם תרמילי גב ושקי שינה יושבים כמה עשרות אנשים בתור מחוץ לאולם קולנוע בהוליווד כבר מ–5 בדצמבר והם ימתינו עד ל–17 בחודש בחצות - המועד הרשמי להקרנה הראשונה.

ואולם "הכוח מתעורר" הוא רק יריית הפתיחה בחגיגה הקולנועית והמסחרית שדיסני מייעדת לצופים ולמשקיעים. עד 2020 מתכננים האולפנים להשיק עוד ארבעה סרטים בסדרה, אחד בכל שנה: חלקים 8 ו–9 החותמים את הטרילוגיה המשולשת של מלחמת הכוכבים ושני ספין־אוף ("Rogue One", שייצא בסוף 2016, וסרט שיתמקד בדמותו של האן סולו בצעירותו (על פי תסריט של לורנס קאסדן שאחראי לשלושה סרטים בסדרה).

בנוסף לסרטי הקולנוע מתכננת דיסני להמשיך עם סדרת האנימציה המצליחה שמשודרת בערוצי הילדים שלה "מלחמת הכוכבים: המורדים" ולהפיק סדרות ספין־אוף נוספות על דמויות צדדיות בסדרה, כמו זו של באבה־פט. כל חבילת התוכן הזאת ובנוסף לה הקמת פארקי השעשועים הממותגים ומערך השיווק חוצה הפלטפורמות של התאגיד - משרטטים את המתווה העסקי והמסחרי של דיסני עד סוף העשור. המתווה הזה מביא כמה מהאנליסטים של וול סטריט לפרסם הערכות מהצד המואר של הכוח, שלפיהן דרכה של המניה לכיוון מחיר של 200 דולר אינו נשמע מופרך כלל.

אירוע לקראת יציאת הסרט בטוקיו בחודש האחרון
אי-אף-פי

בישראל יזכו לצפות בבכורה 24 שעות לפני ההקרנה בארה"ב

כמו בכל העולם, גם בישראל ההיערכות לקראת הסרט נוגעת בכל התחומים שבהם דיסני פועלת. בזכות הבדלי השעות בין ישראל ליבשת אמריקה יזכו מעריצי מלחמת הכוכבים לצפות בסרט "הכוח מתעורר" כ-24 שעות לפני האמריקאים, כשהקרנת הבכורה תתקיים ב-16 בדצמבר בחצות בעשרות בתי קולנוע ברחבי הארץ.

גם חטיבת המוצרים של דיסני ישראל עובדת יחד עם השותפים והזכיינים להשקת מגוון רחב של מוצרים בכל הקטגוריות: אופנה, בית, צעצועים, תחפושות, משחקי מחשב/קונסולה ומוצרי מזון, וכן שיתופי פעולה בתחום הקימעוני. הקשר של דיסני ישראל עם קהילת המעריצים בא לידי ביטוי החל בשיתוף הפעולה עם פסטיבל אייקון כבר בחג סוכות שעבר (2014), שם ערכה החברה פעילות לקראת השקת העונה הראשונה של הסדרה "מלחמת הכוכבים: המורדים".

"מלחמת הכוכבים: המורדים", סדרת האנימציה של המותג מצליחה מאוד ומדובבת לעברית וכך חושפת גם את הקהל הצעיר שלא הכיר את הסרט ונולד אחרי הסרט האחרון, לעלילת "מלחמת הכוכבים". העונה הראשונה הובילה את רצועות השידור המיועדות לבנים וזכתה להצלחה גדולה בשירות ה-VOD.

את עיקר התקשורת שלה עם המעריצים מקיימת דיסני ישראל דרך הרשתות החברתיות: דיסני ישראל מנהלת שבעה עמודי פייסבוק (דיסני ישראל, ערוץ דיסני, ערוץ דיסני ג'וניור, מארוול, מלחמת הכוכבים, כוכב הצפון וויולטה) פעילים בעברית וכן חמישה עמודי יוטיוב (דיסני ישראל, ערוץ דיסני ישראל, ערוץ דיסני ג'וניור ישראל, מארוול ישראל וסטאר וורס ישראל) וארבעה ערוצי אינסטגרם (דיסני ישראל, ערוץ דיסני ישראל, מארוול ישראל וכוכב הצפון).

בתשובה לפניית TheMarker אמרה תמי לנדסמן, מנכ"לית דיסני ישראל, כי "אחרי עשור של ציפייה, ידענו שמדובר בסרט סנסציוני וזה כמה חודשים אנו עדים להיסטריה סביב הסרט בישראל ובעולם. ואולם בהחלט ניתן לומר שהופתענו מכמות המעריצים שיש בישראל שמחכים בקוצר רוח להשקה של הסרט.

"מדי יום אנו מקבלים פניות של מעריצים שמבקשים לדעת עוד ועוד על הסרט טרום השקתו. גם בסרט זה שומרת דיסני על המסורת שלה והערכים החשובים שהחברה מעבירה בתכניה במשך השנים, נשמרים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#