סוכנת המכירות במצלמה נסתרת מציעה לרכוש אייטמים בטלוויזיה - מדיה ושיווק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן
צפו

סוכנת המכירות במצלמה נסתרת מציעה לרכוש אייטמים בטלוויזיה

אבינועם מגן, עורך דין שעוסק גם בתחום החברתי, קיבל הצעה מסוכנת מכירות של חברת הפקה לשתף פעולה לקראת עלייתה לאוויר של תוכנית חדשה ■ הוא חשד כי ההצעה עומדת להיות תשלום תמורת הופעה בטלוויזיה, מהלך שאסור על פי חוק, ובמקום לשלול אותה לחלוטין הוא התקין מצלמה במשרדו - ותיעד את הפגישה כולה

49תגובות

הבשורה על השקת התוכנית החדשה "עושים שינוי" היתה מרעננת, אפילו מעוררת תקווה. "נעסוק במאבקים החברתיים העכשוויים, גם ברשת וגם ברחובות", הכריזו בערוץ 10 ביוני 2013. "נדון בכל מה שמצריך שינוי ותיקון חברתי, עוולות ועיוותים. נדבר עם בלוגרים שנהפכו למעצבי דעת קהל ולמתסיסי השטח, נשמע ארגונים לוחמניים שדואגים לאינטרסים שלנו, לרוב בלי שנדע ובלי לקבל חשיפה תקשורתית".

ההכרזה של הערוץ הגיעה על רקע השיח האזרחי הגובר והולך בישראל של אחרי מחאת 2011. התוכנית החדשה רכבה על הגל - והתיימרה לתת במה לכל אותם מאבקים חברתיים. חמישה חודשים לאחר מכן, בנובמבר, התוכנית ירדה מייד מהאוויר לאחר לחץ שהפעילה של הרשות השנייה. התברר כי התוכנית שהבטיחה שינוי חברתי נהפכה לפלטפורמה אסורה למסחור ולמכירת תוכן שיווקי, לכאורה בניגוד לחוק ותוך הטעיה גסה של הצופים. ההוראה של הרשות השנייה הגיעה יומיים לאחר חשיפת TheMarker כי מפיקי התוכנית עסוקים בגיוס מרואיינים שיוצגו כאנשי מקצוע וכפעילים חברתיים - אבל רק לאחר שיפתחו את הכיס וישלמו עשרות אלפי שקלים עבור הופעה בטלוויזיה.

תוכן שיווקי - הצעת מכירה

כך, למשל, נחשף חוזה בין חברת פוקסי מדיה, שמפיקה את התוכנית, לבין עו"ד זיו בייטל, שבו שילם בייטל 42 אלף שקל להפקת התוכנית תמורת הופעה ב–12 אייטמים בעונה השנייה. בפוקסי מדיה אמרו כי הם כלל אינם חברת הפקה, אלא רק מספקים שירותי ייעוץ תקשורתי "כדי לוודא הופעה ייצוגית, מכובדת ועניינית". אלא שברשות השנייה לא קיבלו את ההסברים והתירוצים, וערוץ 10 נאלץ להוריד מיידית את התוכנית מהאוויר.

חוק הרשות השנייה, שמכוחו פועלים גופי השידור, קובע באופן ברור כי נאסר לשלב פרסום סמוי שאין לגביו גילוי נאות, וכי אין לשלב אף סוג של פרסומת בתוכן תמורת תשלום. בשנים האחרונות אמנם נעשו כמה ניסיונות לשינוי החוק, כך שיותר לשלב תוכן שיווקי בתוכניות בידור או בסדרות קומדיה, ואולם כל הגורמים מסכימים כי אין להתיר בשום צורה מכירת אייטמים ותשלום תמורת ראיונות בתוכניות מלל ואקטואליה, מכיוון שזו הטעיה גסה של הצופים.

למרות זאת, ועל אף המכה ההיא שחטף ערוץ 10, ושורת קנסות שהטילה הרשות השנייה על גופי השידור בשנים האחרונות, התופעה לא נעלמה. חלק מרופאים, עורכי דין או המומחים לזוגיות שמופיעים בטלוויזיה ומוצגים כמומחים בעלי ידע וניסיון, הם למעשה לקוחות ששילמו כסף עבור האירוח. בחלק מערוצי הטלוויזיה פועלת בניגוד לחוק תעשייה שחורה של מכירת אייטמים: תמורת עשרות אלפי שקלים בעסקה ארוכת טווח, או אפילו אלפי שקלים בודדים בעסקה נקודתית, תוכלו להופיע בטלוויזיה בפני עשרות אלפי משקי בית, ללא שום גילוי שמדובר בפרסומת לכל דבר.

עד עתה התנהלה התעשייה הזאת באפלה. פה ושם נחשף חוזה עמום שהבהיר מה ממדיה של התופעה, אבל לא ניתנה הזדמנות לראות מקרוב איך זה עובד. כעת, בפעם הראשונה, נוצרה הזדמנות להציץ לתוך חדרי הישיבות, כדי לראות איך מתבצעת עסקה כזאת.

זה התחיל באבינועם מגן, עורך דין ותיק שפעיל גם בתחומים חברתיים. בחודש האחרון הוא קיבל הצעה משלומית (שם בדוי), נציגת פוקסי מדיה - אותה חברה שהפיקה את "עושים שינוי" שירדה מהאוויר - לשתף פעולה לקראת עלייה של תוכנית חדשה לאוויר.

מגן לא נזקק לחושיו המחודדים כדי להבין כי ההצעה עומדת להיות תשלום תמורת הופעה בטלוויזיה, בניגוד לחוק. במקום לשלול לחלוטין את ההצעה, הוא ביקש לקיים פגישה עם שלומית, התקין מצלמה במשרדו - ותיעד את הפגישה כולה.

תיעוד הווידאו הזה מאפשר להבין את המשמעות המלאה של ההצעה לרכוש תוכן בתוכנית שאמורה להיות חלק מ"רצועת האקטואליה" של ערוץ 10, כשהמטרה למעשה היא שיווק לצופים ללא ידיעתם. לרוב, התוכניות האלה משודרות בשעות היום עד אחר הצהריים, אבל גם אז שיעורי הצפייה הם גבוהים - עשרות אלפי משקי בית ומאות אלפי צופים שנפגעים מההטעיה.

בערוץ 10 מתנערים מפעילות כזאת ומצהירים באופן רשמי כי אין להם כל קשר למכירת האייטמים של חברות ההפקה, שנעשית לטענתם שלא בידיעתם. אבל בפועל, הרגולטור הבהיר כמה פעמים לגופי השידור כי האחריות למכירת האייטמים היא עליהם.

5,000 שקל לפינה בתוכנית

בתחילת המפגש הציגה עצמה שלומית כ"מרכזת הפרויקטים" של פוקסי מדיה מול ערוץ 10 וכמנהלת המסחרית של החברה. מאוחר יותר בפגישה הוא כבר מינתה עצמה ל"מנהלת התוכן" בחברה, ומי שקובעת, לאחר עבודה של "התחקירניות שלי", איזה תוכן כדאי לשלב.

פוקסי מדיה אינה חברה מוכרת בתעשיית הטלוויזיה והתוכן המקומית. בעלי החברה הוא גיל יחזקאל, שפעיל בתחום הפרסום ויחסי הציבור. פוקסי מדיה מפיקה בין השאר סדרת קטעי וידאו באתר וואלה תחת השם "Family Guide"', שמעניקה חשיפה פרסומית לכל דורש תמורת תשלום - וזאת ללא גילוי נאות ברור שמדובר בתוכן ממומן.

את סדרת התוכן השיווקי הזאת באתר וואלה, שאליה נגיע בהמשך, מגישה טליה פלד־קינן, לשעבר כתבת הרווחה של ערוץ 10 וכתבת בתוכנית "פנים אמיתיות" של אמנון לוי. פלד־קינן היא גם זו שהגישה את "עושים שינוי", וגם - הפתעה הפתעה - אמורה להגיש את הפורמט החדש של פוקסי מדיה לערוץ 10. "התפקיד של המנחה זה בעצם להרים להנחתות. היא לא נכנסת לך לדברים. הכל שאלות שיעזרו לך להבהיר את הנושא", אומרת נציגת השיווק של פוקסי בפגישה.

אבל עוד לפני כן, שלומית ערכה למגן היכרות עם פעילות החברה. "אנחנו פוקסי מדיה, חברה המפיקה פורמטים משלב הרעיון ועד שלב הביצוע", פתחה שלומית את השיחה. "ברגע שאנחנו מקבלים רצועת שידור בטלוויזיה או בדיגיטל אנחנו מקבלים את הפלטפורמות הרצויות ואז אנחנו יוצאים החוצה לשלב של גיוס שיתופי פעולה. אנחנו משלבים עוד ברמת התוכן את הגופים שעמם אנחנו משתפים פעולה. זה לא נוגע לחסויות ובאנרים, שעל זה אנחנו יודעים לעשות את האיקס ולהמשיך הלאה, וזה לא משרד יחסי ציבור או משרד פרסום… לנו יש תוכניות טלוויזיה".

צילום מסך נתי טוק

כדי להמחיש למגן עד כמה התוכן השיווקי הוא המלה האחרונה בשוק, הציגה שלומית כדוגמה תוכניות בישול שונות, וגם את סדרת הדרמה "אחת אפס אפס", ששודרה בערוץ 10. "אם יצא לכם לראות את עמוס תמם, זה מגיע מתוך המחשבה, פעם ראשונה למצב דמות של שוטר. מאז השוטר אזולאי לא היתה דמות של שוטר שהצופה הישראלי יכול להתחבר אליה. ובאמת משטרת ישראל היתה פה חלק פעיל ממש", סיפרה שלומית. בערוץ 10 הכחישו כל מעורבות של המשטרה בסדרה.

הפורמט החדש שאמור לעלות בערוץ 10, סיפרה שלומית, דומה לפורמט קיים אחר בערוץ הספורט - "המגרש הכלכלי" בהגשת אלי אילדיס. "הבינו שגברים, מה שמעניין אותם זה ספורט וכלכלה, אז זה השילוב ביניהם", הבהירה שלומית, והדגימה כיצד נמכרות בתוכנית בערוץ הספורט פינות של מרואיינים. גם על פי כללי מועצת הכבלים והלוויין, המפקחת על ערוץ הספורט, נאסר לשלב תוכן שיווקי. בקבוצת RGE המפיקה את ערוצי הספורט לא מסרו תגובה לשאלה אם יש תוכן שיווקי בתוכנית.

התוכנית החדשה, בדומה ל"עושים שינוי", אמורה להתמקד בנושאים חברתיים. "אנחנו פותחים בזה את רצועת האקטואליה של ערוץ 10. זו איזושהי מגמה של ערוץ 10 לחזק את רצועת האקטואליה. אחרינו זה 'הכל כלול'", הסבירה שלומית, ופירטה גם את שיעורי הצפייה הממוצעים: "כיום כשיש שידורים חוזרים של תוכניות לייף סטייל ובישול, יש 3%–4% רייטינג. 1% רייטינג זה 20–25 אלף בתי אב. חשיפה של 60 אלף בתי אב ועוד בלילה (שידור חוזר, נ"ט) סך הכל 80 אלף בתי אב".

בשלב הזה עוברת שלומית להבטחות: "זאת לא רק הופעה בטלוויזיה, אלא התאמת כל התוכנית לצרכיו של המרואיין. מי שאתנו בשיתוף פעולה יש לו גם זכויות וטו. כלומר... הוא לא רוצה שנזמן מסיבות כאלה ואחרות מישהו, אם יש איזשהו תיק או יש איזשהו עניין שאתה לא רוצה להיות מזוהה עם אדם מסוים, וגם כמובן אם יש לך מישהו שכן היית רוצה לפרגן לו, או איזה קולגה, מישהו שכן אתה רוצה לראות את עצמך מולו, פה זה המקום שבאמת אנחנו דואגים להכניס".

הדיל שהציעה שלומית נחלק לשלושה: השתתפות בפאנל בתוכנית, שבו המרואיינים קובעים את הנושא ומחליטים במה מתאים להם לדון ובמה לא, פינת ייעוץ בהשתתפות המנחה או פינה שבה הלקוח מגיש לבדו ייעוץ לצופים. "השליטה בתוכן היא כמובן שלכם. שליטה מלאה בתוכן. אתם לא תדברו על נושאים שאתם לא תרצו להתקשר אתם", הבהירה שלומית שוב.

והמחיר? 5,000 לפינה לא כולל מע"מ בעסקה מינימלית לשש תוכניות - כלומר 30 אלף שקל. השתתפות בפאנל כבר יותר יקרה ומסתכמת ב-8,500 שקל, כלומר כ-60 אלף שקל כולל מע"מ.

מגן ניסה להביע אי־שביעות רצון מהעסקה: "אני לא מטעה את הצופים שלי? הם באים, רואים אותי, בטוחים שבחרו בעורך דין תותח?" אבל שלומית ממהרת להפיג את חששותיו: "אתה לא מדבר על עצמך ואומר בואו אלי. אתה נותן את המקום שלך ודרך זה אתה הופך להיות מבין עניין בתחום (...) בגלל זה אנחנו קוראים לזה שיתוף פעולה. לא סתם. אני לא מוכרת אייטמים. אחרת הייתי באה, אומרת לך 'בוא לפינה אחת'. זה לא הרעיון. הרעיון הוא שאנחנו פה עובדים על מיצוב. על איזשהו אפיק שיווקי ולמצב אותך. לכן המינימום הוא שש תוכניות".

ומה אומרים בחברת פוקסי מדיה? "זו תוכנית שמיועדת אך ורק לנענע 10. בשום אופן לא לערוץ 10", הבהיר בשיחה ראשונית יחזקאל, לפני שעודכן על תיעוד הווידאו. מאוחר יותר, לאחר שנודע לו על התיעוד, הוא לא מסר תגובה.

גם בערוץ 10 התעקשו שההסכם עם פוקסי נוגע רק לאתר נענע 10 ולא למסך של ערוץ 10. גורמים בערוץ הדגישו כי העסקה עם פוקסי "מאוד ברורה, והתוכנית מיועדת לאינטרנט בלבד. לא הזמנו שום תוכן שיווקי".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "מדובר בתוכנית שמיועדת לשידור באינטרנט וכל שיתופי הפעולה בה הם גלויים כמקובל גם במדורים דומים באתר TheMarker. במידה ותוכנית זו תקרום בסופו של דבר עור וגידים, היא תשודר באינטרנט. אנחנו רואים בחומרה רבה שימוש בטקטיקות מכירה שיש בהן מצג שווא".

בערוץ 10 לא סיפקו תשובה ברורה כיצד קורה שנציגה מטעם פוקסי מדיה מציעה ללקוחות הצעה מפורשת להשתתף בתוכנית שתשודר בערוץ 10.

צילום מסך ערוץ 10

ערוץ 10: "רואים את העניין בחומרה רבה"

התוכנית העתידית של פוקסי מדיה אולי אינה היחידה. בשתי תוכניות נוספות שמשודרות כבר כעת בערוץ 10 מוצעות עסקות תמוהות למרואיינים שמגיעים בתמימות להתראיין לתוכנית. מדי יום משדר ערוץ 10 את התוכנית "יוצאים לאור". את התוכנית הזו מפיקה חברה בשם קונטנטו דה סמריק, בבעלות איש התקשורת נתנאל סמריק. באופן רשמי זהו בית הוצאה לאור לספרים. בפועל, החברה גם מפיקה את התוכנית "יוצאים לאור" וגם את "נתיבי אילון" עם הגרפולוג אילון בן יוסף בערוץ 10.

כמו בכל תוכנית טלוויזיה אחרת, אנשי יחסי ציבור רבים פונים למפיקי התוכניות ומגישים הצעות לראיונות. ראיונות כאלה אמורים להיות ללא תשלום, אלא רק על בסיס העניין הציבורי שמעורר המרואיין.

ראובן קפוצ'ינסקי

במקרה של התוכניות של סמריק, התחושה של כמה מהמרואיינים ששוחחו עמנו לאחר שהגיעו לתוכנית היתה אחרת. הם הגיעו לאחר תיאום פגישה במטרה להתראיין לתוכנית, אבל אז הוצעה להם עסקה כוללת לשיווק עצמי באמצעות ראיון טלוויזיוני. "הבנתי מיד שזה לא ראיון בתוכנית שלהם, אלא מציעים לי עסקת תוכן שיווקי כחלק מהראיון לתוכנית", אומר אחד האנשים שעמד עמם בקשר. גורם נוסף הבהיר: "הם עורכים פגישות עם אנשים כאילו מדובר בראיון, אבל אז פתאום מציגים לו עסקה תמורת תשלום".

לידי TheMarker הגיעה הצעת מחיר של אחד מהגורמים שהיו בקשר עם סמריק, שגם מגיש את התוכנית. הצעת המחיר כוללת "יציאה לאור באולפן טלוויזיה" ב"חבילת שיווק זהב". החבילה שהופנתה למרואיין היתה חמישה סרטים שיווקיים באולפן ב"ראיון מקצועי ואישי", תוך "בניית תוכן הסרטים", "איפור, צילום באולפן טלוויזיה, הקלטה של ראיון בן כ–3–6 דקות לכל סרטון". העסקה כוללת "הפצה של סרט שיווקי בערוץ הטלוויזיה של בית ההוצאה לאור". בחוזה לא נכתב מהו אותו "ערוץ טלוויזיה".

בשורה התחתונה, "תשלום בגין כל סרט עם ראיון בן 3 דקות אחד על אחד באולפן הטלוויזיה שווה 3,000 שקל לפני מע"מ לכל סרט", נכתב בהצעה.

מערוץ 10 נמסר: "אנחנו רואים את העניין בחומרה רבה. העניין ייבדק לעומק וככל שיימצא ניסיון להפרה של כללי הרשות השנייה, יופסק השידור של התוכנית".

סמריק מסר בתגובה: "החברה אינה גובה תשלום עבור הופעה בתוכניות טלוויזיה בערוץ 10. החברה היא בית הוצאה לאור. סרטי החברה משודרים ברשת האינטרנט, באמזון, בירידי הספרים הבינלאומיים, באתרים ובערוצי היוטיוב של החברה. היוצרים משתתפים במימון תהליכי היציאה לאור וקידומם, בישראל ובעולם, ועל כך גאוותנו. נשמרת הפרדה מלאה בין שירותי ההפקה של סרטים שיווקיים לבין מסכי השידור שבגינם אין ולא היה מעולם כל תשלום".

עוד מסר סמריק כי "הטענה שלפיה הוצעה ללקוחות עסקה הכוללת תשלום כספי הכולל קיום ראיון ושידורו בתוכניות בערוץ 10 היא שקר והוצאת דיבה (…) מנוסח החוזה מוכח באופן חד־משמעי שאין כל קשר בין שירותי ההפקה שמציעה החברה לבין מסך ערוץ 10 וכל טענה אחרת היא כאמור הוצאת דיבה".

עיקר הבעיה - באינטרנט

תחום התוכן השיווקי הוא אחד הצומחים ביותר בשוק הפרסום העולמי, בעיקר הדיגיטלי. מודלים מסורתיים של פרסום הולכים ומאבדים את האפקטיביות שלהם, כמו תשדירי הפרסומות בהפסקות בתוכניות הטלוויזיה, או הבאנרים בעמודי האינטרנט. במקום זאת, מפרסמים מעוניינים להשתלב בתוך התוכן ולקדם את עצמם. גם גופי התוכן הגדולים והמכובדים בעולם ובישראל משלבים תוכן שיווקי, אך תוך גילוי נאות והבהרה כי מדובר בתוכן ממומן, ועיצוב גרפי שמבהיר כי מדובר בתוכן שיווקי ללא קשר לתוכן המערכת.

שיתופי הפעולה האלה באים לידי ביטוי גם בפרינט, בעיקר בעיתון "ידיעות אחרונות" שבשנים האחרונות מערב באופן גס בין תוכן שיווקי ממומן לבין תוכן מערכתי. ואולם עיקר הפעילות היא באינטרנט, באתרים הגדולים כמו ynet, וואלה ומאקו. אתר מאקו, לדוגמה, גיבש מדיניות, בסיועה של ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, שעניינה גילוי נאות לגולשים כי מדובר בתוכן שיווקי.

מי שרחוק מאוד מכך הוא אתר וואלה. מעבר למיזם הווידיאו של פוקסי מדיה, באתר יש לא מעט כתבות תוכן שיווקי ללא גילוי נאות. לידי TheMarker הגיעה גם הצעת מחיר מאת חברת הדר תוכן, שמציעה ללקוחות כתבות מערכתיות באתר וואלה. ההצעה כוללת, כך נכתב, "פרסום כתבות (שאינן פרסומיות) אשר יעלו במדור וואלה יועצים ויקודמו למשך 12!!! שעות". והמחיר? כתבה בודדת עולה 2,000 שקל, ואילו סדרה של 10 כתבות יכולה להגיע ל–16 אלף שקל. מאתר וואלה לא נמסרה תגובה.

אבל בעוד באינטרנט ובעיתונות המודפסת אין רגולציה, בטלוויזיה יש כללים ברורים האוסרים תוכן שיווקי - אך כאמור הם אינם נאכפים מספיק. הרשות השנייה מנסה בשנה האחרונה להחמיר את הפיקוח על תוכן שיווקי ומכירת אייטמים. ב–2013 הטילה הרשות השנייה קנסות של 1.4 מיליון שקל על שלוש זכייניות הטלוויזיה, קשת, רשת וערוץ 10, בגין מכירת אייטמים.

הרשות קבעה אז כי שורה של תוכניות שבהן נמכרו אייטמים יירדו מהאוויר, בהן "יופי של יום" (קשת), "בריאות 10" ו"משפחה 10" (ערוץ 10), ו"לחיות טוב" (רשת). על קשת הוטל עיצום כספי של 480 אלף שקל, על ערוץ 10 הוטל עיצום 440 אלף שקל ועל רשת סכום העיצום הגבוה ביותר - 540 אלף שקל.

זה לא מנע מרשת להמשיך למכור אייטמים, וב-2014 הורדה מהאוויר התוכנית "רשת כלכלית" לאחר שהוענקו ליו"ר לשכת יועצי המס, ירון גינדי, פינות בתוכנית תמורת 12 אלף שקל. עסקה דומה נחתמה גם עם פסגות.

"הסכנה הגדולה היא שהציבור יפסיק להאמין למסרים שהוא מקבל מהמסך", אומר מגן, שהוא גם ראש הקליניקה להגנת הצרכן בקריה האקדמית אונו וסטודנט מחקר באוניברסיטת בר אילן. "מהרגע שמאחורי כל מלה מקצועית מסתתר ספונסר, איש לא יכול לדעת מתי החדשות הן אמיתיות, מתי העצות הן אמיתיות - או שהכסף מניע את הכל. החובה של התקשורת לציבור היא למסור לו מידע אמיתי תוך גילוי נאות".

מגן מספר כי הוא קיבל דיווחים "אינסופיים" מעורכי הדין על ניסיונות "לפתות" אותם לרכוש חשיפה תמורת תשלום. לדבריו, "כשהתקשרו אלי והזמינו אותי להתראיין, ולאחר מכן עברו לדבר על שיתוף פעולה, ובסוף ביקשו להוציא פנקס צ'קים - הבנתי שמשהו חמור מתרחש כאן, ושיש צורך לתעד אותו כדי להיאבק בשיטה הזו לטובת כלל עורכי הדין והצופים שנפגעים מהעניין".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות השנייה רואה בחומרה רבה מאוד כל פעילות של מכירת אייטמים ולא היססה בעבר להטיל קנסות כבדים ואף להוריד משידור תוכניות שנתפסו במעשים כאלו. המקרים הספציפיים המתוארים בכתבה ייבדקו וככל שהדברים יהוו הפרה, הרשות תפעל בחומרה. זו הזדמנות לומר לכל הגופים המשדרים: חבל על משחקי החתול והעכבר: מכירת אייטמים אסורה לחלוטין ואנחנו נפעל בתקיפות נגד כל הפרה של כלל זה".

גורם נוסף שנכנס לתחום מכירת האייטמים באחרונה הוא ערוץ המורשת, או ערוץ 20, שמשדר באפיק 20 ונכנס באופן משמעותי לתחום האקטואליה כשהוא מגיח מהצד הימני של המפה הפוליטית. הערוץ מפוקח על ידי מועצת הכבלים והלוויין ונאסר עליו לשלב תוכן שיווקי מכל סוג.

למרות זאת, מעדויות שהגיעו לידי TheMarker עולה כי נציגים מטעם הערוץ העבירו לגורמים שונים הצעות להשתתף בתוכניות של הערוץ תמורת תשלום כספי. אחת ההצעות היתה הופעה שבועית בתוכנית פופולרית בערוץ במשך חצי שנה תמורת 60 אלף שקל, לא כולל מע"מ.

מערוץ 20 נמסר: ״אנו פועלים ונמשיך לפעול בהתאם להוראות החוק ולכללי הרגולציה״.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#