הטכנולוגיה שתעלים 
את המחשב - מגזין TheMarker - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

הטכנולוגיה שתעלים 
את המחשב

מציאות רבודה היא כבר לא רק משקפיים ודמויות שקופצות עליכם, אלא טכנולוגיות שיהפכו חפצים בעולם לרואים ושומעים. 
ואז הן גם יעלימו את המחשבים

תגובות

תחום המציאות הרבודה (Augmented Reality) זוהה בשנים האחרונות בעיקר עם קהילת הגיימרים. המשקפיים, הקסדות והאמצעים השונים שהציגו עולמות וירטואליים, שימשו את חובבי משחקי המחשב. אלא שבשנה האחרונה מורגש השינוי שרבים בתעשייה הזאת חיכו לו. לא מעט חברות ויזמים מתחילים להבין שניתן לנצל את יכולות המציאות הרבודה גם בתחומים אחרים. הרכישה של יצרנית משקפי התלת ממד אוקולוס על ידי פייסבוק ב־2 מיליארד דולר שימשה מעין חותמת רשמית לפוטנציאל העצום שמייחסים כיום לתחום.

אורי ענבר, ישראלי המתגורר בניו יורק, מפיק בשנים האחרונות את AWE, הכנס הגדול בעולם בתחום המציאות הרבודה שמתקיים מדי שנה בעמק הסיליקון. ״אנחנו מכפילים את הגודל שלנו משנה לשנה״, אמר בכנס שהתקיים החודש זו השנה החמישית. ״הטרנד הכי חשוב שאנחנו רואים השנה הוא המעבר ממיזמים שפונים רק לצרכנים למיזמים שפונים לעסקים ולחברות גדולות בתחומי האבטחה, הרפואה, הייצור ההמוני והאימון האישי. אלה כבר לא רק דמויות תלת ממדיות שקופצות עליך. אחרי המתנה ארוכה, התחום סוף סוף מתפוצץ״.

השינוי הגיע מכיוון החומרה. יותר מעשר חברות השיקו השנה משקפי תלת ממד מסוגים שונים המאפשרים שימושים מגוונים בתחום המציאות הרבודה. אמנם מדובר במוצרי דור ראשון שיכולותיהם עדיין מוגבלות, אבל הפעילות הרבה בתחום, והירידה המשמעותית במחירי המוצרים, מעידים על הפוטנציאל. במקביל, חברות רבות מציעות פתרונות מגוונים בתחום התקשורת האינטראקטיבית המאפשרים להפעיל מכשירים ואפליקציות באמצעות פקודות קוליות, מחוות גוף ואפילו הזזות עיניים. ״לאט לאט המחשבים נעלמים״, אומר ענבר, ״כיום אפשר לתקשר באמצעות מחוות גוף עם העולם סביב ובקרוב נוכל לשלוח הודעת טקסט תוך כדי הליכה בלי להסתכל על הטלפון״.

חברת Metaio הציגה בכנס את ה־Thermal Touch, טכנולוגיית אינפרה אדום המאפשרת להפוך כל אוביקט ללחיץ ומייתרת את הצורך להשתמש במסך מגע או במקלדת. כך למשל, יכולים שולחן הכתיבה שלכם או המגזין שאתם קוראים להפוך למסך מגע. טראק לורד, מנהל השיווק של החברה, הסביר כי ״המוצר יכול להתחבר לכל התקן לביש ומאפשר דרך חדשה של תקשורת. יש לו דרישה רבה בתחום העיצוב והתכנון. הוא מאפשר לכל מי שעובד על פרויקט להסתכל על דגם תלת ממדי ולשחק אתו בצורה וירטואלית באמצעות הידיים״.

צילום מסך יוטיוב M

יצרנית השבבים הגדולה קוואלקום הציגה את ״אסטרטגיית החושים״ שלה - פיתוח טכנולוגיה שתאפשר להטמיע חושים אנושיים באמצעים טכנולוגיים. ״המכשירים יוכלו לראות, לשמוע, להבין איפה הם נמצאים ולדעת מה הם עושים״, אמר סגן נשיא החברה, ג׳ון רייט. ״אנחנו מזהים פוטנציאל רב בתחום החינוך והצעצועים. הילדים מעדיפים את האייפד, והטכנולוגיה הזאת תאפשר לשלב בין צעצועים פיזיים לבין אמצעים טכנולוגיים. הילד יוכל לטפל במכונית הצעצוע שלו במוסך וירטואלי״.

קפיצת מדרגה משמעותית נוספת מגיעה מתחום המיפוי. לשוק מגיעים מוצרים בעלי יכולת לסרוק חללים שונים בזמן אמת, למפות אותם באופן תלת ממדי וברמת דיוק גבוהה להציג שכבות מידע וירטואליות על גבי העולם האמיתי. חברת Sulon פיתחה מערכת מיפוי הסורקת אלמנטים הנמצאים בסביבה ומוסיפה עליהם מידע מגוון. הטכנולוגיה שלה פותחה אמנם עבור תעשיית המשחקים, אבל היא מכוונת גם לתעשיות אחרות. במקום שהחדר יהפוך לטירה מלאת אויבים שאפשר להילחם בהם, החברה מייצרת זירות פעולה שונות כדי לאמן כבאים, אנשי כוחות ביטחון ואפילו ספורטאים.

אפליקציה מעניינת ופשוטה נוספת היא Bitgym בתחום הכושר הגופני. באמצעות מצלמת האייפד בלבד, בעת רכיבה על אופני כושר מנתחת האפליקציה את תנועות הכתפיים ומזהה את מהירות הרכיבה. יכולת זו מאפשרת להקרין על מסך מול הרוכב בבית קטעי וידאו ממסלולי רכיבה אקזוטיים מכל העולם, לדמות רכיבה בהם ולנתח את הרכיבה. כך, כל אימון במקום ממוזג יכול להפוך לחוויה אינטראקטיבית.

Meta Glasses, יצרנית משקפי תלת ממד מתקדמים הציגה כמה אפליקציות שמפתחים יזמים שונים עבור המשקפיים, בהן אפליקציה המשמשת לתכנון ערים בצורה אינטראקטיבית ואפליקציה המציגה חולה וירטואלי ומאפשרת לסטודנטים לרפואה לנתח אותו.

 

איור: עמוס בידרמן

הכתבה מתפרסמת בגיליון יולי של  מגזין TheMarker

למנוי למגזין, חייגו: 5200*

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#