כך מצליחה זמרת בת 22 להרוויח 57 מיליון דולר בלי סמים, אלכוהול או שערוריות - Markerweek - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

כך מצליחה זמרת בת 22 להרוויח 57 מיליון דולר בלי סמים, אלכוהול או שערוריות

סוויפט עקפה בהכנסות שלה את ג'סטין ביבר בן ה-18, שהרוויח רק 55 מיליון דולר, את ריהאנה בת ה-24 שהרוויחה 53 מיליון דולר, את ליידי גאגא שהיתה בראש הדירוג בשנה הקודמת, וגם את כוכבי "דמדומים"

59תגובות

בזמן שליידי גאגא עשתה פרובוקציות, ביונסה ילדה ואדל סחטה דמעות בכל העולם, פילסה זמרת הקאנטרי טיילור סוויפט את דרכה לפסגת עולם המוסיקה, כבשה את לבם של המוני נערים ובעיקר נערות, והרוויחה 57 מיליון דולר בשנה אחת. וכל זה בגיל 22.

כשבאמתחתה כבר שלושה אלבומים, שישה פרסי גראמי ומיליוני עוקבים ברשתות החברתיות, סוויפט היא אחת הכוכבות הגדולות של המוסיקה האמריקאית. בעידן הדיגיטלי, שבו רבים מספידים את האלבומים נוכח ההידרדרות במכירותיהם, היא הצליחה למכור יותר מ-20 מיליון אלבומים בחמש שנים - יותר מכל מוסיקאי אחר. האלבום האחרון שלה, "Speak Now", מכר יותר מ-5 מיליון עותקים ברחבי העולם, והאלבום הרביעי שלה כבר בדרך.

גטי אימג`ס

המעריצים שאינם מגיעים לחנויות רוכשים את המוסיקה של סוויפט באינטרנט. היא מכרה יותר מ-50 מיליון סינגלים דיגיטליים, יותר מכל אמן קאנטרי אחר, ומחזיקה בשני שיאי גינס - על "Speak Now", שרשם את המכירה המהירה ביותר של אלבום דיגיטלי, ועל כך שהכניסה מספר שיא של 11 שירים ברצף למצעדים.

אבל כמו אמנים רבים, גם סוויפט נשענת על סיבובי ההופעות כמקור ההכנסות עיקרי. גם בתחום הזה היא הספיקה לשבור שיאים ולעקוף חיות במה ותיקות ומנוסות ממנה כמו סלין דיון ולהקת U2. סיבוב ההופעות האחרון שלה, "Speak Now Tour", גרף 89 מיליון דולר בארה"ב לבדה, והניב לסוויפט רווח של 30 מיליון דולר. הסיבוב נמשך שנה שלמה וכלל 111 הופעות, בין היתר באוסטרליה, באסיה ובאירופה.

כל ההישגים האלה הובילו את סוויפט להיות הכוכבת הצעירה המרוויחה ביותר בשנה החולפת. למרות האינפלציה באלילי נוער צעירים ומצליחים בשנים האחרונות, סוויפט עקפה את כולם. בדירוג שערך מגזין "פורבס" ביולי, היא הגיעה למקום הראשון עם הכנסות של 57 מיליון דולר בשנה שהסתיימה במאי, ועקפה בכך את ג'סטין ביבר בן ה-18, שהרוויח רק 55 מיליון דולר, את ריהאנה בת ה-24 שהרוויחה 53 מיליון דולר, את ליידי גאגא שהיתה בראש הדירוג בשנה הקודמת, וגם את כוכבי סדרת סרטי "דמדומים", קריסטן סטיוארט ורוברט פטינסון, שיוצרים היסטריה בכל מקום שאליו הם מגיעים.

מסרבת לשנות תדמית

לסוויפט יש משהו שחסר לרבים מהכוכבים הצעירים האלה ומוצא חן בעיני ארה"ב השמרנית. עם חיוך נבוך שנהפך לסמלה המסחרי ומראה של בת השכן ממול, סוויפט היא הנערה שמיליוני ילדות היו רוצות להיות חברות שלה, וההורים שלהן רוצים אותו דבר עבורן. היא שרה על אהבות נכזבות, חברויות וריבים, אך מקפידה לשתול בשיריה מסרים חינוכיים.

לעומת ביבר שהסתבך בשנה שעברה בתביעת אבהות, מיילי סיירוס שצולמה מעשנת באנג ודמי לובאטו שהספיקה לבלות בגיל 18 במוסד גמילה, סוויפט לא ממש מספקת את הסחורה לחובבי השערוריות. היא לא שותה או מבלה במועדונים, ושומרת על תדמית נקייה. כשמלאו לה 18 או 21 היא לא הרגישה צורך לטפח תדמית אפלה וסקסית יותר, כפי שעשו לפניה סיירוס ובריטני ספירס, והיא גם לא רואה צורך להתנצל על כך. "אני לא מרגישה שהשתלטה עלי התשוקה להוציא אלבום אפל וסקסי שמשדר 'אני בוגרת עכשיו'", אמרה בראיון ל"ניו יורקר".

אי–פי

סוויפט מודעת לעיניים שעוקבות אחריה בכל העולם וממתינות לכך שתספק את הסחורה עם שערורייה, התמוטטות או לפחות תמונה מביכה. "מאז שהייתי בת 16, השאלה ששואלים אותי בכל ראיון היא 'כל כוכבי הפופ נתפסים עכשיו כשהם יוצאים שיכורים ממועדונים או משתגעים - האם גם את עומדת לעשות זאת?'", אמרה בראיון ל"ווג". "כשהייתי צעירה יותר היה עלי להתעקש יותר, כי אנשים היו אומרים 'בטח, כולם אומרים את זה כשהם בני 16, חמודה. חכי שתהיי בת 19 או 20. זה הגיל שבו כולם יורדים מהפסים'. אבל ככל שהזמן עובר, אני פחות ופחות מקבלת את השאלות האלה.

"מבחינתי, המלכודת הכי גדולה היא לאבד את המודעות העצמית שלי. אפילו שאני נמצאת במקום שבו השמלות שלי מאוד יפות והשטיחים האדומים מוארים ואני זוכה לנגן בפני אלפי אנשים... צריך תמיד לקחת את הכל בעירבון מוגבל. אם מפשלים, מתעצלים ולא יוצרים אלבום טוב, אם עושים טעויות בהנחה שאנחנו גדולים מהחיים - מתחילות הצרות". כשנשאלה אם אי פעם היא איבדה את העשתונות או התנהגה בצורה פרחחית, היא ענתה "כן, אבל אם זה קורה אני מתנצלת אחר כך במשך ארבע שעות".

למרות זאת, היא מספקת לצהובונים סחורה לא רעה בדמות רומנים מתוקשרים, שאותם תיעדה בלא מעט שירים בשנים האחרונות. היא ניהלה מערכות יחסים עם כוכבים צעירים כמו טיילור לאוטנר ("דמדומים") וג'ו ג'ונאס (מלהקת "האחים ג'ונאס"), אך גם עם הזמר ג'ון מאייר, המבוגר ממנה ב-12 שנה, שלו הקדישה את השיר "ג'ון היקר" עם השורה החריפה: "אתה לא חושב שהייתי צעירה מכדי שתתעסק אתי?"

בשבוע שעבר זכתה סוויפט לככב שוב בצהובונים בארה"ב בפרשה שבוודאי תספק לה חומרים לכמה שירים חדשים. הצהובון "סטאר" דיווח כי הוריה של סוויפט עומדים להתגרש, וציין כי בני הזוג פרודים כבר שנתיים, אך לא התגרשו עד כה משום שאינם רוצים לפגוע בקריירה של הבת.

היכולת של סוויפט לכתוב שיר על כל דבר שקורה לה או מפריע לה הניבה גם תוצאות בלתי צפויות. לאחר שספגה ביקורת על זיופים בהופעתה עם סטיבי ניקס בטקס פרסי הגראמי של 2010 - שבו זכתה בפרס אלבום השנה - היא כתבה את השיר "Mean", שנהפך להמנון של בני נוער נגד בריונות.

גם הפעילות הפילנתרופית הענפה של סוויפט לא מזיקה לתדמית הילדה הטובה שלה. היא תורמת רבות לארגונים בתחום החינוך והאמנות, וב-2014 צפוי להיפתח בנאשוויל המרכז לחינוך על שם טיילור סוויפט, שלו תרמה 4 מיליון דולר ובו תשמש יועצת. סוויפט גם תרמה לא מעט לטובת נפגעי אסונות טבע. ב-2008 היא העניקה 100 אלף דולר לצלב האדום לטובת סיוע לנפגעי שיטפונות באיווה, ב-2010 תרמה חצי מיליון דולר לנפגעי שיטפונות בטנסי, והשנה תרמה 1,500 דולר כדי להפוך את ביתו של אדם שנהפך למשותק בעקבות טורנדו לנוח יותר.

ההימור על נאשוויל השתלם

סוויפט אמנם רק בת 22, אך נמצאת בעסקי השעשועים כבר כמעט עשור. בניגוד לזמרי קאנטרי בעלי רקע דרומי מובהק, סוויפט נולדה בוויומינסינג, פנסילווניה. אביה, נצר למשפחת בנקאים, הוא ברוקר במריל לינץ', ואמה היתה יועצת קרנות נאמנות.

כשהיתה ילדה, חשבה סוויפט שתלך בעקבות הוריה לעולם הפיננסי. "לא ידעתי מה זה ברוקר כשהייתי בת 8, אבל פשוט אמרתי לכולם שזה מה שאהיה", סיפרה במהלך מפגש עם מעריצים. כילדה שרה סוויפט בכמה הפקות מקומיות של מחזות זמר, ואף נסעה במיוחד לניו יורק לשיעורי פיתוח קול ומשחק בברודווי. אחרי כמה שנים של אודישנים לא מוצלחים בניו יורק, היא החליטה להתמקד במוסיקת קאנטרי, ובגיל 11, לאחר שצפתה בסרט תיעודי על הזמרת פיית' היל, היא הבינה ש"יש ארץ קסומה שנקראת נאשוויל, ובה החלומות מתגשמים - וידעתי שלשם אני צריכה לנסוע", סיפרה בראיון ל"דיילי טלגרף".

היא החלה לנדנד להוריה לעבור לגור בנאשוויל, וכעבור שלוש שנים הנדנודים השתלמו. לאחר שסוויפט השיגה מנהל בניו יורק, המשפחה עברה לנאשוויל, והיא עבדה על פיתוח הקריירה שלה, תוך המשך הלימודים בציונים מושלמים.

ההימור של סוויפט על נאשוויל היה הימור מנצח. הקאנטרי, שהתפתח בארה"ב בתחילת המאה הקודמת, צבר בעשור האחרון פופולריות רבה בארה"ב, וכיום הוא הז'אנר המוסיקלי המושמע ביותר בתחנות הרדיו בכל רחבי ארה"ב - ולא רק במדינות הדרום. בשנה שעברה נמכרו בארה"ב 43 מיליון אלבומי קאנטרי, בין הז'אנרים הנמכרים ביותר בשוק האמריקאי.

סוויפט בהחלט תרמה לפופולריות של מוסיקת הקאנטרי בקרב מאזינים שאינם קהלי היעד הטיפוסיים שלה. כזמרת קאנטרי בת עשרה, היא היתה חריגה בנוף של נאשוויל. היו כבר דוגמאות קודמות של זמרות צעירות ומצליחות, כמו ליאן ריימס שכבשה את המצעדים בסוף שנות ה-90, אך הן ביצעו חומרים שכתבו עבורן אחרים ונועדו לקהל מבוגר יחסית. סוויפט, לעומת זאת, רצתה להיות סינגר-סונגרייטר. היא כתבה את שיריה בעצמה וניגנה בגיטרה.

בראיון ל"ניו יורקר" סיפרה סוויפט על היחס שקיבלה מצד חברות התקליטים שאליהן ניסתה להתקבל. "אני זוכרת שהם אמרו לי 'קהל היעד של תחנות הרדיו של הקאנטרי הוא עקרות בית בנות 35. תני לנו שיר שעקרת בית בת 35 יכולה להתחבר אליו, ואז נדבר'". אבל היא התעקשה בכל זאת על החומרים שלה, שאליהם מתחברות נערות בנות עשרה. "טיילור כותבת על החוויות שלה בזמן אמת ומספרת באופן ישיר לקהל שלה על מה שעובר עליה - וזה מה שעובר גם עליהן", אמר ל"ניו יורקר" פיטר קופר מהעיתון "טנסיאן" מנאשוויל.

את האלבום הראשון שלה, שנושא את שמה, הוציאה סוויפט בגיל 16. האלבום זכה להצלחה ביקורתית ומסחרית, ושבר שיא כאלבום ששהה משך הזמן הארוך ביותר במצעד בילבורד 200. כיום סוויפט לא רק כותבת ומלחינה את שיריה: היא גם המנכ"לית של חברת הניהול שלה ומקבלת את כל ההחלטות החשובות לגבי כל שלב בקריירה שלה.

ההתעקשות של סוויפט על הקהל הצעיר הוכיחה את עצמה, והיא זוכה להרבה אהבה מצד מעריציה הצעירים. בראשון שעבר היא זכתה בחמישה פרסים בטקס בחירת הנוער בארה"ב, מה שהפך אותה לזמרת בעלת מספר הפרסים הגדול ביותר בהיסטוריה של הטקס. היא גם משקיעה במעריציה, ולפני כל הופעה מקדישה שעה למפגש עמם הכולל חלוקת חתימות וצילום תמונות משותפות. במופע היא דואגת למעריצים שיושבים בשורות האחרונות - יורדת לקהל ושרה כמה שירים כשהיא יושבת לידם. במהלך המופע אנשיה מחפשים את המעריצים הנלהבים ביותר ונותנים להם פרס - הזמנה להסתובב אתה אחרי המופע.

בין לבין שומרת סוויפט על קשר עם המעריצים באמצעות הרשתות החברתיות - עם 16 מיליון עוקבים בטוויטר ויותר מ-33 מיליון מעריצים בפייסבוק. היא גם מפעילה אתר אינטרנט שאליו היא מעלה בעצמה פוסטים וסרטונים, שבהם היא משתפת את המעריצים - המכנים עצמם "סוויפטיז" - בחיי היום-יום שלה, וגורמת להם לחוש כאילו הם שותפים להם.

את ההצלחה שלה ממנפת סוויפט גם לתחומים נוספים. היא הבליחה בשנים האחרונות בכמה סרטים ותוכניות טלוויזיה, בהם הסרט עמוס הכוכבים "יום האהבה" והופעת אורח בתוכנית "סטרדיי נייט לייב", שבה הוכיחה שהיא מסוגלת לצחוק על עצמה. היא גם לא שוכחת לנצל את הפוטנציאל המסחרי שלה, וחתמה על כמה חוזים שמנים עם חברות קוסמטיקה. בנובמבר 2011 היא הוציאה ביחד עם חברת אליזבת ארדן את הבושם הראשון שלה, Wonderstruck. על פי הערכות, בשנה הראשונה הוא יניב הכנסות של 50 מיליון דולר. בנוסף, יש לה חוזה פרסום עם חברת הקוסמטיקה קאבר גירל.

"אני נהפכת לשק של דאגות"

לצד ההצלחה שלה בקרב הקהל הצעיר, סוויפט מצליחה לכבוש גם קהל מבוגר, וזכתה גם להערכת אמנים מהשורה הראשונה. ניל יאנג הודה כי הוא אוהב להאזין לה, ודולי פרטון, שהיתה טיילור סוויפט לפני 40 שנה, טוענת כי היא "הדבר הטוב ביותר שקרה אי פעם למוסיקת הקאנטרי". היא קצרה שבחים גם ממבקרי המוסיקה הקשוחים ביותר של עיתוני מוסיקה כמו "רולינג סטון", שכינו את יכולת כתיבת השירים שלה "גאונית".

חלק גדול מהקהל הבוגר יותר נחשף לסוויפט רק ב-2009, ועל כך היא יכולה להודות לראפר קניה וסט. בטקס פרסי MTV שנערך בספטמבר אותה שנה, היתה סוויפט בין המנצחים הגדולים. כשעלתה לבמה לקבל את הפרס לקליפ הנשי הטוב ביותר, פצחה בנאום תודה רגשני: "תמיד ניסיתי לדמיין כיצד ארגיש אם אזכה בפרס הזה", כשלפתע התפרץ וסט לבמה, חטף מידה את המיקרופון וקטע אותה "יו, טיילור, אני באמת שמח בשבילך, אני אתן לך לסיים, אבל הקליפ של ביונסה (לשיר "Single Ladies", ר"ד) היה אחד הטובים בכל הזמנים!". סוויפט נותרה פעורת פה, ועזבה את הבמה מבלי לומר מלה.

מי שהפסיד בסופו של דבר כתוצאה מהפרשה היה וסט, שמאז התנצל בפני סוויפט בטלפון, בטוויטר ובראיונות באמצעי התקשורת, ונעלם לזמן מה מאור הזרקורים. סוויפט, שבתחילה בכתה מאחורי הקלעים, קיבלה את ההתנצלות, ושנה אחר כך שרה בטקס פרסי MTV שיר שבו הביעה את סליחתה.

בחודש שעבר היה זה דווקא פרס אחר שהעלה את סוויפט לכותרות. מרכז קנדי הודיע כי סוויפט היא הזוכה בפרס Ripple of Hope, המוענק מדי שנה למנהיגים ולפעילים מתחומים שונים שמראים מחויבות לשינוי חברתי. בעבר זכו בפרס נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, הארכיבישוף הדרום-אפריקאי דזמונד טוטו, השחקן ג'ורג' קלוני וסגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור.

מדורי הרכילות מיהרו למצוא תיאוריות קונספירציה ולטעון כי סוויפט זכתה בפרס רק בגלל הקשר הרומנטי שהיא מנהלת עם פטריק שוורצנגר, בנם של ארנולד שוורצנגר ומריה שרייבר, שהיא בת למשפחת קנדי. אבל במרכז קנדי הכחישו את הטענות. "מה שמדהים אותי בטיילור הוא העבודה שהיא עושה הרחק מאור הזרקורים - המנהיגות שלה בתנועה לחינוך לאמנות, הנדיבות שלה כלפי קהילות שנהרסו באסונות טבע, ובמיוחד החמלה שהיא הראתה כמגנה גאה נגד בריונות ואפליה של קהילת הלהט"ב", אמרה קארי קנדי, נשיאת מרכז קנדי, שציטטה את דברי אביה רוברט קנדי, "הצעירים הם התקווה של העולם".

ואולם סוויפט מודעת לכך שהשעון מתקתק, ושהיא לא תהיה צעירה לנצח. "אני פוחדת מהעתיד, מה יהיה הצעד הבא שלי. איך אשמור על ההצלחה, איך אתפתח", אמרה ל"ווג". "לפעמים אני חושבת - 'מה אעשה בגיל 30?' אבל אי אפשר לדעת! אני מנתחת את עצמי יותר מדי ונהפכת לשק גדול של דאגות".

 

מקור: פורבס



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#