מבקר המדינה יבדוק את התנהלות ערוץ 10 בפרשת ההתנצלות לאדלסון - מדיה ושיווק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

מבקר המדינה יבדוק את התנהלות ערוץ 10 בפרשת ההתנצלות לאדלסון

אגודת העיתונאים: "רצף האירועים מאז הכנת הכתבה ועד פרסום ההתנצלות היה חמור וחריג ביותר ואין לו אח ורע בתולדות השידור הטלוויזיוני"

5תגובות

משרד מבקר המדינה יבדוק את התנהלות ערוץ 10 בכל הנוגע לפרשת ההתנצלות החריגה בפני איש העסקים שלדון אדלסון. את התלונה בעניין הגישה אגודת העיתונאים בתל אביב, באמצעות עו"ד אילן בומבך. המבקר מינה את עו"ד הלל שמגר, מנהל נציבות תלונות הציבור במשרד, לבדוק את הנושא.

הערוץ פירסם בינואר כתבה במהדורת "השבוע" שכללה פרטים שונים על אדלסון, בעלי העיתון "ישראל היום". לפני כחודש פירסם הערוץ התנצלות חריגה על הכתבה, שבה נאמר כי שני פרטים מרכזיים בכתבה - טענה של אדם כי אדלסון חייב לו כספים וטענה אחרת כי קיבל את רישיון הפעלת הקזינו של בלאס וגאס באמצעות קשרים - לא נבדקו לפני פרסומם. לפי מקורות בענף, בעלי מניות בערוץ הפעילו לחץ כבד על אנשי המערכת בדרישה לפרסם את ההתנצלות החריגה.

מתוך שידורי ערוץ 10

בתגובה להתנצלות, התפטרו שלושה בכירים בערוץ: מנכ"ל חברת החדשות ראודור בנזימן, עורכת מהדורת שישי רותי יובל והמגיש גיא זוהר. אנשי הערוץ אמרו כי הם חתומים על הסכם סודיות ואינם יכולים לפרסם פרטים לגבי האירועים מאחורי הקלעים. אגודת העיתונאים מפקפקת גם בתקפותו של הסכם סודיות זה.

בובמך, המייצג את אגודת העיתונאים, אמר ל-TheMarker: "צריכים לחקור את כל ההתנהלות של ערוץ 10 והרשות השנייה. הליך ההתנצלות לא נעשה כדין".

במכתב התלונה ששיגרה אגודת העיתונאים, נכתב כי "רצף האירועים מאז הכנת הכתבה ועד פרסום ההתנצלות היה חמור וחריג ביותר ואין לו אח ורע בתולדות השידור הטלוויזיוני".

לפי המכתב "שני הפרטים העובדתיים שנכללו בהודעת ההתנצלות נתפסו על ידי אנשי חברת החדשות כמינוריים ובוודאי שלא כפרסום לשון הרע ומכל מקום – היה בידיהם הגיבוי העובדתי המספק לשם פרסומם, במיוחד באופן שבו פורסמו בכתבה המקורית. ההתנצלות שהכתיב אלדסון בוטה במיוחד ולדברי כמה גורמים בערוץ (בכתבה שהופיעה ב'העין השביעית') אף "שקרית" וכוללת לשון הרע על מי שאחראי להכנת הכתבה ושידורה.

עוד נכתב כי "מרשתי חרדה לעתיד העגום הצפוי לשידורי החדשות והתחקירים בטלוויזיה המסחרית בישראל. לא מן הנמנע כי גם עורכים ובעלים של כלי תקשורת אחרים מתבוננים בנעשה בערוץ 10 ומסיקים את מסקנותיהם לא רק בנוגע למר אדלסון, אלא בנוגע לכל בעלי ההון הגדולים שהם אמורים לסקר וכאשר המבנה הריכוזי של המשק הישראלי ושל בעלי ההון בו (מה שמכונה "19 המשפחות") לא מקל על העניין אלא דווקא מסבכו".

המבקר הטיל את מלאכת הבדיקה על שמגר, משום שבומבך ייצגו בעבר בדיונים קודמים. הרשות השנייה צפויה לערוך בעניין בשבוע הבא שימוע לדירקטוריון ערוץ 10 ולבעלי המניות בו. כמו כן, מבקר המדינה אינו עורך ביקורות על ערוץ 10 עצמו, שאינו גוף מבוקר, אך עשוי לבדוק את התנהלות הרשות השנייה שמפקחת על הערוץ.

תגובת הרשות השנייה: "טרם סיימנו את הבדיקה בנושא, והשימוע המלא לכל חברי הדירקטוריון של חדשות ערוץ 10, לרבות נציגי בעלי המניות, יתקיים ביום חמישי הבא, לאחר שתגבש מועצת הרשות את עמדתה והתייחסותה לכל הפרשה, בעיקר תוך נקיטת אמצעים ומסקנות לגבי ההמשך. הרשות לא מתערבת בעבודת המבקר ובכל נושא שנידרש נעביר לו את הממצאים. עם זאת, יש לאפשר לנו למצות את ההליך המקצועי."

מערוץ 10 נמסר: "מכיוון שאנו מבוקרים על ידי הציבור יום יום, שעה שעה ודקה דקה, אין לנו שום בעיה עם כל בדיקה שהיא"



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#