יצרני התוכן הם עדיין המלכים - היי-טק - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

יצרני התוכן הם עדיין המלכים

ההסכמים חדשים של נטפליקס היא ההוכחה לכך שיצרני התוכן הם עדיין בעלי הבית

תגובות

<<נטפליקס היא לא עוד חברת אינטרנט הניצבת מול פרשת דרכים אסטרטגית, כמו יאהו ו-AOL. נטפליקס היא מקרה מבחן המרתק אליו את כל גופי התוכן של העולם, אשר מחפשים בנרות מודלים עסקיים חדשים שיאפשרו להם לשרוד את המעבר לעידן הדיגיטלי. נטפליקס הוקמה לאחר שהאינטרנט כבר החל לזעזע את העולם. המודל העסקי שלה נבנה כבר מיומה הראשון על הרשת, והיה ברור כי החברה צופה קדימה את התפתחות הרשת לערוץ ההפצה העיקרי של תוכן וידיאו. החברה היתה חלוצה בתחומה,כשהשיקה ב-2007 את שירות הסטרימינג.

נטפליקס רוכשת זכויות תוכן מששת האולפנים הגדולים (Majors), בין אם מדובר בסרטים או בסדרות, ומפיצה את התוכן לצרכן הסופי על גבי תשתיות האינטרנט המהירות של חברות הבזק והכבלים. אמנם היא הצליחה לגייס כ-22 מיליון משתמשים משלמים ולהיהפך לחברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בעולם, אך כיום היא ניצבת פני שאלה קיומית: עד כמה היא נחוצה בעולם הדיגיטלי? האם יש לה תרומה מהותית לשרשרת הערך?

האולפנים הגדולים הם עדיין גופי התוכן המשפיעים ביותר בעולם. מבחינתם נטפליקס היתה סוג של ניסוי. הם ראו בה מרכז רווח בתחום הפצת ה-DVD בדואר, ועל כן הסכימו למכור לה זכויות להפצת התוכן שלהם בסטרימינג במחירים נמוכים מאוד. האולפנים ראו בחברה פתרון הפצה לתקופת הביניים, עד שיתרוממו רשתות האינטרנט המהירות. הסכמים אלה איפשרו לנטפליקס להציע ללקוחותיה המאמצים עולם של תוכן סטרימינג רחב יחסית במחיר אפסי.

אלא שתקופת הביניים עומדת להסתיים. האולפנים הגדולים ראו את שירותי הסטרימינג של נטפליקס גדלים והולכים, מבלי שיפיקו מכך הכנסות מספקות. החברה לא נהפכה לערוץ הפצה רווחי דיו עבורם, שישתווה לערוצים המסורתיים כמו השכרת DVD, בתי קולנוע, חברות הכבלים ורשתות הטלוויזיה. מנגד, ערוצי ההפצה המסורתיים לא נעלמו, ורק עושים סימנים כי הם כאן להישאר עוד שנים רבות. האולפנים העמידו בפני נטפליקס אולטימטום: או שתשלמי לנו עבור התוכן כמו חברת כבלים לכל דבר, או שנפסיק לעבוד אתך.

הדרך של נטפליקס להתמודד עם דילמה זו היא לשבור את השירות שלה לשניים. היא הפסיקה לכרוך את שירות השכרת סרטי ה-DVD ושירות הסטרימינג לכדי מוצר אחד, והפכה כל אחד מהם למרכז רווח נפרד. היא נאלצה להעלות את המחירים של שירות הסטרימינג העצמאי. היכולת של האולפנים לכפות הסכמים חדשים על נטפליקס היא ההוכחה לכך שיצרני התוכן הם עדיין המלכים. האינטרנט אמנם הציב מולם אתגר לא קטן, אך הנסיבות מוכיחות כי הם יכלו לו. מבחינתם האינטרנט נהפך לערוץ הפצה נוסף, מבלי ששבר לחלוטין את המודל הישן שלהם.

באשר לנטפליקס החדשה, עתידה אינו ברור. קריסת המניה הופכת אותה ליעד לרכישות. ייתכן שחברות ענק כמו גוגל, אפל ומיקרוסופט, שמעוניינות להרחיב את פלטפורמות התוכן האינטרנטיות שלהם גם לעולם הטלוויזיה, ירצו לרכוש אותה. ייתכן שחברות הכבלים כמו טיים וורנר או קומקאסט יתעניינו אף הן ברכישה, כדי להרחיב את קהל לקוחותיהן גם מעבר לטריטוריות של תשתיות הכבלים שלהן.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#