חוקרים: הסוכר רעיל וממכר ומחייב פיקוח כמו סיגריות ואלכוהול

במאמר שהתפרסם בכתב העת Nature, קוראים חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה לרגולציה של הסוכר

סוכר רעיל וממכר ממש כמו אלכוהול וטבק, כך לפי מאמר שהתפרסם השבוע בכתב העת "Nature", הקורא למיסוי ולהגבלת הפרסום של מוצרים הכוללים סוכר. במאמר טוענים מדענים מאוניברסיטת קליפורניה כי צריכת הסוכר בעולם אחראית במידה רבה למגוון מחלות כרוניות המתקרבות לרמה של מגיפה. עוד כתבו המדענים כי חינוך והעלאת מודעות אינן מספיקות על מנת לגמול את האוכלוסיה מסוכר, ויש צורך בהתערבות ממשלתית. לדבריהם, הסוכר אחראי לגידול בשיעורי הסוכרת ומחלות הלב כיוון שעודף סוכר משנה את התגובות הביוכימיות של הגוף וחושף אותו לתחלואים מטבוליים.

עוגת סופלה שוקולד ומוס חלבה ללא תוספת סוכר של קרין גורן
עוגת סופלה שוקולד ומוס חלבה ללא תוספת סוכר של קרין גורן
צילום: דניאל לילה

הסוכר הוא רעיל וממכר ממש כמו אלכוהול וטבק, לפי מאמר שהתפרסם השבוע בכתב העת "Nature", הקורא לרגולציה של הסוכר באמצעות מיסוי ולהגבלת הפרסום של מוצרים הכוללים סוכר. במאמר טוענים מדענים מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו כי הצריכה העולמית של סוכר אחראית במידה רבה למגוון מחלות כרוניות המתקרבות לרמה של מגיפה.

עוד כתבו המדענים, בראשות ד"ר רוברט לוסטיג, כי הסוכר כה מושרש בתרבות המזון בארה"ב ובמדינות מפותחות אחרות, עד כי חינוך והעלאת מודעות אינן מספיקות על מנת לגמול את האוכלוסיה, ויש צורך בהתערבות ממשלתית. לטענתו, הסוכר אחראי לגידול בשיעורי הסוכרת ומחלות הלב כיוון שעודף סוכר משנה את התגובות הביוכימיות של הגוף וחושף אותו לתחלואים מטבוליים. לטענתו, הסוכר, ולא שמנות היתר, הוא האיום האמיתי לבריאות הציבור.

בתגובה למחקר, טענו נציגי מגזרי המזון והמשקאות כי לא ניתן להאשים את הסוכר בשיעורי המחלות הכרוניות הגבוהים בארה"ב ומחוצה לה. השוואת הסוכר לאלכוהול ולטבק "חסרת כל ביסוס מדעי", נטען בהצהרת איגוד המשקאות הקלים האמריקאי. "אין כל ביסוס לכך שצמצום צריכת הסוכר תשפיע באיזשהו אופן משמעותי על בריאות הציבור", נטען עוד בהצהרה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

שלח להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

שלח סגור להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות
17
בני צרכן סוכר
  • 10:31
  • 10.02.12

אני בן 63 ואני "מת " על דברים מתוקים ,ואני מכיר אנשים רבים וזה לדעתי עובר בירושה ,ואני בריא ובני משפחתי גם ,יש מי שלא מתאים לו .אבל לצאת בהצהרה בןמבסטית ?מילא עד המחקר הבא שיסתור תוצאות מחקר זה .

15
אבי
  • 02:20
  • 06.02.12

מפוצצת בשומנים וסוכרים.מביאה מצב רוח מצויין והכי חשוב -חוקית...בינתיים.

14
מזכיר את הסויה
  • 16:04
  • 04.02.12

ככה היה עם מחקרים לפני 25 שנה שאמרו שחלב פרה מזיק וצריך במקומו חלב סויה. עשו נזק לדור שלם של אוסטופרוזיס וסרטן מעי.

11
חנן
  • 21:56
  • 02.02.12

כל הכבוד על הפרסום!!!

10
גם מוצרי חלב.
  • 17:58
  • 02.02.12

אם לא הייתי יודע אחרת, הייתי חושב שיש להם פרה פרטית בגינה, כי המקרר שלהם תמיד מפוצץ במעדנים, גבינות ולפחות 3 ומספר קרטוני חלב.

תאכלו - גם אני חוטא מדי פעם ואוכל חריץ גבינה (נגמלתי מחלב בגיל שנה וחצי), אבל תקטינו את הכמויות. גם בחלב אגב יש סוכר.

08
יורם
  • 16:05
  • 02.02.12

אולי יפקחו גם על זה?
ששס תעלה לשלטון

05
spider(black widow algorithm
  • 14:34
  • 02.02.12

and only for being part of team
i will go to restorants at all

  •  
    פרספקטיבה היסטורית - בפנים
    • 09:39
    • 03.02.12

    היסטורית, אגב, הסוכר הובא לאירופה מן הקריביים והפך ללהיט. האירופאים העבידו את האוכלוסיה המקורית בפרך, וכשנכחדה - החליפו אותה ב"יבוא" מאפריקה.

    מתוך היסטוריה כזו, נקמת הסוכר (והטבק) באדם הלבן אינה אלא צדק פואטי.

03
קשקוש
  • 14:17
  • 02.02.12

שומן רווי הרבה יותר מסוכן לגוף מסוכר. כמובן שגם סוכר צריך לצרוך ברמות מתונות ואז זה לא מזיק כל כך. וגם פחמימות וגלוטן ממכרים הרבה יותר מסוכר. דווקא סוכר אפשר להפסיק לצרוך בקלות יחסית בניגוד לפחמימות למשל (בצקים ודברי מאפה)

02
Benny
  • 13:49
  • 02.02.12

הפופולריות בגלובל
תגיות נבחרות
הצעות מיוחדות