נדל"ן
-
>> ההאטה בשוק הנדל"ן שהחלה להסתמן לפני כשנה, נהפכה לבלימה של ממש בחודשים האחרונים של 2011 ותחילת 2012. עם זאת, הירידה במספר העסקות לא היתרגמה לירידות מחירים חדות - בחלק מהערים המחירים נותרו ללא שינוי כמעט, ובאחרות נרשמו ירידות מחירים של אחוזים בודדים עד 10%. כך עולה מנתונים שנאספו לגבי 16 ערים במסגרת פרויקט התחזיות השנתי של TheMarker.
כך למשל בתל אביב נרשמה בלימה של ממש בפעילות השוק באזורי היקרים של לב העיר, אבל המחירים נותרו דומים לשנה שעברה. בצפון העיר נרשמו ירידות מחירים קלות של עד 5% במרבית המקומות. גם בירושלים לא נרשמו ירידות משמעויות במחירי הנכסים היקרים, אם כי מספר העסקות הצטמצם. בשכונות העממיות יותר בפאתי העיר - קריית יובל, גילה, הר חומה, פסגת זאב, הגבעה הצרפתית וארמון הנציב - נרשמו ירידות מחיר בשיעורים של עד 10%.
התחזית היא כי מגמה זו תימשך גם בחודשים הקרובים. מצד אחד, מחירי הדירות הגבוהים נמצאים מחוץ להישג ידם של רוכשים רבים, ולכן מספר העסקות צפוי להישאר נמוך. עם זאת, היצע הדירות צפוי להצטמצם בעוד מוכרים מסרבים להתפשר ויזמים מקפיאים פרויקטים, ולכן ירידות המחירים צפויות להיות מתונות בלבד.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- 0minus
- 0plus
- 04:54
- 30.04.12
הצעתי אותה להשכרה. הוא שאל מספר שאלות, מה היה המחיר קודם,כמה זמן הדירה
ריקה ועוד ועוד. אף תשובה שלי לא הייתה מדוייקת. או בכלל נכונה. למה ? ככה !
אמרתי לו לעתונאי שעושה את הסקר , כך בחשבון שאנשים לא אומרים לך את האמת.
מכל מיני סיבות. כמוני.
וך הרי לכם סקר עלאק..
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 08:36
- 24.04.12
ככל שחולף הזמן ללא בניה מואצת יגבר המחסור בדירות , הגידול הטבעי של
התושבים , קניות של תושבי חוץ והגדלת המימון וההשקעה העצמית של היזמים
בגלל מחנק האשראי בבנקים תמנע האצת בניה והמחסור בדיור יגדל .
יזמים אשר רכשו קרקע במחירי שיא לא יבנו עד שמחירי הדירות יתאוששו.
מסקנה : למי שיכול לרכוש דירה שיתחיל בתהליך המחירים לא יעלו.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
משיקו- 00:13
- 25.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:55
- 17.04.12
יש דירות המוכרים כן מוכנים היום יותר מתמיד להתגמש ולכן הקונים החכמים
קונים עכשין
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
שימי
- 02:28
- 25.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מאור
- 18:04
- 25.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:20
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:24
- 16.04.12
אני ואישתי עולים מרוסיה לפני 10 שני אנו מרביחים 30 אלף ברותו בחודש ואני שמח שקנינו דירה ב-1400000 עם משכנתה 70% ליד פרק לאומי לפני שנה כעכשיו פשוט גם אין מבחר גם המחירים עלו. יש דירה שאתה רוצה ויכול צריך לקנות ולא לחפש פראירים או לחשוב שאתה מבין בשוק נדל"ן וצריך להמתין.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מיטל
- 16:44
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
גם עולה
- 07:59
- 18.04.12
איזה שתדלן כתב את הטוקבק
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ישראל
- 17:10
- 18.04.12
בגלל אנשים כמוכם שבאו מרוסיה אין לתושבי ישראל איפה לגור!!!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אייל
- 19:53
- 18.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
חיים- 00:11
- 25.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מ
- 14:53
- 02.05.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 19:01
- 15.04.12
הכתבה שטחית. הכותב משתית את כל הערכתיו לגבי צפי המחירים על כך שהמוכרים לא יתפשרו. ככה לא בונים תזה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:32
- 15.04.12
בלי שמץ הבנה מהלכים של קבלנים, משקיעים ומשרד האוצר, שום שמץ של הבנה ורק מנסים לחיות מאשליות. מי שמע על מחיר דירה שיורד בגלל הומלס מתוסכל בטוקבקים? תסתכלו מה קורה בשטח, או תכנסו לאתר משרד האוצר ותראו כמה עסקים מתנהלים בשקט בשקט, בלי אינטרנט ויחצנות פתאטית.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:03
- 15.04.12
שוק הנדל"ן בארץ מתנהל בשיטת הטיפש הגדול ביותר.
כלומר, דירות נמכרות במחיר גבוה יותר ויותר עד שנמצא הטיפש הגדול ביותר, זה
שאין טיפש גדול ממנו שישלם מחיר גבוה יותר.
בשביל דירה ב- 1.2 מיליון, שזה היום מחיר מינימלי לדירה סבירה באזור סביר,
צריך הון ראשוני של 600 אלף לפחות.
ומי שאין לו את הסכום הזה, יאלץ לקחת משכנתא גדולה מאוד עם החזר של כ- 4500
ש"ח לחודש במקרה הטוב לתקופה של 20 שנה.
שזה פשוט עסקה כלכלית גרועה ביותר, אלא אם כן יש לך הכנסה של 20 אלף נטו או
הורים עשירים.
לכמה זוגות יש סכום ראשוני מספיק ? לא הרבה.
ההכנסה הממוצעת היא 11000 למשק בית. החציון הרבה פחות.
בשורה התחתונה, מחירי הדירות בארץ פשוט מופרכים לחלוטין.
דירה בפ"ת או ראשון שווה 1.4 מיליון ? התחרפנו פה לגמרי.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
חכם- 16:10
- 15.04.12
וכבר עשינו כמה סיבובים והסתדרנו בחיים בזמן שאתה אלק מנתח קלקלי, ומי שלא קנה יושב מהצד מקנא ומשמיץ, אז מי טיפש?
מה הגדרה של ישראלי? אחד שיודע הכי טוב, במיוחד שזה לא התחום שלו....- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלון
- 17:06
- 15.04.12
אתה נשמע כבעל ידע (באמת)
אתה ממליץ לרכוש דירה בפ"ת ב1.4 מיליון עם משכנתא של 70%??
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
-
חכם
- 18:11
- 15.04.12
בקומה 4 בבית ישן במחצית הסכום ולהשכירה, ובינתיים לחיות איפה שצריך בשביל לעבוד. כול אחד צריך לחיות לפי היכולת שלו ולא של החבר שלו שהגיע מצרפת. משם אפשר להתקדם, אבל חייבים דירה כול שהיא להתחלה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלון
- 18:56
- 15.04.12
פ"ת זה רק המיקרו המעיד על המקרו.
המחירים בפריפריה עלו בעשרות אחוזים, וגם ירדו בהתאם.
קניה בפריפריה לא משתלמת.
דבר שני, אינני איש עסקים ולא יזם נדל"ן
סתם אדם פשוט המנסה לרכוש קורת גג למשפחתי.
לא רוצה להתעסק עם שוכרים, תשואה , שיפוצים וכו'...- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
חכם
- 22:22
- 15.04.12
אם תקח שכ"ד קצת נמוך עם שוכרים שבדקת הייטב רקע ובטחונות זה לא נורא ומוכיח את עצמו לשנים רבות. שוכרים רבים ישמחו להשאר שנים רבות בדירה ולא לבלבל לבעל הבית את המוח. העיקרון הכי חשוב לרכוש לפי היכולת ולהשאיר מקדם בטחון לבלתי צפוי, וגם לנסות ולשים בצד כול חודש משהו לחיסכון ולא חשוב כמה, הילדים יודו לך.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:34
- 15.04.12
כל עוד לא יהיה מס על רווחי נדל"ן מהשקל הראשון ,בדיוק כמו מס על
רווחי הון ,שעלה ל25 אחוז
מחירי הנדל"ן לא ירדו !!!
אין שום השקעה סולדית נטולת מיסוי
מה עדיף שכר דירה בטוח או בורסב קזינו ,או פק"ם עלוב שגם עליו יש מס
...... חה חה חה
שלא נדבר על השוכרים המסכנים שממנים את המשכנתא לבעל הדירה ,
אז שלא יעבדו עלינו ,כל עוד יש קשר בין הון לשילטון
מחירי הנדל"ן לא ירדו
כל האליטה החברתית מחזיקה עשרות דירות להשקעה ,אנשי הקבע הדשנים ,פנסיונרים
ממקומות ממשלתים שלמזלם זכו בפנסיה תקציבית ,או בפנסיה ותיקה שקיבלו גם
פיצוים שמנים .
רוצים מחירים שפויים ?
מיסוי שכר דירה לפחות לרמת מיסוי זהה לכל אפיק השקעה אחר
בנוסף מיסוד שוק השכירות הפרוץ.
בניה של עשרות אלפי יחדות דיור ,ומכירתם לזוגות צעירים\משפרי דיור ,ולא
למשקיעים !
לא חסרות דירות בישראל, אין בעית היצע ,מה שיש זה 40% מהדירות שנרכשו בשנים
האחרונות הן דירות להשקעה. בישראל מוחזקות 250,000 דירות ע"י משקיעים
המונעים את מכירתם לזוגות צעירים. הממשלה עושה הכל על-מנת לעודד כניסת
משקיעים חדשים פנימה אם מתוך איוולות ואם מתוך רוע ואינטרסים צרים(אלי ישי
הוא דוגמה מצויינת), ברגע שילחצו על המשקיעים למכור זה יהיה טוב לכולם,
בינתיים זה לא קורה, מעניין למה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אין שכל אין דאגות.
- 00:28
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
דני
- 08:11
- 16.04.12
תסביר לי חכמולוג ,למה על פק"מ יש מס של 25 אחוז על הרווח
ועל שכר דירה עד 4000 ש"ח פטור מלא !
לא צריכה להיות אפליה ,ואם כן אפליה הפוכה תעודד פקדנות עם תשואה שפוייה .
תחשוב בעצמך אם על 800000 ש"ח אתה מקבל במקרה הטוב 2-2.5 אחוז ריבית ,ואל זה אתה משלם 25 אחוז מס
אז מה הפלא שכולם רצו להשקיע בנדל"ן ,שלא נדבר על האנשים שמשתמשים במינוף לקניית הנכס .
בקיצור מקלט מס שגרם לעליה מטורפת של מחירי הנדל"ן
וגרם לאלפי זוגות צעירים שלחוסר מזלם נולדו למשפחות שלא יכולות לתת להם מספיק הון עצמי לרכישת דירה (פלוס חסכונות)
מדובר בעקר על משפחות של עולים חדשים ,ומשפחות מרובות ילדים
ממשפחות גדולות ללא ירושות ללא שילומים מגרמניה .
אז אין שכל אין דאגות ? חזירות קפטלסטית !
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
kkk
- 08:38
- 16.04.12
כל עוד יש ביקושים של 90000 דירות המחיריקשה להניח ש
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מיטל
- 16:47
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נדבר בקלפי
- 18:03
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אייל
- 19:55
- 18.04.12
המדינה נראית כך, במקום לדאוג לחוקה ולממשלה שתפעל לזכויות האזרל, נזכרים שאין דירה-לא נצביע. מזל שאין הרבה כמוכם.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:09
- 15.04.12
מצאנו דירה בשכירות של 3000 שח , וחוסכים ים של כסף כל חודש.
אנחנו מחכים עד שהקבלנים יתחילו לבכות , ועד שהצעירים יבינו פה שבלי לשרוף
את הממשלה אין עתיד.
לא משתעבדים בשום מחיר , חיים בכייף , חוסכים נהנים ומחזקים את ידם של כל
מי שיש לו שכל ולא קונה כרגע .
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלי
- 16:13
- 15.04.12
מהר אתם עפים מכול דירה. אגב, לא יודע כמה ההוצאות שלכם, אבל אם יש לכם אפשרות לחסוך, אז יש לכם אפשרות לקחת משכנתה, אבל בשביל זה צריך גם שכל וזו בעיה...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:46
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלי
- 16:14
- 15.04.12
אשכיר אותה, וזה מה שיקרה, רק בשכ"ד גבוה יותר. בינתיים לא בוער לי, אולי לך...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נמאס
- 08:56
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלי
- 16:48
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלי
- 16:48
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:42
- 15.04.12
בנית דירת 100 מ"ר עולה כחצי מיליון ש"ח, מחיר הכולל גם את רווחי
הקבלן וקבלני המשנה. כל שקל מעבר לזה הוא תשלום עבור הקרקע (שאת מחירה
קובעת הממשלה דרך המונופול הממשלתי הידוע בשם מנהל מקרקעי ישראל בצורה
שרירותית), ומיסים שונים ומשונים.
נכון להיום לממשלה ולמשרד האוצר נוח מאד שמחיר הקרקע יהיו גבוהים, מכיון
שזה עוד סוג של מס אותו הם מטילים על הציבור.
הדבר ישתנה, רק אם ביבי יחשוש שמחירי הדירות הגבוהים יביאו למחאה אלימה, או
לאובדן השילטון.
זה כל הסיפור.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:11
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
איציק
- 13:36
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מעשיות
- 13:36
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יוסי
- 13:43
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
עובדות :)
- 18:07
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
אייל- 19:57
- 18.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:38
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
נכון, על תנאי- 10:43
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלון
- 21:24
- 16.04.12
עד שתיפול על שוכר שלא ישלם לך שכירות וגם לא יתפנה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
אייל- 19:59
- 18.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:34
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:26
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלי
- 16:16
- 15.04.12
יש עליה. אבל אתה תמיד יכול לקנות בצפון ת"א, הייתה ירידה יפה של כמה אחוזים, רוץ לקנות, אגב התפנתה הדירה של ברק, בהזדמנות!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:18
- 15.04.12
1. אלו שקנו דירה ועדיין לא מכרו את הדירה הקיימת ונאלצו לקחת הלוואת
גישור, רק אלה יורידו במחיר ויעשו הנחה משעותית.
2. אלה שנשואים לפוסטמה שמטריפה להם את המוח שחייבים דירה גדולה יותר, לא
אכפת לה שהם הולכים לקרוס, ממילא היא תקבל חצי מהדירה החדשה או את כולה
ובעלה המסכן יזרק לרחוב עם חובות.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יונה
- 16:17
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 0plus
- 09:02
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ששי
- 10:01
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
דוד-אתה צודק על תנאי
- 10:46
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 08:32
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
האיש מניו יורק
- 11:45
- 15.04.12
רוכשים כאן מלא דירות ... וכמובן שבמקביל עולה מחיר השכירות
ולכן נאלץ לעבור לאיזור מרוחק מהעיר. לגבי מעבר אני לכאן, חשוב שתדעו שלמי שאין מסמכים זה לא צעד חכם במיוחד (עלויות ביטוח רפואי, מעסיק שמודע לכך שאין לכם ולכן מנצל זאת ברוב המקומות וכמובן ההגירה... בקיצור לא הכל דבש. אני רווק ולכן מרשה לעצמי)- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יוסי
- 13:16
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
האיש מניו יורק
- 13:55
- 15.04.12
בתשובה שלך לי נתת תשובה לכלל הציבור בנושא הדיור במדינת ת"א ... תעבורו לצפון/דרום (גם בבאר שבע וחיפה יש בי"ח/ברים/קניונים וכו'...) . אנשים רוצים לגור במרכז העניינים. נקודה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 04:36
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 02:24
- 15.04.12
אז זו בועה...
אנשים פה רק מוכיחים - אלה שמצפים לפיצוץ ואלה שיראים ממנו -את מה שנראה
מבחוץ.
זו בועה אדירה שהולכת לקרוס בקול רעש חזק.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יונה
- 16:18
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:14
- 14.04.12
בכל מקום שלטים למכירה , יש מאות דירות חדשות לקניה
אל תהיו טיפשים , דירה בישראל לא שווה את המחיר כיום
דירת 2 חדרים 500 אלף
דירת 3 חדרים 700 אלף
דירת 4 חדרים 900 אלף
דירת 5 חדרים מיליון
כל שקל יותר הפסד שלכם ,
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 21:29
- 14.04.12
כותרת מצחיקה לכתבה יזומה ורדודה! חברים שהשוק קפוא המחירים צונחים תוך 6-12 חודשים מצנחים יהיו בביקוש...לבלום את ההתרסקות על הקרקע!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 20:37
- 14.04.12
אני חושב שהמדינה לא מפנימה את זה שמחירי הנדלן ובכלל יוקר המחיה המעיק פה
גורם נזק בסופו של דבר למדינה עצמה ולמעשה אנחנו אלה שכורתים את הענף עליו
אנו יושבים ואני אסביר למה..
מחירי נדלן גבוהים ובכלל מחייה יומיומית גבוהה גורמים לזוגות צעירים מצוקה
כלכלית קשה מאוד והמצוקה הזו באה על חשבון ילודה נמוך, אם תשימו לב כבר
שנים שזוגות צעירים מביאים שניי ילדים ועכשיו זה כבר פחות, מה שקורה בפועל
הוא שאין מספיק כסף לעוד ילדים במשפחה
ביבי אם לא תדאג לכך עכשיו המצב יהיה רק יותר גרוע וזוגות צעירים שלוקחים
משכנתאות כאלו גדולות , או שיביאו ילדים לעולם שבו המציאות נוראית ועלולה
להיות קשה מאוד כלכלית או שפשוט לא יביאו ילדים מעבר לילד אחד , ובכך מה
אנחנו גורמים => => שהשכנים שלנו שחיים פה מצויין ועוד על חשבון
ביטוח לאומי מתרבים בקצב לא נורמלי ולמהההה כי שם אין בעיה של נדלן אין
בעיה של מיסים אין בעיה של כלכלה
כשהם יהיו יותר ויהיה להם רוב אז גם ראש הממשלה שלנו יהיה אחד כזה ( הלא
אנחנו מדינה דמוקרטית )
ושתבינו זה לא שאני לא אוהב אותם אין לי כלום נגדם באופן אישי אבל עדיין
לא הייתי רוצה שעתיד מדינת ישראל יהיה ככה מכיוון שאם זה יהיה ככה אנחנו
כולנו נחפש נדלן במדינות אחרות כבר וזה במקרה הטוב
חומר למחשבה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
8,000 ש"ח שכר ממוצע. נו באמת
- 21:42
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
רונן
- 22:02
- 14.04.12
במדינת ישרא hell הגענו למצב בו אנשים שעובדים בשתי עבודות נמצאים קרוב לקו העוני, 30% מהתושבים נושאים על כתפיהם את השאר, שחיים להם בחגיגה אינסופית ללא משכנתא מיסים או חובת שירות כי ממילא אין להם כלום. זוג צעיר ימצא עצמו משלם כל חייו כ84% מהכנסתו הברוטו למיסים ישרים ועקיפים. וישלם כמעט כל חייו כ 1/3 מהכנסתו הפנוייה למשכנתא, שלא נגמרת. והתוצאה היא עם עייף מותש ללא יכולת להתרומם כשקלגסי השלטון וחבריהם בעלי ההון רוכבים על גבו רכיבה פרועה. מצב כזה מאד נפיץ ולרוב נגמר במהפכות עקובות מדם. אנחנו מאידך לא יכולים להרשות לעצמינו מצב כזה כי ממילא קיומינו כמדינה נתון בסכנה ולכן אנחנו שותקים ואוכלים הכל. והמדינה יודעת ומנצלת את המצב הייטב. חכו לקייץ ונראה את המחאה החברתית החדשה. אני בכל מקרה כמו הרוב הדומם מחכה לשעת כושר לברוח לארץ אחרת עם רמת חיים נורמלית. תתעוררו ותראו איפה אתם חיים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יעקב
- 10:43
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 20:32
- 14.04.12
תמיד הצבעתי ליכוד. אם מחירי הדירות לא יפלו גמרתי עם הליכוד
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אילנה
- 21:16
- 14.04.12
ליייייייייייקקקקק ענק
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יוסי
- 12:07
- 15.04.12
האם כשמופז או חיימוביץ יהיו בשלטון המצב ישתפר?
(בעצם אתה עוד טוקבקיסט של מופז...)- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יונה
- 16:20
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 19:18
- 14.04.12
הבנקים יקחו את הדירות לאנשים הטפשים שלקחו משכנתא ושל השתעבדות למולך "הדירה" , כמו שקרה בארה"ב ימכרו את הדירורת לפי מטר רץ.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
דיקרט
- 21:46
- 14.04.12
לפני שהבנקים בארה"ב לקחו את הדירות הם נפלו כמו זבובים והפילו את כל החכמים והטפשים. עכשיו, כשהם מוכרים את הדירות לפי אינץ' רץ (עוד חדשות בשבילך - לא משתמשים שם בשיטה המטרית) גם האמריקאים שלא קנו דירות קודם לכן לא יכולים לקנות עכשיו. אז מה המסקנה, טמבל?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:42
- 14.04.12
זה צריך להיות אינטרס של כל אזרח במדינה הזאת שהמחירים יתרסקו כולל בעלי
הדירות. אתם באמת מאחלים לילדים ולנכדים שלכם שישתעבדו כל החיים לקורת גג?
זה נשמע לכם הגיוני? הגיוני שבמדינת ישרא hell העלובה מחירי דירות גבוהים
יותר מכל מדינה מערבית בעולם למרות שהשכר נמוך ורמת החיים נמוכה? כמה
מטומטמים אנשים יכולים להיות? רמת החיים של כולנו תשתפר אם המחירים יצנחו
ואנשים שכבר מחזיקים בדירה יוכלו לשפר דיור יותר בקלות אז בדיוק הבעייה
שלכם עם ירידת מחירים?
כמובן שאלה שקנו דירות להשקעה כדאי לרכב על הגל העקור של עליות המחירים
יואכלו אותה וזה בסדר גמור מבחינתי כי הם עשו כסף מהאומללות של האזרחים
במדינה הזאת.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
שואל תם
- 19:33
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יונה
- 16:21
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:59
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:41
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:19
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מוטי
- 18:46
- 14.04.12
דווקא נשמע לי שייש הרבה יותר סיכוי שאיזה טיל מכיוון א יראן יבעט אותך ליים יה ליצן היית מת לחיות ברמת חיים שאני חי בה היום.
אתה חיי בכלא ועד שלא תעוף מהכלא לא תבין שאתא חי בכלא.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מוטי
- 18:47
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:15
- 14.04.12
או באי די בי של נוחי, או באילן בן דב, או בתשובה והגז/נפט/נדלן שיש לו, או
אין לו. מסכן מי שתלוי באגח"ים בבנקים, בבורסה בת"א, במלחמה או
לא מלחמה עם איראן.
שלום ישראל. אני אוהב אותך. אני רוצה לגור פה, אבל אני לא יכול. אולי אחזור
אלייך בעתיד, ארץ אבותיי.
לילה טוב לך.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מוטי
- 18:48
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יונה
- 16:22
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:11
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:41
- 14.04.12
דירת 3 חדרים עד 70 מטר - 1,000,000 ש"ח לא יותר .
דירת 4 חדרים עד 100 מטר - 1,200,000 ש"ח לא יותר .
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
ג- 19:42
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אזרח
- 10:57
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יונה
- 16:24
- 15.04.12
הרבה בניה צפויה, דוב צור סגר את הברז תודה לאל על השטפון של ראשי העיר הקודמים והמחירים רק עולים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
חומי
- 16:30
- 15.04.12
יקר מידי 3 חדרים = 700K לא יותר
על כל חדר תוסיף 150K
זהו נגמרו הפראיירים- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:26
- 14.04.12
כבר מספר חודשים.אם כך איך רוצים משפרי דיור להתקדם ,אם אין קונה לדירתם?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלי
- 17:44
- 14.04.12
צריך רק לבדוק באתר משרד האוצר...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:00
- 14.04.12
המחירים גבוהים אולם לא יעזור כלום האנשים לא מוכנים לשעבד את חייהם עבור דירה לא המרנו עבדות במצריים לעבדות לביבי וזאת הסיבה שהמחירים התרסקו רק סבלנות חברים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:46
- 14.04.12
נראה כי יש כאן מלחמת חתול ועכבר, ובקצרה רק אומר: ג'רי תמיד מנצח. הסיקו מסקנות.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
הסק אתה מסקנות
- 21:47
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:31
- 14.04.12
כמו שהיה עד שנות ה-90. סולל בונה ושיכון ופיתוח בנו את רוב המדינה. בלי
לעשות רווח על הדירות. ככה לכל התושבים במדינה היתה אפשרות לקורת גג.
ביבי פירק את החברות הללו וגרם נזק בלתי הפיך לתושבי ישראל שצריכים להיות
תלוייים בקבלנים פרטיים בלבד שמנסים לעשות עליהם קופה.
צריך פשוט לחזור לתקופה הטובה שהיתה אז. ולא להסכים לשום הסדר אחר או
פרשנות אחרת.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:19
- 14.04.12
האנטישמיות בעולם לא דועכת...כל המסקנות מכך - - -
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ששי
- 10:11
- 15.04.12
היום אפשר להשקיע בגרמניה, ארה"ב וכ"ו,
ללא שום צורך לגור שם.
מספיק להפוך את המחירים בארץ ל$ כדי להבין באיזו בועה אנחנו חיים.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
יונה- 16:25
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:19
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:17
- 14.04.12
וכדי לא לפשוט את הרגל ,יצטרכו להוריד משמעותית
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלי
- 17:48
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
כן כן
- 10:13
- 15.04.12
אף קבלן לא עובד במזומן,
לא כל קבלן אונאסיס.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
Aשקרים דקים
- 10:34
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יונה
- 16:26
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:11
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:58
- 14.04.12
לביבי יש הרבה כישורים, וביבי לא מושחת. והוא גם לא מפזר את שטחי המדינה לערבים.
אבל .....
אבל ביבי הביא עלינו בחוסר אחריות נוראי את ועדת בכר, ונתן לקבוצה של 80
אנשים לשדוד לנו את כספי הפנסיה וביטוחי המנהלים.
אבל ....
ביבי כבר 3 שנים בתפקיד ולא פועל להוריד את מחירי הדיור.
הוא צריך ללמוד מבן גוריון ולהבין שכעת השוק החופשי ניכשל בייצור מספיק של
דירות, ולכן צריך להקים חברה ממשלתית שתבנה 50000 דירות בשנה ותמכור אותם
בשוק החופשי.
כך עשה בן גוריון עם סולל בונה, וכך הציל את המדינה ונתן אפשרות לכל העולים
החדשים לגור בבתים.
ביבי לא בונה כלום, ולכן אין ברירה אלא להעיף את ביבי.
שלי יחימוביץ ראויה להמשיך את בן גוריון. היא תבנה את המדינה, וכך נוכל
לגור בבית משלנו.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:58
- 14.04.12
בנתיים, הם ישנים עם ההורים, אבל כמה אפשר לשמוע את חמך נוחר?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
זוג
- 10:17
- 15.04.12
היה מחסור כבד של דירות כי לא בנו אך עברו כמה שנים של בניה מאסיבית ועדיין בונים, מי שלא יממש בקרוב מאד יראה את הצד השני של ההר.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:57
- 14.04.12
תשאר לי אחת להשכרה בשבילי. את השיפוץ הם כבר יעשו.
רציתי לספר לכם שהמוכרים מאד קשוחים ולא היו כמעט מוכנים להתפשרויות, אפשר
לקרא לזה סמליות ועברתי את כול האזורים הטובים בראשל"צ, אז אני מאחלת
לכולם להגיע לדירה, אבל זה לא יהיה קל וזה מאד יקר. חג שמח לכולם ובהצלחה
לכול עם ישראל. מקווה שכולם תסתדר.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:33
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:16
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ששי
- 22:17
- 14.04.12
אתה קבלן תקוע עם 200 דירות או מתווך אומלל ללא עבודה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
5 דירות עלק חחח
- 00:12
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
בובליל
- 09:48
- 15.04.12
בעל אינטרס שזה כל מי שקשור לתחום הבניה קבלן ,מתווך,עורך דין,אדריכל,יזם,וכו אם יש לך 5 דירות ואתה" מקבל" עליהן 30000 ש"ח שכירות אתה אמור להנציח את המצב ולא לדרבן אותנו לקנות דירה,כי כשנקנה דירה לא יהיה מי שישכיר את דירותיך , קפיש ??
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 0plus
- 12:13
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
כמה אתה יכול למכור את השקר הזה?
- 10:36
- 15.04.12
אם זורקדים אותך מדירה שרכשת אין לך כלום ואתה ממשיך להיות חייב לבנק עד יומך האחרון. גם אם תתאבד המשפחה שלך תמשיך לשלם לבנק.
תחשוב על זה.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:10
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יונה
- 16:28
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:05
- 14.04.12
אותן כמו שעושים השאר ואמכור אותן בזמן המתאים בפטור ממס שבח, עד אז מצידי שמלאי הדירות יצטמצם עוד יותר כי אף אחד לא מוכר בירידת מחירים, והמחירים יעלו. מתאים לי.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
55
- 20:07
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
גידי
- 11:56
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:58
- 14.04.12
ספרים נושכי נשך ומדושני עמלות ,במקום להיות מופקדים באופן סולידי באג"ח נושאות ריבית סולידית שהמדינה מנפיקה לצורך זה ומבטיחה באופן כזה את הפנסיה לחוסכים, אין מנוס לציבור אלא לחפש את ה"בלטה" ומה שמסביב לה...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 0plus
- 11:50
- 14.04.12
אם היתה לכם דירה והיתם שוקלים למכור, אז מדוע שתורידו אפילו 5% מהמחיר
שקבעתם לעצמכם או מהמחיר שמכר השכן שלכם? למה לכם להפסיד? אין סיבה. וזה
בדיוק מה שעושים הקבלנים. ממתינים לעליות שיבואו בקרוב. בדיוק כמו ב-2008
כשהיתה עצירה בעליות ואז שוב קפיצת מחירים.
אף אדם בעל נכס לא יזדרז להוריד במחיר, ואם יוריד, יעשה זאת טיפין טיפין.
לעומת זאת כשיש שמועה על עליות מחירים (מספיק שיש רק שמועה), מיד כל אחד
ינסה להעלות את מחיר הדירה שלו ב- 100 - 200 אלף רק בשביל "לבדוק את
המצב, אולי יצליח להביא את המכה". ככה זה, זה טבעו של אדם, לא כל שכן
של קבלן ממולח. לכן בישראל המחירים רק עולים במיוחד בנדל"ן שיש מחסור
של 10 שנים.
הקבלנים עשו קופה יפה ב- 5 שנים האחרונות ועכשיו הם יודעים שיש עצירה
בביקושים, אבל הם לא מורידים מחירים- עובדה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ג'ואנה
- 18:51
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:38
- 14.04.12
עם המצב ימשיך מהומות נוסח יון יהיו פה לאנשים פשוט נמאס
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 0plus
- 11:33
- 14.04.12
הגיע הזמן שהממשלה תכריח קבלנים ויזמים שקנו, וזכו בחוזי בנייה, לבנות
דירות גם כאשר קיים קיפאון. הממשלה יכולה אף להבטיח לקבלנים רווח ע"י
כך שהקבלן מגיש את ההוצאות שלו ובמקרה ורווחיו קטנים מאחוז ממחיר הבניה הוא
יקבל החזרים כך שהוא תמיד ירוויח אחוז.
כמו כן הממשלה יכולה לבנות בעצמה ולשכור את הקבלנים לביצוע הפרויקטים, כמו
שנעשה אם פרויקטי תשתיות.
לא הגיוני שאדם יישב על הגדר ולא יבנה רק בגלל שהרווחים שלו נפגעו,
וע"י כך יחזיק את הציבור הכבול אליו. מי שלא רוצה לבנות, שיפנה את
מקומו לאחר שכן רוצה. ומי שלא רוצה לבנות, יכול בכייף להכריז על פשיטת רגל,
לאבד את ביתו והונו ולהחזיר את נכסיו לבנקים ולציבור.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:23
- 14.04.12
מחזור כלכלי קלאסי, עד היום היינו בתקופה שהבנקים זרקו חקות כדאי לפתות את האזרחים לקחת משקנתאות מטורפות, כשהריביות אפסיות וייש שגשוג מדומה מכיוון שהבנקים מלווים לכל דורש, הגענו לשלב בו הבנקים מושכים את החקה הריביות יעלו הבנקים כבר לא מלווים כסף כלכך בקלות אזרחים לא מסוגלים לשלם והבנק מעקל לטובתו את הנכסים,, ככה הבנקים עושים כסף בכל מקום וזאת הסיבה שאסור להשתעבד לבנקים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:15
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלי
- 17:49
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
m5
- 21:22
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
בי דיוק
- 10:32
- 15.04.12
אני לא מדבר על משקיע דמיקולו שקנה בכספי הפיצויים של הסבתא שתי דירות וחילק, משום שאלו בד"כ לא משקיעים גמישים שרואים הזדמנויות, אלו אנשים קשי יום שרכבו על גל בדרך להתנפצות על המזח או במקרה הפחות קשה יתמוססו בשצף קצף על החול.
משקיע גמיש בעל מספר דירות או בעל ממון יעשה 1+1 וישקיע אם בנדלן אז בגרמניה או ארה"ב.
משקיע שהוא גם גמיש וגם חכם לא יתקרב לנדל"ן היום.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:13
- 14.04.12
נסיונות בלימה כמו שיווק רחב ושכנוע שזה לא הכיוון (כתבות כמו זו) יכולים רק למתן את הירידה, אבל בגדול הכיוון הוא למטה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:12
- 14.04.12
קניתי בית יד שניה 5 חדרים קומה ב' בקרית מוצקין , 116 מ"ר עם גינה
(אין יציאה מהבית),+ חניה ומחסן .
הדירה נטו ללא הוצאות עו"ד, תוספות , והוצאות אבזור ושיפוץ קל מאוד -
עלתה לי 725,000 ש"ח .
מועד רכישה : 11/2009 .
שניי סוכניי נדל"ן שביקרו בביתי והתעניינו אם אני מוכר העריכו את הנכס
בסוף שנת 2011 ב 1,000,000 - 1,050,000 . סוכן נדל"ן שביקר אצלי מטעם
חברה אחרת לפניי הפסח הזה - 2012 , העריך את הנכס בלא יותר מ 930,000.
משמועות וממידע שניתן לי הבנתי , כי בחצי השנה האחרונה אכן יש האטה
והמחירים ירדו ב 10% ויותר בקרית מוצקין וכך גם בשאר הקריות.
אבל יש לשים לב היטב, יתכן והמחירים ירדו עוד, אבל הדינמיקה של השוק מלמדת
שמה שיורד עולה ולהפך.
בהצלחה לכל המוכרים ולקונים , העיקר שכולם יצאו מרוצים.
בברכת חג עצמאות שמח !
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:10
- 14.04.12
תחזית היא תחזית .הכותבים לא יכולים לדייק אבל לפי הנתונים כמו מספר הדירות הלא מכורות המצב הכלכלי שיהיה יותר רע והמחאה החברתית תומכים בירידת מחירים . כל מי שרוצה לקנות דירה שיחכה המחירם יירדו ובאחוזים ניכרים .
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יוסי
- 18:20
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:48
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:41
- 14.04.12
בארה"ב, מרגע ההבנה שהיתה בועה (2006) ועד ההתפוצות בפועל,
לקח שנה וחצי. אצלנו מיסטר פישר ניזכר להגביל את הבועה רק לפני שנה! איזה
בעל בית מטומטם יוריד מחיר ב 20% מהיום למחר? הוא קודם צריך להמתין מספר
חודשים, לראות שאין עסקה באופק, ורק אז הוא מתחיל להוריד במחיר. קצת. לא
עוזר - אז עוד קצת. וכך הלאה. מיעוט העסקאות מלמד שהמחירים הנוכחיים מיצו
את עצמם.
ועוד דבר, לגבי הקשקוש של "קבלנים לא יבנו" . לא יבנו - לא יקבלו
כסף. אני מתקשה לראות את הקבלנים עוברים ליהיות סוחרי דגים בשוק הכרמל.
בקיצור - יש למחירים לאן לרדת - והרבה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:21
- 14.04.12
המחירים יעלו , המחירים יירדו, המחירים יישארו ללא שינוי.
הקבלנים בלחץ היסטרי
הממשלה בלחץ היסטרי
הטוקבקים בלחץ היסטרי
בקיצור חברים תחזיות יש רק למזג אויר וגם זה לא תמיד נכון..
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:55
- 14.04.12
מחירי הדירות לא ירדו, העלויות בניה ועלויות ככליות גבוהות מאוד. היטל השבחה, אגרות בניה, מס רכישה, יועצים שהשכר שלהם הכפיל את עצמו בשנים האחרונות כגון אדריכלים, מפקחים, שמאים וכו׳. וכמובן, עלויות בניה ישירה. דירה בשטח 100 מ״ר נטו עולה לבנות באזור ה 800,000 ש״ח + עלות קרקע - דירה ב 1.8 מ׳ בהפחתת מע״מ = 1.55 מ׳ - 800 אלף עלויות כללי - 650 עלות קרקע = 105,000 !!! פחות מ 10% רווח יזמי !!! צריכים להלחם במיסים העקיפים שגובה המדינה בבניה, זה האפשרות היחידה להוזיל את מחיר הדירות כל דבר אחר לא יעזור.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
דודו
- 11:04
- 14.04.12
ממתי עולה 8000 ש״ח למטר בניה? מאיפה לקחת את זה ?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
זילבר
- 11:07
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אפי
- 18:53
- 14.04.12
100 מ״ר נטו זה כ 120 ברוטו, בניה ישירה עולה 4,000 אגרות בניה, השבחה, יועצים, עלויות מימון, תיווך, משפטיות, מס רכישה מסתכם בעוד כ 3,000 ש״ח כך שאתה מגיע באזור ה 6,500-7,000 למ״ר
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:13
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:09
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אילן
- 15:35
- 14.04.12
הגאונות שלו הביאה אותו לעשות עסקת נדלן אחת מוצלחת ולא צריך יותר מזה.והכל על דירת יחיד שאין עליה מיסים.
יש פטור מלא!!!- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:01
- 14.04.12
ולכן יש 2 אפשרויות: 1. מהומות ובניית ערי אוהלים לא חוקיות 2. התאמת מחירים לכח הקנייה = קריסה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מירב
- 15:08
- 14.04.12
היום יש להרבה אנשים את הכסף אבל הם מקשיבים לחרושת השמועות ומקווים להרוויח עוד כמה עשרות אלפי שקלים כאשר בפועל הירידה היא בכמה אלפי שקלים.
מי שבאמת בבעיה הם חסרי הדיור שמתפתים לקשקשת ברשת ומאמינים שיהיו ירידות מחירים דרסטיות ושאז יוכלו לקנות דירה.
אז בתכלס אין שום סיבה שיהיו ואם תהיה סיבה כמו שאיזה אומלל כתב שתהיה מחמה עם איראן, אז לאף אחד לא יהיה כסף לקנות דירה ואולי גם לא לאוכל, חוץ מברק וביבי.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 08:59
- 14.04.12
ולכן המחירים יתרסקו
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ששי
- 22:28
- 14.04.12
מה רע במחאה עכשיו חבל על כל יום מה שאפשר לעשות עכשיו צריך להעשות חיכינו ונדפקנו מספיק
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 08:54
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אייל
- 12:09
- 14.04.12
מפסידה הון עתק על אי בדיקת המצב בביטוח לאומי ועוד... לא צריכה להיות שום אפליה בין אישה נשואה וחד הורית.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
רובי
- 11:12
- 15.04.12
יש להפסיק לגמרי להשתמש במונח" חד הורית"
מי שחד הורי זה הילדים ורק במקרה שאחד ההורים נפטר.
כל השאר זה נשים שאינן חיות עם אבי ילדיהן מאלף סיבות שונות- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 08:40
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 08:19
- 14.04.12
על כתבות בעיתון, איפה תגורו בדה מרקר? תתמקחו ותקנו דירה. זה כדי לגור ולא כדי להרוויח. אולי מחר ירד קצת ועוד שנתיים יעלה קצת אבל לא חיים בשביל הכסף וכדי להרוויח מכל דבר.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מוטי
- 10:15
- 14.04.12
ישראל היא לא האופצייה היחידה וכבר היום שיעור היורדים מהארץ הוא מהגבוהים אי פעם.
מוטי מסאן פרנסיסקו :)
רק תבואו ותצאו מעבדות לחירות אנשים.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אבי
- 10:17
- 14.04.12
שקנה במחי לא שפוי ורועד מפחד!!!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ששון
- 10:20
- 14.04.12
האזרחים במדינה הזאת כלכך מיואשים שהם אפילו מייחלים למלחמה עם איראן רק שמחירי הדירות יירדו - מצב פסיכי לאנשים פשוט אין כסף.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אני חושב
- 10:34
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מסתכל מהצד
- 10:35
- 14.04.12
תסביר לי מאיפוא ?????.. כל ילד בן 10 אייפון 4
נראה לי שחיים פה שני עמים אלה שיש להם ואלה שלא .- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
קנאי- 11:38
- 14.04.12
ואתה בחיים לא תקנה. כי ככה זה בחיים יש כאלה שעושים ויש כאלה שמדברים
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אייל
- 12:10
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אביב
- 15:08
- 14.04.12
יש לבנק דירה ואתה קונה אותה ממנו עם ריבית במשך 25 שנה...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
תתעוררו, עלובים
- 17:36
- 14.04.12
אני אדאג שלכל ילד תהיה דירה, כדי שלא יצטרכו לטקבק שטויות עם הילדים שלכם עוד 20 שנה ,
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
-
תמשיכו להשכיר
- 21:50
- 15.04.12
כי עד שיהיה לך אומץ לעשות משהו עם ה2 שקל שיש לך גם דירה בירוחם לא תמצא
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 08:18
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אור
- 11:19
- 14.04.12
נתחיל מהעובדה הפשוטה - אנשים רוצים לחיות לא למות והם גם מעדיפים ככלל אצבע לשמור על הילדים שלהם בחיים ולא לסכן אותם אם יש אופצייה אחרת וייש - פשוט לרדת מהארץ עם כל המשפחה ואם יש למשפחה דירה אז להיפטר מהדירה כמה שיותר מהר. להיפטר מהדירה כמה שיותר מהר כי אולי היא תיהרס מאיזה טיל. אבל הבעייה שלא יהיו הרבה קונים מסיבות ברורות מפה את יכותה להמשיך לבד...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלי
- 17:54
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אור
- 18:56
- 14.04.12
כי אתה כמובן מכיר אותי אישית.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אור
- 19:08
- 14.04.12
וכשהכל התרסק הם חטפו את הבומבה לפנים - אני בטוח שהם הרגישו מאוד חכמים כשהכל קרס!!!
השוק לא מסוגל לנוע כל הזמן בכיוון אחד הכל מעוות אצלנו ברמות מטורפות לא רק לפי דעתי גם לדעת האו אי סי די שהוא ארגון נייטרלי לחלוטין שמזהה את העיוות הזה כסכנה ברורה לכלכלת ישראל ותסיק את הסקנות שלך מהעובדות הפשוטות.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ליטל
- 21:36
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יוסי
- 18:23
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 00:01
- 14.04.12
צריך לעשות הפרדה בין שני מקרים שונים- בעלים של דירה אשר מתגורר בה בעצמו,
ובעלים של דירה שמשכיר אותה.
בעל דירה שמשכיר אותה מרוויח תשואה של 4%-6%. גם אם מחירי הדירות יורדים
בחצי, מה שלא קרה אפילו במפולת האחרונה בארה"ב (שם ממוצע איבוד הערך
היה כ- 33%), הוא עושה את שלו מהשכירות, ולכן אין לו מה למכור.
בעלים של דירה שגר בה בעצמו (כמו הרבה משפחות עם משכנתא בישראל), גם אם
מחירי הדירות יורדים ב50% (שוב- תסריט דמיוני ממש בקיצוניותו, אבל ניחא),
כל עוד הוא עובד, מה איכפת לו שמחירי הדירות יירדו אפילו ב- 99% ! הרי הוא
מתגורר בה וצריך לשלם עליה בכל מקרה, ואפילו אם יבחר למכור, אז הוא גם
יצטרך לקנות דירה אחרת, כי הוא ומשפחתו צריכים לגור הרי היכן שהוא. אז למה
לו למכור? מה יוצא לו מזה גם אם המחירים יורדים?
האויב האמיתי של בעלים של דירה שגר בה זה בעצם האבטלה. אם מפטרים אותו ואין
לו איך לשלם על המשכנתא אז הוא יהיה חייב למכור ולעזוב את הדירה, אך גם זה
ייקח זמן כי עד שהבנק מתחיל לפעול יש הרבה דרכים להמשיך ולהישאר בדירה.
אבל המצב של שוכר דירה שמפטרים אותו הוא הרבה יותר גרוע ממצבו של בעל דירה
שמפוטר, משום שלבעל הדירה יש לפחות חלק בדירה שלו ונשאר לו מהמכירה כסף כדי
לחיות. זאת לעומת השוכר שנשאר בלי כלום, כי הוא בעצם מימן את המשכנתא של
בעל הבית שלו ולא שלו עצמו, גם משום שהשכירות על דירה הרבה יותר גבוהה
מהמשכנתא על אותה דירה ממש.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
כנס ותשכיל
- 08:39
- 14.04.12
לפני 5 שנים מחירי הדירות היו כמחצית מהיום.
גם אז, צריך היה לנתח כול מקרה לגופו לבחינת כדאיות רכישה או השכרה.
למעט המקרה בו השכירות מכסה על כול המשכנתא, נדיר ביותר וגם אז רק כשהמשכנתא לתקופה מאד ארוכה 25 שנה ויותר!!!
כלומר שאם תמכור הרבה קודם תדרש עדיין לכמעט מלוא הקרן.
והעיקר שברוב המקרים תדרש גם להשלמה חודשית.
תשואה לא בודקים הכנסה חודשית משכירות חלקי עלות הקרן. זו הטעות הרווחת של כולם.
בתור התחלה, שאל את עצמך מדוע הבנק מלווה לך כסף ואיך אתה משקלל את הרווח שלו,
ואז תשקלל גם את עליית המדד בפרט על יתרת הקרן.
אז תבין ש-99% מהעסקאות אינן כלכליות, והרווח היחידי הוא מעליית השווי העתידי אם זה יתרחש, וגם אז לרוב יקוזז עם הריבית והמדד. שכולם נוטים לשכוח. כי מחיר החוזה הוא הקובע (-:
רק חשוב שב-25 שנה אתה משלם כפול ויותר. אבל מי זוכר....
מה שמוליך אותנו זו הפסיכולוגיה בגרוש ולא הניתוח הכלכלי.
המוח היהודי כושל במקרה זה לעומת שכנינו הגויים אלוהים ישמור מהם.
ואגב השוכר, שמר גם את 30% הון עצמי, גם השקיע אותו באפיק רווחי וודאי כמו אג"ח מדינה צמוד + תשואה, גם חסך מדי חודש ריבית ומדד, גם חסך מס רכישה, שכ"ט עו"ד, שכר תיווך גבוה מאד, ביטוח משכנתא כפול, עמלות פתיחת תיק וכו' וכמובן גם לא השקיע בטיפוח ותחזוקה עקרים של 4 קירות. אבל מי זוכר....
מה שקובע זה המחיר בחוזה....ובדירות חדשות יש תמיד שדרוג מפרט קבלן, וטיפוח עדר העזים שהשחיל הקבלן, ותיקוני מכר של ההשלמה על הגזירה וכמובן עלות הפסיכולוד להתאושש מהטראומה ועלות העטו"ד לטפל בגירושין עקב הרכישה/שיפוץ.
אבל מי זוכר....
העיקר המחיר בחוזה (-:
ומה עפם בעיית רצף השכרה, ושוכר סרבן או פולש, או משחית בכוונה או בתום לב, ואפשר להמשיך אם עוד לא הבנת אבל אשאיר קצת לדמיון (-:- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יש סכנה אדירה גם במדד. אם תהיה מלחמה אללה יסתור
- 09:19
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
ואם תפגר בהחזר תחוייב בריבית/עו"ד/הוצל"פ/עמלות/כונס- 09:22
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אור
- 10:29
- 14.04.12
מחזור כלכלי קלאסי, עד היום היינו בתקופה שהבנקים זרקו חקות כדאי לפתות את האזרחים לקחת משקנתאות מטורפות, כשהריביות אפסיות וייש שגשוג מדומה מכיוון שהבנקים מלווים לכל דורש, הגענו לשלב בו הבנקים מושכים את החקה הריביות יעלו הבנקים כבר לא מלווים כסף כלכך בקלות אזרחים לא מסוגלים לשלם והבנק מעקל לטובתו את הנכסים,, ככה הבנקים עושים כסף בכל מקום וזאת הסיבה שאסור להשתעבד לבנקים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
שיידי
- 11:31
- 14.04.12
אתה באמממממתתת מאמין למה שכתבת? במקום לתת לך הרצאה ארוכה על השטויות שלך, אומר שני דברים. אחד- עד לא מזמן ניתן היה כזכור לקחת משכנתא בפריים. התמדה לא רלבנטית והקרן יורדת מול העניים שלך כך חודש. שניים- אין מצב בעולם שהון עצמי נמוך +תשלום שכירות מעמיד אותך במצב יותר טוב מאשר צעד של רכישת דירה במועד הנכון. אם חסר לך דוגמאות אתה מוזמן להיפגש איתי.הרכישות שהיה לי השכל לעשות לפני חמש שנים עם מעט הכסף שצברתי כעובד שכיר הבטיחו את עתידי ועתיד ילדי וגם איפשרו לי לצאת לפנסיה בגיל שאתה רק יכול לחלום עליו
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
צודק
- 20:12
- 14.04.12
התנהלות כלכלית נכונה + שכירות יכולים להביא אותך למצב הרבה יותר טוב מלקנות דירה במינוף , הכל תלוי בהתנהלות הכלכלית.
אני מסכים שתיזמון חשוב , אבל העובדה שקנית לפני 5 שנים במינוף מהבנק (משכנתא) וכרגע אתה ברווח על הנייר לא מבטיחה שום דבר על עתידך ועתיד ילדיך. נכון לעכשיו הדירות של הבנק , לא שלך.
אם מימשת אזי ניצלת עליית מחירים שנבעה מהיסטריה של עדר . זה תמיד טוב , אבל זה לא אומר כי השקעה בנדל"ן תמיד טובה או נדל"ן תמיד עולה.
כנס ותשכיל מדבר דברי טעם, אני מקווה שאתה לא בלחץ ורגוע , כי בהשקעתך , כי הצורה שהגבת מעידה על דאגה מסויימת.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:42
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:18
- 13.04.12
ליריד הנדל"ן בסוכות דרושים ניצבים בעלי חזות אמינה,דוברי עברית וגם
שפה זרה ברמה של שפת אם עם רקע במשחק בסיסי ,גיל בין 25-35.
התפקיד- קנייה פיקטיבית.
השכר-על כל קונה שימלא צ'ק (לא פיקטיבי) - 300 ש"ח.
לבוש חובה-חולצה ומכנסיים שחורים,עניבה אדומה.
שעות העבודה - מצאת החמה עד צאת הנשמה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
חן
- 08:54
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
קבלן ניצבים
- 09:35
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
למסכן שמגיב לעצמו
- 12:11
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 21:41
- 13.04.12
אל תפלו בפח-מדובר בכתבה מוזמנת-שמנסה "לעורר ענין".כולנו בחרם עד שיהיו מחירים נורמלים.תשאירו אותם שיחנו.או יפשטו רגל.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
מעדיף להאמין לאתר אמין ולא לטוקבקיסט מתוסכל- 23:31
- 13.04.12
אין ירידות במחירי הדירות בטח לא בגוש דן ובאיזורי הביקוש.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ויישמע קול שוועתם
- 07:38
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יורם מראשון
- 08:44
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יוסי
- 02:22
- 15.04.12
כסף על הנייר .
אני בעל דירה ולא קונה כי אני לא נכנס לעוד חצי מיליון שקל התחייבות.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 21:04
- 13.04.12
המחירים כבר ירדו אבל צפויים לרדת עוד 30% למרות עבודת הלוביסטים וכתבים מטעם...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 20:35
- 13.04.12
אנחנו זוג שמחפשים דירה כבר לא מעט זמן ולפי המצב הנוכחי אנחנו פשוט מפסיקים לחפש עד להודעה חדשה!!! לא הגיוני לשלם פי 2 ויותר מהמחירים שהיו לפני 6 שנים כמו לכל דבר בחיים יש עליות ויש ירידות אנחנו נאלצים לחכות לנחלתינו עוד זמן מה בנתיים הכסף אצלינו :)
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אליפז+מטה המחאה
- 21:44
- 13.04.12
מצויין.להמשיך לחכות-זה ישתלם.בארה"ב האזרחים חיכו והביאו קריסת מחירים של-60 אחוז..................להמתין תמיד כדאי-שיחנקו.נראה בסוף מי ינצח...............
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אליפלד ומטה החמאה
- 22:54
- 13.04.12
לא יזיק לך ללמוד מה קרה בארה"ב, ועד כמה הטוק בק שלך אווילי ומטופש. האזרחים לא חיכו, רק התפללו שהבנק שלהם לא יתמוטט וימוטט אותם. כיום המחירים נפלו אולי ב-60% אבל הם לא יכולים לקנות דירות. למה אתה חושב שפונים לישראלים לקנות דירות בארהב?! לכנות את תושבי ארה"ב "מנצחים", זה יותר מבורות רגילה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
פפ
- 01:33
- 14.04.12
מצב שוק מאוד שונה מלפני 6 שנים. בתקופה זו התחיל משבר כלכלי ובנקים בכל העולם התחילו להדפיס כסף בכמויות גדולות. סינים עושים את זה שנים רבות, אמריקאים שלוש שנים ואירופאים רק לפני חושיים הדפיסו איזה טריליון. גם בנק ישראל הדפיס מיליארדים כדי לקנות מיליארדי דולרים. כל זה גורם לאינפלציה כך שאל תצפו לירידת מחירים. מחירים יעלו בהכל, גם בדירות, השאלה היא רק באיזה קצב
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 20:10
- 13.04.12
שזה יתפוצץ לכולם בפנים והמחירים יקפצו למעלה כפי שקרה במשבר 2008. ישראל זה לא ארצות הברית. במקרה של ישראל דווקא העובדה שהיא מדינה קטנה מונעת היצע רב של קריות. משמע אנשים חייבים לקנות בסוף ולא ירצו להישאר עם שכג דירה שהולך לפח...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אור
- 10:39
- 14.04.12
אין ברירה אנשים זה בסך הכל מחזור כלכלי טבעי המחירים ייקרסו במהירות מטורפת זה יבוא אי אפשר לעצור את זה לא אתם לא אני ולא אף אחד אחר. זה הכל עניין של היצע וביקוש ומה לעשות לאנשים אין כסף ולכן גם אין ביקוש ולא יהייה ביקוש ברמות המחירים המטורפות כיום.בינתיים המון אזרחים יורדים מהארץ מה שגורם לפחות ביקוש ובקרוב מלחמה מה שבטח לא יגרום ליותר ביקוש. סה לה וי.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אלי
- 17:56
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:52
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ההיסטוריה מוכיחה שאין כמעט ירידות מחירים
- 19:49
- 13.04.12
ובטח שלא מפולת כמו שכל מיני נביאי שקר חובבנים צופים.
70% מהדירות בישראל הן דירות בבעלות כלומר דירות שהדייר הוא הבעלים, אם שאר ה-30% הם ה- 500 אלף "להשקעה ולהשכרה", חשוב שיובן שהן אינן עומדות ריקות, הן מאוכלסות בשוכרים והשכירות רק עלתה בשנתיים האחרונות, בחלק מהמקומות - בעשרות אחוזים !
עד שעשרות אלפי דירות-המשרדים יוסבו למגורים יקח שנים וזה תלוי מאוד ברצון והיכולת של הרשויות המקומיות (רמז- זה לא יקרה מחר...). בכל מקרה בעתיד המיידי- לא יהיה שינוי, ולא זה מה שיגרום לירידות מחירים.
בכל שנה יש צורך ב-50 אלף דירות. אם בונים כרגע רק 78 אלף (כל דירה בישראל, וזה רשמי, לוקח לבנות בממוצע שלוש שנים) אז יש מחסור בבנייה של 72 אלף יחידות לשלוש שנים הקרובות, שלא לדבר על מחסור של עשור שצריך לסגור.
יש פה כמה טוקבקיסטים ששנתיים סופרים מודעות באתר יד 2, כאילו יש לזה בכלל משמעות, בזמן שבפועל המחירים ברחו להם בעשרות אחוזים והם הפסידו את המכנסיים בזמן שחיכו. בקיצור אתר יד2 לא מייצג כלום, והוא לא אומדן לשום דבר, חבל להתייחס בכלל לטיעון הזה.
לפי הלמ"ס והשמאי הממשלתי בשנת 2011 כולה היו עליות בנדל"ן ולא ירידות. בחצי השנה האחרונה איפה שכן היו ירידות (אם בכלל) הן היו שוליות וזניחות ביותר. האוצר הראה ירידות, אך הוא לא מחשיב את שוק היד שנייה (80% מכלל העסקאות) ויש לו אינטרס להראות עשייה, לכן נתוניו הם כמו אלה של אתר יד 2 - לא שווים התייחסות רצינית.
לגבי מחירי הקרקע- המנהל לא מזדרז להוריד במחירים, והיכן שיש ביקוש יש המון קופצים במחירים מאוד גבוהים (ראה דוגמת מגרש מבוקש בחולון שנמכר לאחרונה במחיר המשקף 1.7 מיליון לדירת 4 חדרים), כך שהיכן שיש ביקוש יש קופצים והיכן שאין- קבלנים לא פראיירים ולא יקנו ולכן גם לא יבנו.
חבל לבנות מצג שווא מזוייף על איזה "מפולת " או "קריסה" שלא קיימת באמת.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
חיים
- 08:00
- 14.04.12
שוק הנדל"ן היה אז בשפל עמוק עם מחירים מגוחכים.
השילוב של משבר היי-טק ואינתיפדה הפיל את השוק חזק מאוד מהשיא שהיה בשנת 2000 .
זה מאוד לא נכון לומר שמחיר הנדל"ן תמיד עולה - זהו שוק כמו כל שוק - מה שעולה ללא הצדקה כלכלית חייב לרדת .- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
למסכן
- 12:15
- 14.04.12
על מגמה לאורך השנים ולא בנקודת זמן מסויימת שאיזה מסכן מחפש בנרות.
אגב, גם עכשיו יש עצירת מחירים ולא נפילות, אז מה שיבוא אח"כ הוא זינוק במחירים.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אבי
- 13:48
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
למסכן שענה למסכן
- 16:33
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נאור
- 17:59
- 14.04.12
מי הטיפש פה?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 0plus
מיסוי חובה- 10:14
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יוסי
- 18:25
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:24
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:46
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
המציאות הקשה
- 13:33
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יפסידו באבו אבואה יפסידו
- 18:56
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
דוד
- 08:49
- 14.04.12
הקבלנים לא יכולים למכור בכל מחיר כי הבנק המלווה מגביל אותם במחיר מינימום לכן לא יורידו מחירים אחרת נם הבנקים יפסידו פעם אחד זה עלול לגרום לירידת מחירים וזה לא טוב לבנקים ומצד שני הקבלנים לא יעמדו בחובה בחשבון ואז לא ישלמו ריבית לכן תבינו שהבנקים לא יאפשרו ירידת מחירים
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
YES WE CAN
- 10:04
- 14.04.12
אנחנו יכולים להכריח אותם למכור! שילוב של מחאה עם התאפקות לא לקנות!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
לבנק חשוב הרווח והבטחון
- 12:39
- 14.04.12
היחסי, כלומר אם הקבלן ממונף 50% הם יוכלו למכור את הנכס גם ב-50%פחות ועדיין לא להפסיד כלום.אז מי כאן הפראיר?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מה דוד אין שכל אין דאגות?העולם יפה באגדות?
- 16:38
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נאור
- 18:00
- 14.04.12
ובעלי הדירות.
הם יודעים הכול, רק לא איך להגיע לדירה...- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
דוד
- 18:14
- 14.04.12
איכן שמעתה שבנק גובה 3אחוז לידיעתך הבנק גובה 10אחוז מקבלנים כי זה לא משכנתא והבנק מחוייב לכל הפרויקט ולכן הבנק לא ימכור בהפסד במידה והבנק ימכור ב50אחוז כל מי שלקח 70 אחוז משכנתא עלול לוותר על הדירה ושהבנק ישבור את הראש אז למי אין שכל וגם למי אין דירה לי יש 3 דירות ואני קונה עוד דירה מיד שניה כי שם יש מציאות תמשיך לחלום על דירה ואני לא חולם וכן קונה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:20
- 13.04.12
http://www.themarker.com/polopoly_fs/1.1682852.1334031967!/image/677538958.jpg_gen/derivatives/original/677538958.jpg
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:40
- 13.04.12
שמעתם על בעל דירה שמוכן פתאום להוריד 30% במחיר הדירה בגלל טוקבקים? ברור
שלא, גם לא בגלל השוק. יש לו דירה, הוא ימתין בסבלנות לגל הבא של העליות
שצפוי להגיע הקרוב אחרי שהביקושים הכבושים יתפרצו.
כמה זמן זוגות יכולים להמתין ולגור עם ההורים, או לבזבז כסף לשווא בשכירות?
זה לא כלכלי. זוגות רבים כאלה שחיכו בחודשים האחרונים, ישובו בקרוב לשוק
והמוכרים יוכלו לקבל את המחירים שהם דורשים ואף יותר.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
דני
- 13:01
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אנשים לא גומרים ת'חודש
- 03:39
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
הבלימה ,צעד לפני חיסול.
- 12:46
- 14.04.12
מצב השוק,אך אם מחויב לדירה חדשה וטרם מכר את הקודמת ,הוא יוריד ועוד איך,כך גם הקבלן ,אם ממונף יוריד מחיר ,אחרת הבנק יקח לו את הביניין, וימכור ב30%פחות וגם ירוויח!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אבי
- 13:35
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נאור
- 18:01
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נאור
- 18:03
- 14.04.12
רק רוכשי דירה ראשונה שבבעיה, כול השאר עלאק סוחרים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נאור
- 18:03
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:22
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אור
- 10:42
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:00
- 13.04.12
שישאר הקיפאון אוליי בעוד 20 שנה אם הקיפאון ימשך נכול להרוויח מספיק כדי לקנות דירה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
למסכן
- 12:17
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 0plus
- 10:59
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אליפז+מטה המחאה
- 21:46
- 13.04.12
כל הכבוד חיים.אתה צודק.כולנו בחרם שיביא עליהם-חורבן.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
לאחיתופל
- 12:18
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:45
- 13.04.12
מעדיפים שכירות לכמה שנים
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נאור
- 18:04
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:44
- 13.04.12
חדשותזהירות לבקרים יש כתבות על כמה כדאי לרכוש דירה ושעוד מעט השוק יעלה וכו׳ . בזמן שהקבלנים מכרו דירות לא היו את כל הפרסומים הללו ולי זה אומר שכדאי להמתין קצת עם רכישת הדירה , אומנם לא המתנה אינסופית אבל לפחות לאחר בקייץ
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:35
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אור
- 10:43
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 08:48
- 13.04.12
אני במשא ומתן לרכישת דירה בהוד השרון בפרוייקט חדש בעוד חצי שנה איכלוס המחירים לא השתנו כבר שנה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
-
יונתן
- 10:53
- 15.04.12
מסתבר שמהכיס היד עוברת לבנק ואז אזיקים, אנשים היום חושבים שוף ושוף.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 08:39
- 13.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 07:07
- 13.04.12
למי שמוכר דירה כדי לקנות אחרת זה לא ממש משנה, אם הקבלנים יורידו מחירים, הוא יוכל להוריד גם את מחיר הדירה שלו. אבל בכל מה שקשור לדירה ראשונה מקבלן, זה פוקר. מי ימצמץ ראשון? הקבלנים שבונים ולא מוכרים, או הקונים שממתינים לנפילת מחירים שבינתיים לא ממש מגיעה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:41
- 12.04.12
אנחנו רוצים מאוד לקנות אבל כשאתה רואה באתר המיסים דירה שנמכרה בפתח תקוה ב2007 ב450,000 והיום מבקשים עליה 930,000 וזאת דירה בבנין רכבת 3 חדרים מלפני 30 שנה נראה הזוי לנו לקחת משכנתא של חצי מליון כדי לקנות כזה דבר על החצי מליון בבנק אנחנו אמורים לשלם 3000₪ ל20 שנה בהנחה שהריבית לא תעלה אז האילוץ הוא להמתין ולהמשיך לשכור דירה כזו ב2600 כל חודש ולחכות שירדו המחירים ספקולציה נכון אבל בנתיים המציאות מראה לנו שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו לקנות דירה נורמאלית עם ההון שיש לנו אחרי הכל רק ההוצאות מסביב זה עלות של כ30,000 מה לעשות ? יש לכם עצות חכמות או פיתרונות יצירתיים עבורינו ? (לא מנציגי הקבלנים שמגיבים פה )
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אורי... .
- 11:17
- 13.04.12
זאת מהסיבה שאתה ממשיך לחסוך ועל מיליון הריבית שאתה תשלם היא 30 אלף ש"ח וצפונה. קרי הסכום שאתה משלם על שכירות.
עדיף לכן לשלם על שכירות ולא לבנק, כי במצב זה המפתחות בידך לשנות את מצבך בכל זמן נתון.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
לזוג הצעיר
- 12:19
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
לא נציג
- 10:56
- 15.04.12
נראה לי שאתם עושים חכם.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נציג
- 10:59
- 15.04.12
לדעתי עברנו אותו ב2011 והשנה שעברה הוכיחה את זה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:11
- 12.04.12
ועד שתבינו שהמצב לא ישתנה ורק יהפוך להיות גרוע יותר אז... כבר באמת לא תהיה לכם אפשרות לקנות דירה כי במצב הזה שלקבלן לא משתלם לבנות הוא פשוט לא יבנה וככה המחירים רק יעלו ויעלווווו
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נאור
- 10:59
- 13.04.12
ובעוד שנה מיליארד.
כל העם יגור באוהלים ברחוב ועשרה טייקונים יאכלסו את מיליוני הדירות.
אני ואשתי עשירון עליון ולא מסוגלים לקנות דירת 4 חדרים בנס ציונה. זה מצב מאוד הגיוני.
השוק איבד את הצפון ומחירי הדירות הן בהתאם לטמטום הרוכשים ויכולת המינוף שלהם.
אבל עכשיו החגיגה נגמרה. היכונו לצלילה.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נאור
- 12:23
- 14.04.12
גם אנשים שבוכים שלא יכולים לקנות במרכז ת"א ואני מתייחס אליהם באותה רצינות.
דירות במדינה אף פעם לא היו זולות נקודה! אבל אף אחד לא חשב שמגיע לו או שצריך להקים רעש אלא קנו במה שיכלו עם הלוואות ולאט לאט התקדמו למה שיכלו להגיע. פה חושבים שכולם צריכים אותו דבר - ג'יפ שחור בחניה לסופר ולהוריד את הפצלוח בבית הספר, ובית מרווח בנס ציונה...- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:06
- 12.04.12
"כל הכבוד" לשלטון ההון והנדל"ן.הצלחתם "במשימה" לשמור על ערך הנכסים של העשירים באיזורי הביקוש במיוחד במרכז הארץ.דפקתם כהוגן את המעמד הבינוני,הזוגות הצעירים והעניים.מה יש לכם להגיד?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אורי... .
- 12:23
- 13.04.12
לזה תוסיף את אלו שבדיור מוגן וקיבוצניקים לא רשומים ותגיע למסקנה שכולם בעלי הון.
זאת הסיבה שנתניהו ייבחר שוב. כי הוא שמר ושומר על למעלה מ 70% מהאוכלוסייה .- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 21:35
- 12.04.12
הקבלנים לא מוכרים דירות ומיום ליום הם יותר לחוצים כספית לא תהיה להם ברירה הם ירדו מעץ שלהם החגיגה נגמרה ואנחנו הזוגות הצעירים נוכל סוף סוף לקנות בית סבלנות שווה כסף
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יאפים
- 03:59
- 13.04.12
שמעתם על בעל דירה שמוכן פתאום להוריד 30% במחיר הדירה בגלל טוקבקים? ברור שלא, גם לא בגלל השוק. יש לו דירה, הוא ימתין בסבלנות לגל הבא של העליות שצפוי להגיע הקרוב אחרי שהביקושים הכבושים יתפרצו.
כמה זמן זוגות יכולים להמתין ולגור עם ההורים, או לבזבז כסף לשווא בשכירות? זה לא כלכלי. זוגות רבים כאלה שחיכו בחודשים האחרונים, ישובו בקרוב לשוק והמוכרים יוכלו לקבל את המחירים שהם דורשים ואף יותר.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אור
- 08:58
- 14.04.12
לקנות בית זה לא כלכלי, קניה של בית היא קניה רגשית ולא כלכלית אם תשים את כספך לטווח ארוך באפיק מנייתי הרווח גדול יותר. היום הקניה היא לא כדאית מפני שהמחירים הם כל כך גבוהים שעשיתי חשבון שבקניית דירה אני משלמת מראש שכירות של ארבעים שנה.שוק העבודה היום הוא לא יציב כמו פעם ולהתחייב לקחת משכנתה גבוהה עדיף לחכות, לכל מי שטוען שאין ירידה בנדלן אז 2002-2004 המחירים ירדו 25 אחוז.בדיוק כמו בבורסה יש מחזוריות אני כן רואה שיש ירידה עדיין לא מספיק אני בכל אופן מחכה בשכירות עוד שנה. אין לרוב הקונים יכולת לקנות במחירים אלו.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מאיר
- 12:27
- 14.04.12
ערך שעולה עם הזמן יותר מאשר שוק המניות. שלא לדבר על כך שהשכירות עולה ותעלה בקרוב עוד יותר. וב-2003 המחירים לא ירדו ב-25% אלא התייצבו ואולי היו ירידות קלות מקומיות. אז חבל לחיות באשליות ולהתעורר עוד עשרות שנים בלי כסף ובלי דירה. יש כאלו שמקשקשים במחשב ויש כאלו שמתגייסים למשימה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
.לא להתיאש
- 12:54
- 14.04.12
כי השוק שלנו לא ספג מכה כמו שאר העולם,מכרתי גבוה חצי שנה קודם וקניתי אחכ בזול.עיניין של מזל גם כן.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 21:00
- 12.04.12
באזורי הביקוש אין שום ירידה במחירי הדירות. באזור קרית אונו וגני תקוה, בפרויקטים שאיכלוס הוא תוך שנה אין אף דירה. אולי בקומה ראשונה או ממוקמת לא מוצלח כגון מעל חדר טרנספורמציה או קרוב לכביש.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:06
- 12.04.12
אני שמח שכל יום מנסים לשכנע אותנו שמחירי הדירות לא ירדו, זה מחזק אותי! משרה תחושה שהקבלנים אבודים ואולי נצליח לקנות דירה בעתיד הקרוב
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אור
- 10:54
- 14.04.12
המחירים ייקרסו ואין מנוס.
או שדירה 4 חדרים באם המושבות תעלה 5 מילון שח עוד שנה
מה נראה לכם יותר הגיוני?
הכלכלנים ב OECD טוענים שייש פה עיוות מטורף וכשלא תהייה נחיתה רכה למי תאמינו - למטומטמים שמינפו עצמם לדעת או לצוות הכלכלנים של ה oecd שהם כלכלנים סופר מקצועיים?- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:12
- 12.04.12
בעלשטויות על דירה יכול לחכות אבל קבלן לא, זו הפרנסה שלו!! מי יממן את הגיפ ובווילה בכפר שמריהו? אסור גם לשכוח ש70 אחוז מהעסקאות הם חובה כגון אדם שקנה דירה וצריך למכור את הקודמת, בסופו של דבר אף משקיע נורמלי לא נמצא בשוק, אין עסקאות עם תושבי חוץ, בנקים לא מאפשרים משכנתאות מופרכות, ולכן המסקנה ההגיונית היא שהמחירים הולכים לצנוח, ממליץ לבעלי הדירות למכור היום כאשר המחירים עוד גבוהים ולקבלנים לבסס את השם שלהם באמצעות הוזלת מחירים של 30-40% , וכמובן לא להציע מחיר מטורף על קרקעות חדשות לבנייה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מאיר
- 12:28
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:55
- 12.04.12
כל מי שמנסה למכור או לקנות יודע שהמחירים ירדו כבר ב 15%.
היד עוד נטויה ונראה ירידות נוספות עד סוף השנה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 0plus
- 15:08
- 12.04.12
יש הרבה בעיות בכל מיני מדדים של הלמ"ס אך הם הכי קרובים למציאות.
למשל בעניין האבטלה הלמ"ס לא מביאה בחשבון את כל אלה שלא מדווחים, אך
היא גם לא מביאה בחשבון את העובדים בשחור (ויש בישראל רבים כאלה) כך
שהנתונים כנראה מתקזזים.
מלבד זאת אין גוף אחר שיודע יותר ובידיו כל הנתונים. בנק ישראל קובע את
מדיניותו ותחזיותיו על פי מדדי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, והשוואה עם העולם
המערבי נעשית על פי הלמ"ס בלבד ועל פי סטנדארטים בינלאומיים של
אומדנים ושיטות.
האוצר רוצה להראות תוצאות לפעולות שנקט בתקופה האחרונה אז הוא מגזים ומעצים
את מגמת הירידות המתונות ועושה מזה חגיגה.
יש קצת ירידות בפריפריה לא במרכז ולא באיזורי הביקוש. חוץ מזה האוצר בכלל
לא כולל דירות יד שנייה שזה 80% מהשוק.
בקיצור מי שנחשב זה רק הלמ"ס או שמאי הממשלתי, שהם קבעו שיש עלייה
מתונה, ובאיזורים לא מבוקשים יש ירידה מתונה מאוד אם בכלל.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נחייה ונראה
- 15:34
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יורם מראשון
- 18:14
- 12.04.12
במצב קיצוני זורקים מהדירה אחד שלא עמד במשכנתא, הוא מוכר אותה ונשאר עם משהו אחרי סגירת החוב (נשאר עם הרבה אחרי העליות של השנים האחרונות).
אם זורקים שוכר מהדירה הוא נשאר ללא כלום והוא בטח לא הצליח לחסוך כי השכירות גבוהה משמעותית מהחזרי המשכנתא.
למשקיעים בבורסה לא היתה שנה טובה בלשון המעטה, והשכירות עלתה משמעותית בעקבות מחסור של 10 שנים בבניית דירות, כך שהשקעה בנדל"ן בישראל הוכחה כבר כמניבה רווח נאה. כל מי שהשקיע בנדל"ן בשנים האחרונות לא הצטער. נכון שמשלמים בסך הכל על שתי דירות ויותר, אך המשכנתא מאפשרת לאדם להגיע היום למה שעם כספו שלו, הוא לא היה מצליח. ויותר מכך לאנשים יש קרנות, חסכונות שהם יכולים לסגור את המשכנתא כבר באמצע הדרך בתחנות היציאה, מה שמוריד עוד יותר את גובה ההחזר בטוטאל.
כמו כן הנגיד צפוי לשמור את הריבית נמוכה ואף להוריד אותה עוד יותר גם בשנים הבאות בגלל המיתון המאיים עלינו בהשפעת אירופה וארצות הברית.
מי שבוחר בדרך השכירות פשוט זורק את כספו ללא שום תועלת, לא משאיר כלום - לא לעצמו ולא לילדיו, פשוט בזבוז של כסף, כשמחיר השכירות עולה ועוד יעלה כי אין דירות באיזורי הביקוש.
כמובן שהכל תלוי בהון העצמי שהזוג מגיע איתו, אבל אם מגיעים עם 40%, השכירות היא הרבה יותר גבוהה מהתשלום החודשי של המשכנתא בעיקר בגלל הריבית הנמוכה מאוד של השנים האחרונות- ריבית שצפוייה להישאר כזאת ואף לרדת עוד יותר, ולא במעט, בגלל המיתון הצפוי.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
צילה
- 10:54
- 13.04.12
הכוונה היתה לעתיד שילדים שלו יגדלו במחירים של היום הרבה הם לא יכלו לקנות
אי אפשר לחשוב רק על הווה, פעם כל צד היה מביא 200 אלף ולזוג היתה דירה היום, זה לא יספיק- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אור
- 11:00
- 14.04.12
אם יש לו 3 4 ילדים לא יעזור לו שייש לו דירה זה לא יספיק לכל הילדים כשיכולת ההשתכרות שלהם היא אפסית מול מחירי הדירות.
מצב שהמחירים עולים ללא סוף הוא מצב שיידפוק את כולם בסופו של דבר.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מאיר
- 12:30
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
רוניY
- 07:51
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:53
- 12.04.12
לפני 5 שנים מחיר הדירות היה מתחת למיליון.
לפני 15 שנים הן היו עוד יותר זולות.
לפני 20-30 שנה - ממש גרושים.
ככה זה בישראל.
גוש דן צפוף, ותל אביב יש רק אחת -וכולם רוצים לגור בה. לכן גם מחירי
הדירות בערים מסביב רק עולים.
המבצעים המדומים של הקבלנים מהתקופה האחרונה, זה אחרי זינוק של 100%-120%
במחירים. חסר משמעות וממש לעג לרש.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
40 דירות זה כלום
- 18:26
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:33
- 12.04.12
לגבב אוסף שטויות , שימשיכו להוציא ולהוציא בלי להכניס ! כייף לראות את זה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
זרובבלה
- 17:02
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:32
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:30
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 0plus
- 14:28
- 12.04.12
גידול באוכלוסיה של 1.9 אחוז (כולל בתוכו שיעורי תמותה וירידה מהארץ) בשנה
מבטיח גידול מתמיד וקבוע בביקוש ועל כן גם עלייה במחירי הדירות לאורך זמן
ובגלל זה נדל"ן בישראל בראיית ארוכת טווח- רק עולה.
כל שנה 40 אלף מתחתנים ועוד כשליש מזה מתגרשים מה שגם כן מעלה את הביקוש
ואת המחירים. בנוסף כל שנה סטודנטים וצעירים אחרים עוזבים את ההורים למרכז
מה שמעלה עוד יותר את הביקוש ואת מחירי השכירות.
וזה לא 20 אלף תינוקות שעולים לארץ כל שנה אלא משפחות שצורכות דירה. ולגבי
הילודה- משפחות גדלות, ונולדים להן עוד ילדים וכך מגיעה להבנה
שצפוף מאוד אצל ההורים או שהם זקוקים לעוד חדרים- וכך יש ביקוש לדירה גדולה יותר.
המשפחות הדתיות (לא רק חרדים שחורים) שנולדים בהן עוד ילדים חיות גם כן
באיזורי הביקוש, כלומר באיזורים שהם "חילוניים" לגמרי (צפון
ת"א, רמת השרון, רעננה, הרצליה אשדוד, ראשון), בכולם יש אוכלוסיות
דתיות, והרבה- שכידוע גם צריכים דירות.
ויש גידול משמעותי גם באוכלוסיה החילונית.
בשנים 99-07 היה גידול באוכלוסייה שתורגם לעליית מחירים דרמטית ב- 2008-
2011. לא היתה בנייה משמעותית כל השנים האלה, וזה הגיע לידי בום אדיר
שהתפרץ בסוף 2007. כלומר גידול באוכלוסיה יוצר ביקושים, וכשזה מצטבר (בדיוק
בשנים שלא בנו פה בכלל)- זה מתפרץ בביקושים ובעליית מחירים, שתימשך, כי
אמנם בונים יותר בשנה האחרונה, אך צריך לסגור מחסור של 10 שנים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
-
דודי
- 07:43
- 15.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
פשוט
- 18:27
- 16.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:14
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אריק
- 19:03
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
הנה לך ההסבר ל"כשל הלוגי"
- 23:40
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:50
- 12.04.12
על נדלן. לשבת ולחכות , תשכירו דירה , תגורו אצל ההורים ,תבלו , תחיו. בלי נהרה למנף את עצמך לסכומים שאין השוק יעשה את שלו והכל יחזור לשפיות
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מה יהיה אבנר? לא הבנת עדיין?
- 23:42
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אני לא אבנר
- 11:22
- 13.04.12
אבל רק רציתי לומר לך שטיפשים שכמותך הרימו את השוק למחירים לא ראליים(כשל שוק מוחלט וברור) יש עוד טיפש פה וטיפש שם שיעשו בדיוק מה שאתה עשית, הכתבה הנ"ל היא מגמתית והנתונים שמוצגים בה שיקריים לגמרי כי בפועל הירידות כבר הרבה מעבר לרשום ואין שום עצירה וכל אחד מהתחום או שבודק ומתעניין רואה זאת רק לידיעתך קבלנים כבר מוכרים דירות ב-15% פחות ממחיר שנמכרו אותם דירות באותם פרוייקטים לפני חצי שנה בלבד, במכרזים של המינהל זוכים היום קבלנים במחירים נמוכים עד 50% מלפני שנה בקיצור אין מה לכופף הכל נופל בקצב מהיר מאוד כי בשוק הנדל"ן מגמות נשמרות גם 3-5.יש אנשים שחושבים שיש להם דירה ולא מבינים שאין להם כלום כי משכנתא של כמיליון ש"ח משמעותה פשיתת רגל עתידית והחזר הדירה לבנק. בקיצור אתה כבר עבד ל-30 שנים הבאות ויש אנשים חופשיים שיכולים בכל יום נתון להחליט מה לעשות בכסף שלהם לקחת הלוואה של מיליון ולקנות דירה זה לא יותר ממעשה מטומטם של אדם חסר פרופורציה. ורק כדי שלא תרחם אלי ותחשוב שאני מדבר מחוסר כלשהו הספר לך שיש לי סכום 7 ספרות בבנק ואני לא מתכוון לקנות דירה לפחות שנתיים שלוש. שבת שלום ומבורך
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:41
- 12.04.12
אתם מוכנים לקחת אחריות על זה שזה בסוף יקרוס ? שנדלן קורס זה תופס את כולם בהפתעה ואל תשכחו שהנבואה נתנה לשוטים . פשוט תסמכו על השכל שלכם והכל יחזור למקומו
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מי צריך דירה במנהטן שצופה לסנטרל פארק, כאשר פה יש לנו גושי בטון בפתח תקוה, באותו מחיר למטר רבוע?
- 11:57
- 13.04.12
סטנלי פישר - האיש והאגדה המפוצלחת, שגרם במו ידיו לבועת הנדל"ן, עושה כל שביכלתו כדי לוודא שהאויר יוצא מהבועה בקצב איטי. הוא מכיר בעובדה שיש פה בועה מטורפת.
אז המחירים לא יירדו? אכן, המחירים לא יירדו ... NOT. המחירים בסופו של דבר, ייתרסקו. הכל סיפור של 12-24 חודשים. למשק כבר אין אויר.- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:35
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
זרובבלה
- 17:03
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
את סתם בהמה תקני כמה שאת יכולה לאכול
- 15:52
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:27
- 12.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:54
- 12.04.12
המחירים בהחלט יפלו בסופו של דבר - מלחמת היצע וביקוש תקבע את העתיד של התחום...
חפשו את "משכנתאמן" בגוגל
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
דנה
- 09:02
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אביב
- 15:30
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
צנונה
- 18:08
- 14.04.12
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור


