לפיד נגד היורדים: "מוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר" - כללי - TheMarker

לפיד נגד היורדים: "מוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר"

שר האוצר התייחס לסדרת הכתבות בערוץ 10 על ישראלים שעזבו את הארץ מסיבות כלכליות

שר האוצר יאיר לפיד תקף אתמול את הישראלים שעוזבים את ישראל מסיבות כלכליות. בעקבות סדרת הכתבות בנושא בערוץ 10, כתב אמש לפיד בעמוד הפייסבוק שלו: "מילה לכל אלה שנמאס להם והם עוזבים לאירופה. אתם תופסים אותי במקרה בבודפשט. באתי לכאן לנאום בפרלמנט נגד האנטישמיות ולהזכיר להם איך ניסו לרצוח כאן את אבא שלי רק מפני שליהודים לא היתה מדינה משלהם, איך הרגו את סבא שלי במחנה הריכוז, איך הרעיבו את הדודים, איך ניצלה סבתא ברגע האחרון מצעדת המוות. אז תסלחו אם אני קצת חסר סבלנות לאנשים שמוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר".

כתבות נוספות ב-TheMarker

בגיל 27 ובלי בגרות: היזם שהקים חברת החזרי מס ומגלגל 700 אלף שקל בשנה

לאן נעלמו הרכיבים התזונתיים מהגבינה ומהקוטג' של טרה?

ריקוד ההתפטרות שהפך ללהיט ויראלי

צילום: בלומברג
ברלין. הישראלים נוהרים לבירת גרמניה
צילום: BLOOMBERG NEWS

דבריו של לפיד גררו מאות תגובות. אחד הגולשים כתב: "גדלתי מחצית חיי בארה"ב. בכל פעם שאני חוזר לפה, לישראל, אני עושה זאת מאהבת המולדת ומרצון כנה לתת עוד צ׳אנס למדינת היהודים. אך בכל פעם שאני עוזב, ברגע של כנות עם עצמי בשערי נתב"ג, אני יודע שאני עוזב לעתיד טוב יותר. אני יודע שאני לא אחיה בדוחק. אני יודע שאני אוכל לפרנס את עצמי בכבוד - ואשכרה אוכל אפילו לחסוך סכומים נאים".

גולשת אחרת כתבה: "הרבה אנשים עוברים לברלין כי היא אחת הערים הזולות באירופה, ואז הם עוברים ממצב שבו הם בקושי גומרים את החודש, למצב של רווחה כלכלית, ככה זה כשהכל עולה שם חצי, אין פה שום קשר לאידיאולוגיה, אני בטוחה שאם תנאי המחיה היו דומים בארץ, כולם היו נשארים, לצערינו, זה ממש לא המצב ואף רחוק ממנו".

גולשת נוספת כתבה: "כדור שני לניצולי שואה, אני קוראת את דברייך ומזדהה עמם לחלוטין...אבל כאם לאנשים צעירים ומוכשרים, שאינם מסוגלים להתמודד כאן בארץ עם המצב הקשה ,והם עדיין תלויים במשכורת האחת שלנו, אני חייבת לציין שאני מבינה לליבם של היורדים עם כל הכאב בדבר. אני קוראת כאן תגובות כואבות, זועמות, של אנשים מיואשים שהיו מאוד רוצים לחיות כאן ולא לעזוב. הם מצפים ממך להבנה ולשינוי מיידי כי הם חוששים לקרוס. זוהי זעקה לעזרה כי כאן הוא הבית ואף אחד לא ממש שמח לגדל את ילדיו על אדמת ניכר ובטח לא בברלין. אבל כלו כל הקיצין...יאיר, כולנו אפילו לא מאמינים שמישהו שם למעלה ישנה את המצב לטובתנו".

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

עקבו אחרינו בטוויטר
עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות ישירות לפייסבוק
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

שלח להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

שלח סגור להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות
319
קוקית
  • 23:49
  • 24.02.14

תעשה שיהיה לנו נוח במדינה שלנו, כך שלא נצטרך לעזוב אותה.

317
לילי
  • 13:40
  • 03.02.14

יש. . מקומות שהמצב הכלכלי יותר טוב. מישראל שאפשר עוד לחיות. אבל. כל. העולם שונאאים. את. היהודים. בסוף. כול. היהודים. יחזרו. לארץ

316
האזרח הקטן
  • 18:30
  • 15.10.13

ותיעתע בבחורים שלו - עדיף שישתוק.

315
רחל
  • 10:32
  • 13.10.13

מענין כל מי שמגנה את היורדים שכרו קצת מעל שכר המינימום כנל עוזי דיין ועידן רייכל

313
דוד
  • 22:51
  • 11.10.13

אין פה עניין של נוחיות, יש עניין של לחיות או להתאבד. כן, שמעתם אותי. המדינה הזו היא אובדנית, בדרך לקריסה גרועה יותר מיוון. העלוקות שיושבות כאן חזק על הוריד של כולנו לא יוותרו כל כך מהר, ואנחנו נמשיך להתדרדר.

312
יורד אקדמאי ב גיל 45+
  • 18:35
  • 08.10.13

מובטל בגיל 45+ עם תואר אקדמאי לא מתקבל לעבודה בארץ.
חברות פרטיות וציבוריות גם כאלה שנתמכות על ידי המדינה במענקי מדען והשקעות
באופן מכוון לא מגייסות עובדים בגיל 45 +.
גם משרדי ממשלה אינם מגייסים עובדים אקדמאי שעברו את גיל 45.
במקום להעביר ביקורת על היורדים שמר לפיד יאכוף את חוקי העבודה ומניעת האפליה בארץ. אולי כך יהיו פחות יורדים.
יש הרבה מאוד אנשים עתירי ניסיון והשכלה שמה לעשות עברו את גיל 45 ואין להם סיכוי למצוא עבודה בארץ.

311
אלמונית
  • 08:22
  • 07.10.13

קשה מאוד לבוא בטענות לילדים ונכדים שלנו , מידי בוקר מתעוררים ןשומעים על גזרות נוספות הצעירים אקדמאים נימרצים עובדים גם אלה שמסודרים עם דירה בזכות עזרת ההורים נילחמים בהוצאות באיזו מדינה מתוקנת סוחטים את אותה אוכלוסיה ואינם יכולים להיתקדם ולהבטיח את עתיד הילדים פעם חשבתי שזו בושה לרדת מהארץ היום אני לא חושבת כך למרות שאני אלמנת צהל ותרמתי תרומה קשה למדינה שלי לא נותנים לחיות כאן ולהיתפתח ת אני עובדת במוסד גדול פיננסי 40 שנה האם חושבים שהם מעוניינים להעסיק אנשים בגיל 65 לא חד משמעי אבל החוק מקשה עליהם ובגיל 67 הם שמחים שניפרוש אז המדינה מדברת על המשך עבודה עד מתי מי רוצה להעסיק אחרי 40 ועוד שנים אז המדינה רוצה להעלות את גיל הפרישה על מנת לא לשם ביוטח לאומי או פנסיה , מה אני צריכה למות במקום העבודה זו לא חזירות של המדינה לכן אני רואה בעיין אמיתית כל צעיר שרוצה להיסתדר בחוץ לדאוג לעתידו שיעשה זאת כי המדינה סוחטת את כולם ולא נותנת אפשרות לחיות חיים נורמלים ולתת עתיד לילדיהם. יש אמרה שאומרת תחלבו את הפרה אל תשחטו אותה כששוחטים היא מתה ואין ממי לחלוב ולזה היגיעה המדינה הון עתק של סכומים מוזרמים לאפיקים שאין בהם לבנות עתיד כואב עצוב מאוד לכן אל תבואו בטענות לצעירים כך תיתרוקן המדינה מהטובים שבה הכותרת ציונות מדינה לא מספיקה המנהיגות גורמת למצב הזה חבל מאוד עצוב לי אבל אלו הם העובדות. תראו מה קרה לקיבוצים כל האוכלוסיה הטובה שיכולה להיסתדר כלכלית מחוץ לקיבוץ הם לא שם ,הטובים עזבו ,מי שלא יכול להיתפרנס נישאר וזה היום הקיבוץ ? זה ניגמר...................

310
יורד ששב
  • 06:53
  • 07.10.13

מוות למדינת ישראל

309
דן
  • 23:51
  • 06.10.13

טוב שהם עוזבים את הארץ כי פה מציעים להם משכורות רעב. האם גם הלפיד הצבוע הזה היה מוכן לעבוד במחיר זה.

308
306
מפלגת אין עתיד
  • 19:27
  • 06.10.13

מזל שלא הצבעתי לאפס הזה. חייב להגיד שהוא כמו אבא שלו...מכלום יהפוך לכלום

  •  
    גרש
    • 15:18
    • 12.10.13

    Wow חוף ישראלי. חם יותר מהגיהנום, מזוהם, מלוכלכך, זבל מעורבב עם חול וזפת, מדוזות, נדל״ן מכוער, צפיפות וערסים עם קרס שתופסים לך את כל שדה הראיה.

    אני מסכים. חלוקת תפקידים. לך אתה לים הישראלי המגעיל ואני אלך לברלין ואחסוך כסף. עם הכסף שיש לי אני קופץ על מטוס מתי שמתחשק לי ורואה כל חוף ים מדהים משלל חופי הים המקסימים מסביב לעולם בזמני הפנוי. אבל אתה תתקשה לסגור את החודש, תשתמש בכסף שאתה מרויח כדי לקנות קוטג׳ (הגבינה הכי מגעילה בעולם) בדרך חזרה מחופי תל אביב וחיפה.

    אבל לך עם מה שעושה לך את זה אח שלו.

304
חד-גדיא-ברלין
  • 23:45
  • 04.10.13

303
אלונה, אירופה
  • 14:50
  • 04.10.13

שזו סיבה חשובה לכשעצמה אלא שרבים עוזבים את הארץ כי הארץ שינתה פניה לאין ערוך, מארץ שהיה נעים לחיות בה באחוות אחים, עזרה הדדית, איכפתיות והתחשבות באחר ומעל הכל איכפתיות למדינה עצמה!! ישראל הפכה למדינה שהשחיתות, האלימות המילולית/פיזית, חוסר הנימוס והתרבות שרואים בכל מקום (אפילו בטלויזיה בה אין שיח נורמלי אלא דו קרב של צווחות כשהאחד קוטע את דברי האחר בלי הרף ומבלי יכולת לסיים משפט עד הסוף) הרסו כל פינה טובה בה, השחיתו את פני הארץ היפה והתמימה שהיתה לנו פעם..אז הסיבה (לפחות מבחינתי) היא בעיקר חברתית, ועל כן מדוע לא נבחר לגור במקום מתורבת, נוח ונעים בו התושבים מכבדים זה את זו ושומרים על החוקים והנהלים? פה (באירופה לצורך העיניין) יש משהו יקר ערך בחיים שנקרא "שקט נפשי", פה יש התחשבות בזולת, נימוס ודרך ארץ, כיבוד פרטיות ותרבות שיחה ובעצם כל מה שעושה טוב לאדם באשר הוא, עשיר או עני. זו דעתי מר לפיד (שאגב הגעתי ארצה במיוחד כדי להצביע עבורך..) השינוי הכלכלי ההכרחי בארץ חייב לצמוח מתוך השינוי החברתי, כי הרי מה זה שווה אם כלכלית אתה מצליח אך חברתית הכל רקוב מסביבך? לא כולנו רוצים לחיות בביצה טובענית של סחי ומיאוס..הגיע הזמן "לרדת" מה"יורדים" ולהניח לנו לחיות את חיינו כראות עינינו מבלי לגרום לנו רגשות אשם מיותרים! תודה

  •  
    הדר
    • 12:28
    • 17.10.13

    כתבת : "מדוע לא נבחר לגור במקום מתורבת, נוח ונעים בו התושבים מכבדים זה את זו ושומרים על החוקים והנהלים? "
    אך השאלה היא האם אין סכנה בברלין ששוב לא ישמרו על החוקים והנוהלים? ההסטוריה מוכיחה שלא בדיוק שמרו על החוקים והנוהלים או שאולי המציאו חוקים משלהם שבהם לא היה להם אכפת מאנשים כמונו.

  •  
    גם אני הגרתי לאירופה
    • 02:01
    • 27.10.13

    האנשים שם כל כך פוליטיקלי קורקט, כל כך מתעבים ופוחדים מהעבר הזוועתי של המדינה במלחמת העולם השנייה שהם הפכו להפך המוחלט מהדור ההוא ששונא זרים- עובדה שגרמניה היא המדינה האירופאית עם הכי הרבהה זרים שחיים בה כיום.. אם בכלל תזכיר לידם את היטלר הם יתחילו להתנצל ולבכות על משהו שבכלל לא היה באשמתם, בדור שלהם, בעולם שהם הכירו כל החיים שלהם.
    זה אנשים אחרים. זה שיש פסיכים בעולם זה נכון - אבל פסיכי אחד שבמקרה חי בגרמניה (אגב נולד באוסטריה) לא אומר שלעולם כל ילד גרמני יוולד נאצי שונא יהודים, להיפך...
    יותר קל להשוות את מדינתנו הקטנה ישראל לגרמניה של תק' מלחמת העולם השנייה מאשר את גרמניה של היום!!

301
אחד שעוד פה
  • 12:45
  • 04.10.13

מכול יהודי העולם רק אלה שגרים בישראל חיים בפחד בטחוני וכלכלי. אתה מספר שתיים בממשלה. תעשה משהו במקום להאשים את אלה שעזבו מחוסר ברירה!

300
שמריהו
  • 02:10
  • 04.10.13

בעשר השנים האחרונות הייתה צמיחה במשק של עשרים אחוז ריאלית .
אולם השכר של העובדים ירד ריאלית בארבעה אחוז. הכל הלך לעשירים . ונתניהו גם הוריד לעשירים את מס ההכנסה . לא יאומן . ואף אחד לא מדבר על זה .

299
דודי
  • 16:16
  • 03.10.13

כי זה הכי נוח (וטוב)לעם ישראל.מה עשינו שנרקיס מלך הביצה קם עלינו לכלותנו?

298
אבי
  • 08:10
  • 03.10.13

מי בחר אותך דפוק!!!!!!!!!!!!עשיתה עוקץ!!!!!!!!!!מדבר יפה נראה טוב אבל הרסתה !!!!!!!!!!מי יאמין עכשיו לפוליטקאי............מי ילך לבחור?????????????ציפינו שתשנה!!!!!!!!!!!!!אתה צוחקעלינו בפנים!!!!!!
אפילו אבא שלך היה מתיבש בך.....

297
לפחות יש לו הרבה אויר בין האוזניים
  • 00:42
  • 03.10.13

296
ציונית לשעבר
  • 00:20
  • 03.10.13

בא לי להקיא מהדמגוגיה הצינית של מר לפיד. מכל הסיבות הנכונות קמה מדינת היהודים, אבל לצערי מכל הסיבות הלא נכונות היא הפכה להיות מקום בלתי נסבל.
אין היום תקווה אמיתית לצעירים - ולא בגלל המצב המדיני עם הפלשתינים - אלא בגלל מנהיגות מושחתת וחסרת חזון. איך אפשר להיאחז בסיבתיות ההיסטורית של הקמת המדינה, שהיתה אמורה להיות מושתת על סולידריות וערבות הדדית? מר לפיד - יש לי חדשות בשבילך, במדינה בה שחיתות, נפוטיזם והפשטת הציבור מיכולתו להתפרנס בכבוד ההפכו להיות בלתי נפרדים מהחיים פה - הערבות ההדדית התמוססה מזמן. איש איש לעצמו.
אני ילידת אנגליה, בת למשפחה מאד ציונית (שרובה נמחקה בשואה), חיה בארץ כ-30 שנה, אמא, מהנדסת בעלת דוקטוראט - לא רוצה לחיות פה יותר. בעלי ואני (שנינו אקדמאים ומרוויחים מעל הממוצע) בקושי רב גומרים את החודש, אני מעוניינת שילדיי יקבלו צאנס לחיים יותר טובים ונוחים (כן, נוחות זו לא מילה גסה). נוסעת בסוף החודש לבחון הצעת עבודה בחו"ל.
מר לפיד - זו המציאות - במקום לרשום סטטוסים מבישים ודיבילים בפייסבוק, מציעה שתתחיל להפשיל שרוולים ולנבור בחרא. רק מי שיהיה מוכן להתלכלך יוכל להביא לשינוי אמיתי.

295
אריאל
  • 19:16
  • 02.10.13

אל תקשקשו לי על יוקר המחיה ושטויות כאלה. כל הברלינאים החדשים לא נמצאים שאי אפשר לסגור כאן את החודש. אני סוגר כאן את החודש יופי עם משכורת מינימום. הם שם בגלל שבא להם לשתות קפה כל יום, לבלות, לעבוד פחות...

סתם מפונקים. אף אחד מהם הרי לא יחשוב לרגע איך הוא משפר את הסביבה שלו ואיך הוא משפיע לטובה על המדינה. כל אחד מרוכז בעצמו ובהתפתחות האישית שלו, וזה כמובן, יותר קל לעשות בברלין. במקום להתלונן, קומו ועשו מעשה. לפחות יאיר לפיד לא יושב בסלון כמוכם ומקטר. הוא הלך למקום בו הוא הכי יכול להשפיע. בניגוד אליכם, שהתיישבתם על הכיסא והקלדתם כמה אותיות.

294
מהגר
  • 11:45
  • 02.10.13

לא מדברים על נוחיות, מדברים על לא לגמור את החודש פעם אחר פעם ולצבור חובות שאתה לא יכול לעמוד בהם ולא יכול לקנות בסופר מה שאתה צריך לילד, אז אל תדבר איתי על נוחיות...זו הצלת חיים! המעבר לחו״ל לא בא בקלות לאף אחד, גם לא לי, אבל כשאין ברירה אז אין ברירה!

293
דוד אקרמן פלחי
  • 11:21
  • 02.10.13

שר האוצר צודק !!!

ולמעדיפים נוחיות כלכלית על מולדת,; המולדת תחכה להם !!! אם חו"ש הנוחיות תשתנה !!!

292
מגוחך
  • 09:38
  • 02.10.13

שימוש ציני בשואה יהיר לפיד.

290
בדבכט
  • 08:53
  • 02.10.13

אסטרטגי ע"מ להוריד את יאיר לפיד לתחתית .תגובתו של לפיד אומרת הכל ביבי מושך אותו בלשון וחופר בור עמוק לפופלריות שהיתה ליאיר הנאום של לפיד בהונגריה לעומת הנאום של ביבי באמריקה יש קשר בניהם והוא עובר במוחו של ביבי

289
אורי
  • 08:39
  • 02.10.13

היום יותר מתמיד !!!! אזרחי המדינה מרגישים כמו לימון שנסחט לאומת קומץ אנשים מורמים מעם שמקושרים להון/שלטון שחיים בספירה אחרת נוסח המעושרות , בעוד שנטל החובות , המיסים , מחירי המזון (שלא לדבר על איכות) הולך וגדל עליו בעוד שבארצות זרות החיים יפים ושלווים ..... האזרחים חשים שאתם שם למעלה בממשלה עובדים אר ורק עבור אוכלי השמנת ועבור שרותי דת בע"מ.

287
לא את הארץ לפח
  • 08:29
  • 02.10.13

מאחזי עינים ושקרנים

285
מי
  • 08:01
  • 02.10.13

אלה שלוקחים לעצמם משכורות עתק ולא נותנים לצעירים צ'אנס להתקדם בחיים - כולכם תישארו לבד בארץ לנהל אף אחד כי העובדים יעזבו.

284
אין דבר בזוי יותר מיורדים
  • 07:10
  • 02.10.13

280
מוח שברח מישראל המדרדרת
  • 03:59
  • 02.10.13

וגם באמריקאים, קנדים ואוסטרלים. אך אחד מה לא זרק את המדינה שלו לפח. פשוט מאד, בעולם הגלובלי שאנחנו חיים בו, רילוקיישן למטרות העשרה והתקדמות כלכלית הם לגיטימיים לחלוטין. לא צריך להתנצל בפני לפיד שאני מעדיף להרוויח 300 אלף דולר בשנה לעומת 70 אלף דולר בשנה בישראל.

279
ניר
  • 03:53
  • 02.10.13

איר אני מקווה שיראו את הפוסט הזה לפני שתמחק אותו , אני אפילו לא בטוח שקראת את התגובות , כי לא באמת אתה מנהל את העמוד שלך , וגם לא ממש מעניין אותך , אבל בכל זאת יאירוש , אני עזבתי את הארץ ואני גאה , ואתה יודע מה לצערי כל חבריי , ומשפחתי היקרה אומרים לי שעשיתי בשכל וכל הכבוד על האומץ , הם, אם רק יכלו היו עושים אותו הדבר , אבל כשיש ילדים זה כבר לא פשוט , בכל זאת אחרי ששירתי בצבא ובמילואים ועבדתי 3 עבודות ביום כדי לחיות , אני שמח על האומץ ועל ההזדמנות שהייתה לי .
אני כבר לא מרגיש בושה ... איזה קטע כי פעם כל מי שהיה יורד מהארץ קראתי לו פחדן , אבל עם הזמן הבנתי שאני הוא הפחדן שלא עזבתי , אבל כנראה שלא עזבתי בגלל שרציתי לתת צ'אנס למדינה , לממשלה , אבל כשראיתי שזה לא הולך ונהיה יותר טוב החלטתי ללכת ולרעות בשדות זרים , וואללה גיליתי שיצאתי אהבל ... הייתי צריך לעשות את זה מזמן ... גיליתי מקומות טובים יותר , פתאום הרווחתי יותר , עבדתי פחות , חייתי נורמלי , מכונית חדשה , דירה שכורה מרוהטת קומפלט , בעלי בית נורמלים , הוצאות מחייה נמוכות , טיסות וחופשות , וכמובן כאן אין מלחמות , ודברים פשוטים כמו אם חם לא צריך לכבות את המזגן ואפשר להפעיל מייבש כביסה כמה שרוצים , מתקלחים כמה שרוצים , וכמובן שלחלק מהשכנים בריכה זה לא מותרות זה נורמלי . מכונית הונדה חדשה זה נורמלי ... תחבורה ציבורית נורמלית , אהה גם מגיעה בזמן ואין הפתעות , אין שביתות או סתם איזה נהג קטר שמקטר ומחליט להוציא מחלה , קפה עולה 99סנט , והבמבה אפילו עולה יותר זול איזה קטע זה לא ??
בקיצור יאירוש עזוב אותך שטויות , בא גם אתה אלינו תרד מהארץ חבל ... מה יש לך לעשות שם ... אתה סתם מחמם את הכיסא ... מבטיח לך פה יהיה לך הכל כי פה אתה באמת תעבוד ואם תעבוד יהיה לך הכל.
בקיצור מה אגיד או מה אומר לך .... אתה סתם יורד על היורדים אתה פשוט מקנא תקעו אותך שם ואין לך יכולת לשנות שום דבר כי מי שקובע באמת הם בעלי ההון ואתה רק בובה על חוטים .

טוב אחרי שתקרא את הפוסט אתה מוזמן למחוק ... כי יש לי עותק ותמיד אפשר לעשות הדבק ...

278
רפונזל
  • 03:20
  • 02.10.13

שנמצאו תמהונים מוזרים אשר מוכנים לחיות בארץ שהוא איננו שרוצר שלה. הוא, התגלית הגדולה, שמש העמים II, הבחירה האישית של הקב"ה, והם מוכנים לוותר עליו.

277
אחד שהצביע לך (ליאיר לפיד)
  • 01:46
  • 02.10.13

אני מבין - אתה לא שם - אתה בבודפשט - מסביר להם על השואה מנקודת מבט של הדור השני או השלישי - נחמד.
גם לי לא זר הנושא - בלשון המעטה - אבל שלחנו אותך לארגן שפיות בנושא המחיה בארץ ישראל - לא שלחנו אותך לטייל בעולם ולברבר בשכל.
אתה הרי יודע שלא כולם יכולים לגור בצפון ר.אביב ג' - ותתפלא, גם ירוחם ד' כבר הופכת לחלום רחוק.
יאללה יאיר - תתעורר - אם תמשיך ככה, בבחירות הבאות לא תעבור את אחוז החסימה.
גם אם זה יהיה במחיר של ליברמן בראש הרפובליקה שלנו.
אחרי הכאוס הגדול - תגיע גם הישועה.
כנראה שוב טעינו....

275
אני שאלה
  • 01:24
  • 02.10.13

אם לא בשבילך אז לפחות בשביל הילדים…

273
דן חסכן
  • 23:55
  • 01.10.13

אפילו התרגילים המסריחים של אלכס גולדפרב ואברשה שריר מחווירים לנוכח מעשה הנבלה של יהיר לפיד טרום הבחירות.
this is the bomb mr. yahir

272
אני
  • 23:53
  • 01.10.13

חזרתי מפראנקפורט. הצעירים הגרמנים עשו שם הפגנה גדולה על מחירי הדיור הגבוהים. נראה שמרכזי ערים הינם יקרים
.לפיד-רק רכבות מהירות לפריפריה יפתרו הבעיה

271
יייייייייייייייייישששששששששששש
  • 23:50
  • 01.10.13

מי שיכול שיברח "מהארץ המובטחת" היא מובטחת רק לטייקונים זה מה שביבי ולפיד גורמים לברוח מהר לפני שתהיו עניים מרודים

269
משה
  • 23:33
  • 01.10.13

שר האוצר הנכבד
אני קרוב לגיל 60
שרתתי שרות צבאי מלא כולל מלחמת יום כיפור כולל מילואים עד הפטור החוקי
לאחר הצבא הייתי אידיאליסט ועם חברי בניתי קיבוץ בגולן,
כשהחלה ההפרטה עזבתי לעיר הגדולה, אם כבר אז כבר,
לאחר מס שנים הבנתי שזה לא בשבילי ועברתי לצפון עיירת פיתוח על הגבול כן מהסיבה שחשבתי שצריך לחזק את גבולות הארץ,
עברתי את שנות הקטיושות הנוראיות וכל מלחמות לבנון לעל כל מספריהן
היום קרוב לגיל 60 אני חנוק, לא גומר את החודש בכבוד וחי כמעט על סף עוני,שומר בציפורניים כל חיי לא לחיות במינוס בבנק-ולהשתעבד לרביות רצחניות,
כל חיי חייתי בצניעות,על פי רמת ההכנסה- דירה צנועה ולא גדולה, תעריף גג לחשמל כביסות בלילה לחיסכון בחשמל, כך גם המדיח,
חופשים רק בארץ עד לפני 4 שנים ,ברובם בסגנון קמפינג להוזיל עליויות,
יצאתי לחול ל"דיל" פעם ראשונה לפני 4 שנים,!
חייתי בצימצום , והנה כמעט בן 60 הפנסיה שלי שווה לתחת,
חסכונות יש לי ברמה מינימאלית, אני נוסע בטרנטה מודל 99,,ולא מתלונן
אז תסביר לי אתה אדוני איך זה קרה?
לא הימרתי לא חייתי ברמה של עשירונים עליונים, עבדתי כמו חמור כל חיי, ברוך השם אני בריא, ורוצה כמה שנים של רווחה, לא דורש הרבה,לא ארמון זהב ,
רק לחיות פחות בלחץ, קצת להנות מהחיים חופשה בחול פעם בשנה לראות עולם-
תסביר לי אדוני איך אני בגילי יכול להגיע לכך?
ואיך אחיה את שארית חיי כאן עם פנסיה עלובה שבקושי תכסה את הוצאות המחיה הרגילות? איך?וחלילה אם אחלה,, עדיף למות ולא לחיות חולה קשיש,
מה הפלא שצעירים בורחים מכאן? מי רוצה להגיע לגילי ולחיות בקושי?
משהו השתבש לנו, אין לנו ארץ אחרת אבל בהשוואה למקומות אחרים למי שיכול להרשות לעצמו החיים הרבה יותר נוחים ואפשריים,אז למה לא?
בזמנו הצדקתי את נפולת הנמושות של רבין- היום אני מצר על כך אני חושב שלאדם מגיע לחיות ברמה סבירה ואים אין יכולת כאן אז שיחפש לו במקום אחר וזה בסדר,אני לא כועס ומבין,
רק אם יהיה שינוןי מהותי ישארו כאן צעירים,העולם השתנה הצעירים תחרותיים חייבים איפוןנים ושאר פלאי הטכנולוגיה,הייתי השנה 4 ימים בברלין,נדהמתי מרמת המחירים שם באמת סל קניות סביר ולא מוצרים פלצנים ברבע מחיר!! ביגוד הנעלה מחירי הדירות במחירים שכאן אנחנו רק יכולים לחלום,לא הכל וורוד שם זה נכון אבל פגשתי הרבה ישראלים שחיים שם נדהמתי מהאפשרויות שם נכון זה לא מתאים לגילי אבל לצעירים כמעט גן עדן,
פיספסנו משהו בדרך,, עם אידיאלים לא הולכים למכולת!


268
פסבדולון
  • 23:16
  • 01.10.13

הדג מסריח מהראש, והוא כבר מסריח משם הרבה שנים.
אם מישהו שם לא יתעורר ויחליף את המערכת, הוא יגלה שכל מי שיכל, ברח.
אין לי ארץ אחרת, אבל גזלו לי אותה מתחת לאף בזמן שעבדתי ושרתתי במילואים ושילמתי מיסים.

267
ג
  • 22:55
  • 01.10.13

אבל אפילו זכרון השואה לא מספיק בשביל שאנשים טובים, משכילים ומוכשרים, אשר מילאו את כל חובותיהם למדינה יסכימו לחיות את חייהם במצב של הישרדות שלא רואים את סופה. אנשים פשוט מיואשים!!! ובסה"כ רוצים לחיות!!! לא רק לשרוד!!! אי אפשר לנפנף בשואה ולצפות שאנשים יהיו מוכנים לסבול כל מציאות - אפילו אם היא מעוותת מהיסוד כמו במדינת ישראל היום בגלל זכר השואה .זה כבר לא מספיק וכ"כ עצוב דווקא בגלל השואה ובגלל המחיר הכ"כ כבד שהיה כרוך בהקמת המדינה היקרה הזו. חבל שהמדינה נפלה לידי עסקנים מושחתים שלא רואים סנטימטר קדימה, עוסקים רק בטובתם ובטובת הקרובים להם ולמעשה הורגים את החלום הציוני :(

264
לעשן ג׳וינט בLA
  • 22:43
  • 01.10.13

אה, נסעת לנסות את מזלך בארהב. ועכשיו יורד על אחרים שעושים אותו הדבר כמה מגוחך אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק

263
262
חני
  • 22:15
  • 01.10.13

261
חני
  • 22:07
  • 01.10.13

הפיתרון היחיד והמציאותי להורדת מחירי הדיור בניה מסיבית !! ביו"ש במקומות שיש הסכמה כגון גושי היתישבות וכו"ל בכך שיתפנו יותר דירות בתל-אביב רבתי ....

260
נחמיה
  • 21:52
  • 01.10.13

אני גר בירושלים
1 אני נוסע ברכת הקלה משלם נסיעה בכרטיס אבל 90% מהנוסעים הערבים אינם משלמים כנ"ל הערבים שאני עובד איתם אומרים זאת
2 המון כסף יוצא מהביטוח לאומי תשלום עבור ילדים מבוגרים ונכים שאינם גרים בירושלים מחזיקים תעודת זהות כחולה אך גרים ביו"ש בית לחם-חברון ....
3הרבה קבלנים סוחרים (ערבים)שעובדים ללא קבלות ודיווח לרשויות

259
ערן
  • 21:46
  • 01.10.13

נמאס לשמוע את הדביל הזה.

255
אתי
  • 20:58
  • 01.10.13

אני כבר לא צעירה והייתי אחראית מאוד לעתידי וחסכתי ולא ה ימרתי,השקעתי באג"חים בדרוג גבוה ומצאתי שחוק החברות הגן בבית משפט על טייקון כמו תשובה שגזל 75% מקרן האג"ח דלק"ן ו פרש את שאר ההחזר ל_7 שנים,בתקווה שזה ישולם.
תשובה לעומת זאת למרות הצעת החוק של חברת הכנסת זהבה גלאון ,לחקור כל דרישה להסדר ,אפשרו לתשובה לחמוק גם מזה ולהשאר עם הונו הנוכחי והעתידי מהגז ואת המשקיעים זרקו כן זרקו לפח. ללא הכסף והבטחון הכלכלי שחסכו עבורו,והוא לא לבד חמקו מתשלום ונשארו עשירים בהגנת בית המשפט טייקונים נוספים. ואנחנו נזרקנו לפח, האזרחים האחראיים והחלשים בלי הגנת הממסד,המחוקק.הנ"ל מתווסף לתחושות שקראתי בהרבה מהתגובות.
כנסת,נציגי הציבור,התעוררו,הדכוי וחוסר האונים של הציבור המוחלש במדינה ,מסוכן מכל איום חיצוני שהוא .
חלילה כשיש איום כלשהו על מדינתנו היחידה ,חברה טובים ורבים חוזרים לצה"ל ואף נהרגים למען המולדת.
התעוררו,התעוררו.

254
אין עתיד ב israhell
  • 20:53
  • 01.10.13

אין משרות לאקדמאים וצעירים, הכל עבודות שחורות בשכר מינימום שמזה לא ניתן להתקיים. המדינה הזו היא שוק עבדים לטייקונים ובשר תותחים למלחמות מיותרות של החונטה הצבאית. יוקר המחיה פה בשמים ואין בטחון לא מדיני ולא כלכלי. אין יציבות תעסוקתית או משרות בשכר הוגן. אז מה יש לחפש פה?

253
אלונה
  • 20:42
  • 01.10.13

צריך לזרוק את יאיר לפח האשפה ולסגור עליו את המכסה לצמיתות.

  •  
    לירון
    • 15:18
    • 03.10.13

    את יכולה להגיד לא לבחור בו יותר ואני אסכים איתך לחלוטין אבל להגיד לזרוק לפח ולסגור את המכסה זה אלימות וזה לא ראוי. מילים כאלה לצערי הרבה פעמים נהפכות למעשים.

252
קפי
  • 20:32
  • 01.10.13

יותר מפלצתי מזה, אין !!!!!!!!!!!

251
בורינג
  • 20:31
  • 01.10.13

פקה פקה, רברבן להגן . למה בכלל צריך לקורא מה הוא אומר.

247
רוי
  • 20:23
  • 01.10.13

זה בורח לך בין האצבעות. כמעט כולם הבינו מי אתה. חשבת להיות ראש ממשלה בבחירות הבאות? חחח... אולי 4 מנדטים מכמה הזויים שעדיין מאמינים לך. איש קטן ומאופס.

246
פרגמטי
  • 20:21
  • 01.10.13

לכל המהגרים -איך אתם מסתדרים מבחינת שפה?
וגם כשאנגלית היא שפה 2 זה עדיין מאד לא פשוט.
אשמח לטיפים

לא לצנזר ! תודה

245
הפרייר
  • 20:18
  • 01.10.13

זו הפכה מדינה למחוברים לבעלי פנסיה תקציבית ודומיהם
ועכשיו הפריירים וצאצאיהם צריכים לממן את השחיתות
מי שיכול צריך לעוף מפה ולהתנתק ממערכת המיסוי הישראלית
שמעבירה את עמלנו לפרזיטים מכל המינים.
אין שום סיכוי לשנות משהו כאן.רוב עמלנו בדורות הבאים יילך למושחתים לחרדים ולפרזיטים

242
יוסי
  • 19:58
  • 01.10.13

מה הם עוזבים לחו"ל? מישהו צריך לשלם על הסיגרים שלי. איך הם עושים דבר כזה? אם הם רוצים להיות ציוניים הם חייבים לאכול חרא, אין עוד אפשרות אחרת.

241
עלאד
  • 19:56
  • 01.10.13

כו כן לפיד על בתוח

240
אבי
  • 19:45
  • 01.10.13

אנחנו עוזבים כי נמאס לנו מפוליטיקאים כמוך שמבטיחים הבטחות. נבחרים ולא עושים כלום על מנת לשנות את המצב במדינה.

239
T
  • 19:39
  • 01.10.13

הטיסות לברלין מלאות!
אי אפשר לשקר לדור הצעיר: הוא משכיל, הוא מוחבר, והוא יודע מה הוא רוצה. הוא לא קונה ססמאות רייקות ומבין שעם ציונות לא הולכים למכולת או לבנק!
השילוב של יוקר החיים, אי היכולת להגיע לקורת גג והמשכורות העחובות הור קטלני! והדור הצעיר הוא צנוע!!!. מדינת ישראל דוחפת אות החוצה! שערוריית שוק הדירות הוא סיבה לוועדת חקירה ממלכתית. יש כאן מחדל מערכתי!
האקסודוס מתחלק לשלוש קבוצות: ההיטקיסטים היזמים (מנוע ההי-טק נוסע לאמריקהל עמק הסיליקון, לניו-יורק ולבוסטון. אנשי המקצוע כמו רופאים, מהנדסים, ומקצועות הפראה רפואיים מהגרים לאוסטרליה ולקנדה. אבל המסה ההעקרית הם צאצאי אנשי העליה החמישית, אלה שמצליחים להוציא דרכונים אירופאים. אלה מעמד הבניים האמיתי! אלה אמירים לשאת בנטל. אלה הם האנשים שאתה יאיר לפיד מכב בשוטים ועקרבים. איך ביבי הצליח לתמרן אותך לאוצר והשאיר לך גרעון של 40 מיליארד! הוא עשה אותך לשק האיגרוף שלו.
ביבי הערמומי הצליח להרוס לך את הקריירה הפולטית. אתה תגמור כמו אביך טומי.

238
יאיר לא יגיע לאחוז החסימה בבחירות הבאות
  • 19:32
  • 01.10.13

236
Gray Swan
  • 19:19
  • 01.10.13

LAPID a BIGTIME LOOSER. He is going to surpass the loss of his father in the next election. I predict the implosion of YESH ATID within a short period of time. PERRY, SHELACH, GERMAN, PHIRON nothing with nothing. There are some others there but I forgot their names

235
אויואבי
  • 19:02
  • 01.10.13

אבל הצרה הברית גדולה היא שהוא באמת ובתמים מאמין בכנות דבריו והגיונן של עמדותיו וזה כבר מפחיד. מהר הביתה לפיד, אתה יותר מאשר מרגיז אתה מסוכן.

234
אידיוט שימושי בלי בגרות, עם כריזמה להשכיר
  • 18:33
  • 01.10.13

233
הארץ שלנו נסגר מזמן
  • 18:32
  • 01.10.13

232
אחד עם לב שבור
  • 18:26
  • 01.10.13

מכובדי,
שר האוצר של מדינת ישראל.
שלום רב,
לא כל אחד אץ-רץ לו מהחיים המאתגרים, המעניינים והמשמעותיים כל כך לכל יהודי שעיניו בראשו בארץ, אך מה לעשות כשאתה מתחתן מחוץ לישראל, מנסה להביא את רעייתך לארץ וכל מי שהיא פוגשת - בני משפחה קרובים או חברים וידידים - כמעט כולם אומרים לה ללא שמץ בושה - שלא תעזי לעשות את המהלך המטופש ולעבור לגור בישראל. ראי אותנו עם ה״טרנטה בחוץ והמשכן תא הענקית על המקום המצחיק הזה שהבנק קורא לו בית מגורים...
מאחר ורעייתי הנאוה היא בעלת אינטליגנציה והגיון, היא החליטה פשוט לשאול את המשמיצים על מה ולמה כך את או אתה מתבטאים? ולאחר שאותגרה במספר עובדות יסוד, חשתי נבוך מאחר והתמונה שציירתי לה טרם הגענו היתה של ארץ זבת חלב ודבש, עם האנשים הכי מעניינים, עם חיים משמעותיים, איכות חיים בניגוד לנוחות בחיים וכדומה בעוד מרבית מיודעי טרחו לומר לה כי אני חולם בהקיץ, החל ממחיר הדיור, תנאי שכר, חלק מהאנשים בהם יצא לה להיתקל היו חסרי נימוס אלמנטרי ועוד פנינים שכאלה והסתבר לי, לשברון ליבי, כי לתושבי ישראל נמאס. רבים מהם עייפו מהמיסים הגבוהים, מעלות קניית רכב חדש, עלויות המזון בחנויות בארץ (היא הדגימה לי מספר מוצרים תוצרת הארץ שהיא קונה בסופר האמריקאי במחיר זול באופן משמעותי) ועוד כהנה וכהנה.
לאחר ה״תודה״ מלאת הספקות שלי לקרובי המשפחה ולידידי בארץ, החליטה אשתי כי לטוב או לרע- היא לא מוכנה לעבור למדינה בה כמעט כל מי שהיא פגשה אמר לה שהוא מוכן להתחלף אתה מיידית ובשל כך אני נאלץ לטוס לישראל, לבדי, מספר פעמים בשנה, רק על מנת לשמוע שוב ושוב את קינאת חברי באורח חיי בעוד הם לא מעלים על דעתם כי מי שבאמת מקנא הוא אני ולא הם, כמי שטעם את החיים משני צידי האוקיאנוס וחולק על דעתם - מנסיוני אישי.

230
מיכה
  • 18:09
  • 01.10.13

ב300 אירו ,אפשר לפתור את בעית הדיור בקלות כי אדמות מינהל וקקל זה של כולנו לא של פקידוני הממשלה, אם קבלן יבנה דירה 100 מטר ב500000 שקל וגם ירויח טוב .הזאכאים יוכלו לקנות את הדירה אבל לא את המיגרש הוא שייך לפקידונים של הממשלה. ואם מישהו רוצה לקנות את המיגרש גם הפקון יזמין שמאי והזכאי יוכל לקנות המיגרש פלוס מיסים !! כמו כן הזכאי יכול למכור הדירה רק לזכאי אחר ,!! הממשלה תבנה תשתיות כבישים מים ותחבורה והקבלנים יבנו!! צריך קצת שכל ולפטר פקידונים שזזים רק אם שוחד כמו הולילנד מי שלא מקדם הוא מפוטר!!

229
ישראל שלום
  • 18:07
  • 01.10.13

הטיעון של השואה לא תופס - כולנו איבדנו אנשים יקרים שנטבחו על לא עוול בכפם. אבל עם כל הזיכרון אנחנו צריכים לחיות את העתיד ולא את העבר!
להגיד לאנשים להישאר בארץ כדי לחיות בעוני, בדוחק, מהיד לפה, במצבים לא מצבים בעוד מרוויחי ה 40 ו 50 אלף שח בחודשים חיים טוב, זה חוצפה!!
רודפים אחרי האזרח בישראל מכל הכיוונים שהוא חייב שקל אחד, אף אחד לא דואג לו!!!! אז הוא חייב לעשות מעשה וללכת למקום בו יוכל בכבוד לדאוג לו ולמשפחתו. תפסיקו אם כל הסיסמאות של היורדים והיורדים...
דווקא היורדים, הולכים למקום שבו הם עולים חדשים מתחילים מאפס ובונים הכל בעשר אצבעות ידיהם...
אם היה אפשר הם היו שמחים לעשות זאת בישראל... אבל אי אפשר

227
someone
  • 17:42
  • 01.10.13

Do NOT JUDGE me,you do not know my story or anybody else's story.Some time you have to do what you have to do to SURVIVE

221
מיכאל
  • 17:12
  • 01.10.13

בברלין נותנים לחיות.
גרמניה דואגת לאזרחיה.

219
עובד חברת חשמל
  • 17:08
  • 01.10.13

על חשבון התיבור , ועוד לא דיברתי על הטייקונים שהשתלטו על כל שוק שקיים
מוצרי צריכה בסיסיים

הטייקונים שולטים במים שנותנים לכם ולכן המחירים גבוהים חכו חכו זה עוד רק ההתחלה גם את החשמל והנמלים רוצים להפריט ביום שזה יקרה מדינת ישראל תהיה במצב גרוע יותר כי כיום אומנם נהנים כמה אלפי משפחות מהמונופולים של הנמל וחברת חשמל , אבל ברגע שיפריטו את זה לטייקון מה יקרה ??? אתם חושבים , הוא יביא עובדים זרים או יישלם משכורת רעב לעובדים ויגרוף את כל הכסף , ואז יהיו פה עוד כמה אלפי משפחות בשכר מינימום וטייקון אחד עשיר ועוד יעלה לנו את המחירים

אני עוד 3 שנים בחברת חשמל עוזב את הארץ לאוסטרליה אניאקבל אזרחות ואף מפה

אין עתיד פההה נקודה

217
איתן
  • 17:04
  • 01.10.13

עוד מה לומר? כמה הבטחות שהוא פיזר טרם נבחר. כמו אדיוט האמנתי... בנאדם שלא יודע מה זה קושי כלכלי לעולם לא יבין. כל הפוסט שלו על השואה בא לו בהפוכה לפנים- חש לצאת ציוני פחחחחחח

216
מאבדים את הנגב.
  • 16:58
  • 01.10.13

איזה דפוק היאיר הזה.פשוט צריך להיות מנותק אמיתי כדי לומר דברים כאלו.

215
פופליזם זול של היהיר
  • 16:57
  • 01.10.13

יאללה לפיד מצאת נושא חדש לברוח אליו, למה שלא תדבר על 225 מיליון ש"ח שהענקת היום להתנחלויות .
כמה נמוך הוא עוד ירד כנראה שאין גבול לנמיכות הקומה של יש עתיד.

213
אסף
  • 16:47
  • 01.10.13

חבר'ה, ראשית עבור רובנו המצב בארץ לא כלכך גרוע אין צורך להיסחף, 'וראי עיתון זה חיים לא פחות טוב מעמיתיהם ברוב המדינות המערביות, וזה מניסיון אישי. למי שבאמת מובטל ולגמרי דפוק אין שום סיכוי להגר היום לחו"ל ולהצליח, מסתובבים שם מליוני מובטלים לא משכילים ומהגרים מהעולם השלישי שיודעים לעשות כל מה שאתם יודעים לעשות.

למעמד הביניים הגבוה והשמכיל שיש לו גם דרכון זר ששווה משהו, ההזדמנות טובה יותר אבל לא הרבה יותר, כי ישנם גם מאות אלפי אקדמאים ספרדים, איטלקים צרפתים ויוונים שמציפים את יבשת אירופה (אני עובד עם רובם בחברות גרמניות ביום יום), דומה הוא המצב בארה"ב.

מאידך למי שיש הצעת עבודה ויכולת לקחת סיכון, אני ממליץ לעזוב מחר בבוקר, למה לא סעו תחסכו תבלו תלמדו אין טעם להישאר בארץ קטנה כל הזמן. מצד שני, אל תקשרו את הרצונות שלכם להתקדם בקריירה ולראות עולם באידיאולוגיה זו או אחרת, זה הרי סתם שטויות ל95% מהאנשים זו החלטה לגמרי אינדיבידואלית (זה לא את זה אני....), אף אחד לא עוזב את תל אביב לחו"ל כי יש כפייה דתית בי-ם, ולא עוזב את פ"ת בגלל הכיבוש בחברון ושאר ירקות.

למר לפיד מאידך יש אחריות להפוך את חייהם של הצעירים לסבילים בצרכים הבסיסיים בראשם דיור, חיסכון ותעסוקה. המפתח הוא רפורמה בדיור ובנייה בכל מחיר של 150 אלף דירות אפילו בבנייה יזומה ואפילו גבוהה ומגעילה גם ע"ח רווחתם של בעלי הבתים והבנקים הם יסתדרו זה רק ייקח להם 5-10 שנים, לצעירים את את הזמן הזה, בשביל זה הוא נבחר ע"י צעירים ולא ע"י הורנו הפנסיונרים שחולבים את הקופה בעזרת הוועדים שלהם ואת מערכת הבריאות ושוכרי הדירות בחסות הפוליטקאים של המפלגות הגדולות הישנות. הוא לא צריך לגייס את אביו וניצולי השואה לעניין, זה לא במקום וזה לא אפקטיבי. אם בן גוריון היה מרצה כך ליורדים ייתכן והם היו מרגישים בושה וחוזרים, יאיר לפיד הוא לא דוגמא לשום דבר. הוא סתם סלב מקומי בישראל, ואם הייתה לו הזמנות לארח את סטרדיי נייט לייב בניו יורק לפני 20 שנה הוא היה עושה בדיוק אותו דבר קם והולך, בלי אידאולוגיה שלילית ומחשבות על נאצים ובלי נעליים וחוזר בלי ציונות ובלי הכרזות, הכל מסיבות אישיות לחלוטין.

  •  
    אודי
    • 05:58
    • 02.10.13

    אכן, הגירה היא עניין אישי, ותלויה באופי, בכישורים, במוצא (דרכון אירופי למשל) ובהשכלה של כל אחד.

    לגבי יאיר לפיד:
    להפיל את כל הצרות שלנו על כתפי איש אחד שנכנס לתפקיד לפני פחות משנה, זה גם כן קצת מגוחך.
    בוא נשפוט את מעשיו בסוף הקדנציה, ובהתחשב בסביבה בה הוא פועל.

    ברור שלפיד אינו כל יכול, ותלוי בקואליציה, בפקידי האוצר, באילוצים בטחוניים ובהתחייבויות קודמות של הממשלה.
    בוא ניתן לו 4 שנים להראות שיפור בכל מה שצריך לשפר.

210
אורון
  • 16:42
  • 01.10.13

זוכר את ריקי כהן מחדרה? מי רוצה להתחיל חיים בארץ כשבמיקרה הטוב זה מה שמצפה לו?

209
רן
  • 16:40
  • 01.10.13

יאיר.... תפסיק לכתוב שטיות ותתחיל לעבוד לתקן את מה שהבטחת.

208
שמואל
  • 16:36
  • 01.10.13

בחרתם בלפיד, קיבלתם ביבי קטן ומרגיז, שהוא ההיפך הגמור ממה שהבטיח - בור ועם הארץ, חסר אמינות ולקינוח, חסר בושה.

יש עתיד - בלעדיו!!!

207
אור
  • 16:27
  • 01.10.13

הממשלה קורעת את הצעירים פה , המשק נשלט ע"י 16 משפחות , למה לא פותחים את השוק ? הפחתת מיסים על בשר , רכבים , מים , תחבורה ציבורית , למה צריך לעשוק ? לחיות על האפס ? תתנו תקבלו חזרה פי עשר !! אם מחיר הקוטג' היה עולה 3 שקלים , הייתי קונה 4 קופסאות , אם מחיר החשמל היה זול , הייתי מפעיל תנור ומזגן בו זמנית , תנו לי את החופש לבחור!!! אני לא קונה קבנוס בחנות כי המחיר יקר!! אבל חלב / לחם / יגורט.. תפתחו לרווחה את השמים ! תכניסו מתחרים! בבניה , תשתיות ! חלאס עם העושק הזה !!!! אני נוסע על מאזדה 3 , שיכלתי במחיר שלה לקנות מרצדס בארה"ב או שהייתי קונה פה בארץ 2 רכבים ! המשק מובל להאטה רק בגלל העושק והגזל!!! תורידו מיסים אנשים יקנו יותר ! והרכבת הכלכלית תוכל לדהור!!!

205
מוריה
  • 16:14
  • 01.10.13

במקום להבטיח לשפר הוא בא בטענות לאלן שעוזבים? למה אתה חושב שכל כך הרבה צעירים עוזבים?? ישראל בדרך להתפוררות ולאף אחד שם למעלה לא אכפת

203
guliver
  • 16:03
  • 01.10.13

אני כן כן אני הצבעתי לך, איך יכולתי להיות כל כך טמבל ולא להבין שהכל הצגה. כמי שעבד באוצר אני אומר לך באחריות שיש מלא כסף לכסות את התקציב ואני מוכן לבוא בהתנדבות ולשבת איתך ועם ראש אגף תקציבים ועם כל הרכזים והרפרנטים ולהראות לך שאפשר לקצץ צריך רק בנאדם שיש לו סבלנות לשבת סעיף סעיף על כל התקציב ולהבין לאן הולך הכסף. אבל אתה כנראה עוסק יותר בפייסבוק מאשר בנו האנשים.

202
אמליה
  • 15:55
  • 01.10.13

כל זמן שממשלת נתניהו מזניחה את הדיור לזוגות הצעירים.אין ברירה אלא לחפש מדינה אחרת.הציונות נגמרה.קשה לחיות במדינת ישראל.

201
יריב א.
  • 15:49
  • 01.10.13

מה הקשר בין בעיות הבטחון לבין ההתנהגות של אנשים? מה הוחמץ בחינוך בישראל לעומת החינוך בצפון אמריקה? מדוע בקנדה ערך הבושה וערך "אחריות ציבורית" מאוד חשוביפם ובישראל הם נעלנמו לגמרי? מה אתה עושה מר לפיד לשפר זאת? ציונוצת מזויפת כשלך איננה ערך.
מתי תבין מר לפיד שכל זמן שלא צתהיה מדינה פלסטינית, ישראל תתרוקן מצעירים כי תקציב הבטחון מחסל כל סיכוי לחיים טובים יותר.כל המערכות החברתיות יתמוטטו בישראל אם ההתנחלויות לא יחוסלו.
מי רוצה לחיות במדינה שאין לה גבולות? מי רוצה לחיות במדינה שנחשבת למצורעת בעיני כל מדינות העולם המערבי? מי רוצה לגדל ילדים כדי לבקרם בבתי הקברות הצבאיים בגלל טמטום ויהירות של מנהיגים? מי רוצה לחיות במדינה עם ליברמנים, דנונים, לוינים, רגבים, בנטים, שטורקים, אריאלים, ארדנים, סערים, אלקינים ועוד כל מינים אינים? מי שרוצה שיבושם לו. הוא יכול ללכת לגנקי ולשיר עם לפיד. בינתיים כל שבוע מגיעים לטורונטו עשרות צעירים ישראלים. וכל הסיפורים על געגועים זה כדי לא לעשות לאלו שעדיין לא עזבו שחור על הנשמה. הם נהנים פה מאוד.הם גם עישנים טוב יותר.
ובכלל, חוצפה לדבר כך על ברלין, בירת מדינה שממתייחסת לניצולי שואה כמו בני אנוש ולא כמדינה שמחכה שימותו.
אם קנדה או ארצות הברית היו מודיעות שכל ישראלי בגילאים 22 עד 30 מוזמן לבוא כמהגר, ישראל היתה מתרוקנות. ואת האצבע המאשימה תסובב מר לפיד ושים אוותו על חזך ועל החזה של יתר המנהיגים.

198
מקווה לטוב
  • 15:33
  • 01.10.13

במדינת היהודים של עכשיו יכולים לחיות רק גבירים , וחייבים לחיות רק אילה שאין להם או שאין להם אפשרות לברוח... האחרים חייבים לנוס על נפשם... ותפסיק לבלבל את המוח עם ציונות ... מכיוון שמזמן היא איננה....

197
חזרתי מחופשה בגרמניה אוסטריה וצרפת. המחירים בצרפת זולים מישראל בכמה עשרות אחוזים באוסטריה חצי מחיר ובגרמניה רבע מחיר. יש לי שלושה ילדים ואני שמח שהם גדלים פה ואני שמח שיש לנו מדינה משלנו כי ברור לי שבלי מדינה ליהודים ימשיכו לרדוף אותנו כפי שרדפו אותנו אלפיים שנה. אבל המצב פה בלתי נסבל אי אפשר להעניק לילדים את מה שמגיע להם - אוכל טוב ואיכותי חוגים ובית ספר טוב מבלי לוותר על כל השאר. בשביל בת ספר טוב צריך לגור בשכונה טובה וזה אומר שכר דירה מטורף או לקנות דירה במחיר מטורף עוד יותר. בשביל להעניק להם אוכל טוב צריך לוותר על חוגים צריך לוותר על כמעט הכל. המצב בלתי נסבל. למזלי לאישתי ולילדים יש דרכון גרמני כך שאנחנו יכולים לסוע מתי שאנחנו רוצים אבל אנחנו נאבקים פה במציאות כי אנחנו לא רוצים לעזוב אבל בסוף לא תהיה לנו ברירה. וכל מה שצריך לעשות זה לפתוח את המשק לתחרות. יבוא חופשי של מזון לארץ ללא הגבלות ללא מכסות וכל שאר ההמצאות.
שוקל לרדת
  • 15:26
  • 01.10.13

במקביל צריך לתת לתעשיינים פחת מואץ על השקעות בגורמי יצור בכדי שהם ישדרגו את אמצעי היצור שלהם בכדי שהם יכלו להתחרות. כמה פשוט וקל. ניתן להוצאה לפועל תוך שנה. כלומר נותנים בשנה הקרובה פחת מואץ על השקעות ובעוד שנה פתיחה של המשק לתחרות. ודרך אגב יש דברים שלא יותר זולים באירופה - למשל מוצרי חשמל ששם אין הגנה על היצרנים המקומיים (כי אין כאלה) מחירים באירופה דומים למחירים בארץ אך יקרים מארה"ב (חלק ניכר בגל המע"מ שיש בארץ ובאירופה אבל אין בארה"ב.

194
דניאל
  • 15:14
  • 01.10.13

מנצל את זכר השואה לצרכיו הפוליטיים

192
יוחנן
  • 15:09
  • 01.10.13

חורף קשה ומושלג,אי אפשר להוציא את האף.שיעמום,דיכאון החל משעה7 בערב,הכל ניסגר,רחובות שוממים,שיכורים ערבים ותורכים בכל פינה.בסופי שבוע שקט ודממה של בית קברות.שלא לדבר על הדירות המדכאות והשכנים הגרמנים חמוצי הפנים,שמתים על הזרים...(חייתי שם,ולא מוכן לחזור על כך בעד כל הון )

190
AR
  • 15:02
  • 01.10.13

The real evil is not him - is the unchanged mother of all crap
And by opening his big mouth the torch pulls all the fire to him
I guess that what the BB wanted when he made him what he is...

188
אילן
  • 15:01
  • 01.10.13

אנחנו נגד יוקר המחיה ונגד מחירי הדיור ולפיד או שלא שומע או שלא רואה או שלא מבין את גודל הבעיה שהולכת ומסתבכת.
לקנות בזול באיביי זה לא הפתרון!

187
לך תגיש תכנית בידור או משהו.
  • 15:00
  • 01.10.13

ארנונה בגבהים בלתי אפשרייים. דיור יקר באופן בלתי נסבל. יוקר מחיה במחירים מגוחכים. לא עבד שלך/כם. תוך שנה אני עוזב את הארץ ואין לזה שום קשר לציונות, אלא להישרדות ולעתיד ילדיי. עם אידאולוגיה לא משלמים במכולת ולא ייתכן שיקר פה פי שלוש מאיטליה, פי ארבע מגרמניה.

186
184
דיבורים כמו חול ואין מה לאכול!
  • 14:56
  • 01.10.13

182
ל רפי
  • 14:51
  • 01.10.13

אין ספק שירידה מהארץ היא פגיעה קשה במפעל הציוני ומסכנת לאורך זמן את קיומו. יחד עם זאת כדאי ללפיד לזכור שלכל ישראלי יש רק תוחלת חיים אחת, ואין סיבה שלא ירצה להעבירה בדרך הטובה ביותר שהוא יכול.
כאשר מדובר בהגנה על המדינה, נדרשים רבים להסתכן ואף לשלם את המחיר המירבי - פשוט אין ברירה אחרת. אבל לצפות מהם ש"יבזבזו" את חייהם רק משום שהפוליטיקה הישראלית מסואבת, הממשלה בישראל שלומיאלית, הניהול בישראל בשפל המדרגה, הביורוקרטיה בישראל היא מהגרועות בעולם המתקדם וראש הממשלה אינו מנהל את הממשלה שבראשה הוא עומד עפ"י משימות, יעדים לוח זמנים ועדיפויות ברורות - זה בלתי נסבל!!!!!!
שר האוצר הוא שחקן מרכזי בברדק הישראלי המצוי. נכון שהוא חדש בתפקיד ונכון שהוא אינו שחקן יחיד, אבל השפעתו מרחיקת לכת, ובמקום לבקר את הישראלים שנמאס להם מהתנהלותו והתנהלות קודמיו, מוטב יתחיל להתנהל אחרת!

179
יורד מהארץ וגאה בכך
  • 14:47
  • 01.10.13

כל מי שצעיר משכיל ובריא שיברח מכאן כמה שיותר מהר.

177
תום
  • 14:44
  • 01.10.13

אחזור כשיהיה לי כסף,
ישראל כבר מזמן לא יהודית, אמריקאית עם כפה סרוגה.
אפילו שאני חילוני אני מתגעגע לערכי היהדות, לערבות הדדית.

176
אח עבד
  • 14:44
  • 01.10.13

על הבתים ולשלם מיסים
ומיסים מופקעים אתה משלם לא רק מס הכנסה אלא כל פעם שאתה קונה משהו ממשהו בסופר 18% מע"מ למכונית חדשה כ-100% מס לדירה חדשה וכו

171
עוד אחד
  • 14:36
  • 01.10.13

169
בן ארי
  • 14:34
  • 01.10.13

יאיר לפיד לא מבין, לא כולם, ביחוד לא המבוגרים קשורים לפייסבוק, וכנראה שהם לא מעניינים בכלל את יאיר לפיד, משום שהוא לא פונה אליהם בדרך שבה הם מסוגלים לקרוא את דבריו. זוהי חוצפה של איש קטן שחושב רק על עצמו, והצל שהוא מטיל הוא צל גדול מאחר והוא בשקיעה. שיואיל מר לפיד החכם בעיני עצמו לפנות לכלל אזרחי המדינה ולא רק לחלקם בצורה ובשפה אותה הם מבינים. הוא לא רק שר אוצר של הצעירים בעלי האייפונים.

166
יובל
  • 14:25
  • 01.10.13

אבא שלי מקבל 1750 שקל מביטוח לאומי לאחר פרישה בגיל 67. הוא עבד 44 שנה, נלחם ב 3 מלחמות,שילם מיסים והיה אזרח למופת. עכשיו, שהוא סוס מת, זורקים אותו לכלבים.
אני בן 40 ועובד בהיי טק. אני עושה הכל כדי לברוח ולגדל את הילדים שלי בכבוד בחו"ל ולא לגמור כמו אבא שלי.

165
צדוק
  • 14:25
  • 01.10.13

יאיר לפיד מעולם לא ניחן בלב מבין את האחר, הוא לא מבין שהאנשים מבקשים שיעזרו להם, הם לא עזבו את הארץ משום שהם שונאים אותה, אלא משום שהיא לא מאפשרת להם את הקידום המגיע להם בגין תרומתם למדינה, לא דין אחד לחייל המשרת בגלי צה"ל או עיתון במחנה כיאיר לפיד, לחייל קרבי שנתן את כולו, הימים והלילות לביטחון המדינה, ורק בגיל 21-22 הוא מתחיל לחפש מה ללמוד, או במה לעסוק, באותו הגיל כל אזרח ישראלי שלא שרת בצבא, כבר סיים את האוניברסיטה ויש לו תואר, איפה הצדק יאיר לפיד? לחיילים הקרביים מגיע לימודי חינם במוסדות להשכלה גבוהה לאורך כל השנים, לא לשנה אחת בלבד. ולאלו המשתמטים מהשרות (וישנם הרבה כאלו בתירוצים שונים, ביחוד אלו שמשתחררים בגלל סיבות נפשיות) יש למנוע מהם קבלת רישיון נהיגה, הוצאת דרכון ישראלי, והשתתפות בסבסוד של שכר הלימוד, זה צריך להיות העונש של המשתמטים, אולי רק כך נשיג את התוצאות הרצויות. ושלא נהפוך אותם לגיבורים כפי שעושים לאמנים / זמרים שהשתמטו מהשרות. על החברה בישראל להקיא את המשתמטים מתוכה. דרך אגב מניעת קבלת רישיון נהיגה היה קיים בשנות ה - 50, משום מה זה בוטל.

164
אדם שעלה לפריס
  • 14:16
  • 01.10.13

כדאי שאדון לפיד יתרכז במה שהוא אמור לעשות: לשפר את חייהם של אלו שבחרו להשאר. במקום זאת, הוא מזיין את המעמד הבינוני (בניגוד מוחלט למה שהבטיח לבוחריו לפני הבחירות) ומצ׳פר את העשירים. עם הוא ימשיך ככה, הוא רק יעודד יותר ויותר ישראלים לעזוב.

161
160
ריקי
  • 13:56
  • 01.10.13

אנחנו מכניסים למעלה מ40,000 ש"ח יחד, ברטו כמובן, ועדיין לא מצליחים להרים את הראש בהרבה מובנים!
דירה? הצחקת אותי?
טיול לחו"ל התחקת אותי, הרי אנחנו חוסכים לדירה?
מסעדות - אודה ואתוודה שמסעדה טובה אח לחודש אנחנו מרשים לעצמו. ואז אוכלים את הלב כל שאר החודש.
אז אנחנו חוסכים, וחוסכים וחוסכים, יחסית הרבה אבל זה כלום פה! אפס עגול.
תאמין לי אדוני השר, אחרי כ"כ הרבה שנים קשות, ישראל לא ממש מעניינת אותי. הרווחה שלי ושל ילדי מעניינת הרבה יותר.
ובאשר לך ולמליונים שלך, תהנה מהם. תטוס, תאכל, תשקיע בנדל"ן ותמשיך לז#$% ת'שכל שאיכפת לך מהחלשים.
חצוף!

158
עולה ותיק
  • 13:54
  • 01.10.13

בתור יהודי שעלה מאיטליה לארץ אני יכול להעיד על מה שקורה שם.

פעם האנטישמיות היתה "משפילה"
משפילה זה אומר שצעירים איטלקים שמשחקים כדורגל מתחת לבית שלך (ויהודים גרים בשכונות טובות) מסננים לעבריך הנה היהודי המלוכלך, לא פעם בועטים עליך כדור, פעם איזה מוכרת בחנות שהיא תמיד נחמדה לכולם ואליך היא אנטיפטית שזה מגיע לויכוח כי היא כבר ממש לא בסדר, היא מסננת לך מה היא חושבת על ה"גזע" שלך" לה ווסטרה ראצה"
אני לא יכול להסביר לכם את תחושת ההשפלה והכעס כשמקללים את אישתך בקללות יצירתיות שכוללות את המילים יהודיה וז***.

היום האנטישמיות היא אחרת, כשמגיע גל של מהגרים ערבים ליד הבית שלך ואחרי חודש הם כבר קולטים טוב מאוד מי יהודי אתה מוצא את הרכב שלך בחניה הפרטית של הבניין יום אחד מלא בביצים ויום אחר בלי אויר בצמיגים ויום אחר מלא בסריטות, כשאתה מפחד שהבן שלך הולך לבית ספר כי לפני כחצי שנה עצרו צעיר ערבי עם נשק אוטומטי ליד בית הספר היהודי במילאנו כשהוא בדרכו לפיגוע בסגנון הפיגוע בטולוז צרפת.

רק בערב יום כיפור צעיר ממוצא מצרי בן כ28 רצח את השכן שלו היהודי בן ה79 במילאנו בדקירות סכין בכל חלקי הגוף בתוך מחסן העסק שלו, הוא הכיר אותו טוב מאוד לכן הוא פתח לו את הדלת, לא דיברו על זה פה אפילו.

כן האיטלקים הם עם חם אנשים נחמדים וטובים אבל לא חסרים מנוולים בשום מקום וגלי המהגרים בכלל משנים את התמונה

מה אתם חושבים שהגרמנים לא אנטישמים? הם מאוד אנטישמיים, זה פשוט לא פוליטיקלי קורקט היום בגלל כל הסיפור של מלחמת העולם השניה, חכו עוד עשור תראו מה יהיה שם, מישהו האמין שבמדינה הכי עשירה והכי נאורה באירופה שכל השרים בממשלה והפרופסורים והמנהלי בנקים יהודים תפרוץ שואה? מישהו העלה בדעתו שדווקא שם?

אתם יודעים מה בכלל קורה בצרפת ובבלגיה? שהבן שלכם הולך פה לבית ספר הדאגות שלכם שהוא לא ייפול שלא יענש שיצליח בלימודים, שם אתה מתקשר אליו כל שעתיים לראות שלא קרה משהו חלילה.
מה אתם חושבים שבאוסטרליה אין אנטישמיות? אתם חושבים שזה בגלל מדינת ישראל? אלפיים שנה עשו פוגרומים ושואה ביהודים באירופה לפני שקמה מדינת ישראל, כשמאשימים את ישראל זה סתם תירוץ, זה "הצדקה", אבל זה שטויות, זו אנטישמיות טהורה נטו, וישראלים לא יכולים להבין את זה עד שהם לא מרגישים את זה על הבשר שלהם כמה לא רוצים אותם שם.

156
זאב
  • 13:46
  • 01.10.13

פשוט לא להאמין. האיש החצוף והשחצן המתאגרף המהולל עם הפה הענק
מטיף לא לנטוש את הספינה הרקובה שהוא חלק מהחונטה שמשיטה אותה!
אני ממליץ לילדי יום וליל מי שיכול שימלט מהטופרים שלכם וכן כן לחוווו'ל
ולא חשוב לאן. פשוט לא לראות את פרצופכם הזחוחים.

155
חשדנידין
  • 13:39
  • 01.10.13

זוכר יאיר? כשעברת לגור בלוס אנגלס כדי לכבוש את אמריקה? אבל שם לא היה נוני שידחוף את כשרונך הבינוני לגרונו של עם ישראל ונאלצת לחזור עם הזנב בין רגליך. חבל, כולנו היינו מרויחים אם היית נשאר שם.

153
יאיר לפיד האמיד דואג לחברים העשירים שלו נגד מעמד הביניים
  • 13:38
  • 01.10.13

150
אויואבוי
  • 13:32
  • 01.10.13

למה ראש הממשלה, שריו, חברי הכנסת, השופטים לסוגיהם והצמודים להם, אנשי צבא ושרות ציבור בפנסיה ועוד כהנה וכהנה צמודי העטינים הציבוריות שכידוע ניזונים משכר של עשרות אלפי שקלים בחודש, ויתרו על לא פחות מאחוז שלם, הסכיתו, אחוז שלם משכרם ובכך מראים לנו דוגמה כל כך נאה עד כמה השליחות למען עם ישראל חשובה להם מכל טובת הנאה כלכלית שמתלווה לאותה שליחות נעלה. ואנחנו ברוב חוסר הבנתנו ורדידותנו מבקשים לנו גם חיים מעט יותר הוגנים. ובאמת דומה שהיגיע הזמן שאיזה עיתונאי צדקני שכזה לשעבר יבוא ויטיף לנו מוסר.

149
אנחנו בונים את המוזולאום של התנועה הציונית ושלנו,ישראל לא במצב להתנהל ע"י דמוקרטיה הפתרון היחיד אם קיים כזה הוא דיקטטורה
  • 13:25
  • 01.10.13

148
ענת
  • 13:23
  • 01.10.13

יאיר עוד ישלם ובגדול על האמירות המתנשאות שלו. כשמדינה מקיאה את הבנים שלה - ודוחקת אותם ממש החוצה ממנה - צריך לשאול מה גורם לכך ולא להאשים את מלח הארץ שנאלץ לגלות ממנה.

  •  
    אני מאשים
    • 12:13
    • 02.10.13

    בהרבה מקרים לא מדובר על ירידה, אלא על גירוש מעמד הביניים הגבוה ושבירת חוט השידרה של מדינת ישראל בגלל תככנות פוליטית. ורדיפת בצע. האמריקאים בוחנים היטב מי טוב ומי לא בארצם ובהתאם לכך מנתבים את השגיהם. כאן אדיוט חסר השכלה וחסר מצפון יכול להיות שר אוצר או שר בטחון.
    אבדן מעמד הביניים הגבוה בישראל גורם לנזקים כלכליים ובטחוניים לעם ישראל ואף עולה בחיי אדם. וזהנ נוגע גם להתנהלות המערכת האקדמית שההנ גע פשה בה.
    נפילת האימפריה הרומית היא תוצאה מכך שהעם שם סירב להלחם כתוצאה משחיתות שילטונית. אכן, הכתובת כתובה על הקיר.

147
לפיד על אף שהצבעתי לך ועל אף שאני מזדהה עם הרבה מעמדותייך אתה חייב לעשות במקום לכתוב בפייסבוק. ואתה יכול לעשות אתה יכול לגרום לכך שחלב כאן ובברלין יעלה אותו דבר, שדירה כאן ובברלין תעלה אותו דבר שכול דבר שעולה שם חצי יעלה פה חצי הכוח בידייך אם להטיב עם העם או להשאר מחובר ודואג לחברייך העשירים והשטייקונים ולעייני ולמחוברים שלו האלונים חסן והתורג'מנים למינהם. יש לנו מונופול או דואפול בהרבה תחומים כמו בנקים קרקעות מלט חול ברזל קמעונאות מוצרכי צריכה חלב פסטה פנסיות חיסכון אחר טלויזיה תיקשורת קווית אינטרנט חשמל נמלים מים -כמעט ואין תחום אחד שיש בו תחרות ואתה יכול לשנות את הכול ולא עושה כלום. אז אל תבוא אל היורדים המסכנים בטענות תעשה תפעל באמריקה פירקו את סטנדרט אויל ב חצי שנה !! לא נדרש לזה חצי מאה. אם רק תעשה את זה יהיה כאן נחשול של עולים ולא רק ישראלים חוזרים אלא יהודים מצפון אמריקה ומדינות אחרות. דמגוגיה לא תעזור מעשים כן ואם לא אתה יהיה מישהו אחר
משה רבנו
  • 13:22
  • 01.10.13

145
אבי, ניו יורק
  • 13:20
  • 01.10.13

ציוני אמיתי צריך להשאר בישראל ולשלם רנטה למונופולים בבעלות הטייקונים ולשרת בצבא כדי להגן על מגיני העם האמיתיים לומדי התורה. בדיוק כפי שמר לפיד עשה ככתב בבמחנה ....

143
דנה
  • 13:18
  • 01.10.13

מצער להגיד, אבל מה הטעם להתכחש לבעיה שרק מחמירה

142
אחד שעזב
  • 13:12
  • 01.10.13

לפיד חצוף, איך אתה מעיז להטיף לי מוסר? אני עשיתי צבא כמו כל חברי , למדנו תארים מדעיים עבדנו בעבודות בזויות. עברתי לחול , לא בגלל מצוקה כלכלית , מאהבה התאהבתי בבחורה שגרה בחול. כשאני עכשיו פה שנתיים אני רואה את החוסר צדק, אמנם אני עדיין עובד בעבודה בזויה, אבל אני אוכל לחם בזיעת אפי , ויתקדם בעתיד ויוכל אולי להקים משפחה, וחברי בארץ יצטרכו להקשיב להבלים שלך ושל ביבי. מרויח 40,000 שקל על חשבון האזרח הפשוט, מי אתה שתגיד לי מה לעשות. נקרעים פה מגעגועים חיים קשים פה, אתמול ראיתי ישראלי עם תואר משכיל בחור טוב , כמו כל הדור שלי מנקה שירותים , והכל בגלל אנשים כמוך שהבריחו אותו מהמדינה שלו , והדבר העצוב זה שלישראלי הזה יש יותר סיכויי להצליח פה מאשר חברי שלמדו מדעים בישראל חצוף.

141
מאיר
  • 13:11
  • 01.10.13

אני בהחלט לא מי מצביעי לפיד אבל לא הוא אשם על תחלואת החברה בישראל.
תקראו את דה מרקר היום: חזן חוזר לנמל
האטה בשני הנמלים
עובדי חברת החשמל מקבלים 10% על מה???
על חשבון איזה תקציב ישולמו הפנציות למערכת הביטחון

וכמו שאומרים באאה'ב:THERE IS NO FREE LUNCH
מי איפה בא הכסף לכל זה???
הבעיה אתכם קוטרים היא שאין לכם כל כוונה לשנות כל זה.
חלומכם הוא להיות "חזנים" ושפראייר אחר ישלם את החשבון

  •  
    בעל הזיכרון
    • 18:57
    • 01.10.13

    של יחצן שדאג כי הוא ״יוזמן״ למסיבות של ילדים אמריקאים בני מצווות שהוריהם רצו להשוויץ כי הם חברים של השגריר ושילמו לו על הופעתו למחצית השעה, בזמן הקוקטייל, סכומים דמיוניים בני עשרות אלפי דולרים, על מנת שיהיה ללאה רבין כסף בחשבון הבית ושים ״רק שלה״...ממנו היא שילמה עבור רהיטים שהוא לא ראה או כיסאות עליהם לא ישב וכו.
    לו ידע השגריר הנכבד כי לא יעברו שנות דור לפני שבנו, יובל, יעבור להצגורר בארה״ב ויזכה להכלל באותה הגדרה עלובה, יתכן והיה יותר זהיר בלשונו.
    חשוב לי להבהיר - אין בדברי כל קשר לרגשי התיעוב שאני אחוש עד יום מותי ליגאל עמיר ומשלחיו- כולם נושאים באותה אחריות כרוצחים!

140
שיר
  • 13:11
  • 01.10.13

כשהיה רע שם באנו לכאן , על תשכח שחיינו שם 2000 שנה , וכשרע כאן הולכים לשם - כי החיים והאושר חשובים יותר מלפרנס את אלו המעניים אותנו

139
עירית
  • 13:10
  • 01.10.13

לפיד ודומיו שהופכים את החיים בארץ לבלתי נסבלים-אין לכם זכות להטיף למי שבסך הכל רוצה לחיות חיים שלווים ולהוציא את פרנסתו בכבוד.

138
צחי
  • 13:09
  • 01.10.13

יאוש לראות אותך ולשמוע כמה מינוים פוליטיים עשית לא צריך ועדות צריך להחליט אבל אתה פולטקי קטן תמשיך להתאגרף השק סופג הכל הציבור לא מאמין לך יותר מה עם נגיד נגידה או שר חוץ

137
אחת שעוזבת
  • 13:09
  • 01.10.13

חובה ומצווה להוציא ויזה ולהבטיח את עתיד ילדיכם כל עוד זאת הממשלה בישראל

135
יוסי
  • 13:07
  • 01.10.13

על הדרך אשמח גם לגרוס את שלטון החזירים שעושק ומנצל אותנו עשרות שנים,בראשות האדמור הקפילסטי\תצ'ריסטי\חזירי,מר שרה נתניהו.

134
עדי
  • 13:07
  • 01.10.13

לפיד צריך את הפריקים שישלמו מיסים ניכנסת דלפק יד שגדול עליך אפילו נגידה את לא מצליח למנות כי ביבי מצפצף עליך דבר עם הפיסבוק הוא לא עונה מפלגה של עריצים היום כולם מקים על חט

133
נתין הולנדי
  • 13:06
  • 01.10.13

130
רונן
  • 13:04
  • 01.10.13

שלום לך שר בלי בייצים ובלי אופי של אדם ישר,גם אתה אם לא היית מסתדר בישראל היית מחפש מדינה בעולם שבה יכולת להגיע להתקדמות בחיים שהיא לא מדינת ישראל והיית מהגר. אז אל תדבר על אלה שעזבו את המדינה ,לא לכולם יש מזל כמוך ולא כולם תכמנים כמוך.

128
משה
  • 13:01
  • 01.10.13

מי שחותר לזרוק לפח את המדינה הם אלו בקודקוד ההנהגות הפוליטיות הכושלות שנבחרות בשיטת בחירות של הון שלטון וקואליציה שמואליציה של מושחתים סקטוריאלים וקבלני קולות ,והם אלו וקרוביהם שחיים על חשבון המדינה ויוצדים הבירוקראטיה שמככבת בשורה הראשונה בעולם. זה דומה מאוד למדינה בהנהגת מאפיה של צ'חצ'חים ,ומוצדק שישנה ירידה של משפחות וצעירים מהמדינה "שאוכלת" את יושביה. חבורה של נמושות ומושחתים בכל המפלגות הפוליטיות ובעמדות הכלכליות שתפסו ג'ובים לחיים ורומסים את מעמד הביניים ברגל גסה בלי דין וחשבון. !

127
סוציולוג
  • 13:01
  • 01.10.13

אנחנו קורבנות הניסוי ההיסטורי חברתי שלא צלח לאורך שנים.מה לעשות התברר שאנו ממש דוחים האחד את השני,לא מסוגלים לשתף פעולה אפילו כשמדובר בעצם קיומנו.הסלידה כה עמוקה לכל מה שזז כאן-ראו 99%מהתגובות שלפני-עד שאין ברירה אלא לפרק את הקיים בעצם הנטישה ההמונית של כל מי שרק מסוגל למצוא עבודה מעבר לים.כן.יש כאן כשל מובנה של צרוף עדות שאינן יכולות לשאת האחת את השניה בנוסף לחתך החילוני /דתי ההופך את הדחיה למורכבת יותר.כך אנו מפנים את הארץ ליושביה המקוריים-משום שלא השכלנו בשל תרבותינו המתנשאת והבלתי הומנית כלפי :הזרים,מעוטים,עדות המזרח,הצעירים,ההומיים,החלשים מלידה, החלשים שלא מלידה-להכילם באופן שוויוני,ועל ידי כך לשמור על ילדינו לאורך דורות.ההיסטוריה מתברר היא מדוייקת מאד-היכן שעושי העוול משגשגים שם העתיד נשמט מתחת לרגלי החוגגים.ללפיד הלא מתוחכם ולליכוד שאין מילים לתארו,נותר לחתום על שטר אחריותם לנטישה ההמונית.

126
השנאה ליהודים בגלל הכסף
  • 13:00
  • 01.10.13

כד אבותינו חזרו לאדמתנו שנכבשה על ידי זרים. הם אכלו מירורים במעברות בביצות עבדו בשביל גרוש וחצי ופת לחם והקימו מדינה לתפארת. הבנים שלהם לא הפנימו שארץ ישראל מוקפת אויבים שרוצים ומייחלים להשמידה ולכן רוב הכסף הולך לבטחון. ובמקום לתת כתף להמשך קיומה של המדינה היחידה שיכולה לשמור על החים של היהודי. הם מחפשים את הכסף. אל תשכחו יש פתגם ההיסטוריה לעולם חוזרת. וכבר הינו בסרט הזה

125
עומר
  • 12:58
  • 01.10.13

כשבעלי בתים חזירים יפסיקו לעשוק את השכירים השוכרים בארץ.בברלין או לייפציג אפשר לשכור דירה ב250 שקל לשבוע.....

124
רון
  • 12:57
  • 01.10.13

למשל גבינות קשות,דבש וכו'.

123
מעמד הביניים
  • 12:56
  • 01.10.13

שיתחיל לשנות דברים לטובה, ואף אחד לא ירצה לברוח...

122
תושב בני ברק , מאה שערים
  • 12:53
  • 01.10.13

לעולם לא אנטוש את ארץ ישרואל , זו אשר פתרה אותי משרות סדיר ומילואים ועוד מפקידה לי בכל חודש 3,000 ש"ח.

בשום מקום בעולם לא יתנו לפראזיט כמוני להתקיים על חשבון אנשים עמלים.

119
אברהם ורחל כדר
  • 12:51
  • 01.10.13

מאושרים ומודים להורינו אשר עלו בזמן לארץ ישראל . לסבים שלנו לא היה את המזל , נרצחו באושוויץ !!!

118
לבנה לא זוהרים בכלל
  • 12:48
  • 01.10.13

יאיר תתפטר! אתה שר האוצר הגרוע ביותר!

117
נאמן למדינה המפנקת הזו , רס"ר יפרח
  • 12:48
  • 01.10.13

בניגוד לבוגדים שמוציאים דרכון גרמני ובורחים לברלין , אני מצהיר בזאת שאשאר לעולם ועד במדינת ישראל.
אחרי הכל , בשום מקום אחר בעולם לא הייתי משיג קביעות ופנסיה תקציבית לכל החיים שרק עולה ועולה עם השנים, ועוד בגיל 42.

יש לי דירות להשקאה ואני משכיר אותם למילואימניקים , חסרי קביעות בעבודה , עם פנסיה צוברת המושקעת בשוק ההון (הטיפשים עוד משלמים על התענוג להפסיד 2% דמי ניהול לשנה).

בקיצור , לא ברלין , לא שטוטגרט ולא מינכן.

החיים הטובים זה כאן , מול הקירייה בתל אביב , עם 3 דירות להשקאה שצברתי במהלך השרות הקל שהיה לי.

116
shbv
  • 12:48
  • 01.10.13

אני מבינה לליבם של הצעירים שהמדינה הזניחה אותם כמה אפשר לחזר אחרי ארץ אהובה שמובלת על ידי יועציה ההסטוריה כבר שפטה ולא בפעם האחרונה אני מבינה לליבם של הצעירים שמבטם מופנה לעשירים שמדברים עברית מתנשאת ולא אכפתית ומאידך שומעים את העניים שמדברים עברית אפתית ואז מחליטים שמקומם לא שם ומחליטים .. . אז מי רשאי לשפוט אותם

114
יאיר
  • 12:47
  • 01.10.13

בסה״כ אנחנו דואגים לכם ללחם ומים..

113
סתם קקר
  • 12:46
  • 01.10.13

במקום לקטר ולנזוף כדאי שהחבר יאיר ינער את המונופול הממשלתי של מקרקעי ישראל המספסר בקרקעות המדינה ואת מערכת התכנון הגריאטרית שאינה מצליחה לאשר תכניות בניה. אם הדיור יוזל הצעירים לא יעברו לברלין

111
לא לבחירות
  • 12:44
  • 01.10.13

110
ראובן
  • 12:43
  • 01.10.13

אולי עדייף להיות יורד מאשר שנאוצר בגשם מר יאיר שכחני-שוכח הבטחות או זוכר ועושה ההיפך

107
יאיר
  • 12:37
  • 01.10.13

אפשר להיות עדיין פטריוט. אבל לתקופה מוגבלת.
אתה נבחרת לשנות את זה .ולא להטיף לנו ....
בינתיים חובת ההוכחה עליך מר לפיד ...זמנך אוזל.
בינתיים הטיקונים ממשיכים להינות על חשבוננו

106
דור
  • 12:36
  • 01.10.13

הכי נוח זה להאשים את אלה שבורחים מפה יא חתיכת חלאה, מי שאשם באמת זה חזירים כמוך שעושקים פה את העם ושותים וויסקי של 20000 שקל, אה בעצם עכשיו זה 8000 כי עשית "רפורמה", שתחנק !

105
מקס
  • 12:30
  • 01.10.13

לפיד נגד היורדים: "מוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שלנו כי בברלין נוח יותר"

חסידות גור אסרה על אנשיה לרקוד עם ילדים על הכתפיים, מחשש לעוררות מינית

104
שון
  • 12:29
  • 01.10.13

להפחית מסים ולעזור לזוגות הצעירים! הם לא בוכים כי בא להם! המצוקה אמיתית!!! היום, כאשר מדינת ישראל נמצאת מבחינה ביטחונית בתקופה הטובה ביותר מאז הקמתה, ניתן להפחית סכומים משמעותיים מתקציב הביטחון ולהעבירם לחינוך ורווחה!!!!!

103
יניב
  • 12:29
  • 01.10.13

ערוץ טלוויזיה ישראלי שידר בישראל כתבה על יורדים. ואז שר האוצר הישראלי מצא לנכון להגיב בנושא בפירוט. ועיתון בישראל סיקר את תגובתו. ואתה מטקבק לתגובה שלו, אני מניח שאתה בארץ (או את?). אז מי חופר, יא ליצן צמרת? היורדים, או הנשארים? מי לא מרפה ממי?

102
עמית מהצפון
  • 12:27
  • 01.10.13

אין לאף אחד זכות להגיד לאף אחד אחר איך עליו לחיות את חייו. בחירת מקום המגורים, הארץ, וכדומה הם זכותו הברורה של כל אדם. הטפת המוסר של המפונק הזה אינה בעלת גרם אחד של תוקף מוסרי. מי שבוחר לחיות בברלין מכל סיבה שהיא, כולל יתר נוחיות הוא אדם המבצע אקט של אדם אוטונומי שאינו רכוש הממשלה או איזה אידאולוגיה. בכך שאדם בוחר בחירה מסוג כזה הוא אינו זורק לפח את המדינה.

100
אזרח מאוכזב שנמצא בברלין
  • 12:24
  • 01.10.13

מר לפיד היקר,
אכזבתני. בחרתי אותך, ואני מיצר על כך.
אני בברלין ורואה שפה מחיר המחיה זול, בעיקר סופרמרקטים ודיור.
לנבחרים כאן חשוב להיטיב עם האזרחים בניגוד להבטחות שלך רק הרעת את מצבי והיד עוד נטויה.
סיכוי לירידת מחירי דיור או שכירות שואפים לאפס.
ירידת מחירים המזון שואפת לאפס, כי אתה לא מתמודד אלא משלים עם המצב.
אז בבקשה תפסיק ל"רדת" על מי שעזב לברלין כי כאן נח וקל יותר ותתחיל לעשות את מה שהבטחת.
דבר אחד הוכחת עד כה, שבדיבורים אתה חזק ובמעשים אפס מוחלט.

99
יוסי
  • 12:22
  • 01.10.13

לגבי כל האחרים מבחינתו שיעופו מפה

96
אבא לרופא ועורכי דין
  • 12:19
  • 01.10.13

אני בדעתך זוהי המדינה שלנו מדינה נהדרת שאתם המנסים לנהל אותה אינכם מצליחים לתקן ולשפר את מצב האזרחים שלה שהפכו להיות הפרה החולבת שלכם.איפה הדוגמא האישית? תורידו בשכרכם תבטלו הטבות ולא לאחר שכבר הוצאו הכספים (כמו המיטה המעופפת)היכן הערכים עליהם אנחנו גדלנו של אחרי, הדוגמא האישית והנשיאה בנטל -אצלכם הנבחרים זה נעצר בכניסה לבנין הכנסת ולממשלה.ברגע שהתישבתם על הכסא אתם חושבים שאתם מורמים מעם!!!! ואינכם צריכים להוות דוגמא.קחו על מצפונכם את הנטישה של ילדנו שחונכו בצורה זו ,בתנועת הנוער,בצבא (כולל קבע).התביישו בהתנהגותכם.מאבא שמקווה אבל לא מאמין שילדיו ישארו כאן

95
עופר
  • 12:18
  • 01.10.13

אני לא חושב שבני אדם צריכים להתנצל על רצונם לחיות בנוחות.
כחלק ממעמד הביניים שלא מקבל שום תמורה על מיסי העתק שאני משלם, אני בהחלט מבין מזדהה ואף שוקל.
די עם הדמגוגיה בגרוש.

94
עדי
  • 12:17
  • 01.10.13

מע"מ, אלכוהול אבל בדברים הקשים כמו מחירי הדיור, חברת החשמל, מחירי המים ותקציב מערכת הביטחון כלווווםם. הוא ילד פייסבוק שלא מנסה ללכלך את ידיו ולעבוד קשה

93
סטודנטית
  • 12:14
  • 01.10.13

אני רואה שלמדת מנתניהו איך לשמר עם שלם במצב של חרדה מתמדת, בתקווה שלא נפזול לצדדים ונבין שבחוץ יותר טוב. אם אנשים צעירים קמים ועוזבים, זה סימן מעורר דאגה שמעיד על התפוררות חברתית וניכור. אז במקום לצווח על אנטישמיות שכולנו מודעים לה היטב - שאל את עצמך מה עשית בשנה האחרונה כדי למנוע זאת. כל עוד אני עובדת מצאת החמה ועד צאת הנשמה, ועדיין לא מסוגלת לממן לעצמי טיפול שיניים - הגירה היא בהחלט אופציה. מדינה שאינה מסוגלת לספק לאזרחיה שירותים בסיסיים ומחיה סבירה, עדיף שלא תדרוש מהם להדק את החגורה כל הזמן. אתה יודע - בית מזכוכית, אבנים, וכו'.

91
יהודית
  • 12:13
  • 01.10.13

בושה וחרפה החוסר רגישות של לפיד, ביטוי מעליב לזרוק לפח אשפה זה לא סיגנון דיבור

89
אין גבול לציניות
  • 12:09
  • 01.10.13

תראו מי מטיף מוסר על אהבת המולדת, המתאגרף מעיתון במחנה.
פשוט אין גבול.

87
אזרחית
  • 12:07
  • 01.10.13

אני בת 40 יש לי שני ילדים ברוך ה אני ובעלי עובדים ועובדים קשה ועדיין לא סוגרים את החודש אין לנו משכנתא כי אנחנו שוכרים דירה ....יש לנו חברים שגרים בחול נכון לא הכל דבש ושושני ם אך בהחלט יותר קל שם מבחינה כלכלית אין לי וגם לא לך כבוד השר רשות לשפוט את אותם אנשים שבחרו לחיות שם בגולה מסיבות שונות ומשונות אני דור שלישי ברץ וילדיי רביעי ואנחנו לא רואים שמשתפר המצב קשה לחיות קשה לשלם חובות קשה לנשום !ובזכותך גם ירדה לנו הקצבת ילדים המסכנה שקיבלנו ואני הצבעתי לך בבחירות כי קיוויתי באמת שקיויתי שיהיה טוב יותר אם אדם בוחר לחיות לא בארץ כנראה שהיו לו סיבות טובות אני לא אברח מפה כי ז הבית היחיד שיש לי בעולם אבל בהחלט יכולה להבין ולקבל את אלה שבחרו לא להיות פה ! רצוי שלפני שתבוא בקול מאשים תבדוק את הסיבות מדוע ככ הרבה אנשים בורחים מפה אולי יש מספר סיבות שבגינם בוחר אזרח לקום לקחת את משפחתו ולחיות במקום אחר

86
תומר
  • 12:07
  • 01.10.13

מי בכלל יהודי?

אנחנו או חילונים או אתיאיסטים.

מחפש יהודים? לך לבני ברק או ירושליים.

83
סיקו
  • 12:04
  • 01.10.13

יאיר .ככה אנשים ממשיכים את המחאה מלפני שנתיים . ואתה עוד זורק אבנים על ההולכים-כמו מאצו .במקום להמשיך לחזר . מאוד נחמד למתוח ביקורת .וביד השניה -לחתום על הפסקת הנחות ממס לערד . וכן הצפת העיר הנהדרת הזאת באלפי חרדים . לאן יש לנו לברוח

79
יאן
  • 11:59
  • 01.10.13

מק
וממת תגובתך ,במקום לנסות ולעזור לאותם צעירים, שאגב שרתו ברובם בצבא לעומת רבים שלא עשו כך, אתה מרשה לעצמך לבקר אנשים יקרים שפשוט לא יכולים יותר לעמוד מתחת לאלונקה ששמה ישראל ובראשה כנסת ישראל.

77
אחד עם לב כואב
  • 11:59
  • 01.10.13

הכי קל לתקוף את המהגרים הנוטשים. מזל גם שהיתה שואה שמשתלבת נהדר עם הגינוי שלהם. אך יותר חשוב וכנראה גם יותר קשה יהיה ליצור כאן בארץ תנאים, הן כלכליים והן חברתיים, שיגרמו לכך שאנשים בכלל לא יחשבו לעזוב את הארץ. שר האוצר- גם לטיפולך!

76
עצוב
  • 11:54
  • 01.10.13

המיליונרים אצלנו רק הולכים וגדלים, החרידים מתרבים ללא בעיה כי יותר קל ללדת ולקרוא את אותו הספר בלופ מאשר לעבוד ולנסות להתקדם במדינה הזו. וערבים? הם בכלל חושבים שאנחנו חייבים להם משהו ( והשמאל העשיר האכול מצפון, כנראה, תומך בזה - יפי נפש, איכס). ככה לאט אבל בטוח הורסים כל היפי הנפש שלנו את המדינה היחידה של יהודים. למה? כי יהודים שונאים אחת את השני יותר מאשר גוים ושלא נדבר על הדחף היהודי הזה "לדפוק" את הזולת...

75
אריה
  • 11:52
  • 01.10.13

תמנה נגיד/ה עדיף נגידה ולא את אחד המקושרים, במקום לתהאגרף.

74
ארז
  • 11:51
  • 01.10.13

אתה פשוט אפס רק בישראל מגעים ללא בגרות לתפקיד שר אוצר מפלגה של עסקנים יאללה לך רבים לא תהיה וגם לא צ׳רצ׳יל תפקדה את מעמד הבינים מספיק

71
אלי
  • 11:46
  • 01.10.13

אני מאמין שהתשובה היא:אף פעם.לפני שאתה שופט את כל מי שמחפש לחיות ולא לשרוד,נסה,ולו לרגע להיות במקומם.רוב הציבור מרוויח כאן מתחת ל-5000 שח ונאבק כדי לשרוד.אם לא תזדרז להוריד מחירי מוצרים ולהעלות שכר,יפחתו מספר הטוקבקיסטים כאן....

68
עובדי המדינה לעולם לא ירדו מן הארץ
  • 11:45
  • 01.10.13

עבורי ארץ ישראל היא חלום , ארץ זבת חלב ודבש.
לעולם לא ארד מן הארץ אשר מבטיחה לי קביעות כעובד מדינה
ופנסיה תקציבית גבוהה לכל החיים.

היורדים (הלא מחוברים , שניתן לפטר בכל שעה) הם נפולת נמושות בעיני.
אם הם ירדו , מי יפרנס אותי לכל החיים ?

67
בני
  • 11:44
  • 01.10.13

הם ורק הם אחראים למצב. לדוגמה איתור קרקעות במרכז שאתה רוצה לשים עליהם יד לטובת חבריך ולבנות שם דירות להשכרה שכרה רק יאיצו את הירידה מהארץ

66
ירמיהו
  • 11:38
  • 01.10.13

אתה זורק את המדינה לפח . אתה כישלון . אלה שעוזבים אני בטוח שזה צעד של יאוש ממך וחבריך לשלטון .

65
עדיין גר בארץ
  • 11:38
  • 01.10.13

את הארץ שלנו אנו אוהבים עד בלי די. לגבי המדינה? זה סיפור אחר? מי שגם מבקשת מבניה לתת לה את מיטב שנותיהם הצעירות וכספם ובד בבד מסירה מעצמה כל אחריות לעתידם בהתייחס לרווחה, דיור (דור של עבדי משכנתא כבר אמרנו) ופיננסים ומעדיפה לדפוק את חייהם של התמימים והטובים בכדי שיוכלו לממן שחיתויות והמשכו של חוסר שיוויון מזעזע וזועק - שתבוא בטענות רק לעצמה ולא לאלו שהחליטו לקחת את חייהם ועתידם בידיהם. גם אם בארץ אחרת.

63
תמשיכו לנפח את המגזר הציבורי תמשיכו לעשוק במסים ובסוף לא יהיה לכם ממי לקחת כבר היום כל נתוני הלמ"ס שגויים והירידה מהארץ היא הרבה הרבה יותר מקיפה ממה שחושבים תישארו רק אתם והערבים נראה אותך לוקח מהם מסים.
  • 11:35
  • 01.10.13

62
שקר היורדים
  • 11:33
  • 01.10.13

מנסיון בארצות אנגלוסקסיות. .המסתדרים טוב הם בעלי מקצוע נדרשים, כגון מהנדסים רופאים, וכ"ו , רוב הישראלים אינם שייכים לקהילה היהודית, וילדיהם אינם לומדים בבתי ספר עיבריים. ןהתרבות העממית האמריקאית רחוקה מהם והם אנשים מנותקים שנתפסים בפלאפל.. היום לדור הצעיר ללא מקצוע אין עבודה משמעותית לא באירופה ולא באמריקה. הם מצטרפים למליוני המובטלים הצעירים, ועובדים כמשצים, מנקים סבלים מלצריות. או מוכרים בקניון. ברור שיש יוצאים מן הכלל. אבל הכלל הלא מקצועי חי כתפרן. ומומחה לנקודות כדי לרנות בזול.

61
ירק לתוך העיניים של מצביאיו הפוטנציאלים
  • 11:32
  • 01.10.13

60
אלכס
  • 11:31
  • 01.10.13

מציע שמר לפיד הנכבד יחדל מהטפות המוסר ויעמיק לעסוק בעשיה לטובת הציבור שהעלה אותו בפוליטיקה, למיטב זכרוני מר לפיד הועסק בלוס אנג'לס אצל המליארדר מילצ'ן תקופה מסויימת כנראה לא בהתנדבות, מעבר לכך מספיק עם הפרובינציאליות הזו, היום העולם הנו כפר גלובלי ואין צורך להסתגר ולהתבדל, אם למישהו יש סיכוי להצליח בחו"ל שלא ידפוק חשבון למר לפיד שכשר אוצר מכניס את יד המדינה לכיסינו בלי לדפוק חשבון בשלל גזרות ומיסים, מרחיק את הדיור מהחברה הצעירים, וממאיס על כולם את אותה פוליטקיה חדשה שבסופה עולם כמנהגו נוהג, הפוליטקאים ממשיכים להיות מושחתים, הציבור נאנק תחת העול, המים יקירם, החשמל יקר, הראנונה בשמיים, המיסים בין הגבוהים במערב, ויש עוד גזרות בדרך,והתמורה הנה קדחת , מציע כדוגמא למר לפי הנכבד להעביר משמרת בת 8 ש' במיון של אחד מבתי החולים במרכז, כדי לקבל מושג באיזה גיהנום אנו חיים כאן.
לכן כל מי שיכול וחושב שיוכל להצליח בחו"ל לאחר ששירת את המדינה בצבא, שלא יתייסר בנקיפות מצפון, ויעלה ויצליח איפה שרק יוכל

59
שאול
  • 11:29
  • 01.10.13

אפשר להפסיק לנגן על העניין הזה של השואה והאנטישמיות, אף אחד כבר לא קונה את זה. בארץ הרבה יותר מסוכן והסיכוי להשמדת עם כאן גדול יותר. אבל לענייננו - אנחנו לא עוזבים כ"כ מהר את ישראל למרות שהרעיון לחיים נוחים יותר קורץ לנו מאד. יש לנו אפשרות לעשות את זה אבל החלטנו להישאר לעוד קרב אחד. עוד קרב מול ההון-שלטון-עיתון-עולם תחתון שאתה יאיר לפיד נציגו. מה ששמעת. אתה ועוד כמה מושחתים שם בכנסת בממשלה בבנקים בוועדים הגדולים בתקשורת אתם נציגיו של ההון שלטון שמפריד ומושל בנו בעזרת הפחדה ובעזרת הבנקים. אז אנחנו נילחם בכם עוד ונזכה ליציאת מצריים שנייה עוד בדורנו. אתה תמשיך עם השקרים שלך והוועדות ומינוי המקורבים ואנחנו שעדיין לא וויתרנו על המדינה שלנו נילחם בך בכל הכח. חנטריש. יש לך עוד הזדמנות אחת לרדת מהאולימפוס ולהתחיל לעבוד למען העם שבחר אותך (כן, גם למען אלו שאין להם דירה) אולי יש לך סיכוי קלוש לחזרה בתשובה. תוריד את החליפה המעומלנת שלך, שים טישרט פשוט ותתחיל להיכנס בכל הכח במוקדי השחיתות שאתה יודע טוב מאד מיהם ומהם.

58
הגיוני 2
  • 11:27
  • 01.10.13

נראה שבכוונה בחרו ברלין , כי מדובר בגרמניה והיסטוריית העם היהודי . כול פעם שכתוב ברלין תגידו טורונטו ותיראו שהעיניין נראה טוב מאוד

57
בן-קיימא
  • 11:23
  • 01.10.13

לפיד כנראה מנסה לטייח את העובדה הפשוטה שיהודים רבים התפכחו והבינו היטב שהארץ היא לא שלהם (אלא של קבוצה קטנה של מקורבים) והם למעשה גולים פה שמתקשים למלא את צרכיהם הבסיסיים (ולא פינוק ולא נעליים).

53
אלמונית
  • 11:21
  • 01.10.13

לפיד, ראית איך הישראלים אוהבים את ישראל ומנסים לשמור את הערכים הישראלים. מה לעשות שאתה גונב להם את הכסף כל חודש..... אין אפשרות לקנות מזון, לגור בשכירות ולגדל ילדים בנחת.
אז כן כל זה מקבלים מהגויים וכאשר תיפול בע"ה בקרוב כולם יחזרו וימשיכו לתרום למדינה הקטנה שלנו שנהרסה בגללך ובגלל אנשים חזירים שדואגים רק לכיס שלהם.

50
הגיוני
  • 11:18
  • 01.10.13

יורדים מהארץ ביגלל גורמים כלכליים ?! ומה עם השחיתות , אנשים שרוטים , מועקות , גואל נפש , אלימות , מחיריי דיור , מזון , קיום . אין ישראלי אחד שגר בחו׳ל ומת לחזור לארץ .... אבל למה בדיוק ? אייך ? הוא הולך לגור ברחוב , לרעוב ללחם , להיות מושפל במקום העבודה ( אם ימצא משהו ) , שיזדקן יקבל מכות מנערים ... וכן אל תישכח מסכת גז . מוגזם מוגזם לגור בישראל . רדו לרחוב ותיראו מי נישאר בארץ ; או מקבלי קיצבאות ( חולים , נכים , מובטלים ... העיקר שנכנס כסף מאיפה שהוא ) , עובדי שירותיים ציבוריים וביטחון , עבריינים ( גם עברייני צעצוע ) ובריונים ( כולל בנקים , דנקנר ותשובה ) . זהו השאר בחו׳ל . אדון לפיד יש משהו שניקרא חוכמת ההמונים . תיבדוק . ותפסיק להכריח אנשים לאכול פלאפל מקולקל שעבורו הם גם שילמו במייטב כספם . אנשים רוצים את הכסף חזרה וללכת לקנות במקום אחר.

49
מיכל
  • 11:17
  • 01.10.13

לפני מלחמת העולם השניה, כשרק התחילו להרגיש שמשהו לא תקין היהודים
לא עזבו, הם היו מבוססים טוב, חיים ברווחה, למה לוותר על כל זה לעלות לארץ בה יש יתושים וביצות?? הם נשארו ונרצחו על ידי הנאצים!!! רק מי שהיה לו שכל בראשו, עזב הכל, השאיר את הרכוש מאחוריו כמו משפחתם של סבא וסבתא שלי, ועלו לישראל ובנו את עצמם, לא עשירים, אך לא היה חסר להם.
גם היום, למה להשאר במדינה שעלתה לנו בחיי חיילינו הנפלאים? קשה קצת אז שוב עוזבים לגרמניה הנוחה.ההסטוריה חוזרת.

  •  
    תומר
    • 12:55
    • 01.10.13

    הטענה שלך, שבגלל שהיה רע ליהודים בתקופה X במקום X אז יהיה להם רע שם היום, לוקה בבעיה ידועה הנקראת "בעית האינדוקציה", אותה הסביר הפילוסוף הסקוטי יום. זה שהיה רע ליהודים בגרמניה ב1933 לא אומר שהיום רע להם, להפך, הקהילה היהודית שם גדלה ואלפי ישראלים לומדים שם ומתכננים להשתקע שם, וזה נתון שהממשלה הפחדנית שלך מסתירה יותר מאת סודות הגרעין. מוות בלתי צפוי יכול לנחות עליך פה, שם, ובכל מקום. אבל הגרמנים היום זה הדור של אחרי 1968, שיצאו נגד כל מה שהדור הנאצי של הוריהם תמך בו, וגרמניה היא המדינה המחוייבת ביותר באירופה לשלום היהודים, קיבלה הגירה חופשית של יהודים ממזרח אירופה ב1991, משקמת בתי כנסת וקהילות בכל רחבי גרמניה, ובונה אתרי הנצחה לזוועות הנאצים בכל מקום. זכותך כאדם לחפש לחיות במקום בו יהיה לך טוב כלכלית, בטחונית ותרבותית. גרמניה בטוחה יותר ליהודים מבחינה בטחונית, וטובה בהרבה מבחינה כלכלית ותרבותית. לא להגר לגרמניה כשאתה יודע שתחיה שם טוב יותר בגלל ההיסטוריה משול ללא לחיות בישראל בגלל ההיסטוריה, שכן יכול להיות שעוד שנתיים מישהו ישמיד אותנו בישראל, כפי שעשו בעבר. עוד שיטה של פוליטיקאים רקובים ומושחתים למנוע מאיתנו לעשות מה שטוב עבורנו.

  •  
48
אם זה העתיד, אין עתיד עם יש עתיד.
  • 11:17
  • 01.10.13

הבן שלי עזב את הארץ בגלל פוליטיקאים קטנים כמוך, כי אין כאן עתיד למי שלא מחובר לשלטון, כי דירה עולה כאן פי 2 ורכב פי 2 ודלק פי 2 ומזון פי 2. המיסים גבוהים ולא מקבלים תמורה,ובתמורה ל3 שנות שרות צבאי הוא מקבל ז-ן, כי הוא לא מחובר פוליטית למפלגה הנכונה ואין לו כיפה וציצית או מדים שחורים של גביר מהמאה ה 19 ואין לו בטחון כלכלי, ואין לו עתיד
והדבר היחיד שיש ללפיד לאמר זה שהוא זרק את המדינה.
לא מר לפיד פוליטיקאי בינוני, המדינה זרקה אותו.

47
אלון
  • 11:15
  • 01.10.13

יאיר לא יתכן שעברה חצי שנה והכל עומד במקום. הכל יקר במדינה שלנו ויוקר המחיה מטורף למה ליטר חלב עולה פי 2 משהוא רקוב אצלנו. אתה נבחרת כדי להזיז ענינים אך בשורה התחתונה יש אפס אחד גדול. כנ"ל לגבי הבית היהודי שקיבלו את משרד השיכון ומגרבצים שם. נתחשבן בבחירות! איך יכול להיות שריר שרון דאג לבנית מאות אלפי דירות בשלוש שנים ואתם לא מסוגלים לבנות מאה אלף יחידות דיור בשנה.

45
ישראלי בניו יורק
  • 11:11
  • 01.10.13

יאיר
במקום להוציא שטויות ודברי הבל מהפה שלך,
תתחיל לבנות דירות ולפרק את הקרטלים המושחתים.
בעצם שכחתי שהפכת לאדם עשיר בזכות השיטה המושחתת,
עכשיו הכל מובן.

41
א.אהרון
  • 11:08
  • 01.10.13

מי שכן זורק לפח הם בין השאר:
ממשלה כושלת עם העומד בראשה שאינה מסוגלת להאבק בהורסי המדינה
וועדי עובדים כוחניים שהורסים כל חלקה טובה
ציבור עצום של חרדים עלוקות , התבהמות של חלק מאזרחי המדינה
עובדי ציבור שמענים את התושבים באטימות לב ובטיפשות מולדת
הסתדרות מושחתת ועוד הרשימה ארוכה.

39
מוטי
  • 11:06
  • 01.10.13

אני חושב שמה שבאמת מכעיס זה שהממשלה איבדה את הציונות והראש,
פעם אנשי הצבא היו שם בשביל המדינה, היום אני שומע אותם מדברים רק על פנסיות שמנות והטבות, למרות שהכנסות המדינה גדלו משמעותית ב-50 שנה
מוסיפים עלינו כל מיני מיסים, המדינה מכורה למיסים כמו לסמים.
הכי מעצבן אבל זה שזו לא מדינת היהודים, זו מדינת הזרים והפראיירים, אנחנו בונים אותה בדם ילדינו וראשינו ובאים מהגרים מאפריקה וקוטפים את הפירות בזכות בג"צ שמוסר להם את פרי עמלינו, אז ברגע שאני רואה שאני כבר לא עובד קשה וחי בדוחק בשביל יהודים במדינת היהודים.. גם לי קשה להיות עני למרות שאני אדם משכיל שיכול להצליח בחו"ל.

38
לא אדם מאמין
  • 11:06
  • 01.10.13

אין שום רע לסוע לחול כדי לעשות את אותו הדבר בימינו.
לפני כל האידיאלים "הנשגבים" שנקראים מדינה, דגל, ערבות הדדית, וכו', בן אדם צריך לשים אוכל על השולחן, לבלות קצת עם המשפחה שלו, לנוח 10 דקות ביום ולחשוב קצת על דברים אחרים מאשר "שילמתי כבר חשמל? וגז? וארנונה? וכמה ירד החודש בויזה? ואולי נדחה החלפת דוד שמש לחודש הבא? ורק שלא יהיה חור בשן כי אין כסף לטיפול שורש עכשיו. ואולי נבקש העלאה כי האוטו כבר בן 10, ואולי ננסה בכל זאת לשים משהו בצד כי עוד 3 שנים לילד יש בר מצווה."
הבנת מר לפיד? על זה חושבים 90% מהאנשים במדינה יום יום.

36
לפיד אתה טועה ובגדול , שדירה בישראל עולה 135 משכורות ממוצעות וזה אפילו לא החציון שזה אומר מעל 145 משכורות , כאשר דירה בגרמניה או בארה"ב עולים עד 70 משכורות וזה כאשר רמת השכר היא לפחות פי 2 שזה אומר למעשה ביכולת הקנייה כמו 35 משכורות לעומת 135 או 145 משכורות , כאשר קוטג בישראל עולה 6 שקלים ובגרמניה או בארה"ב זה אותו מוצר עולה פחות מחצי !!! כאשר בארה"ב אתה לוקח רכב חדש ב 250$ לחודש בלבד ועלות הביטוח היא חצי ועלות הדלק היא פחות מחצי , אז באמת צריך להיות דביל עם דיפלומה , ובמקרה שלך אין אפילו דיפלומה בכדי להישאר לחיות פה !!! אנשים לא צריכים להיות עבדים ל 4 קירות , בסוף כולם הולכים בדיוק לאותו המקום והחיים זה דבר מאוד קצר . כאשר יש את המחוברים שיוצאים לפנסיה בגיל 45 עם פנסיה שהיא פי 3 עד פי 5 מהמגזר הפרטי , וזאת כאשר הם לא מפרישים לפנסיה כלום , כן רובם עדיין על פנסיה תקציבית שמחושבת לא לפי הממוצע אלא לפי המשכורות האחרונה , כאשר יש את הנמלים שהם מנופאי מרוויח יותר מראש ממשלה , וזה עם פנסיה תקציבית , כך לגבי רב עובדי העיריות והמשרדים הממשלתיים , כאשר צעריי שמתחיל את חייו לא יודע מתי יצא לפנסיה כי הגיל כל הזמן משתנה , כאשר אין לרב הצעירים כל ביטחון תעסוקתי , כאשר גם מה שיקבלו בפנסיה כולם מבינים שזה ממש לא יספיק במידה ועושים חישוב לעומק , אז באמת אין עתיד !!! כאשר 51% מהעולים לכיתה א השנה לא ילמדו לימודי ליבה , ערבים וחרדים והמספר גדל דרמטית באחוזים , אז כולם מבינים שעוד דור עד דור וחצי המקום הזה מחוסל . בקיצור איש יקר , חשבון פשוט אומר שאם אתה רוצה לחיות ולא להיות ניזקק אתה חייב לעלות על מטוס !!!לא סתם כמות האזרחים שמוציאים דרכונים זרים עולה מאוד , לא כולם דבילים , כולם מבינים שהמסיבה הולכת להגמר , חבל אבל צריך לראות את המציאות כמו שהיא !!! בקיצור , שאיש מימון אני אומר לך שלא משנה מה יגדו לך נערי האוצר המהוללים , המקום הזה לצערי הרב גמור !!!
יואב
  • 11:05
  • 01.10.13

לפיד אתה טועה ובגדול , שדירה בישראל עולה 135 משכורות ממוצעות וזה אפילו לא החציון שזה אומר מעל 145 משכורות , כאשר דירה בגרמניה או בארה"ב עולים עד 70 משכורות וזה כאשר רמת השכר היא לפחות פי 2 שזה אומר למעשה ביכולת הקנייה כמו 35 משכורות לעומת 135 או 145 משכורות , כאשר קוטג בישראל עולה 6 שקלים ובגרמניה או בארה"ב זה אותו מוצר עולה פחות מחצי !!! כאשר בארה"ב אתה לוקח רכב חדש ב 250$ לחודש בלבד ועלות הביטוח היא חצי ועלות הדלק היא פחות מחצי , אז באמת צריך להיות דביל עם דיפלומה , ובמקרה שלך אין אפילו דיפלומה בכדי להישאר לחיות פה !!! אנשים לא צריכים להיות עבדים ל 4 קירות , בסוף כולם הולכים בדיוק לאותו המקום והחיים זה דבר מאוד קצר . כאשר יש את המחוברים שיוצאים לפנסיה בגיל 45 עם פנסיה שהיא פי 3 עד פי 5 מהמגזר הפרטי , וזאת כאשר הם לא מפרישים לפנסיה כלום , כן רובם עדיין על פנסיה תקציבית שמחושבת לא לפי הממוצע אלא לפי המשכורות האחרונה , כאשר יש את הנמלים שהם מנופאי מרוויח יותר מראש ממשלה , וזה עם פנסיה תקציבית , כך לגבי רב עובדי העיריות והמשרדים הממשלתיים , כאשר צעריי שמתחיל את חייו לא יודע מתי יצא לפנסיה כי הגיל כל הזמן משתנה , כאשר אין לרב הצעירים כל ביטחון תעסוקתי , כאשר גם מה שיקבלו בפנסיה כולם מבינים שזה ממש לא יספיק במידה ועושים חישוב לעומק , אז באמת אין עתיד !!! כאשר 51% מהעולים לכיתה א השנה לא ילמדו לימודי ליבה , ערבים וחרדים והמספר גדל דרמטית באחוזים , אז כולם מבינים שעוד דור עד דור וחצי המקום הזה מחוסל . בקיצור איש יקר , חשבון פשוט אומר שאם אתה רוצה לחיות ולא להיות ניזקק אתה חייב לעלות על מטוס !!!לא סתם כמות האזרחים שמוציאים דרכונים זרים עולה מאוד , לא כולם דבילים , כולם מבינים שהמסיבה הולכת להגמר , חבל אבל צריך לראות את המציאות כמו שהיא !!! בקיצור , שאיש מימון אני אומר לך שלא משנה מה יגדו לך נערי האוצר המהוללים , המקום הזה לצערי הרב גמור !!!

34
בת-שבע
  • 11:04
  • 01.10.13

ועוד לאן? חכו שימאס לברלין עוד פעם מהזרים ונראה אתכם אז... אירופה כבר מתחילה להתחמם..

33
אורי ביתן
  • 11:03
  • 01.10.13

כשרבין קרא לישראלים שהיגרו מישראל "נפולת של נמושות", כלכלת המדינה באמת הייתה בקנטים אחרי מלחמת יום כיפור והוצאות הביטחון העצומות. ארבעים שנה אחרי זה נשמע פאתטי. לא רוצה לחיות בארץ - לא צריך ,זכותך לחיות במקום אחר. בסופו של דבר זו החלטה אישית ופרטית, גם אם יש ממניעים כלכליים.
התפקיד של שר האוצר הוא לדאוג לכלכלת המדינה כדי שהחיים בה יהיו טובים, לא לקטר על אלה שהעדיפו לחיות במקום אחר.

31
משה
  • 11:02
  • 01.10.13

בחרנו ולחמנו למענך עשינו הכל כדיי שתגיע חזק לכנסת
האמנו בך , ראינו שמענו בשקיקיה כל תשדיר בחירות כל כינוס בחירות
ואז ואז אח שלו אז הבנו שאנחנו מטומטמים ששוב האמינו שוב חלמו
וטעינו אחי טעינו גם טעינו וגם הטענו אחרים חברים משפחה ועוד
ואז אמרתי לאישתי סליחה סליחה שלא שמעתי בקולך
נשמה תיקני כרטיסים תארגני הכל אני יארגן גנים ובתיי ספר ואת מיקום הבית
ועכשיו בימים אלו בעוד פחות מחודש בגיל 45 עם 3 ילדים
מכרנו את הבית נשאר לנו כסף אחריי ששילמנו את המשכנתא
ואנחנו עוזבים , מצאנו בית יפה עם גינה גדולה ובריכה מה שלא חלמנו בכלל
עם חברים יהודים ליד בית ספר חצי יהודי חצי מקומי
בית כנסת לחגים סופר מרקט עם כל המוצרים מבית
אבל בכסף קטן
קנינו בית בעזרת ההורים לפניי 18 שנה ומכרנו אותו במחיר מדהים
ונשאר לי כסף לרכב ובית
המשכורות שלנו יספיקו ללימודים טובים חיים טובים
ואתה תמשיך לשקר ולשחוט את תושביי ישראל
אתה גם עם 22 מיליון שח וגם עם משכורת של 40,000 שח ומעלה
ופינוקים
יאלללה ביי נלחמנו בנינו היינו ביי ביי

30
יורד פוטנציאלי
  • 11:01
  • 01.10.13

אני קיימתי את כל המחוייבויות שלי למדינה הזאת, והיא לא מקיימת כלום.
כדי לקבל חינוך, בריאות וביטחון אני צריך לשלם מכיסי המון המון כסף. שלא לדבר על דיור תחבורה ושאר תשתיות.
אז אדון לפיד הוא זה שדוחף את המאוכזבים החוצה.
לתסומת ליבו, עוזב דווקה "מלח הארץ" הפרזיטים ישארו תמיד.

28
קארל
  • 10:58
  • 01.10.13

ולמה הממשלה אחראית ? רק לפזר תקציבים ?
ולמה הטייקונים אחראים ? רק לחיות על חשבונינו ?
קחו אחריות ! אם קצת מאמץ היינו נשארים. אבל כשאנחנו רואים שאתם רק משחקים עם עצמיכם, המוטיבציה (והיתה מוטיבציה) מפנה את מקומה למקסימיזציה של הנוחות ומינימזציה של המאמץ

27
26
אחד
  • 10:53
  • 01.10.13

המדינה גורמת לי לא לרצות להביא דור המשך, אז אני רוצה לחיות את החיים שלי. שפה הם גם ככה לא משהוא, אז אל תדבר איתי אל פטריוטיות....כל אחד יחליט לעצמו ואנחנו לא חייבים כלום למדינה שלא דואגת לנו!! אבל כלום!!!

24
דניאל
  • 10:53
  • 01.10.13

עם ישראל הוא עם הנוודים., עם זכרון קצר, ואהבת סיר הבשר. גם בני שראל שהיו במדבר, בקשו לחזור למצרים כי זכרו את סיר הבשר ושכחו את העבדות.
לשבת בברלין זה למחול מחילה שלמה לנאצים שרצחו את ששת מליוני היהודים. מספיק דם נשפך כאן על מנת שתהיה לנו מדינה, וכדאי שיזכרו הצעירים שהמדינה לא נולדה מהים...

21
אבי
  • 10:51
  • 01.10.13

אקבל את הג'וב שלך, המשכורת שלך ואת התנאים הנלווים.
עם משכורת של שר מאד קל לחיות בארץ !

20
יוג'ין
  • 10:51
  • 01.10.13

את תמר והורה הפוך לששינסקי, לאחר שאין שגיאה שממשלות ישראל פסחו עליה,- החל מגז מצרים המשוחד במטרה להוריד את מחיר הגז שלנו ולמנוע, כוונת מובארק, לפתח את תמר וכלה בהעדר חיבור הגז של תמר אל חוף דור, הפסד של 20 מיליארד שח, והכל בגיבוי כנופיית התקשורת המתפקעת מקנאת רווחיי שלי,- אני רק ממתין לשעת הכושר של גילוי הנפט בלויתן, להוציא את משפחתי הענפה, כולם אקדמאים, רובם מהנדסי הייטק ומשרתי צה"ל,- אל הגולה הדווייה, שהרי ממשלת רמייה ושוגה כממשלת היהודים, לא ראוי להפקיד בידיה את משפחתי היקרה,- לאחר שקוממתי אותה מהריסות השואה, כאוד מוצל מאש !!!

19
אבי
  • 10:49
  • 01.10.13

אכן,בברלין נוח יותר, ולפחות שם אתה לא מרגיש שיצאת פראייר ע"י חלאות היינו בכירי האוצר אוכלי החנם יושבי תקן המנכ"ל/חוזה הבכירים שלא בצדק שכל חתול מהרחוב היה עושה עבודה טובה מהם ושדואגים רק לטייקונים שעושקים אותנו,כדי שאלה יסדרו להם בהמשך ג'וב עם שכר עתק ומצנח זהב.
כמו"כ הפוליטיקאים שם פחות נוכלים ממך,שהתכחשת לכל התחייבויותיך במערכת הבחירות, ופרט לרמיסת החרדים באופן קיצוני לא עשית דבר למען מעמד הביניים שכה התחייבת לדאוג לו,להיפך רק דרדרת אותו לשאול תחתית.

אז כן,עדיף לי לזרוק את כולכם לכל הרוחות ולהרויח ביושר שכר הוגן בברלין מאשר להיעשק על ידך ועל ידי פקידיך הארורים ועוד הנכם מצפים שנאמר לכם על כך תודה.

18
שלמה
  • 10:48
  • 01.10.13

על אזרחי המדינה רובץ עול של אנשי צבא, עובדי אבטחה, עובדי שירותי דת , עובדי רשויות מקומיות בהמוניהם ועובדי מדינה עצלים ולא יעילים. אין סיכוי שזה ישתנה בקרוב ולכן ראוי לחפש מקום שפוי יותר.

16
אלקוש
  • 10:44
  • 01.10.13

הרי גם להגר היום אתה צריך להיות אמיד מאוד.
כדי שמדינות כמו גרמניה קנדה או ארה"ב ירצו לקלוט אותך
אתה צריך גם להיות בעל תואר נחשב, בדר"כ מהנדס,
מה שאומר שתצטרך להוציא עשרות אלפי שקלים בארץ ורק אז לנסות את מזלך.

אם זה היה כל כך קל מזמן לא הייתי פה.
מעבר ליוקר המחיה האוכלוסיה פה מזעזעת, על כל בנאדם נורמטיבי והגון יש עשרה פושעים, עבריינים, ערסים ועוד.

14
ישראלי
  • 10:42
  • 01.10.13

כל יום אני נתקל באנשים חדשים ואחד הדברים אשר עולים באופן די עקבי, מעל ל-2/3 מהפעמים, לאחרונה הוא הרצון בויזה אירופאית, לפני זה זה היה ארה"ב. כמעט אין אנשים במדינה שנמצאים בה ב"כיף", אנשים שגאים להיות חלק מהמדינה הזו. הסיבות שאנשים נותנים הם פשוטות כ"כ ישירות כ"כ שזה אומר דבר אחד, המגמה תימשך ואף תתעצם. אנשים מציינים קושי כלכלי עז, העבודה לוקחת לאדם ממוצע את רוב שעות הערנות שלו וכל זאת על מנת לשרוד את החודש בלחץ אדיר של מינוסים. אנשים גם רואים שאין עתיד טוב לילדיהם, מערכת החינוך בהידרדרות משנה לשנה באופן עקבי. מרגיז לא פחות את האנשים הוא חוסר הצדק, וניתן לראות שרמת השחיתות במדינה עולה מיום ליום וגוזלת את כספי הציבור ובכך מעמיסה עליו חיים קשים ובלתי נסבלים ועתיד נורא יותר לדבר שהכי חשוב לנו, הילדים. מפעם לפעם עולה ניצוץ בעיניים החבויות, דפני ליף, בחירתך לפוליטיקה עם יכולת פעולה אמיתית ע"י הענקת מנדטים רבים. אך התקשורת שלנו שיכת לבעלי ההון, המשטרה שלנו שיכת לבעלי ההון, אתה שייך לבעלי ההון, או שבעצם אתם, שיושבים שם למעלה בממשלה/בכנסת וכל בחירות מתעתעים בנו מחדש. כניראה שתצבור בדרך זו עוד כוח ועוד קשרים ועוד כסף, אך בסופו של יום, כמו כל אחד ואחת מאיתנו גם אתה תעזוב את העולם הזה בלי כלום ותצטרך לתת דין וחשבון לדורותיך הקודמים, לאנשים שרואים לתוך ליבך. אתה כרגע חלק ממערכת שהורסת את העם שגם אם לא יצרת אותה, העם סמך עליך שתעזור לו לצאת ממנה למקום טוב. בסוף היום על ערש דווי מה אתה רוצה לזכור שעשיתה?

13
אזרח
  • 10:39
  • 01.10.13

וממשלות הליכוד...נוצר כאן גהנום חברתי וכלכלי. שאתה שותף עיקרי לכך.

12
דמורנדי
  • 10:35
  • 01.10.13

עם המדיניות במערכת הוא להראות רק מה שיכול לקדם ואת אנטרס המפלגה, ואת שר האוצר טעות בידך. תשמשו בזכות הנקראת דמוקרטיה. ושקיפות מלאה. חשוב מאוד שהציבור יראה איך חושבים כמותם.

10
צ.
  • 10:32
  • 01.10.13

אל תפטור את עצמך מאחריות למצב הנוכחי ,הממשלה יכולה לעשות הרבה כדי לשנות את המצב. כל אדם בישראל גדל על השואה ובכל זאת עוזבים , בעצם נבעטים או מגורשים וכידוע הם אינם פועלים זרים אלא אזרחים שנתנו את המיטב למדינה. המציאות חזקה מהכל ומכתיבה לנו אורח חיים. גם ביהדות מותר להגר כדי למצא פרנסה. והלוואי שהיתה לי אזרחות נוספת שמהווה לי אלטרנטיבה

  •  
    צביה ר.
    • 08:16
    • 02.10.13

    בנוסף לכך, דברים החלולים של "הפוליטיקאי החדש" מדברים נגד עצמם בלשון עבשה, זקנה ומנוולת ויותר מכל - שקרית.

    זו הפוליטיקה החדשה של זה שעוד מעט קט לא אהיה מסוגלת עוד לומר את שמו, הוא וולדרמורט של הפוליטיקה הישראלית, שהִפנט ציבור שלם ש"צעירות", "מגניבות" ורגשנות חלולה הם כל מה שיש בארגז הכלים שלו, בבחינת דברים של פוליטיקאים "חדשים" מסוג זה, שכל מה שיש להם לומר, נוכח דברי יאוש ושוועה העולים עד מרומי הזגוגית הכפולה של חלון חייהם "המסודרים, המתוכננים להצלחה מלכתחילת חייהם, זה: "אבא שלי היה בשואה", שפירושו: "אני יורק עליכם!".

    ואני אומרת לך, יבחוש בן שלולית, זבורית דזבורית של הישראליות "החדשה": אתה, באבשך ובאמשך ובכל התרבות הקלוקלת והמקלקלת את חיינו שבשמה אתה מדבר, עוד תטבע ברוק של עצמך!

09
אוטוטו
  • 10:32
  • 01.10.13

אתם בממשלה עשיתם הכל בכדי לנפח את מחירי הדירות בכדי לשעבד דור שלם למס האכזרי שאתם גובים על כל דירה שנמכרת. אין עתיד לצעירים במדינה הם יחיו חיים של השתעבדות לשכירות וכשיגיעו לזקנה גם פנסיה לא תהיה להם והילדים גם לא יוכלו לעזור.

08
אזרח
  • 10:31
  • 01.10.13

ווזה מכעיס כל פעם מחדש. למה אי אפשר לקנות דירה (ברוב מדינות אירופה גרים בשכירות). למה חדר בת"א עולה 4000 ש"ח (תגור יבנה או חדרה יא מפונק). למה הלימודים לא חינם (נראה אותך משלם 50000$ לשנה באוניברסיטה שווה בארה"ב). ממרומי גילי הלא כל כך מופלג (50 +) אני יכול לומר שרוב חברי שנסעו לארה"ב לפני כ 20 שנה לא עשו עסקה כל כך טובה. לרוב הילדים באים ללמוד בארץ (למי יש רצון לממן לימודים בחו"ל עם משכנתא). גם הכתבה בערוץ 10 הייתה מגמתית.

07
דמורנדי
  • 10:30
  • 01.10.13

כנראה שר האוצר לא איפנים כי הישראלים לא יוכלים הכל יחד מתח ביטחוני מתח כלכלי מתח תעסוקתי, מתח בריאותי.
זה רק עניין של זמן הערבים יקנו את המדינה תמורה ניזד עדשים.
ההישראלי כבר לא יכול יותר, תבדקו את עמצמכם.

04
רוני
  • 10:25
  • 01.10.13

תפיסת המדינה כערך עליון, שצריך לבצע "הקרבות" עבורה, "לסבול" עבורה וכו' היא תמצית הפאשיזם.
המדינה היא כלי להגשמת ערכים של אנשים מבלי שידרסו זה את זה, ומי שמבין את זה ימשיך לעשות את דרכו מחוץ לארץ לאיפה שיותר טוב, עד שתשנה את המדיניות הכלכלית המטופשת שלך.

01
דודו מהעיר בת-ים
  • 10:15
  • 01.10.13

תאמר בבקשה לפיד, עם יד על הלב, איזה עתיד אתה מעניק לילדים שגדלים עכשו ומבקשים לעזוב את הבית לאחר שסיימו את שירותם הצבאי? כלום, שום דבר, לבד ממילים נבובות אין לך שום אג'נדה לסייע בידם. סתום את הפה