"וול סטריט ג'ורנל" מאשים את "ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן" באחריות חלקית לשערוריית ויוקס - כללי - TheMarker
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

"וול סטריט ג'ורנל" מאשים את "ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן" באחריות חלקית לשערוריית ויוקס

לטענת העיתון, התעלם כתב העת הרפואי היוקרתי מאזהרות שהועלו כשלוש שנים לפני ההוראה החד משמעית להורדת ויוקס מהמדפים

עיתון "וול סטריט ג'ורנל" מאשים את המגזין הרפואי החשוב בעולם, "ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן", באחריות חלקית לשערוריית ויוקס, התרופה האנטי דלקתית של מרק אשר הורדה מהמדפים לאחר שהתגלה כי היא מעלה את הסיכוי להתקפי לב.

לטענת העיתון, התעלם ה"ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן" מאזהרות שהועלו כשלוש שנים לפני שיצאה ההוראה החד משמעית להורדת ויוקס מהמדפים, בעקבות טענת אחד מעורכיו כי "אנחנו איננו יכולים לפקח על כל שביב מידע שאנו מפרסמים".

באוגוסט 2001 התראיין לתחנת רדיו בסיאטל אחד העורכים הראשיים של ה"ג'ורנל", ד"ר ג'פרי דרייזן. לשידור עלתה רוקחת בשם ד"ר הראצ'ובק אשר ביקשה מד"ר דרייזן לעדכן מאמר אשר התפרסם ב"ג'ורנל" ואשר קבע באופן נחרץ כי תרופת הוויוקס מומלצת לשימוש.

הרוקחת ציינה כי מנתוני ה-FDA עולה שמטופלים בתרופה לקו ביותר אירועים לבביים מאשר מטופלים בתרופה מתחרה, וכי "מטריד אותי שעל אף שישנם נתונים נוספים מן המחקר בנוגע לתרופה, לא מצא ה'ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן' צורך לעדכן או לתקן את המאמר שפירסם".

בתגובה טען ד"ר דרייזן כי זהו אינו תפקיד העיתון לבחון כל מידע אשר הוא מפרסם.

שלוש שנים מאוחר יותר הורידה מרק את ויוקס מהמדפים על רקע עדויות שהתרופה מגדילה הסיכוי לחסימה של עורקים כליליים ולשבץ מוחי. בזמן ההורדה השתמשו בתרופה 20 מיליון אמריקאים ויותר מ-11,500 תביעות הוגשו כנגד מרק בנוגע לאחריותה למוות או נזק אחר שנגרם עקב שימוש בתרופה.

חרף הביקורת הציבורית החריפה כנגד מרק, כמעט לא נשמעה ביקורת כנגד ה"ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן", על אף שהמאמר אשר התפרסם בנובמבר 2000 והמליץ על השימוש בתרופה, היה אחד הגורמים המובילים להצלחת התרופה.

ה"ג'ורנל" הוא המגזין הרפואי החשוב ביותר בעולם. למגזין 200 אלף מנויים והוא נחשב עדכני ויוקרתי ביותר. המגזין, המתפרסם מדי שבוע, דחה בשנה האחרונה 93% מתוך 3,568 המאמרים אשר נשלחו לפרסום.

ביוני 2001 שלחה ד"ר הראצ'ובק ורופא נוסף מסיאטל מכתב ל"ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן", שבו צוינו פעם נוספת הנתונים של ה-FDA בנוגע לתרופה ושבו נרשם כי הנתונים אשר פורסמו במגזין אינם מדויקים וכי הם גורמים לתרופה להיראות בטוחה מאשר היא באמת. ה"ג'ורנל" סירב לפרסם את המכתב בתואנה של חוסר מקום.

ד"ר קורפמן, העורך הבכיר של ה"ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן" הודה בעדותו במשפט ויוקס בנובמבר 2005 כי מערכות הביקורת של המגזין בנוגע למאמרים המפורסמים כשלו במידה זו או אחרת כאשר לא בחנו לעומק את נתוני שכיחות האירועים הלבביים בקרב המטופלים בוויוקס.

כמו כן, מהודעות דואר אלקטרוני פנימי של "ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן" חששות מכך שעדותו של קורפמן עלולה לפגוע במוניטין העיתון.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר TheMarker

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם

*#