שלום לחברים במאהל, שלום למאות אלפי האנשים שיצאו במוצאי שבת לרחובות, שלום למאות אלפי התומכים בפייסבוק. האם כבר הכנתם את רשימת הדרישות שלכם?
גורמים רבים במשק, נציגי המחוברים, אלה שחוששים משינוי בסדר החברתי והכלכלי, מפצירים בכם עכשיו לגבש רשימת דרישות מדויקת. יו"ר ההסתדרות עופר עיני, למשל, הסביר לכם איך עובדים - מכינים רשימה, באים מסודרים. ככה הוא עובד. וזה עובד לו.
אל תסכימו. אל תקשיבו, לא לעיני ולא לשאר המפוחדים שחוששים שתשנו להם את כללי המשחק. השאירו את הרשימות האלה לוועדי העובדים של המונופולים, לקבוצות הלחץ במגזר הציבורי וללוביסטים ולמאכערים של הטייקונים שהשתלטו בשנים האחרונות על מרבית הנכסים הפיננסיים של הציבור ובנו פירמידות של קרטלים, מונופולים ופיננסים. הם יודעים לגבש רשימות של דרישות פשוטות וממוקדות, שגם מביאות להם תוצאות.
מה שאתם רוצים גדול יותר מדבר שאפשר להכניס לרשימת מכולת: אתם רוצים עתיד אחר לכם ובעיקר לילדיכם. אתם לא רוצים תוספת יוקר של 3%, הנחה באוטובוס והורדה של מחיר הקוטג'. אתם רוצים לדעת שהמדינה הזאת משנה כיוון ונהפכת בהדרגה למקום פחות אלים, חזירי ומכוער, שבו רק קבוצות אינטרסים מקבלות הגנה ונהנות מהשיטה. אתם רוצים לדעת שבמדינה הזאת יהיו יותר הזדמנויות עבורכם ועבור ילדיכם, אתם רוצים לדעת שהמדינה הזאת תעבור מהפכה ניהולית, תרבותית וערכית. אתם רוצים שהאנשים שמובילים את המדינה הזאת יחשבו על הנושאים שחשובים לכם לטווח הארוך.
הרעיון של רשימת הדרישות הוא קשקוש מוחלט. לא רק מפני שאי אפשר לגבש רשימה כזאת באמת, וגם לא רק משום שאיש לא ימלא אותן, אלא בעיקר משום שכל דבר שלכאורה "תקבלו" - יתפוגג, יתאפס וייעלם. גם מה שייראה מבטיח יילקח מכם בגל הקיצוצים הבאים שיבוא כשיגיע מחזור ההאטה במשק. והוא תמיד מגיע.
אתם לא יכולים להכין "רשימת דרישות" משום שבלי שינוי מבני, עמוק וארוך טווח במשק - כל שקל שייצא מתקציב המדינה יוגש לכם למחרת או לאחר כמה שנים במקום אחר. אתם בסיס המיסוי של המדינה, אתם כוח העבודה שלה ואתם גם החולייה החלשה. לכן, כל רשימת דרישות שמבוססת על שליפות, סיסמאות וגחמות, אם תיושם, תגולגל לבסוף לפתח שלכם או של ילדיכם.
לא יצאתם לרחוב כדי לגבש רשימת דרישות, להוריד את המע"מ או לקבל ניכוי מס על העסקת מטפלת. יצאתם לרחוב כי הבנתם שאתם מודרים מהדיון הכלכלי בישראל ושיש סיכוי גדול שאם התוואי הנוכחי של המשק ימשיך להתקיים - אתם תידפקו.
יצאתם לרחוב כי הבנתם שרק אתם תוכלו להביא שינוי. יצאתם לרחוב כי הבנתם שסיסמאות מסוג "אני לא מתעניין בפוליטיקה וכלכלה כי ממילא כולם מושחתים, ולכן אני רואה כוכב נולד וערוץ הספורט" הן בדיוק ההתנהגות שגורמת לכך שכל מקבלי ההחלטות לא סופרים אתכם. מדוע שיספרו אתכם אם אתם לא סופרים את עצמכם?
משיצאתם לרחוב - אתם חייבים להישאר בו, אם לא במובן המעשי של המלה אז במובן התפישתי. אתם צריכים לשמור על האש הזאת בוערת כל הזמן ולדאוג שתתחזק. רבע מיליון איש שיצאו לרחוב במוצאי שבת הם מספר יפה, אבל הם עדיין לא משקפים את מספרם של הבלתי מחוברים בישראל - אנשים שנדפקו ויידפקו מפני שהם לא חלק מקבוצה שיש מי שדואג לה. אל תעצרו עד שתגיעו למיליון איש. מיליון איש בלתי מחוברים - אנשים שאין להם שום ייצוג אמיתי כיום בישראל.
מיהם הבלתי מחוברים? הם כל אלה שאינם מחוברים - אלה שמחוברים לעטין ממשלתי או פרטי בתנאי שכר, פנסיה והטבות העולים משמעותית על המקובל במשק, שאין מעליהם את חרב הפיטורים והם חלק מקבוצה חזקה שזוכה ליחס מיוחד ממקבלי ההחלטות. הם לא בהכרח עשירים - חלק גדול מהם שייכים לאותו מעמד ביניים שכולם מדברים עליו עכשיו. אבל הם, בניגוד לכם, לא מאוימים באמת על ידי כוחות השוק החופשי.
גם אם אתם מחוברים היטב, מרופדים ומשומנים מכל הכיוונים - אל תטעו לחשוב שהמחאה הזאת לא רלוונטית לכם. כשמספרם של האנשים שנשארים מחוץ למסיבה גדל כל שנה - בסוף הם יפוצצו את המסיבה. המסיבה שלכם.
מאות אלפי אנשי הבינו או הרגישו שהשיטה הנוכחית דופקת אותם ולכן יצאו לרחובות. אבל אנחנו רואים רק את קצה הקרחון: התוואי שבו נע המשק מבטיח שעוד חמש, 10 ו-20 שנה יגדל מספרם של האנשים האלה משמעותית. רבים מאלה שחשים כיום שהם המוטבים של השיטה הנוכחית יגלו, ככל שיתבגרו, את הצדדים המכוערים שלה.
אתם חייבים להישאר ברחוב, תפישתית, כי רק מיליון איש בלתי מחוברים, מיודעים, ערניים ומודעים יכולים להביא שינוי בישראל. אל תצפו ל"מנהיג", ל"ממשלה", ל"שינוי שיטת הממשל" או לכל מפץ פוליטי אחר שיביא לכם את הבשורה. כי כל עוד לא ישתנה מערך התמריצים, הערכים והשיח הציבורי - ימשיך כל פוליטיקאי וכל מקבל החלטות שמתיישב בירושלים לנהוג פחות או יותר כמו קודמיו. בסופו של דבר אתם קובעים את מערך התמריצים הזה. השינוי הוא אתם. לא ביבי ולא שטייניץ. לא ציפי ולא שאול. גם לא יאיר, אריה, שלי, או אביגדור.
אתם חייבים להישאר ברחוב כי המערכת הפוליטית, הכלכלית והציבורית לא רואה אתכם ממטר. זה לא עניין אישי, באמת שלא - אתם פשוט לא קיימים כי לפניכם יש שורה ארוכה וחזקה של קבוצות אינטרסים מתוחכמות, מלוכדות ומיומנות שעסוקות בקידום העניינים שלהם. והם, בניגוד לכם, עוקבים באדיקות אחר כל פעולה של הממשלה ושל הגורמים העסקיים החזקים כדי לוודא שהם לא ניזוקים ממנה.
אתם חייבים להישאר ברחוב משום שהאנשים ששולטים בשיח הציבורי בישראל - וביניהם גם רוב כלי התקשורת - לא רוצים שום שינוי אמיתי בשיח הציבורי. הם הרי נשלטים על ידי האנשים שנהפכו לחזקים ולמצליחים בדיוק באותה שיטה שהביאה אותנו עד הלום. אתם צריכים לייצר שיח ציבורי חלופי, שלא עובר דרך העיתונים והערוצים שלהם.
אתם צריכים להישאר ברחוב כי המדינה הזאת שייכת לכם, מאות המיליארדים שבהם שולט קומץ טייקונים שייכים לכם, והמונופולים והקרטלים שלהם קיימים רק בעזרתכם. אלה המסים שלכם, הפנסיות שלכם והעבודה שלכם שמממנים את החבורה הזאת. פעם הם הבינו את זה, לכן היה להם סולם ערכים מסוים, נורמות, קווים אדומים ואיפוק. בשנים האחרונות הם ראו שאתם אדישים לחלוטין - אז הם החלו לחצות את כל הקווים ולהתייחס אליכם כאל וסלים באחוזה פיאודלית.
על המחאה הזאת מנסים וינסו לרכוב בימים, בשבועות ובחודשים הקרובים כל הכוחות והגורמים שרוצים לשמר את השיטה. חלק מהם ינסו לרכוב עליה כדי להרוג אותה, חלק ירכבו עליה כדי להסיט אותה לכיוונם, וחלק ינסו להחדיר לתוכה את האידיאולוגיות שלהם.
אתם חייבים לנכש מתוככם את כל האידיאולוגים והפוליטיקאים. גם את אלה שצועקים בשבח הקפיטליזם וגם את אלה שצועקים סוציאליזם. תגידו להם תודה רבה, אבל מהסחורה הזאת כבר טעמתם, כבר קיבלתם, והבנתם שזה לא מוביל אתכם לשום מקום. אתם רוצים דיון מקצועי ואמיתי בשאלה כיצד מעלים כאן את רמת החיים ואת איכות החיים. אתם רוצים לדעת איך תקבלו מערכות ציבוריות איכותיות יותר, מחירים נמוכים יותר ולכידות חברתית גדולה יותר.
שלא יבלבלו לכם את המוח עם סיסמאות כמו קפיטליזם ונפלאותיו, או סוציאל-דמוקרטיה. לרוב האנשים שמדברים על קפיטליזם אין מושג ירוק מה הוא באמת. רוב אלה שצועקים עכשיו "סוציאל-דמוקרטיה" לא מבינים, ולא רוצים להבין באמת, כיצד מנוהלים הכלכלות והמשקים של מדינות שהן לכאורה סוציאל-דמוקרטיות.
שלא יבלבלו לכם את המוח עם העלאות והורדות של מסים ותקציבים. מסים ותקציבים הם לא מטרה אלא אמצעי. השאלה היא מה עושים עם הכסף. העלאת תקציבים לא בהכרח משפרת והורדת תקציבים לא בהכרח פוגעת. מה שקובע הוא לאן הולכים המשאבים וכיצד הם מנוהלים. השאלות מורכבות וגם התשובות מורכבות - אבל הן מספיק חשובות כדי שרוב השיח הציבורי של כל מדינת ישראל ירוכז בהן.
מפחידים אתכם עכשיו עם המשבר בוול סטריט ובאירופה, ואומרים לכם כמה חשוב לשמור על משמעת תקציבית. כל זה טוב ויפה ותמיד נכון, אבל זה כבר לא עובד עליכם יותר. כי האנשים שיצאו לרחובות לא דורשים שהממשלה תשפוך כספים, תגדיל גרעונות ותגיע לפשיטת רגל. הם רוצים שהמשאבים ינוהלו אחרת כדי להביא לתוצר גדול יותר ולחלוקה הגיונית יותר.
יסבירו לכם שיש מקומות הרבה יותר גרועים בעולם: באיטליה השחיתות של הון-שלטון גרועה יותר; בארה"ב וול סטריט שולטת בוושינגטון; בספרד יש אבטלה; ובסין לא מכבדים זכויות בסיסיות רבות. כל ההשוואות הבינלאומיות האלה לא צריכות לעניין אתכם. פה יכול להיות הרבה יותר טוב וזה הדבר היחיד שצריך לעמוד לנגד עינינו.
יסבירו לכם שאנחנו צומחים, שיש לנו אבטלה נמוכה ותעשיית היי-טק מופלאה ושאף בנק בישראל לא פשט את הרגל. יופי, מצוין. האם זה אומר שעוד 10 ו-20 שנה אתם וילדיכם תוכלו לקבל שירות בריאות וחינוך טובים ושתוכלו למצות את הפוטנציאל שלכם בשוק העבודה? כמובן שלא. האם ההיי-טק יהיה מנוע הצמיחה של המשק גם בעשור הקרוב? לא בטוח. האם הבנקים שלנו חזקים מפני שהם מצטיינים בניהול סיכונים, או משום שהם קרטל? האם במקביל לאבטלה הנמוכה יש אצלנו פערי הכנסות מהגבוהים ביותר בעולם שעולים בעקביות כבר עשור?
מאות אלפי ישראלים ירדו לרחוב בחודש האחרון כדי להביע את מחאתם על התוואי שבו נעים המשק, החברה והדמוקרטיה הישראלית. חלקם כועסים על הדיור, חלקם על הקוטג', חלקם על הבריאות ורבים מהם על החינוך והתשתיות ועל השתלטות קומץ משפחות על פירמידות פיננסיות-ריאליות. רובם לא כלכלנים, לא מומחים למסים, לתחרות, לתחרותיות ולאפקטיביות המגזר הציבורי - אבל נראה שהעתיד הכלכלי והחברתי של ישראל תלוי כיום, יותר מתמיד, בנכונות שלהם לשים את כל הדברים האלה במרכז השיח הציבורי בישראל.
- 03:14
- 16.08.11
בדיוק רציתי לכתוב מאמר והתחלתי לגבש נקודות אבל אתה כותב את הכל בצורה מדהימה! אז אני רק אעשה "שר" אצלי בפייסבוק תודה :)
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:14
- 14.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:07
- 14.08.11
כמה משפטי מפתח שיש לנצור ולהשתמש עת לעת.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:32
- 14.08.11
בלי דרישות אין שום משמעות למחאה. אולי נעשה גם מחאה על המצב הביטחוני ב 60 השנים האחרונות, בלי פוליטיקה, ימין ושמאל יחד (כי כשלא מדברים על הפתרון כולנו מסכימים שיש מקום לשיפור)
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:00
- 14.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:24
- 14.08.11
להקים את עמידר מחדש, אם לא, תהייה פה בועת נדלן תוצרת הארץ, וחוק הונדלים לא ייתן מענה אמיתי. בממשלה נדהמים מהבירוקרטיה של מינהל מקרקעי ישראל...What the Fuck הממשלה זה המנהל והמנהל זה הממשלה. ממה אתם מופתעת כאילו שהגעתם ממאדים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:02
- 14.08.11
אוהבת את שינוי התפיסה והגישה שאתה מוביל בדה-מרקר! המשך כך! את כדור השלג הזה כבר אי אפשר לעצור.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 07:15
- 14.08.11
מי זוכר שהיה זה "דה-מרקר" שפרסם כמעט כל יום, מי מרוויח כל כך הרבה, ה"פורבס" המקומי גם אז שחה עם הזרם, לפחות כרגע זה בכיוון של "העם" - מודה ועוזב ירוחם!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 06:27
- 14.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 00:05
- 14.08.11
כל הכבוד רולניק. אתה מוכשר ויכולת להתחבר לעשירי הארץ, להיות עיתונאי חצר ולעשות מליונים, אבל בחרת להיות ישר עם עצמך ועם קוראיך. עסקת שנים במונופולים, באנשי העסקים "הממונפים" שמלווים את הכסף שלנו והפסדיהם על ראשנו, ועוד כהנה וכהנה. המשך כך. אני אלך לכל הפגנה באזור המרכז עד שנהיה מליון.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:13
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:43
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:33
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 21:41
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
חיימון
- 23:57
- 13.08.11
2 ילדים בגן (5000 ש"ח)+ 4000 ש"ח שכירות או משכנתא+ 5000 ש"ח אוכל וחשבונות (בהערכת חסר)+1500 ש"ח דלק+1000 ש"ח בילויים ואיזשהו סוף שבוע פעם בכמה חודשים. מה נשאר?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ערן
- 00:55
- 14.08.11
נניח שה-9000 זה נטו (שזה אומר בערך 15000 ברוטו שזה כבר יותר ממה שרוב העם מרוויח). נניח שאתה מרוויח את זה מגיל 25 (לא רע...) נניח שבאורך פלא הצלחת לחיות עם 5000 ש"ח בחודש בלבד שזה אומר שחסכת כל חודש 4000 ש"ח וכל שנה 50 אלף ש"ח. זה אומר שהיית צריך לחסוך במשך 20 שנה וגם אז לקחת משכנתא של מיליון ש"ח בגיל 45 שאיתה תקבר עוד 20 שנה עד הפנסיה בשביל שתוכל לקנות בית של 2 מיליון ש"ח. עכשיו תסביר לי איך עשית את זה???
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 1minus
- 1plus
שימי- 03:13
- 14.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
הקומוניסט
- 11:56
- 14.08.11
עם 9000 ש,ח לחודש הגעת לדירה רק אם הרווחת כך מהיום שנולדת ועד גיל70 לפחות, אתה לא מסוגל לחסוך יותר מ1000 ש"ח לחודש וזאת בהנחה שאין לך משכנתה .
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
באגסי סיגל
- 16:55
- 14.08.11
רק צריך לדעת להמר נכון והרבה הרבה מזל
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 20:25
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:21
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:44
- 13.08.11
מדהים. רק חובה שהשינוי יעשה ע"י הפוליטיקאים....בסופו של יום, זאת עדיין דמוקרטיה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:32
- 13.08.11
חייבים שהשיח ישתנה, ולא יכולים להוביל אותו רק צעירים לא כ"כ משכילים ורהוטים (גם אם יש להם הרבה כוונות טובות). צריך אנשי מקצוע שמבינים בכלכלה ויכולים להשפיע. צריך אחד כמוך !!! אני מתחנן !!!!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:03
- 13.08.11
מסכימה עם דברי החכמה של רולניק. רק רוצה להוסיף שהדרך לפרק את קבוצות האינטרסנטיות האלה ולעשות שינוי ארוך טווח הוא במקביל ברחוב, בחיי היום יום שלנו ובמעורבות מתמידה בדמוקרטיה. וזאת אפשר לעשות ע"י התפקדות המונית והשתלטות על מרכזי המפלגות. תארו לעצמכם 30,000 איש ללא אינטרסים, ככה מהקהל שזרם לרחוב...מצביעים בהחלטות של המפלגות...ללא רשימות ,,,ללא קבלת תשלום כזה או אחר. סתם מתוך אכפתיות!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:35
- 13.08.11
להבעיר צמיגים ולחסום את הרצליה פיתוח כפר שמריהו וסביון. בדירי החזירון העליון יש מקום לאהלים בשפע !!! למארגני ההפגנות - גם עם לא תתנחלו שם אז לפחות תזכירו למפוטמים הללו שכולנו חיים באותה מדינה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:13
- 13.08.11
לא לדבר על קפיטליזם ולא על סוציאליזם. לא על העבודה ולא על הליכוד. היזהרו מפוליטיקאים, טייקונים ועיתונאים. הישארו ברחוב. עד שתיהיו מיליון. ומה אז גיא? נעלה על הכנסת ונשרוף אותה? נסחוב את נערי האוצר לכיכר השוק ונערוף את ראשם? הפיתרון מצוי רק במגרש הפוליטי מפלגתי. זהו מגרש הדמוקרטיה. או שיש לך הצעה אחרת.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
חנוך
- 20:19
- 13.08.11
נכון מאד.אין דרך אחרת להשפיע אלא רק דרך פעילות פוליטית. למרות שאני מסכים עם רוח המאמר הוא לא מציע כל דרך ריאלית להשפיע.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:01
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:26
- 13.08.11
סוף סוף, אל תפסיק לכתוב ואל תפסיק לומר. גם אם מלחכי פנכה למיניהם יסגרו לך את המקרופון באמצע שידור ויעברו לנושא חשוב אחר כמו טיול עם הקרקס. אנחנו רואים הכל עודד שחר כבוי ואיילה חסון רצוצה. בושה מה שעשו אתמול בשישי להחרים את הערוץ הראשון שופר הממסד
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:21
- 13.08.11
לדוגמה הפסקת ההטבות (המפליגות) לחרדים כן כך גם התמיכה המסיבית היו"ש. אלו שני דוגמאות שאפקט שלהן לא רק כלכלי אלה גם משמעות פסיכולוגית על תחושת מעמד הביניים, באשר לניצול משאבי המדינה לקבוצות לחץ אינטרסנטיות ללא כל הצדקה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:58
- 13.08.11
גיא תארגן לך 2 מליון מצביעים ותשנה את הכל ועוד התקציב שלך יישאר מאוזן. לכתוב זה פשוט ,אבל לעשות ולעבוד עם אנשים ובעלי מקצוע שיכמתו הכל לכסף זה לא פשוט.רק תסביר לכולם מאיפוא תגייס את הכסף ו/או מאיפוא הם מגייסים את הכסף?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 08:15
- 13.08.11
הלחמו בכל הועדים הגדולים שיושבים על השלטר, מקוקות, חב חשמל, עיריות , תקציב הבטחון, בית הנשיא, ממשלה מנופחת, לא יתכן שכל אלה ירוויחו יותר מרופא, כלכן וכו... אסור לפרוץ את מסגרת התקציב, אך אפשר לחלק העוגה דווקא מהמשק הצבורי המנופח השמן והחזירי.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 07:14
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 05:56
- 13.08.11
מצטרף לכל האמירות על מאמר מעולה זה. אין ספק שלגיא רולניק ולעיתונו יש חלק מרכזי ומשמעותי בשינוי בחשיבה ובשיח הציבורי בנוןשא החברתי כלכלי בארץ. כקורא אדוק של דה-מרקר ושל כתבות גיא, מירב ארלוזורוב ואחרים, לא נותר אלא להודות לעיתון זה (בניגוד לצערי לאחרים) על היותו המוביל בתחום זה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 02:59
- 13.08.11
מזמן לא ניתקלתי באוסף מדהים כזה של טוקבקיסטים בשכר. זה ממש ברמה של גיחוך. חברה, תגוונו, תישתכללו, תראו קצת קצת מחשבה עצמית מעבר להערצה עיוורת... אתם מעליבים את הכותב.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 02:43
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
תקרא אותו קצת. לך אחורה. הרבה אחורה
- 11:57
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 02:41
- 13.08.11
כל טוריו של גיא רולניק, הכתב הכלכלי החשוב ביותר במדינת ישראל, הם מעולים. אך הטור הזה, חשוב ומכונן מכולם.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 02:41
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 01:32
- 13.08.11
אנשים טובים צאו לרחובות וצעדו ודרשו שינו ולא משהוא אחר יותר מוגדר. OK עכשין הגדרה בבקשה מה מהות השינוי, איך הוא מתבטא על פני המה החברתית והפוליטית ? קל לכתוב על הלא, קשה לכתוב על מה שריך לקרות!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 00:23
- 13.08.11
גיא, הופעה נהדרת בערוץ אחד.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 00:13
- 13.08.11
כאמירתו של לינקולן: ממשלה של העם, מאת העם ולמען העם לא תעלם לעולם! לצערנו בישראל הכל הפוך: ממשלה של המונופולים, הטייקונים, קבוצות הלחץ, הועדים הגדולים, לעולם לא תהיה למען העם, ולכן הממשלה וגם העם יעלמו מעל פני האדמה!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:46
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:52
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:12
- 12.08.11
גיא כל הכבוד. דברים אמיצים וכל מילה בסלע ! ברצוני להוסיף מספר היבטים והערות. אחד, המאבק האמיתי הוא כאמור על חלוקה מקצועית של התקציבים, מיסוי מתאים ומתקן (מעמד הביניים משלם שיעורי מס גבוהים לאין שיעור מתכנוני המס של העשירון העליון והטייקונים), הפחתת שכר במגזר הציבורי בהתאם לתפקיד עצמו ולא בהתאם לקשר האדוק עם ראשי הסתדרות (לא יתכן שמלגזן בנמל מרווח פי אלף מרופא). בנוסף יש לבחון לעומק את כל נושא התחרות, הסיכון של הטייקונים וכספם העיקרי שמקורו מכספי הציבור .. שנושא לבדו בכל הסיכון – מקסימום הם לא יחזירו וימשיכו לגור במגדלי השן ולהרגיש רוחני ונהדר עם עצמם. ודבר אחרון, יש לנפץ את מיתוס ההייטק בישראל. תעשיית ההייטק פרחה ועדיין פורחת בישראל למרות הממשלות ולא בזכותן. תעשיית ההייטק נוצרה מכסף הון סיכון (הכולל בתוכו גם מעט תקציבי ממשלה), ובזכות אותו מעמד ביניים שנמצא כיום במאהל ... הוא חרוץ (מוכן לעבוד שעות וימים מסביב לשעון), קריאיטיבי, נחוש לחפש ולמצוא פתרונות אתגריים ערכיים מערכתיים וחוצי גבולות - והכול במטרה להגיע לסטטוס כלכלי גבוה הרבה יותר – כמו שהצליחו בפועל באמת לא רבים מהם. ודבר אחרון, כדי להגיע למיליון צריכים להצטרף למחאה גם כל אותם יועצים לשדרת הטייקונים קרי כל אותם עו"ד, רו"ח, כלכלנים ויועצים אחרים שמפחדים להתקרב ולהזדהות עם מחאה שמע יפגעו כלכלית למרות שבתוכם הם יודעים שהם שייכים לאותה שכבה בדיוק והם רק משחקים אותה מיני טייקונים בעצמם.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
עידית
- 23:15
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
כלכלן בכיר
- 15:16
- 13.08.11
עידית, היות מחשבתי, פי וליבי שווים (לא שכיח מידי בתחום) אני נוהג לציין את דעתי המקצועית ולנסות להשפיע מול הגורמים הרלבנטיים. חלק מהדברים המהותיים לא נעשים במאהל אלא במגוון דרכים רב ומורכב (אחת מהן היא למעשה כתיבת תגובה זו). אז לשאלתך בשקט רב הייתי מספר פעמים במאהל ובהפגנות עצמם גם כדי להבין, ללמוד ולאמוד את טיב ועוצמת המחאה, וגם כי אני תומך בדברים העיקריים שלה אבל כלל ועיקר תומך בתיקון הדברים בתהליכים רציניים, עמוקים ושורשיים ואת התשובות לכך אני לא מצפה לקבל ממארגני המחאה – שאם כל הכבוד הרב שיש לי עבורם כיוצרי השינוי - מקומם בהיסטוריה המקומית מובטח, והשאלה איך פותרים את הבעיות ברמה אסטרטגית הלכה למעשה ולא כמשהו זמני. לכן הדברים שכתבתי יועדו לקולגות שחוששים להזדהות ולהשמיע קולם עם חלק מנקודות המאבק כדי לא להפסיד לקוחות. ודבר נוסף שחשוב לציין הוא שהטייקונים ורבים אחרים אינם בעלי "יד זהב" הם זכו בכך בעיקר בגלל שקיבלו מתנות על מגש של זהב מהמדינה ומהמחוקק .. אם מדובר באוצרות מדינה (חברות ממשלתיות, משאבי טבע ואחרים) ו/או אם וקיבלו אפשרויות לפעול בתעשיות מהותיות ללא תחרותיות לשמה. לכן המחוקק חייב להתערב ולהגביר תחרות במגוון תעשיות נוספות (כפי שעשו בסלולר) כיוון ששם טמון חלק מהפתרון הקשה והמערכתי שיפחדו לשנות. קיימים אנשים רבים שלעומת אותם "טייקוני תקשורת מפורסמים" הם הטייקונים האמתיים כיוון שהם שומרים על פרופיל נמוך ואנונימיות מלאה, לא מגייסים את כספו של הציבור בלהט כה רב – אבל גם הם נהנו ממדיניות זו בצורה לא פרופורציונלית שאת חלקה חובה מיד לשנות.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 19:35
- 12.08.11
תורת הקוונטים אומרת שהכל מתחיל במחשבה ושמחשבות דומות נמשכות אחת לשניה ומביאות לשינוי המיוחל. הכוח שיש לנו כאינדיוידואל הוא ענק, אבל הכוח שלנו כרוב הוא בלתי מנוצח. חייבים להמשיך לדחוף קדימה ולהביא לשינוי. שבת שלום לכולם
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:43
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:35
- 12.08.11
חייבים להשאר ברחוב עד שיתחולל שנויי מהני מן היסוד. זוהי מלחמת העצמאות השניה של המדינה והמחאה היא צבא השחרור שלנו! יש דבר אחד שגיא לא הדגיש מספיק וזה הצורך לעקור מן השורש את השחיתות ולהפוך זאת לאחד מחוקי היסוד של המדינה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:16
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:55
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:54
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:36
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:36
- 12.08.11
ירידה של 20% מתשלום השכירות או המשכנתא היא 1500 ש"ח . -1500 האלה ילכו ל -200 לאמהות לחודש - 150 לדלק לחודש - 100 לחשמל לחודש- 100 לקוטג' - ועוד ועוד- וכך נפתרו כל הדרישות מפיתרון הדיור לבדו
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:06
- 12.08.11
בדיוק זה מה שהשלטון רוצה - מספרים. עם זה הם מסתדרים יפה. לוקחים עוד קצת (מאיתנו אלא ממי?), מזיזים את זה הצידה, את זה קצת למעלה, ודוחפים כאן - ו-VOILA! קיבלתם שלושה אחוזים הורדה במחיר ה-הכנס-כאן-מוצר-יסוד-כלשהו. אם תקחו מהם את המספרים - הם ישתוללו! הם לא יידעו איך להסתדר וינסו להסיט חזרה למספרים - או לסתור את מה שאתם (אנחנו) אומרים! אז צריך להתעקש! ולא לוותר! המספרים היחידים שמעניינים אותנו הם כמה שיותר אנשים שיוצאים וצועקים ש-די!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:26
- 12.08.11
לצערי הרב, אני פשוט ראלי ולא מאמין שיש מליון איש שיאמצו את הרעיונות הטובים, אני הגעתי למסקנה שכל אחת יסיק את המסקנות הרלונטיות בשבילו ויעשה את השינוי המתבקש, כלומר לחפש מולדת חדשה!!!! עם כל הצער בכך.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:17
- 12.08.11
אני, ובטוח שעוד רבים לא זוכים לפרסם את דברינו, כי אינם עולים בקנה אחד עם התפיסה שכל הכבוד רולניק, איזה מאמר מצויין. שמישהו יש לו דעה שונה, הוא מורד מהתגובות, פעמיים שלחתי ואף פעם לא פורסם,אם זה לא מגמתי אני צנצנת.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:42
- 12.08.11
כולנו. כל מי שמסכים עם כך שאת המחאה הזו לא נשתיק! זהו קול העם שהתעורר אחרי שנים ויובלות שהיה בשינה עמוקה - מכאן אין חזרה. הדברים החשובים לנו שנוגעים לנו היום! ולעתיד הקרוב ממש של ילדינו. כדי שתהיה לנו תקווה ולא ייאוש. אנו צריכים להמשיך ולדבר על העניינים החשובים האמיתיים!! זה כבר לא עניין הכסף זה עניין שינוי הסדר החברתי. להיות יותר מאוחדים יותר אכפתיים, ואז נהיה כח אחד שיכול להביא לכולנו מזור. ערבות עכשיו!! שלום על כולנו.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 6plus
- 15:42
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:32
- 12.08.11
יש לנו מטרה, שרמת החיים שלנו תאפשר לנו לחיות, אבל מצד שני אנו צריכים ללמוד לחלק את העוגה בצורה שווה כדי שלכל אחד יהיה אכפת מהשני ולא נדרוך האחד על השני או ננצל האחד את השני
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:15
- 12.08.11
שמחתי לקרוא את המאמר שלך ולמרות כל העובדות הקשות, יצאתי מחוזקת :) לא מפסיקים עד שלא תהיה הפיכה!! הפיכה הכי שונה וחכמה וללא אלימות. אין לנו ברירה אחרת מלבד לזהות כי "הסיסטם לא עובד" חובה עלינו להחליפו. יש פתרון!!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:06
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:01
- 12.08.11
למה אף אחד מאלה לא הצביע עבור מרץ שזו הייתה האידיאולוגיה שלה כל השנים? את העם הזה צריך לחנך שבחירות זה לא אופנה, וצריך לבחור באנשים שבמשך שנים דבקים באידיאולוגיה. כן, אידיאולוגיה לא מילה גסה. אבל כל הצעירים האלה בת"א חשבו שזה נורא מגניב לבחור בקדימה ולא ממש היה אכפת להם מה המצעים הכלכליים אומרים. האידיאולוגים הפוליטיים בחרו בימין, אבל האופנה הייתה לבחור דווקא לא באיאולוגיה אלא בטרנד,, לא משנה מה המצע . ימין ושמאל ביד, גם ימין גם שמאל, לא בוחרים במשהו ספציפי. ההיסטריה ברחובות, המנטליות העממית נוסח "האח הגדול" עם חיבוקים ונישוקים, עם נופך של סולידריות עאלק, התססת ההמון, לי זה נראה הזוי. אני מתפלאה עליך על שזה מה שנראה לך נכון.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אשכנזי בגובה העיניים
- 12:00
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:47
- 12.08.11
כדאי וחשוב לקרוא. מאמר המסכם את עיקרי המחאה והמאבק החברתי. מציג את שורשי הבעיה , ומציע דרך בה כדאי לנקוט ,וממה ממומלץ להמנע, כדי להגיע לשינוי האמיתי המיוחל .
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:29
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
רבקה
- 12:11
- 13.08.11
תקציב הישיבות לבוגרים (כוללים) הוא בסביבות 3% מתקציב משרד החינוך. גם אם תבטל אותו לגמרי לא תקבל את עשרות המיליארדים הנחוצים. גם בהתנחלויות ההשקעה היא אפסית ביחס לדרישות. רוב ההשקעה שם היא דוקא במנהל האזרחי שמיועד לפלשתינאים ולצבא ששומר על אזרחים מהפלשתינאים. לא כל דבר צריך ללכת לפי ימין/שמאל. לא היית חייב לצאת טמבל.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:22
- 12.08.11
והרשות המריונטה מבצעת.תקדימו ותשארו אז ברחובות בהשבתת המשק כמו 5-68 בפריס ,שם יצאו 10000000.00 לרחוב.שם זה התפוגג מהעדר כוח פוליטי. קוממו מפלגת צדק וחלוקה שיוויונית חדשה,בלי אף צל של שייר של די אן איי למי שקרוב רדיוס קילומטר למנגנון הפושע-רקוב-דכאני.שהמשטרה תחסל 10000000.00
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:10
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 4plus
- 13:59
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
הליכוד קדימה והעבודה צריכות לעבוד בשבילנו
- 12:04
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
רבקה
- 12:12
- 13.08.11
היתה מפלגה כזאת, היא היתה הצלחה גדולה. כמו שאתה רואה מעמד הביניים ממש השתפר מההצלחה של שינוי ו 16 הפולישוקים שלה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:53
- 12.08.11
7, 40 אלף, 150 אלף, 300 אלף, מיליון.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:46
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:23
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:21
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:19
- 12.08.11
אצל נבחרי העם בתחום הפיננסי יש נוסחה פשוטה לחיים רווחים שוטפים = דוידנד הפסדים שוטפים = קופת גמל אז כשאתם יושבים באוהל והכסף שלכם כבר מזמן בכיסים טובים זכרו איך עובדת השיטה .
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:17
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:14
- 12.08.11
ניתוח מדוייק ונכון של המצב
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:46
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
פלורליזם סיני
- 02:32
- 13.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:46
- 12.08.11
רולניק,אתה עושה עבודת קודש רצינית ומתמשכת.כל הכבוד!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:36
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:29
- 12.08.11
אני קונה כמעט כל מילה שגיא רולניק כותב. אבל... מפריע לי שהוא כותב אתם ולא אנחנו ;-)
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:26
- 12.08.11
גם הרוב הדומם תומך ומצפה לשינוי המיוחל,אבל אינך חושב שצריך להקים הנהגה חדשה שתוביל בדרך המוצעת?המפלגות הקיימות היום כמעט ולא נשמעות בנושא,רק מפלגה חדשה של צעירים,משכילים,משרתי צבא עם אש בעיניים,יכולים לשנות פה ומהר!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:09
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:01
- 12.08.11
צודק רולניק בכך שהמאבק הוא לשינו במקרו בשורש הבעיה.דהיינו לא תוספת קטנה פה או הטבה שם . אלא שינוי מהותי במבנה החברה. זה הזמן להביא את הרצון הגדול לשינוי ולאיחוד העם לכוונה של ערבות הדדית ביו כל החלקים באומה כדי שישתלב היטב בעולם גלובלי..
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:01
- 12.08.11
כל מילה - בסלע. לדעתי לא כדאי לנו, העם, להחליט כרגע על צורת השלטון. אנו צריכים לדרוש את השינויים שאנו מדברים עליהם על מנת להגיע לרמת חיים סבירה וחיים בכבוד. לא תפקידנו לחלק את התקציב הממשלתי ולתת לממשלה פתרונות. תפקידנו לבקש חיים נורמליים, תפקידנו לדרוש שתהיה חלוקה צודקת, תפקידנו לצאת נגד המונפולים ששולטים במדינה. לא מתפקידנו להגיד לממשלה איך לעשות את השינוי.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:51
- 12.08.11
ואם 99% מהחברה נמצאים מחוץ לכנס הרצליה, אזי ברור לאן הולך הכסף
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:42
- 12.08.11
יש לארגן מיד מנגנון הזעקה דרך הפייסבוק ולגונן על האוהלים בגופנו במאבק לא אלים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:30
- 12.08.11
גיא רולניק כותב על הנושאים הללו זה כמה שנים וזיהה לפני הרבה זמן את הבעיה בריכוזיות, בחוסר תחרותיות ובשילוב בין הון שלטון ועיתון כבעיה מרכזית בחברה ובכלכלה הישראלית. למעשה, הוא יכול בצדק לטעון שהוא חזה את התפרצות המחאה הזו. אגב, לפני זמן מה הוא כתב כי אם המחאה הזו תדעך בלי תוצאות הגל הבא יהיה לא רק גדול יותר אלא אלים יותר.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:26
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:24
- 12.08.11
אולי החשוב ביותר מזה עשרות שנים, לגזור לתלות ולשמור.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:08
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:01
- 12.08.11
כרגע כדי לא להיות "פוליטיים" אף אחד לא מדבר על זה. אבל זו האבן הראשונה בבניין. רק אחריה כל מה שכתבת כל כך נכון
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
התגובה שלך הבעייה
- 15:09
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:55
- 12.08.11
אין דבר כזה "תיקונים". זה מוכיח את עצמו כל שני וחמישי כמניפולציות ושקרים. רק כשננטוש את כל ה"סדר" הקודם, נוכל לבנות היגיון תרבותי-חברתי הוגן והולם. הרעיונות כבר קיימים אבל זו תהייה טעות נוראית לתפור אותם כטלאי למצב הקיים. קברניטי ה"סדר" הקיים דוחקים ושואלים בלעג: " מה הדרישות שלכם? זו הלחצה מניפולטיבית כדי לגרור את המוחים לשולחן המשא ומתן וכך לחזק בעצם את "הסדר" הקיים. זו תהייה טעות גדולה. המוחים הם כבר כלל העם (ולמעשה, אפשר לחוש כי מדובר ב"קהילה" הגלובלית כולה, כי הסדר הקיים הוא בעל צורה גלובלית במצב הגלובליזציה של העידן הנוכחי). הכלל דורש סדר תרבותי וחברתי חדש. מסה קריטית של ציבור מפגין ברגליים יוכיח את זה. אם כולנו ננטוש ביחד את ה"סדר" הקיים, הוא יקרוס מאליו. שיהיה לנו בהצלחה!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:49
- 12.08.11
חלק עצום מהבעייה, נעוץ בבזבוז משאבים עצום הקיים במערכות הציבוריות בגלל חוסר יעילות!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
מיה
- 15:28
- 12.08.11
צריך להיזהר בשימוש במונח "חוסר יעילות" המשמש את ביבי, שטייניץ ודומיהם לגבי השירותים הציבוריים. המדינה כבר שנים רבות מייבשת באופן מכוון שירותים ציבוריים רבים על מנת להגיד שהם לא יעילים ושצריך להפריט. בזבוז משאבים- יש. ייבוש שרותים ציבוריים - יש. הפרטה מסיבית- יש. פיקוח אמיתי - אין. אחריות ומחויבות ממשלתית כלפי הציבור - אין. כיום מחקרים רבים כבר מראים ששרותים מופרטים אינם בהכרח מספקים שירות יעיל/ איכותי/ זול יותר, לאזרחים! ובלי מחקרים, כאזרחים מן השורה, אפשר לומר שאנחנו מרגישים זאת על בשרנו. שיפסיקו לעבוד עלינו עם התירוץ של "חוסר יעילות". שיתחילו לקחת אחריות. ובעיקר, להעצים, לקדם ולפקח על איכות השירותים. הכל זה סדרי עדיפויות! ו"אם תרצו, אין זו אגדה". גם במגזר הציבורי!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 04:17
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 04:01
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 01:37
- 12.08.11
גיל יקר!! כתיבה נוגעת, מרגשת, קולעת!!! שלח אותו ל"צמרת הפיאודלית", מעניין איך יגיבו..כנס במקומם למשעול הפוליטי ותקבל את ברכת העם..
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 00:47
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:59
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:42
- 11.08.11
אני קורא ותיק ונאמן שלך, לאחר המאמר הזה שיש להפיצו ברבים אין לך כבר ברירה אלא למצוא את הדרך להפוך את האידיאולוגיה שלך למעשים. ראה כאן את התגובות, יש כאן רוב שקט שמאמין במה שאתה מיטיב לנסח. חזק ואמץ.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:37
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:29
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:28
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:26
- 11.08.11
רק פעם במאה שנה זוכה אומה לאישיות כמוך גיא, הישמר והישאר כפי שהיית עד כה, אור גדול לשבטים הינך
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:23
- 11.08.11
באמת צריכים שתעבוד עם המחאה על תקן יועץ מומחה ...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:19
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:18
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:08
- 11.08.11
כל מילה בסלע!!! ישר כוח!!!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:03
- 11.08.11
0minus 0plus גיא אתה מדויק, חכם ואמיץ! אריק 21:36 11.08.11 תמשיך ככה, אנחנו צריכים אותך כדי להוביל את השינוי.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 23:01
- 11.08.11
בקטנה - שלא יהיו אבידות בנפש אבל שיבינו שמדובר בכוח כלכלי עובד ונושם שבלעדיו המדינה הזאת לא קיימת!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:58
- 11.08.11
נסחפתם בתשבחות על המאמר!. מאמר טוב, אבל דברים דומים נשמעו בעבר על ידי אחרים בטח ריפרפתם בדפי העיתונים שפרסמו, או שמעתם ברדיו וצפיתם בטלביזיה וזה לא עניין אתכם. אולי אמרתם לעצמכם מה הם מקשקשים הנודניקים האלה. עכשיו כשיש מחאה רצינית התעוררתם.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אורן (זכר)
- 01:09
- 12.08.11
שעכשיו פתאום כולם התעוררו? אנחנו יודעים את זה - בגלל זה מאות אלפים ברחובות. זה לא שיש מחאה ואז התעוררו, המחאה היא ההתעוררות
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
תומס ג'פרסון ז"ל
- 04:18
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:52
- 11.08.11
מאמר נהדר!!!! ומי בכז יספור אותנו?? האם נראה לכם שליצמן בועדת הכספים מוותר על עמדת הכח??או ליברמן?? לא תהיה ברירה אלא בשינוי רדיקלי של שיטת הבחירות ועד אז??? אולי הקמת לובי חברתי של 'האנשים הבלתי מחוברים' פעיל שילווה כל חקיקה ו/ועדות עוצמתיות בכנסת ?? הרעיון במקורו הוא של אמנון אברמוביץ
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:48
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 22:11
- 11.08.11
זמן המחאה אוזל. המובילים חייבים לעשות משמרות כמו במו"מ יפני. הדרישות: 15% מס הכנסה לבעלי משכורות עד 30 אלף . בטול מע"מ. הפחתת שוי רכב לרכבי קב 2 עד 1.5% יוחזר גלעד הביתה. יוחלט בחוק כי כל שינוי המתערב בהכנסות האזרח יחייב רוב של 70% חכ"ים. לפני מספר שניות · אהבתי. זמן המחאה אוזל. המובילים חייבים לעשות משמרות כמו במו"מ יפני. הדרישות: 15% מס הכנסה לבעלי משכורות עד 30 אלף . בטול מע"מ. הפחתת שוי רכב לרכבי קב 2 עד 1.5% יוחזר גלעד הביתה. יוחלט בחוק כי כל שינוי המתערב בהכנסות האזרח יחייב רוב של 70% חכ"ים. לפני מספר שניות · אהבתי.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 21:49
- 11.08.11
כל הכבוד.על החזון.על הרצון לשפר ולהשתפר. ועל המילים היפות
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 21:36
- 11.08.11
תמשיך ככה, אנחנו צריכים אותך כדי להוביל את השינוי.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 21:30
- 11.08.11
כל הכבוד!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 21:03
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 20:19
- 11.08.11
מאמר שיצעיד אותנו לעתיד טוב יותר
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 20:18
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 20:13
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 19:31
- 11.08.11
HERE HERE אני מרימה כוסית לגיא רולניק ולזמנים הנפלאים עם ההזדמנויות המאירות - ברכה ודרך צלחה לכולם - שניצור את המציאות המיוחלת
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 19:23
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 19:20
- 11.08.11
אילו הציבור ידע עד כמה הנמלים משפיעים על מחירי המוצרים בארץ, כבר היו מתקיימות הפגנות ענק נגד ועדי עובדי הנמלים החזירים
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
רגב
- 12:59
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 10plus
- 19:16
- 11.08.11
בלי פירוק הקרטלים והמונופולים המהפיכה לא תושלם.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 19:03
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 19:01
- 11.08.11
1.מע"מ דיפרנציאלי ( ע"פ סוג המוצרים ) 2.מוצרי יסוד בפיקוח ( לא יותר מ 50 מוצרי בסיס ) 3.אנרגיה ירוקה ( לפחות 20 ממשק החשמל בישראל יכול להתקיים בישראל בעזרת אנרגיה ירוקה וללא פגיעה בקרקעות המדינה .-על הגגות ) 4.השתתפות במיסוי עבור גני לדים וצהרונים עד גיל 10 5.שיחרור קרקעות דרומית לגדרה וצפונית לחדרה ( לא לקבלנים לאנשים פרטיים ) זה מה שיגרום לאנשים לוותר על דירת 3 חדרים בראשון ולבנות וילה ליד צומת קסטינה. 6.ביטל הקלות אין סופיות לאשנים שלא עובדים ( ולא מסיבות רפואיות כן זה לא פופלאיר עכשיו אבל זה הורג את הכלכלה ) 7. שכ"ד קבוע כמו ב N.Y 8. הבראה של מערכת הבריאות בישראל - ביטול כול ביטוחי המשלים מושלם וכו וחיוב ע"פ חוק ( כמו פנסיה ) לביטוח בריאות איכותי יותר כולל בדיקות רפואיות שנתיות- יחסוך הרבה כסף למערכת הבריאות בטווח של 5 שניים. 9.עידוד רפואה מונעת ופעילות ספורטיבת במדינה מבתי ספר ועד קשישים. 10.נבחרי ציבור יחויבו לחתום על קוד אתי . ( שיגדיר מה מותר ומה אסור אין יותר אפור , אפור זה שחור ) . 11. שלי יחימוביץ ואילן גילון לטיפולכם המסור.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 19:01
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 19:00
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:54
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:44
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:42
- 11.08.11
כדאי למצוא דרך לסכל את נסיונותיהם של אנשי הימין להפחיד את הציבור כדי לפזר את המחאה החברתית הזו. למחאה הזו יש הרבה אויבים. חובה עלינו לשמור עליה!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אנשי הימין
- 13:52
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:34
- 11.08.11
כבר נאמר במקורותינו...."באין חזון יפרע עם".... ונראה שהעם החל לפרוע ולדרוש. החלק הנראה של הקרחון הוא רק קצה קצהו של הקרחון כולו, וכפי שכתבת גיא המחאה האמיתית והעמוקה שיושבת בבסיס הכל הינה איבוד הדרך, החזון. אם נדע ונבהיר לעצמנו מהם הערכים הבסיסיים עליהם אנו רוצים להשתית את מדינתנו, ונוכל לעשות זאת בשיח ציבורי פתוח, יהיה לנו מצפן ברור לאן הולכים ואיך מקיימים זאת בפועל, בכל החלטה והתנהגות - אישית/חברתית/פוליטית/עסקית.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:21
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 18:07
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 0plus
- 17:44
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:42
- 11.08.11
הם מוכרחים להבין את זה ולהבין שלא מדובר ב"לעשות עסקים עם המדינה" זה לא כופר ורשימת דרישות לא תביא לשינוי!!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:21
- 11.08.11
אמרת בצורה כל כך מובנית ונהירה את כל מה שאני אומר כבר 3 שנים לכל מי שמסביבי. אני מבטיח לא לעזוב את הרחוב.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:17
- 11.08.11
אני מעורב פוליטית, תמיד מגיב ומעורה. מעולם לא היה לי האומץ של דפני ליף וחבריה- לקחת אוהל ולעשות מעשה. אחרי הלהבה הטהורה הזו נסחף הכל. והיפה הוא שהם לא נרתעים מביקורת, לא מפחדים מ"הגדולים", לא מתכופפים וגם יודעים לשמור בידיהם את שרביט הובלת המאבק. יישר כך אנשים יפים ואמיצים!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:13
- 11.08.11
בשנתיים וחצי האחרונות – אין מלחמות, אין חטיפות, אין מתקפות טילים קשות, אין פיגועי התאבדות בקניונים, אין שחיתות בממשלה, אין חקירות נגד ראש ממשלה, אף שר לא בבית סוהר, אף שר לא הואשם בתקיפה מינית, לא תוקפים את בית המשפט העליון, מצאנו גז, אין כלכלה קורסת, אין אבטלה גורפת, לא נכנעים לטייקוני הגז, לטייקוני הסלולאר, לטייקוני בנק הפועלים, אין עוד משט, אין מטס, אין הקפאת בניה בשטחים, לא נכנעים לתכתיבי זרים, אין התקפלות ללא תמורה, יש פעילות בנושא הקרקעות במנהל, ברוך השם.. אז באמת יש זמן, יש עדיפות, יש מקורות, העיתונות פנויה, צריך לטפל ברווחה, במעמד, בחווית השיא. וקדימה – להפגין, אבל בעד שהממשלה המצליחה הזו תצליח גם בנושאים שעל הפרק, נושאים שהוזנחו (בשל הנ"ל) ע"י כל הממשלות!! יישר כח למפגינים!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:05
- 11.08.11
ובעד העם . אתה מעלה טיעונים נכונים . כל הכבוד
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 17:04
- 11.08.11
כמי שקורא את הטורים מזה שנים ארוכות, אני חייב לציין את העקביות
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:40
- 11.08.11
כל מילה פנינה. הצלחת להגדיר את הבעיה האמיתית. פשוט להפסיק לקחת ממעמד הביניים. תנו לחיות בארץ הזו.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:40
- 11.08.11
גיא.תודה.תודה שאתה מפריד את העיקר מהטפל. תודה שאתה תומך. תודה שאתה אחד בפה ובלב. תודה שאתה ממקד אותנו. תודה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:39
- 11.08.11
בנו לנו כלוב - מערכת אנטי חברתית נוחה למועדפים ולמקורבים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:32
- 11.08.11
הגישה צריכה להשתנות ולומר - "לנו יש מה שאתם צריכים,אתם צריכים אותנו כמו שאנחנו צריכים אותכם"
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:28
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:24
- 11.08.11
חייבים להחזיר את מחיר הדיור לשפיות ע"י יצירת דיור מלאכותי (עד להיצע הטבעי עוד 5 שנים) : 1.דיור במושבים ובקיבוצים בשרון - מיידי (השכרות + קארווליות) - הערכות מדברות על 55 אלף יח' פנויות 2.אלפי משרדים ריקים בתל אביב - הסבה מיידית (3 חודשים) - לכל המלעיזים לגבי מחסור בכח עבודה (זרה) , הרי לכם תשובה - הסטודנטים והמוחים יותר מישמחו לעזור בשיפוץ ובהסבה 3.ארנונה 300% על דירות "צרפתיות" ריקות - הצפה מיידית של דירות אלו , דירות אשר עומדות ריקות 11 חודשים בשנה הינם - פשע עם!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:23
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
דני
- 17:14
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:17
- 11.08.11
מחבקים אותכם
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:09
- 11.08.11
טוב לתודעה האזרחית, שחסרה פה בצורה אינפלציונית!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:07
- 11.08.11
נותרו הרבה תהיות..של אנשים שסובלים מחם לחות ותסכול..כי לא באמת יודעים מה לעשות הלאה..כל המילים היפות והחלקלקות לא מובילות יותר מאשר לקצה האוהל..אפילו לא לפינת הרחוב... מנהיגים בעלי יכולת עמידה בלחצים וידע בניהול ורווחה...חנוך...וקצת 'דמוגרפיה'...ויידע כללי בהנהגת מדיניות נכונה...זה הצעד הנכון והמתבקש...וכמובן בחירות כאן ועכשיו כדי ליישם מדיניות וכלכלה אחרת נכונה ובריאה...ללא כל זה..יכולים לגור באוהלים גם שנה..בלי טייס גם המטוס המאווזר המשוכלל המהיר הבנוי ללפיות..לא יזוז ממ'...אז 'דרושים מנהיגים ראויים'...למדינה 'באוברול'...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 16:04
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:53
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:53
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:46
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:44
- 11.08.11
כלל ראשון בכל מערכת הוא הגדרת מטרות, מה שנותן אפשרות למעקב ביצוע ולקביעת מדדי הצלחה. אם הכל נשאר בהגדרות כלליות, לא ניתן להגדיר מה הושג, ומה לא. מה אחוזי ההצלחה, ועל מה נשאר להאבק. אתה כותב ובצדק "לפניכם יש שורה ארוכה וחזקה של קבוצות אינטרסים מתוחכמות, מלוכדות ומיומנות שעסוקות בקידום העניינים שלהם. והם, בניגוד לכם, עוקבים באדיקות אחר כל פעולה של הממשלה ושל הגורמים העסקיים החזקים כדי לוודא שהם לא ניזוקים ממנה." - אז מכיון שהאנטרס של המאבק הוא למקסם את התועלת לעם, שזה אומר למקסם את הנזק לקבוצות עליהם דיברת, ללא הגדרת מטרות ומעקב באדיקות על כל פעולה של הממשלה להגשמת מטרות אלו, איך תדע אם המאבק מצליח? ושלא מדובר רק בסיסמאות שאין מאחוריהם דבר?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ל רפי
- 18:20
- 11.08.11
רוב התגובה של רולניק היא דמגוגית ומהבטן. הנקודה הקונסטרוקטיבית החשובה היחידה היא שהציבור רוצה לדעת מה הולכת הממשלה לעשות, מתי, את מי זה ישרת וכמה וכמה זה יעלה לו. האם כל מי שיש לו יותר מוכן גם לוותר על משהו, או שמילת המפתח היא "עוד" כי מגיע לי.... כל השאר - רעש וצילצולים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:43
- 11.08.11
עזוב את עמדת המתבונן והצטרף למאבק, אנחנו צריכים אותך בתור מנהיג ולא רק פרשן
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:43
- 11.08.11
ראוי שמאמר זה של גיא רולניק יהווה את הספר האדום של "המהפכה" ויהיה נר לרגלי ההמונים המיחלים לשינוי הסדר החברתי-כלכלי ומתווה לכלמי שינסה להוביל במאבק ההרואי המתחולל לנגד עינינו.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:43
- 11.08.11
בואו נזמין את כולם לתרום: החרדים יעבדו לפרנסתם, עובדי הנמלים יסכימו להקים נמל נוסף (פרטי), אנשי הקבע הלא קרביים יותרו על הפנסיה התקציבית מגיל 45, הבנקים וחברות הסללור יסכימו לקיים תחרות, המדינה תאמין לאזרחים ותוותר על 50% מהבירוקרטיה (לא צריך יהיה למלא 100 טפסים לכל בקשה, מספיק יהיה להצהיר הצהרה כדי לקבל הטבה), ועוד ועוד ... כולם מוזמנים להוסיף הצעות לתרומה ...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:25
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:13
- 11.08.11
במוצאי שבת, בבאר שבע. היי, עשו הפסקה, עיצרו לרגע. עלו על האוטו. רדו לבאר שבע. שם אשל זקן מכה שורשים ולאות שלום עוד באר בה כורים. עיזבו לרגע שדרה וקפה. לכו דרומה, ראו מה יפה - הגבעות הרכות אחרי ניר-בנים מחכות בכמיהה, לכם הבאים. בחיוכן היבש, בתלמים חרבים, מבקשות כה מעט - רק גשמי רביבים, להוריק חיטה ושעורה להנביט - ללחם ומלח, לאות ולברית. בואו. המדבר קורא. סעו לכבשו. רדו היי-דרומה, כמו שועל ורוכבו, אל תניחו להגר לצאת אבלה ושוב להשליך תחת-שיח את ילדה. אל תעצרו לשאול: היכן הצמה. המשיכו ישר, אחרי בית-קמה. בואו אלינו. רדו לדרום. יחד נטור את כרם שלום. כי אתם תשנו. אתם הבאים. אתם תעזרו אם תטו הכתף. אז בדרך באר-שבע נשוב להלך ורוח-ים משיחים ישוב, ילטף. 11.8.2011
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:13
- 11.08.11
במוצאי שבת, בבאר שבע. היי, עשו הפסקה, עיצרו לרגע. עלו על האוטו. רדו לבאר שבע. שם אשל זקן מכה שורשים ולאות שלום עוד באר בה כורים. עיזבו לרגע שדרה וקפה. לכו דרומה, ראו מה יפה - הגבעות הרכות אחרי ניר-בנים מחכות בכמיהה, לכם הבאים. בחיוכן היבש, בתלמים חרבים, מבקשות כה מעט - רק גשמי רביבים, להוריק חיטה ושעורה להנביט - ללחם ומלח, לאות ולברית. בואו. המדבר קורא. סעו לכבשו. רדו היי-דרומה, כמו שועל ורוכבו, אל תניחו להגר לצאת אבלה ושוב להשליך תחת-שיח את ילדה. אל תעצרו לשאול: היכן הצמה. המשיכו ישר, אחרי בית-קמה. בואו אלינו. רדו לדרום. יחד נטור את כרם שלום. כי אתם תשנו. אתם הבאים. אתם תעזרו אם תטו הכתף. אז בדרך באר-שבע נשוב להלך ורוח-ים משיחים ישוב, ילטף. 11.8.2011
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:10
- 11.08.11
נכון מאוד, אני מקנא בך שהצלחתה לנסח את זה כל כףך יפה. למרות שאני בקטגוריה של המחוברים ע"פ הגדרתך (אני עובד מדינה) אני חושב שיש לי את הפריוולגיה לחשוב על המחר. המחר שלי, המחר של ילדי, המחר של המדינה שלי.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:09
- 11.08.11
עברנו את מפא"י שהיתה סמי קומוניסטית עם קיצורי דרך לחברים, עברנו את הליכוד ו"הכלכלה הנכונה" שריסקה את הכלכלה בשנות ה-80, היום אנחנו בשלטון ההון, הסקטורים והוועדים, הגיע זמן לרפובליקה הרביעית לגזור, למסגר ולתלות בכל בי"ס יסודי ומעלה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 15:01
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 0minus
- 7plus
- 14:55
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
קרל מארקס
- 13:10
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:48
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:47
- 11.08.11
כל הכבוד גיא! מסכים עם כל מילה
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:38
- 11.08.11
לצאת לרחוב...די לדמגוגיה....די לרדידות השיח הציבורי במאהלץ..ודי לזיוף המטרה...רוצים מהפכה....הם מתייחסים רק לרווחה בחולמנות...והגרוע הם מסרבים להקשיב לאמת הפנימית שלהם.....התנהגות שהם כבר מתחילה להיראות מוזרה...למה לא להגיד את האמת ?כמות זה לא הכול...שינוי השיטה לא קשור להחלטות כלכליות בהכרח ! נו באמת רולניק...מאכזב...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 0minus
- 1plus
אזוב שבקיר- 16:01
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:32
- 11.08.11
אלה הדברים הכי נכונים ששמעתי זה זמן רב. תודה, תודה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:24
- 11.08.11
והעיקר והעיקר לא לפחד לא לפחד כלל... גם לא מהטייקונים
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:22
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:21
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 14:17
- 11.08.11
כל כך נכון, אמיתי, מדוייק. נטול יומרות ואינטרסים. הדפסתי ותליתי לי במשרד, בעבודה שלא מאפשרת לי לגמור את החודש.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:53
- 11.08.11
ורציתי להוסיף משהו - העניין של שליטה בנכסים פיננסיים וריאליים שעליו דיברו בוועדה לבדית הריכוזיות, הוא בעיני משמעותי פחות מהעניין של שליטה מקבילה בנכסים ריאליים פיננסיים ו - אמצעי תקשורת!!!!. זהו עמוד השדרה האמיתי של האוליגרכיה. ושאפו להארץ על כך שהם פחות מושפעים מהשאר.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:51
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
לא תשתיקו אותנו עם סיסמאות טיפשיות
- 14:51
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:42
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
זלמן כנ"ל.
- 13:55
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:38
- 11.08.11
גם משה בא אל פרעה ואמר לו ככה וככה לא טוב,אבל גם אמר לו מה כן צריך לעשות.אל תציין את כול הלא והלא אלא תן פתרונות מעשיים על מה הכן.שם היו לו רק 40000 (ארבעים אלף) ,כאן אנחנו מעל 5000000 (חמישה מיליון),כשהרבה מאוד אינטרסנטים(קורח ועדתו) שמעוניינים לקלקל בכוח.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:36
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:27
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:27
- 11.08.11
הסיבה פשוטה. המיסוי על בתים עובר את ה-50%, שכן מדובר לא רק על מיסוי הקרקע, אלא גם בבניה כל דבר עולה במע"מ ומס הכנסה לכל הרכיבים המרכיבים הדירה. כך קורה שדירה פה שווה מספר וילות בארה"ב. לכן, הורדת המיסוי על הקרקעות, תביא לגידול משמעותי ברכישת בתים, ויביא כסף נוסף למדינה, וכך כולם ירוויחו, שכן גם כך, המיסוי על הדירה עדיין ישאר גבוה.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:27
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:24
- 11.08.11
הורי! הורי! הורי!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:23
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:21
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:15
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:05
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 13:02
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:46
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:45
- 11.08.11
אכפת לו רק מעצמו
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:42
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:36
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:35
- 11.08.11
הממשלה הנוכחית לא מסוגלת לשנות את סדרי העדיפות וחלוקת המשאבים משום שהיא מבוססת על אותם סקטורים הנהנים מהסטוס-קוו הקיים. מאות האלפים שצועדים עכשיו ברחובות צריכים להבין שנצחון המהפכה יהיה בהקדמת הבחירות בלבד!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:32
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:32
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:30
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ירושלמית
- 13:29
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:24
- 11.08.11
כולכם טועים כולל הכותב הנלהב . ליציאה לרחובות יש מחיר. מחיר היסטורי איום שמתבטא בכך שמהרחובות כבר לא חוזרים ונוצר מצב שהרחוב הוא המכתיב. ליציאה לרחוב יש מחיר כבד והשאלה היא אם אנו במצב הקשה שמצדיק מחיר זה. הלוואי שהכותב המוכשר יצדק וההסטוריה לא תחזור על עצמה. "מנה מנה תקל ופרסין"
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:19
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:15
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:14
- 11.08.11
כבר שייקספיר אמר:מילים, מילים, מילים.... מה אתה בעצם רוצה להגיד. מרוב מילים לא ניתן להבין כלום. ברברת. דבר לעניין. עם אידיאלים נעלים לא קונים במכולת ולא קונים דירה שלא לדבר על כך שמשתררת אנרכיה. אולי זה מה שאתה רוצה? הפגנה זה יפה, ונטילציה יפה ,ומה הלאה?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:04
- 11.08.11
שורש הבעייה שתלך ותחמיר יותר ויותר בשנים הקרובות עקב עצימת עין של הממשלות בעבר הנו מימון אוכלסיות לא יצרניות בעוד 20 שנה 50 אחוז ממערכת החינוך תהיה חרדית ללא לימודי ליבה נטל המס ילך ויגדל כדי לממן תקציבי ענק לאוכלוסיות לא יצרניות וזה כולל גם את המגזר הערבי שמהווה 20 אחוז הפתרונות שהוצעו עד כה ייטיבו עם אוכלוסיות אלו במידה שווה ולא מוצדקת על זה המפגינים צריכים לתת דגש על המקרו ולא על מחיר קוטג
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 12:02
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:59
- 11.08.11
אמרתי את זה שוב ושוב - המוחים לא צריכים להביא רשימות לא של דרישות ובטח לא של פתרונות. אם הממשלה לא תשנה את סדר העדיפויות בצורה משמעותית נצא שוב ושוב לרחוב ונעלה על הבית של נוחי אם צריך עד שיבינו שם למעלה!!! המשחק הישן נגמר - מי שלא יסתגל, יעלם - כן,כן, זה אמור לגביכם טייקונים יקרים שלי וחברי כנסת מדושנים. סוף כל חזיר לשחיטה (פיננסית...)
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:58
- 11.08.11
תודה!! כל מילה מיותרת. אני מעבירה לכל חבריי
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:51
- 11.08.11
ילך רחוק
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:47
- 11.08.11
אירוע : הקמת מדינה הזמן : עכשיו המקום : לא כ"כ משנה (פתוח להצעות)- העיקר שיהיה שקט אוכלוסיה : אנשים טובים , פרודוקטיביים (0 טפילות), שמוכנים לעבוד קשה בשביל לחיות מצוין תוך שמירה על כבוד הדדי וערכים . שלטון : דמוקרטי , פלורליזם תחת שיוויון וחוק . כלכלה : קפיטליזם חברתי וצודק, דאגה לחלש עידוד ליזמות ותחרותיות הוגנת. משטר : 0 סובלנות לפשיעה (ג'וליאני) , 100% בטחון אישי המשך יבוא (מזמין תגובות וביקורות)
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:34
- 11.08.11
זה ההישג האמיתי של המחאה ! צעירי ישראל לומדים שדמוקרטיה עושים דרך הרגליים, ולא באסאמסים לתוכניות טלוויזיה!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:31
- 11.08.11
רציתי להגיב, אך יש כל כך רבים לפני
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:31
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:21
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יאיר לא לבד.
- 12:18
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:21
- 11.08.11
מסכימה עם כל מילה. עם זאת יש מקום גם לחשבון נפש אישי. לכל הצעירים ,גם לכם הצעירים הפרטיים שלי שמתעקשים לעבוד קשה כדי לשלם על דירה בת שני חדרים בתל אביב 5000 שח ולהוציא על ארוחה במסעדה סכום שמספיק למזון בבית לשבוע.. אני מבינה שאתם רוצים לחיות טוב וזה "הזמן שלכם" וכו" אבל אתם לא מצליחים לחסוך כלום..ומצפים לעזרה ממני בעת שאני צריכה לדאוג לעצמי לפנסיה.. גדלתם להפליא וקיבלתם חינוך מעולה ועכשיו חמודים שלי התור שלכם להתאמץ .גם במישור הלאומי (תעזרו למנהיגים להחליף דיסקט) אבל בד בבד אנא החליפו גם לעצמכם את הדיסקט הפרטי . בהצלחה. אוהבת אתכם. אמא.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
בובו
- 13:33
- 11.08.11
גם לאכול בשוארמיות ולהוציא 38 שח למנת שוארמה זה חזירות גם אם למקום קוראים הקוסם והוא אמור לספק אוכל עממי .אבל לכי תראי מה קורה במקום החדש של מאיר אדוני אנשים עומדים בתור כדי להתחכך ולשלם על ארוחת ערב זוגית 200 ש"ח +.אני אישית יותר לא קונה בסופרים הגדולים קונה רק מכולת או בשוק הכרמל תקפצי למגה או סופרסל או AMPM תראי כמה עולה שם 150 גרם פסטרמה או חפיסת שוקלד או גלידה פשוט טירוף
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:12
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:12
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 11:04
- 11.08.11
אמרת בדיוק מה שצריך בצורה נפלאה האם יהיה לנו כוח להשאר ברחוב עד שיגיעו המיליונים מקווה ביחד איתך
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:58
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אזרח
- 11:52
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אורלי
- 12:27
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
עלמה
- 12:38
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:58
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:54
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:44
- 11.08.11
מה שמנהיגי המחאה רוצים באופן מוצהר זה מדינת רווחה והגדלת הוצאות המדינה ללא רסן. לשם כך המוחים קוראים לפגוע במעמד משרד האוצר ומציגים רשימת דרישות ילדותית עם רשימת מקורות מימון מגוחכת. דרך פעולה זו רק תביא לאנרכיה שלטונית.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
חנה
- 10:55
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
שב בשקט
- 11:22
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ניב
- 11:24
- 11.08.11
שינוי סדר עדיפויות אומר לך משהו?
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
דוד
- 11:30
- 11.08.11
תצא למחות על מהות הדברים. כולנו מסכימים שהמחאה צודקת. רובנו מסכימים שההנהגה השמאלנית קיצונית לא משקפת את דעותינו לגבי הפתרונות. המחאה חייבת, כמו שגיא אומר, להתרכז בבעיות ולא בפתרונות, כדי שכל הלא מחוברים, גם אני ואתה וגם הילדים שישנים ברוטשילד נשאר מלוכדים סביב העיקר.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אסי
- 12:44
- 11.08.11
עכשיו אני מבין , הפתרון לא חשוב. ואם כבר מדברים על פיתרון אז פתרון למה? כי אין לנו דרישות ולפי דברי הכתב -"הרעיון של רשימת הדרישות הוא קשקוש מוחלט. לא רק מפני שאי אפשר לגבש רשימה כזאת באמת, וגם לא רק משום שאיש לא ימלא אותן, אלא בעיקר משום שכל דבר שלכאורה "תקבלו" - יתפוגג, יתאפס וייעלם" תסלחו לי אבל אני לא מבין. כרגע כל הכתבה הזו קשקוש מוחלט.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יעל
- 14:41
- 11.08.11
לא, אין צורך לבזבז כסף. צריך לשנות את החלוקה שלו בין ההוצאות השונות. וכשהמדינה תעשה זאת - יעשו זאת גם האזרחים, וישובו לשלב ה"הצנע לכת" . אז נראה גם דירות שאינן 170 מטר רבוע, גם רכבים שאינם רכבי שטח, וגם אחווה פשוטה ונורמלית בין האנשים. להתחיל מחר.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
נעה ל
- 16:30
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
-
החינוך כמשל
- 18:33
- 12.08.11
מדינת ישראל העבירה חוק נהרי שבו כל מי שלומד במוסד חינוכי ציבורי או פרטי מקבל 100 אחוז מימון. התיבונים מזמן עזבו את העיריות והפכו פרטיות . בחינוך היסודי בתי הספר פרטיים וללא פיקוח כך החרדים והערבים מלמדים ללא פיקוח ומקבלים מימון מלא. התוצאות רובם לא נבחנים בבחינות ידע כי אין ידע כללי רק קוראן.ותורה לחילופין. האם ידעת שנתניהו וסער תמכו בחוק.כי הכסא חשוב יותר. האם ידעת שהורים שיש להם משלמים לתוספות שעות וילדי עניים חוזרים הביתהבה ב12 חלוקה נכונה של התקציב ןיעדי חינוך ברורים ופיקוח היו משנים את המצב.ולא סומכים על ילדים יוצאי חבר העמים שיביאו פרסים במדעים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:36
- 11.08.11
מסכימה מאוד אך תמהה על השימוש במילה- אתם , מדוע קשה לך לכתוב- אנחנו ? האם אתה מופרד מהמחאה ואתה מתבונן אובייקטיבי? לתשומת לבך
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:35
- 11.08.11
גיא, תודה על בחירת מילים נפלאה!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:35
- 11.08.11
שיכול להפעיל לחץ או לקבל הנחות מפליגות על חשבון יתר הצרכנים כמו "חבר" ! - יש לנו תארים ארבע שנתי ושני במדעי הטבע (מהטכניון, לא מכללה...) אבל אנו לא מהנדסים למרות שאנו עובדים בהנדסה. - היינו מספר שנים בקבע אבל אנו לא ב "חבר" - שנינו לא עובדים בתעשיה אווירית \ חברת חשמל וכן הלאה בקיצור אין לנו שום הנחה בכלום !
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
רש"י
- 12:34
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:35
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:34
- 11.08.11
ישר כוח על יכולתך לבטא ולשקף תחושות תיסכול של שנים .צעירי המחאה קצו בתחושות התיסכול ועלינו לעודדם ולחזקם.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:32
- 11.08.11
אני לא פוליטי, אבל כן מאמין שיש לעצור את החלוקה הכספית לפי מגזרים במדינה. מי שלא עובד, יקבל תנאים המתאימים למי שלא עובד, ולא תנאים מועדפים. מי שבחר לעבוד בעבודות מסוימות יקבל הטבות מסוימות. יש מקום לדיפרנציאליות של מה מקבלים מהמדינה בהתאם לתפוקה שלה מאיתנו. הצבעה למפלגה אחרת וחברתית תיצור קואליציה שאינה תלויה בחרדים ערבים או כל דבר כזה, ללא קשר לימין ולשמאל.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:31
- 11.08.11
מילים כדורבנות. נתמלאתי גאווה. כתבת את מה שמרגישים כאן 75% מהאזרחים ולא רק מעמד ,הביניים" . מאחר ואתה מבין היטב איך עובד הצד שלא עובד ורק שותה את התקציבים ואתה כמובן מבין את הצד שנלחם היום על עתידו אולי תעזור למובילי המאבק ותעזור להם להתכונן לקרב על החיים שלהם ושלנו. רוב מי שבא לייעצ להם לא בא באמת בידיים נקיות או לא באמת מבין את השינוי שמתרחש כאן ואני חושב שאתה תוכל לעזור ולכוון את הספינה שנראת מדינת ישראל לחוף מבטחים
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:31
- 11.08.11
רק בבקשה קפוץ למים ותצטרף גם אתה! אנליסט קטן שלי, אחרת גם אתה פלצני ונצא נגדך!!!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:25
- 11.08.11
כל כך נכון שזה עלול לייאש. גיא ניתח בצורה חדה ונכונה את המצב ואני מסכים שזו הדרך היחידה אחרת ההזדמנות ההיסטורית לשינוי תיעלם בקרוב כפי שהופיע, או לחלופין תהפוך לאלימה, ולא פרודוקטיבית. קיראו והפיצו!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:25
- 11.08.11
בעקרון אני מסכים עם רוב דבריך, אבל רוב העם - מה לעשות - לא מתוחכם, אם לא תהיה רשימה של 10 נושאים מרכזיים - יהיה לעם קשה להתמקד ולהמשיך בהפגנות. אני מסכים עם רוב דבריך, אבל כבר למדתי כמה דברים בחיי ואחד מהם זה שצריך תמיד להסביר לאנשים את הענין בצורה פשוטה אחרת הם לא מסוגלים להתפקס ולהתמקד. העם דורש צדק חברתי !
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
יעל
- 14:37
- 11.08.11
נכון, וזו הסיבה שמעמד הביניים יכול וצריך לדבר בשביל כולם, בשביל הרהוטים והמשכילים - וגם בשביל אלה שנמנעה מהם הזכות הזו. גם בשביל אלה שהממסד ארז בכיתות של 40 ילד ולא לימד אותם מעולם מה באמת מגיע להם ומה באמת חשוב - ולא מה אפשר לקבל בהסכמים גועליציונים.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:24
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:22
- 11.08.11
כל הכבוד
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:13
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:12
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:07
- 11.08.11
תודה רבה לך גיא!
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:06
- 11.08.11
הלוואי שראשי המחאה, וחשוב יותר - כולם - יבינו את הפואנטה. רולניק אמנם מתנגד לרשימת המכולת, אבל עושה דבר חשוב יותר - הוא ממקד את המחאה. המחאה, לדבריו היא של חצי העם שאינו מחובר לעטיני המדינה - הסקטור היצרני. הבעיה היא שכדי להשפיע באמת צריך לצמצם את הסקטור הציבורי ולהפוך להיות רוב בעם. כשהרוב יהיה אנשים שאינם מוגנים עם הסכם קביעות מטופש ותוספת ותק שמנותקת מתפוקה, רק אז נוכל להשפיע על סדרי העדיפויות. זה לא עניין של דתיים-חילונים, מתנחלים פה, או שם, זה עניין של מנצלים ומנוצלים! אני, למשל, לא קיבלתי שום תוספת במשכורת בארבע השנים האחרונות, כי אני לא עובד ציבור. כל מה שאני צורך עלה בעשרות אחוזים. משמע, רמת החיים שלי ירדה המון. להתראות ברחובות
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 10:06
- 11.08.11
מאחר וציבור רב אינו מחובר לאינטרנט או אינו מנוי על עיתון הארץ , הייתי מציע להנהלת הארץ לחלק בחינם את העיתון דווקא במקומות בו אין לו נוכחות מסורתית כגון: חולון , בת ים , חצור הגלילית , אופקים , קריית גת. אנשים חייבים לקרא את הכתבות המעולות של דה מקרק על מנת להבין מדוע הם זועמים על השיטה ועל הממשלות ב 15 שנה האחרונות. אנשים אינם טיפשים - אך צריך להביא את השוקת אל הסוס כלומר את דה-מרקר אל האוכלוסיות החלשות אך ללא נחשלות. גיא , המשך לנתח את המצב. בבחירות הבאות , חברי הכנסת והשרים שנדבקו לכיסא יאלצו לקום בבוקר לעבודה כמוני וכמוך...
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אורית
- 10:56
- 12.08.11
בעצם השכבות החלשות לא נחשפות לתובנות פה כ"כ חבל הם קוראים את ישראל היום של ביבי
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:58
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
גם הוא תומך
- 13:57
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:58
- 11.08.11
אם מי מהקוראים בעל בית דפוס, הייתי מבקש להדפיס את המאמר באלפי עותקים ולהפיצו לציבור.
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
- 09:57
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
אני מקשיב. ושומע. ומבין
- 11:24
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
- 1minus
- 4plus
אזרח- 11:56
- 11.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
ארז
- 13:31
- 12.08.11
- הגב לתגובה זו
-
plus
דרג:
- minus
- סגור
-
תיק אישי
-
קפה
-
פייסבוק
-
תגובות
-
רשימת קריאה



