רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

שר החוץ הרוסי: אנחנו תומכים בתקשורת בשפה הרוסית בישראל

עולי רוסיה דורשים הבהרות באילו כלי תקשורת בישראל תומך הקרמלין ■ בערוץ 9, שנרכש ב-2013 על ידי אלכסנדר לוין, טוענים כי "אנחנו לא מקבלים מימון מאף גורם, אפילו לא חצי שקל"

10תגובות

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הצהיר השבוע כי ממשלת רוסיה תומכת בכלי תקשורת ברוסית בכמה מדינות, בהן ישראל. לדבריו, הממשלה הקימה קרן שאמורה להגן על זכויותיהם של אזרחי רוסיה ופתחה ב-2013 מרכז למתן הגנה משפטית, הכשרת פעילי זכויות אדם, מימון עמותות נוער - ותמיכה בתקשורת בשפה הרוסית, בין השאר בישראל.

לברוב הבהיר כי הקמת הקרן היא חלק ממדיניות החוץ החדשה של רוסיה, שאושרה על ידי הנשיא ולדימיר פוטין, להגן על בני העם הרוסי המתגוררים בחו"ל ולהעניק "תמיכה מלאה" לפעילויות כאלה בחו"ל. הוא ציין בהקשר זה את המשבר עם אוקראינה ואמר כי הקרן תצטרך להגיב ל"אתגרים החדשים".

"הפרסומים האלה גרמו לסערה בציבור עולי רוסיה. אנחנו דורשים לדעת בדיוק באיזה כלי תקשורת תומכת ממשלת רוסיה", אומר אלכס טנצר, מהפעילים המרכזיים והמשפיעים בקרב דוברי הרוסית. "ההתבטאות של לברוב עוררה סערה גדולה ברשתות החברתיות בישראל", הוא אומר.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב
אי-אף-פי

לדבריו, "יש כאן יותר ממיליון דוברי רוסית, ואנחנו דורשים לדעת באיזה כלי תקשורת תומכת ממשלת רוסיה. אנחנו אזרחי מדינת ישראל נאמנים, ואנחנו לא רוצים שמדינה זרה תשפיע עלינו. אנחנו שווים 20 מנדטים, ולא רוצים שמדינה זרה תשפיע על הבחירות שלנו. אנחנו רוצים תקשורת חופשית, בלי השפעה של מדינות. זה פשוט מפחיד אותנו".

בעקבות דברים אלה של לברוב, אנשי תקשורת עולי ברית המועצות בישראל החלו להעלות השערות כי כוונתו של לברוב היתה כי הקרמלין מעניק תמיכה לערוץ 9 - ערוץ הטלוויזיה המקומי היחיד ברוסית, שמשודר בכבלים ובלוויין. החשש הוא כי הקרמלין מממן את הערוץ כחלק מהתעמולה של הממשלה וניסיונותיה לשלוט בתקשורת ברוסיה ומחוצה לה. בערוץ 9 עצמו הכחישו כי מקבלים מימון כלשהו ממשלת רוסיה.

ערוץ 9 היה בעבר בשליטת לב לבייב ואפריקה ישראל, ונמכר ב-2013 למפיק הטלוויזיה הרוסי-יהודי אלכסנדר לוין תמורת 12.5 מיליון דולר. בנוסף, לוין גייס כוח אדם נרחב, בהם אזרחים תושבי רוסיה שמתגוררים כעת בישראל, וכן הוא מקים כיום מתחם אולפנים גדול בעיר מודיעין בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. בשלב זה הערוץ מפסיד תפעולית סכומים המוערכים בכ-15-10 מיליון שקל בשנה.

בחודשים האחרונים עלו תהיות גם לגבי מקור כספו של לוין, שהיה מפיק טלוויזיה בכיר ברוסיה ומחזיק בספריות תוכן גדולות. השאלות התעוררו במיוחד לאחר שלוין ניהל מו"מ מתקדם לרכישת השליטה בערוץ 10 מידיו של יוסי מימן. בסביבתו של לוין אמרו כי חלק מהמימון מגיע גם משותפיו בחברת אחזקה שבה הוא שותף ברוסיה.

בערוץ 9 מיהרו להבהיר כי הערוץ אינו מקבל כל תמיכה ממשלת רוסיה. "אנחנו לא מקבלים מימון מאף גורם, אפילו לא חצי שקל. המימון של הערוץ כולו מגיע מכספו של לוין", הבהירה מנכ"לית הערוץ, עו"ד ויקטוריה גורדין. "לוין הוא דמוקרט וליברל, ואינו מתערב בחופש העיתונות, ולכן אופן הסיקור שלנו הוא מאוזן לחלוטין".

הירשמו עכשיו: עשרת הסיפורים החמים של היום ישירות למייל
נא להזין כתובת מייל חוקית
ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם