ההסכם החשאי של ערוץ 10 וקק"ל: 14 אייטמים תמורת 1.5 מ' ש'; ערוץ 10: ההסכם לא מומש - מדיה ושיווק - TheMarker
תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

ההסכם החשאי של ערוץ 10 וקק"ל: 14 אייטמים תמורת 1.5 מ' ש'; ערוץ 10: ההסכם לא מומש

קק"ל שילמה לערוץ מקדמה של 400 אלף שקל, ודורשת אותה בחזרה בשל אי־יישום ההסכם ■ ערוץ 10: מעולם לא נכנס 
תוכן שיווקי למהדורת החדשות המרכזית ■ קק"ל: אנו פועלים על פי הכללים המותרים בחוק

33תגובות

ערוץ 10 התחייב בפני קק"ל בהסכם שנחתם במאי 2013 לשלב 14 אייטמים בחודש עם מסרים מילוליים מטעם קרן קיימת לישראל (קק"ל) במהדורת החדשות של הערוץ. בהסכם, שתוכנו הגיע לידי TheMarker, התחייב הערוץ לשדר את תחזית מזג האוויר משטח של קק"ל, לשלב מפות של קק"ל ולשדר תכנים נוספים שיקדמו את הקרן.

תמורת ההסכם, שכלל גם פעילות באתר נענע10, התחייבה קק"ל לשלם 1.5 מיליון שקל בשנה בשישה תשלומים. קק"ל כבר שילמה מקדמה של 400 אלף שקל, אולם בערוץ 10 ביטלו את ההסכם - וטוענים כעת כי הוא לא מומש, שכן התברר כי יש בהסכם בעיות אתיקה. עם זאת, הערוץ מסרב כעת להשיב לקק"ל את דמי המקדמה, ואף דורש ממנה לשלם לערוץ 320 אלף שקל בשל חתימת ההסכם. בקק"ל דוחים את טענות הערוץ ודורשים החזר מלא של דמי המקדמה.

הסכם הכולל התחייבות לשיבוץ תוכן שיווקי בשידורי חדשות הוא הפרה של חוק הרשות השנייה האוסר כל תוכן ממומן בשידורים, ודאי בחדשות. ההסכם שעליו חתום ערוץ 10 נחתם במאי 2013, כשרפי גינת כיהן כמנכ"ל הערוץ ומנכ"ל חברת החדשות היה גולן יוכפז. גורמים בערוץ 10 טוענים כי הנהלת חברת החדשות לא היתה מודעת להסכם, וכשנודע לה על קיומו דרשה לבטלו בשל בעיית אתיקה.

אירוע של ערוץ 10
תומר אפלבאום

לפי ההסכם אמור היה לעלות אייטם פותח נרחב על שיתוף הפעולה בין הצדדים בהובלת דני רופ. שמונה פעמים בחודש אמור היה רופ לשדר את התחזית מיערות קק"ל, כולל אזכור של קק"ל. נוסף על כך, הערוץ התחייב לשדר "מסרים מילוליים" של קק"ל, למשל תכנים לקראת החגים.

בשבוע שעבר שידר רביב דרוקר תחקיר נרחב על קק"ל בתוכנית "המקור" בערוץ 10, שעסק גם בתשלומים שמעבירה קק"ל לכלי תקשורת. בין היתר נחשף כי קק"ל מעבירה 1.5 מיליון שקל בשנה לחדשות 2 תמורת הפקת מהדורות מיוחדות בכמה שפות וצילומים בחו"ל. בכתבה נטען כי בדירקטוריון קק"ל ייחסו להסכם בין הצדדים גם כתבות שפורסמו בחדשות 2 ועסקו בקק"ל, אך בחדשות 2 הכחישו והסבירו כי סיפקו שירותי הפקה וצילום באמצעות חברה נפרדת, ולא היה כל קשר לשידורים.

בתגובת חדשות 2 ל"המקור" הועלה עניין ההסכם של חדשות 10 עם קק"ל, אך בחדשות 10 הגיבו וטענו כי "היו מגעים", וכי כאמור "שיתוף הפעולה לא יצא לפועל". למרות זאת, כעת דורש הערוץ לקבל 320 אלף שקל מקק"ל. לטענת הערוץ, ההסכם נגע לרכישת חמש תחנות מטאורולוגיות ולהקמת פלטפורמה אינטרנטית באתר נענע10, ולאור ההשקעות שבוצעו הערוץ דורש החזרים.

מחדשות 10 נמסר: "מעולם לא נכנס תוכן שיווקי למהדורה המרכזית של חדשות 10, ולא ייכנס. כפי שפירסמנו בתוכנית 'המקור' בתחקיר שעסק בקק"ל, חדשות 10 ראתה פגם אתי במימוש הסכם מסוג זה".

מסיבת סיום חופש הביטוי
תומר אפלבאום

מקק"ל נמסר: "איננו נוהגים להתייחס לגופן של טענות הנמצאות במחלוקת משפטית עם גופי תקשורת. קק"ל פועלת על פי הכללים הנהוגים והמותרים בחוק".

הירשמו עכשיו: עשרת הסיפורים החמים של היום ישירות למייל
נא להזין כתובת מייל חוקית
ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם