תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

למרות החשיפה הדומה: הטוטו מעדיף לפרסם ב"ידיעות אחרונות"

המועצה להסדר ההימורים בספורט מפרסמת בעיתון "ידיעות אחרונות" בסכום גדול פי 2.2 מהפרסום ב"ישראל היום" - למרות החשיפה הדומה ■ באתר one סכום הפרסום גדול פי 3.5 מבאתר ספורט 5 ■ "ידיעות אחרונות" תמך במועצה במאבקה נגד ההתאחדות לכדורגל

16תגובות

קבוצת ידיעות אחרונות מקבלת יחס מועדף מהמועצה להסדר ההימורים בספורט ‏(הטוטו‏) בכל הקשור להפניית תקציבי פרסום. מדו"ח פנימי של המועצה שהגיע לידי TheMarker עולה כי הקבוצה קיבלה מ–2011 עד סוף יולי 2013 תקציבי פרסום בסך של יותר מ–14 מיליון שקל מהמועצה.

תקציב הפרסום בגופי המדיה הגדולים של המועצה באותה תקופה הסתכם ב–39.2 מיליון שקל. לשם השוואה, ערוץ 2 קיבל באותה תקופה 4.4 מיליון שקל בלבד מתקציב זה. מתוך הסכום הכולל שהועבר לקבוצת ידיעות אחרונות, האתר one ‏(כולל ערוץ הטלוויזיה‏), שבו מחזיקה הקבוצה 50% מהמניות. קיבל תקציבים בהיקף של 3.8 מיליון שקל.

בחלוקה בין אתרי האינטרנט ניכרת העדפה ברורה ל–one, בעריכת אופירה אסייג. האתר זוכה לתקציבים אדירים ממועצת ההימורים - הרבה יותר משל המתחרים. כך, ב–2011 קיבל האתר 70% מתקציב האינטרנט של הטוטו ‏(951 אלף מ–1.4 מיליון שקל‏). ב–2012 קיבל 52% one מהתקציב יחד עם חברת סיטינט שבבעלותו ‏(1.4 מיליון שקל מתוך 2.2 מיליון שקל‏) - ומתחילת 2013 הוא קיבל 54% ‏(1.1 מיליון מתוך 2.0 מיליון שקל‏).

לשם השוואה, אתר ספורט 5 - שמתחרה על אותו קהל- לא קיבל ב–2011 כל תקציב פרסום מהמועצה. ב–2012 קיבל האתר כ–330 אלף שקל, ומתחילת 2013 הועבר אליו סכום דומה. אתר one אמנם מוביל על ספורט 5 ברמת החשיפה, אך הפער לא גדול - ולבטח אינו מצדיק פער של פי 3.5 בפרסום.

בסך הכל קיבל 56% one מסך תקציב הפרסום באינטרנט של מועצת ההימורים, לעומת 11% בלבד שקיבל אתר ערוץ הספורט. שאר תקציב הפרסום כמעט שאינו מגיע לאתרים הגדולים. אתר וואלה, בעל החשיפה הגבוהה ביותר בישראל, קיבל מתחילת 2011 רק 380 אלף שקל, ואתר מאקו כ–60 אלף שקל.

אופירה אסייג
מוטי קמחי

גם בתקציב העיתונות המודפסת ניכרת העדפה ברורה לקבוצה. העיתון "ידיעות אחרונות" קיבל ב–2011 תקציבים בהיקף של 3.16 מיליון שקל, בעוד תקציב העיתונות כולו הגיע ל–5.2 מיליון שקל - כלומר כ–60% מהתקציב עבר ל"ידיעות אחרונות".

"ישראל היום" - שכבר ב–2011 הוביל על "ידיעות אחרונות" בהיקף החשיפה לפי סקר TGI, קיבל באותה שנה פרסום ממועצת ההימורים במחיר של 1.4 מיליון שקל, כבר 26% בלבד מתקציב העיתונות של המועצה‏). לעיתונים הקטנים יותר נותרו רק שאריות: "מעריב" קיבל 367 אלף שקל וקבוצת "הארץ" 264 אלף שקל.

גם ב–2012 נותר הפער בין שני העיתונים הגדולים. "ידיעות אחרונות" קיבל מהמועצה באותה שנה תקציבים של 5.2 מיליון שקל מתוך תקציב כולל לעיתונות של 8.8 מיליון שקל ‏(60%‏), ואילו "ישראל היום" קיבל 2.1 מיליון שקל ‏(24%‏). באותה שנה קיבלו העיתונים האחרים תקציב מעט יותר גבוה: "מעריב" ‏(שעד נובמבר היה בשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר‏) זכה לזינוק בתקציב, ל–974 אלף שקל - והפרסום ב"הארץ" היה מחיר של 374 אלף שקל.

הנתח של "ידיעות אחרונות" בתקציב הפרסום בעיתונות המודפסת של נשמר גם מתחילת 2013 - והוא מסתכם בכ–58%. העיתון קיבל תקציבים בהיקף של 1.7 מיליון שקל מתוך תקציב כולל של 2.9 מיליון שקל, ואילו "ישראל היום" קיבל 766 אלף שקל ‏(26%‏). זאת, כששני העיתונים נהנים מתפוצה דומה. עם זאת, מחירי הפרסום ב"ישראל היום" נמוכים, ובמועצה טוענים כי בשני העיתונים התפרסם אותו מספר של מודעות. ההעדפה של המועצה לקבוצת ידיעות אחרונות ניכרת גם בערוצי הספורט בטלוויזיה.

קבוצת ידיעות מקבלות עדיפות

מבחינת מספר השידורים החיים ומבחינת הפופולריות בקרב הצופים, ערוץ ספורט 5 הוא שמוביל את ערוצי הספורט בטלוויזיה - כשאחריו ברשימה נמצאים ערוצי ספורט 1 וספורט 2 של צ'רלטון. לערוץ one, לעומת זאת, יש מעט מאוד שידורים חיים של ליגות פופולריות. ובכל זאת, מנתוני המועצה עולה שערוץ one זוכה לפרסום מהמועצה בסכומים ניכרים. ב–2012 קיבל הערוץ 350 אלף שקל, וכ–330 אלף שקל מתחילת 2013. ערוץ הספורט קיבל ב–2012 פרסום במחיר 1.1 מיליון שקל, ומתחילת 2013 זכה לתקציבי פרסום בסך 555 אלף שקל. עם זאת, במועצה טוענים כי סכומי הפרסום בערוץ one כוללים גם פרסום בתוכנית הספורט של רדיו תל אביב.

יצויין כי בחודשים האחרונים יש סכסוך קשה בין אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, לשרת הספורט לימור לבנת. לבנת הקימה ועדה בראשות ירון זליכה, שבה השתתף גם יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט צחי פישביין. בין מסקנות הוועדה, שכללו רפורמות משמעותיות בהסדרת הספורט, נקבע גם כי לוזון לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו.

כלפי הסיקור התקשורתי של קבוצת "ידיעות אחרונות", ובעיקר אתר one, נטען כי הוא מוטה לרעה נגד לוזון, ונטען כי הוא מוטה גם בשל אינטרסים מסחריים שונים.

one: "הטוטו מרוויח מהפרסום אצלנו"

תגובת one: "כאתר הספורט המוביל בישראל, תקציבי הפרסום ב–one גדולים באופן משמעותי מתקציבי האתרים המתחרים. התוצאות של קמפיינים לקהל הגברי ולקהל מהמרי הספורט ב–one מצויינות לטוטו ולמפרסמים רבים. מנתונים שהגיעו לידינו, הטוטו מרוויח כסף רב מהפרסום ב–one ואף שוקל להרחיב את ההשקעה בו.

"לגבי יו"ר התאחדות הכדורגל, אבי לוזון - אנו מאחלים לו בריאות טובה ואריכות ימים. אין אנו מסתירים שאנו דוגלים ומשוכנעים שהכדורגל הישראלי יכול לצאת לדרך חדשה ונקייה יותר, בעזרת מנהלת ליגת העל החדשה - בניהול של אדם נטול אינטרסים. גם יו"ר ההתאחדות בעצמו, הביע את דעתו שלפיה הוא בעד מנהלת ליגת העל החדשה".

מהמועצה להסדר ההימורים נמסר: "החלטות פריסת המדיה נעשות על ידי הגורמים המקצועיים במועצה ומתבססות אך ורק על שיקולים של נתוני מדיה, חשיפה וצרכים של קהל המטרה, במטרה להגדיל את המכירות".

"מידיעות אחרונות" לא התקבלה תגובה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם