תיק מניות

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

מפיק: לא קיבלתי את הסכום שעליו דיווחה רשות השידור

מפיק סדרת הדרמה של חיים בוזגלו “בית המשאלות” טוען כי הסכום שדווח על ידי רשות השידור לבית המשפט העליון גבוה מהסכום שקיבל בפועל מערוץ 1

20תגובות

"לא קיבלנו 7.3 מיליון שקל להפקת הסדרה ‘בית המשאלות’. זה סכום שקרי. אולי מישהו לקח כסף לכיס” - כך אומר המפיק איתי תמיר מחברת ההפקות לילה סרטים, שהפיק את הסדרה לערוץ 1, בנוגע לדיווח של רשות השידור לבית המשפט העליון.

רשימת ההפקות החיצוניות של רשות השידור ועלותן, שנחשפה ב–TheMarker, הציגה את הסכומים הגבוהים ששילמה הרשות להפקות של תוכניות. כמה מפיקים טענו כי הסכומים שצוינו בדיווח הרשמי אינם הסכומים שהם קיבלו בפועל עבור הפקת התוכניות או הסדרות. ואולם כעת, בעקבות מאבק שהחל בין ארגון אקט, המייצג את עובדי הבמה בטלוויזיה ובקולנוע, לבין חברת לילה סרטים, טוען מפיק “בית המשאלות” במפורש כי הסכום שצוין במסמך אינו נכון.

"מספרים שקריים"

עמ 18 יו"ר הרשות אמיר גילת והמנכ"ל יוני בן מנחם
אוליבייה פיטוסי

במכתב ששיגר מנכ”ל אקט, עידן אור, לרשות השידור, נטען כי בעת הפקת התוכנית, הציגו המפיק תמיר ועמו הבמאי חיים בוזגלו, “תמונת מצב של תקציב בגובה כ–4 מיליון שקל בלבד. אנו מכירים את התקציבים המקובלים בשוק, וזה אכן תקציב נמוך מאוד. לאור הצגת הדברים, ניתנו הקלות משמעותיות מצדם להפקה”.

לטענת אור, לפני כמה חודשים עלה חשש כי התקציב שהוצג אינו התקציב בפועל, ונתונים אלה התבררו עם חשיפת הדו”ח, שבו “מתבררת תמונה בעייתית מאוד, בלשון המעטה, שגובה החוזה שנחתם עם המפיק הוא 7.35 מיליון שקל. אני מדברים על פער בשיעור של 46%”.

אור דרש החזרים לאנשי הצוות החברים באקט. בתגובה, טען תמיר כי התקציב שצוין בדו”ח כלל לא נכון. “אלה מספרים שקריים. לא קיבלתי כזה סכום”, אמר. “לא היה חוזה על סכום כזה, ולא יהיה. קיבלנו מחיר סביר עבור הפקת 26 פרקים”.

תמיר גם דחה את ההאשמות של אור, ואמר כי “העובדים קיבלו מחירים גבוהים מהמחירון. אם לדוגמה, שכר של תאורן ליום הוא 850 שקל, הם קיבלו בסיס 1,400 שקל. לאור אין שום זכות להתערב בנושא הזה. לא מסרנו לו שהמחיר הוא 4 מיליון שקל”.

חיים בוזגלו
איליה מלניקוב

מרשות השידור נמסר בתגובה: “התלונה הגיעה לרשות השידור, והיא נמצאת כעת בבדיקה על ידי הגורמים המוסמכים ברשות”.

היו”ר נגד ההנהלה

החלטה של שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד להקפיא את הרפורמה ברשות השידור ולבחון מתווה חדש להבראת הרשות, יצרה עימות קשה בין היו”ר, אמיר גילת, וחברי המליאה לבין הנהלת הרשות. אף שעד כה העניק גילת גיבוי להנהלה, בדיון שהתקיים ביום שני הודיעה המליאה כי היא “מוטרדת ממצבה הניהולי של רשות השידור ומהיכולת ליישם את החלטות המליאה”.

המליאה גם החליטה לא לאשר את לוח השידורים שהציעה ההנהלה. בתגובה מסרה ההנהלה כי היא “עושה ככל שביכולתה לקיים לוח שידורים ראוי וציבורי, למרות הקשיים התקציביים”. כחלק מהחלטות המליאה, לא יאיישו תפקידים בכירים ברשות, בהם סמנכ”ל כספים וסמנכ”ל שיווק, וכן הוחלט להוריד את התוכנית “ערב טוב ישראל” מלוח המשדרים - כך שלא יהיה שידור חי בערוץ 1 עד השעה 20:00. עם זאת, הרשות ממשיכה להוציא לדרך הפקות חיצוניות.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם