רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לרשימת הקריאה המלאה לחצו כאן

חדשות 2: "מפעל הפיס הציג מצג שקרי למועצת העיתונות"

המשנה ליועצת המשפטית של מועצת העיתונות קבעה כי חדשות 2 עמדו בדרישות הקוד האתי לגבי שלושה תחקירים שפירסם העיתונאי חיים ריבלין על התנהלות מפעל הפיס

2תגובות

המשנה ליועצת המשפטית של מועצת העיתונות קבעה כי חדשות 2 עמדו בדרישות הקוד האתי לגבי שלושה תחקירים שפירסם העיתונאי חיים ריבלין על התנהלות מפעל הפיס. במכתב ששיגר מזכ"ל המועצה בעקבות תלונה שהגיש מפעל הפיס נכתב כי "חובתו של גוף ציבורי שכזה להעמיד עצמו תחת אור השמש, כדי לאפשר בחינת פעילותו אל מול מטרות הקמתו".

ביוני 2012 שודרה בחדשות ערוץ 2 סדרת כתבות נגד מפעל הפיס שחשפה את שיטות השיווק של החברה. בין השאר הובאו ציטוטים מתחקר מדריך של החברה לזכיינים, וכן נשלחו תחקירניות להשתתף בקורס לזכיינים חדשים שמקיים מפעל הפיס. במסגרת הקורס נאמר למשתתפים: "ברגע שהבן אדם כבר הגיע אליך, התפקיד שלך זה למכור לו. לא רק את מה שהוא רצה, גם את מה שאתה רוצה. עוד איזה כרטיס חיש גד. עוד צ'אנס. עוד משהו. עוד 777....".

print-image-1.1671863-1
אלון רון

מפעל הפיס הגיש למועצת העיתונות תלונה נגד חדשות 2, ובין השאר טען כי המידע היה מוטעה ומסולף, לא הוצגו הדרכות של הפיס למשחק אחראי, וכן כי המידע נערך באופן מניפולטיבי. החברה גם טענה כי חדשות 2 פנו לבקשת תגובה ביום הפרסום עצמו, ואיפשרו לחברה רק שעות ספורות לשליחת תגובה. מנגד, בחדשות 2 טענו כי המידע שהוצג התבסס על מצלמה נסתרת בקורס לזכיינים ועל חוברת ההדרכה, והודגשו בכתבה הנושאים הבעייתיים הקשורים לעידוד האזרחים לרכוש הגרלות.

במסגרת הטענה של מפעל הפיס כי חדשות 2 ביקשו תגובה רק ביום הפרסום עצמו, צירפה החברה מסמך שבו הופיע תאריך שידור הכתבה. חדשות 2 טענו מנגד כי כבר כחודש לפני שידור הכתבה ביקשה חדשות 2 לקיים ראיון עם בכיר במפעל הפיס – בקשה שנענתה בשלילה.

במכתב ששיגר סמכ"ל חדשות 2, חיליק שריר, למועצת העיתונות נטען גם כי המסמך שצירף מפעל הפיס בנוגע לבקשת התגובה הינו "מצג שקרי אשר מלווה, למרבה הצער, במסמך שהתאריך על גביו הוחלף". לפי שריר, "בקשת התגובה מאת חברת החדשות נשלחה אל משרד יחסי הציבור של מפעל הפיס יום לפני שידור הכתבה הראשונה, ולא כפי שמוצג בתלונה ובנספחיה. ניסיון נואל זה של מפעל הפיס לעקם את המציאות ולהציגה באופן שקרי כדי שתיטיב עם טענותיו מלמד כאלף עדים על אמינות הטענות הנכללות בתלונה כולה, הנטענות כולן בעלמא וללא כל בסיס במציאות".

ריבלין עצמו העלה ססטוס שהתייחס להחלטת מועצת העיתונות שבו כתב: "ביוני 2012 שידרנו סדרת כתבות על מפעל הפיס - אחד המפרסמים הגדולים ביותר בשוק הטלוויזיה. כמו כל גוף חזק משופע מזומנים עשה מפעל הפיס שימוש בעורכי דין, באיומים והפחדות, גם כאלה שמכוונים מטה מקו המותניים. אני לא זוכר התנהלות כל כך בריונית וכוחנית, ועוד מגוף ציבורי שעושה את כספו ממכירת אשליות לציבור, וככזה מחויב פי כמה מכל גוף ציבורי אחר בביקורת... הכסף שמהלכי הסרק האלה עלו למפעל הפיס בטל בשישים ביחס למיליארדים שהם עושים על גבם של מכורים אומללים, ועדיין אני חושב שחובה לדרוש מהם לתת דין וחשבון על הכסף, אבל בעיקר על הניסיון להשתיק את הביקורת בדרכים אלימות".

ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "פניית מפעל הפיס למועצת העיתונות בישראל הוא הליך דמוקרטי תקין ומתבקש לאור אי הוגנות הכתבות בערוץ 2. תשובת המועצה התקבלה בכבוד הראוי למרות שלא נומקה וטענתנו לאי הוגנות נשארה בעינה. מפעל הפיס פעל באופן הגון והציג את טענותיו והשתלשלות האירועים כפי שהתרחשו. לא שותפנו בבירור הטענה שלנו ולא ראינו את תשובת חדשות ערוץ 2. ההאשמה שאתם מביאים אינה אמת".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות ראשיות באתר

כתבות שאולי פיספסתם